Mitäs ootte mieltä siitä mun väittämästä että millään muulla vehkeellä ei liiknteessä niin tiuhaa lakia rikota kuin jarruttomilla pikkukärreillä?
Noilla moottoriteillä ku ajelee nii varmaan alle 10 % pikkukärrien vetäjistä noudattaa tota 80 km/h nopeutta. Ei nääs ole mitään kärriä eikä mitään vetopeliä jolla sais kovempaa ajaa.
Mut näyttää toi 100 ja 120 olevan vakiovauhti ku mökille tai lappiin sen peltitoosan kans painetaan. Sama juttu ku matkailuautoilla, melki aina kauhee ylinopeus ajoneuvokohtaseen sallittuun nähen.
Ylinopeus, ylikuormat, ylipitkät kuormat, kytkentämassan ylitys, valot ku joulukuuse, jos on ollenkaan, kuorman sidonta, ohhoh.
Noita purkkeja on nääs suunnillee 500 000 kpl liikentees. Että eiköhä niillä määrällisesti useiten lakia rikota.
Ihme vehe toi purkki. Taatusti ainoo kapine Suomessa mikä saa olla vaik 30 vuotta vanha ja liikenteess saa hurutella kaheksaakymppiä EIKÄ IKINÄ TARTTE KATSASTAA!
Yhessä kolarissa jossa henki meni ni kytkentämassa ylitty 50%, mut lautakunta ei edes huomannu. ne katto vaan sitä 750 kg massaa, et sitä ei ylitetty.
Antaa palaa!
Sallittu nopeus 80 km/h
12
3806
Vastaukset
- että jarruttoman
kärryn vetonopeus on tuo 80km/h. Itse olen myös sitä mieltä, että sitä rikotaan tosi usein. Itsellä monta esimerkkiä, mutta tässä yksi. Tulin viime syksynä maantietä tyhjä kärry perässä. Nopeuden olin säätänyt vakkarilla noin 86km/h, jotta todellinen nopeus olisi ainakin tuon 80km/h. No takapeiliin ilmeistyi auto melko nopeasti ja ensimmäisen sopivan suoran tullessa auto pyyhkäisi ohi. Ei tilanteessa muuten mitään ihmeellistä ollut, mutta hänellä oli perässä reilusti isompi kuomukärry kuin minulla. Nopeus oli ohituksessa ainakin 120 ja normaali ajonopeus yli sata.
- kiirreellistä
Nykyään. Itse huomannut että ajellessa kärry perässä n.80-90km/h menee vähemmän bensaa normaaliin liikkumiseen verrattuna ilman kärryä.
nopeusrajoitus on jarrullisellekin. Ja varmaan kaikki kortittomat ei tiedäkään, autokoulussahan se opetetaan.
- Kortti pois
sitroen kirjoitti:
nopeusrajoitus on jarrullisellekin. Ja varmaan kaikki kortittomat ei tiedäkään, autokoulussahan se opetetaan.
Siinähän se jippo on. Siis et noi ihmiset luulee että jarruttomalla on jotku eri säännöt nopeuksien suhteen.
Mutta kun se yksinkertaisesti on niin että laitat millaisen perävaunun tahansa ihan mimmoseen autoon tahansa ni maksiminopeus on 80 km/h.
Nää jarruttomat on jotenkin ministeriön ja poliisin erityissuosiossa, ei minkää muun vehkeen kohal katota ni läpi sormien. Hyvää matkaa vaan! Talla pohjaan ku on lappiin kiirus ja kaks kelkkaaki kyydis. Siis tuntuvasti ylikuormaa ja kytkntämassan yli.
Mut koitas vedellä jarrullista isoo kärryy motarilla yli sallitun nopeuden ni sakot tulee (ninko pitääki), ja sakkoja kirjotellesa noita purkkeja ehtii mennä siitä ohi 50% nopeusylityksellä, eli kortti niiltä joutais pois.
Toi on ihan vakio et noi sprinterit ja ducatot, jotka on rekisteröity kuorma-autoiks, ja joiden max nopeus siis on 80 km/h, painellee motarilla 120 km/h ja jarruton lapionkuljetin perässä.
Kyl ylivoimasesti eniten lakia rikotaan näillä jarruttomilla kärreillä. Mikä ihme siin on et niitä ei pirukaa valvo, ei vauhtia, ei kuntoa, ei kuormaa, ei kytkentämassa, ei vetoaisan eikä rungon kestävyyttä. Ei ni mitää.
Sit niit näi keväisi on nuripäi tienposkes, aisat poikki linkkupysäkeil, pyörät levinneinä ko sammakolla jalat, eli kaik mikä voi pettää ni kansa pettää.
Erikoinen lainsuojaton jota laki salaa suojelee. - olla minä
Jos kyseessä oli mainoksin varustettu 15 kuution kokoinen umpikoppivaunu, jossa vetoautona oli Opel Vivaro ja ohitus tapahtui iltasella, niin kyseessä saatoin olla minä.
Pyydän anteeksi, mutta auton piti olla perillä kello 0:00, josta myöhästyin puolitoista tuntia, vaikka ajoin loppupätkän noin 130 km/h tuntinopeudella. Se nyt ei kuitenkaan ole niin vaarallista, kuin mitä pikkumuuliin tottunut voisi kuvitella, kyseisessä yhdistelmässä ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan. - pilluun
olla minä kirjoitti:
Jos kyseessä oli mainoksin varustettu 15 kuution kokoinen umpikoppivaunu, jossa vetoautona oli Opel Vivaro ja ohitus tapahtui iltasella, niin kyseessä saatoin olla minä.
Pyydän anteeksi, mutta auton piti olla perillä kello 0:00, josta myöhästyin puolitoista tuntia, vaikka ajoin loppupätkän noin 130 km/h tuntinopeudella. Se nyt ei kuitenkaan ole niin vaarallista, kuin mitä pikkumuuliin tottunut voisi kuvitella, kyseisessä yhdistelmässä ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan.pölvästi
- 560 SEC
olla minä kirjoitti:
Pyydän anteeksi, mutta auton piti olla perillä kello 0:00, josta myöhästyin puolitoista tuntia, vaikka ajoin loppupätkän noin 130 km/h tuntinopeudella. Se nyt ei kuitenkaan ole niin vaarallista, kuin mitä pikkumuuliin tottunut voisi kuvitella, kyseisessä yhdistelmässä ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan.Nätisti kirjoitettu, mutta aika typerästi. Ei ajo-ominaisuuksiin voi vedota jos järjettömiä ylinopeuksia ajelee.
Aika hyvät on meiningit mun hellästi pidetyssä MB 560 SEC vehkeessänikin, on oikein Saksan johtavalla pajalla alustaa ja jarruja paranneltu.
Mutta kyllä mun täytyy nopeusrajoituksia noudattaa silti.
Täytyy sunkin.
Eikä Vivaro viientoista kuution perävaunulla ole yhdistelmä, jossa "ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan".
- a-man
"Mut näyttää toi 100 ja 120 olevan vakiovauhti ku mökille tai lappiin sen peltitoosan kans painetaan. Sama juttu ku matkailuautoilla, melki aina kauhee ylinopeus ajoneuvokohtaseen sallittuun nähen. "
Mielestäni nykyisin matkailuauton nopeusrajoitus on 100 km/h.- Jeesus
Matkailuauton nopeusrajoitus on 80 km/h, tänä kesänä mahdollisesti jo (tietyin edellytyksin) 100 km/h.
- jetsoni
Peräkärryllä rikotaan nopeusrajoituksia siksi
että 80 km/h on aivan liian alhainen rajoitus
nykytekniikalla varustetuille autoille ja perävaunuille. Poliisit kyttää puskissa pieniä ylinopeuksia kun huumejengit jylläävät ja niitä
ei saa kukaan aisoihin. Ja perävaunun kuorman
sitominen ja aisapaino ovat paljon tärkeämmät
turvallisuuden kannalta kuin pieni ylinopeus
esim. moottoriteillä joilla yleisesti ajetaan
satasta perävaunu perässä.- Tämäkin vielä
Kyllikki Saaren tapauskin on selvittämättä!
- Perävaunumyyjä
Ikävä kyllä, vai onko parempi sanoa että onneksi, laki on laki. Jos jokainen joka paikassa alkaa tulkita lakia siten että sitä voi oman harkintansa mukaan rikkoa, niin kovin huonoilla jäljillä ollaan.
Jetsonin ajatusmallin mukaan lain pitäisi asettaa esimerkiksi jokaiselle henkilöautolle erikseen suurin sallittu nopeus, sillä onhan totta, että 120 vanhalla Ladalla on vaarallisempi nopeus kuin 120 luksusmersulla.
Asialla ei ole mitään yhteyttä muihin rikoksiin. Ennemminkin on niin, että nimimerkin ajattelutapa johtaa muidenkin rikosten lisääntymiseen.
Yksinkertaisesti: 80 km/h on suurin sallittu nopeus perävaunua vedettäissä. Aivan perustellusti.
Yhdyn täysin aloittajan ajatukseen siitä että erityisesti jarruttomilla vaunuilla liikennöivät ja erityisesti näin keväällä rikkovat suunnilleen kaikkia mahdollisia sääntöjä aivan liian herkästi. Monelta joutaisi kortti pois, niin monta pikkuyhdistelmää on katollaan nähty.
Onneksi on fiksuakin väkeä! Melkein teki mieleni ruusuja jakaa niille muutamalle, jotka helatorstain aattona malttoivat pikkukärryjen kanssa rekkajonossa ajella sitä noin 80 km/h.
Oikea asenne. Siitä kiitos.
Jetsonilla on yksi laillinen tie edessään, jos haluaa kovempaa kärryn kanssa ajella; lakimuutos. Ei muuta kuin ehdotus ministeriöön ja lakialoite eduskuntaan.
Siihen asti jetsoninkin kannattaa noudattaa lakia, tai vapaaehtoisesti muille vaarallisena käydä luovuttamassa ajokorttinsa parempaan talteen. Vaarallisuudella tarkoitan nimimerkin asennetta, joka tähtää siiihen että jokaisella on oma lakinsa oman harkintansa mukaan.
Siten ei yhteiskunta voi koskaan toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1182387
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau311494Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.201458- 1291438
- 681253
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3401104- 891005
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56964- 122831
- 82806