Olen tehnyt kotisivut ja niille ulkoisen css-tiedoston. Olen laittanut sivuilta linkin css-tiedostoon, mutta se ei silti toimi. Onko niin, että kun sivut eivät ole netissä vaan omalla koneella, css ei näy? Eli eikö koneen sisäinen linkki toimi? En haluaisi kokeilla siirtää sivuja nettiin, kun ovat vielä pahasti kesken.
Ulkoinen css-tiedosto ei toimi!
9
1082
Vastaukset
- toimii
Toimii omalla koneellakin.
Jos olisit laittanut koodirivit mukaan kysymykseen, olisi arvailu viasta helpompaa...- Jussi the noviisi
Tässä on sitä koodia:
Otsikko Jussi the noviisi kirjoitti:
Tässä on sitä koodia:
OtsikkoJoko uusityyli.css ei ole samassa hakemistossa HTML-tiedoston kanssa tai sitten itse CSS-säännöissä on jotain hämminkiä. Jos kyse ei ole ensin mainitusta ongelmasta, niin laita myös CSS-tiedoston sisältö näkyviin.
- Jussi the noviisi
Whitelighter kirjoitti:
Joko uusityyli.css ei ole samassa hakemistossa HTML-tiedoston kanssa tai sitten itse CSS-säännöissä on jotain hämminkiä. Jos kyse ei ole ensin mainitusta ongelmasta, niin laita myös CSS-tiedoston sisältö näkyviin.
Outo juttu, sillä alla oleva css-koodi toimii, jos sen upottaa html-tiedostoon. Linkitettynä ei vain toimi.
On aika suppea css-tiedosto, mutta tässä se nyt kuitenkin on kokonaisuudessaan:
body { background: #175B1B; ; }
h1, h2 { color: #FFFFCC; background: #004100; font: arial; text-align: center; font-weight: normal }
h3 { background: #1E5C91; color: #FFFFFF; text-align: center; font-weight: normal }
table {background: #CFE8F3}
a:link {
color: #004801;
text-decoration: underline;
font-weight: bold;
}
a:visited {
color: Green;
}
a:hover {
color: red;
text-decoration: none;
}
a:active {
color: Red;
font-weight: bold; - viimeinen aaltosulku
Jussi the noviisi kirjoitti:
Outo juttu, sillä alla oleva css-koodi toimii, jos sen upottaa html-tiedostoon. Linkitettynä ei vain toimi.
h1, h2 { color: #FFFFCC; background: #004100; font: arial; text-align: center; font-weight: normal }
h3 { background: #1E5C91; color: #FFFFFF; text-align: center; font-weight: normal }
}
}
}
font-weight: bold;puuttuu?
- merkkiä
}
}
}
font-weight: bold;body { background: #175B1B; ; }
toinen pois
ja aaltosulku paikalleen - Jussi the noviisi
merkkiä kirjoitti:
toinen pois
ja aaltosulku paikalleenEi auttanut css-tiedoston virheiden korjaaminen, ei vaikuta mitään sivujen ulkoasuun...
- Jussi the noviisi
Ei auttanut css-tiedoston virheiden korjaaminen, ei vaikuta mitään sivujen ulkoasuun...
Löysin virheen... oli aika nolo. Olin nimennyt tyylitiedoston vahingossa nimellä "uusityyli,css" enkä "uusityyli.css", joten linkki ei tietenkään toiminut. Kiitokset kuitenkin niille, jotka vaivasivat päätään minun käsittämättömän typeryyteni vuoksi!
- joka asiasta täytyy
Löysin virheen... oli aika nolo. Olin nimennyt tyylitiedoston vahingossa nimellä "uusityyli,css" enkä "uusityyli.css", joten linkki ei tietenkään toiminut. Kiitokset kuitenkin niille, jotka vaivasivat päätään minun käsittämättömän typeryyteni vuoksi!
kaivaa parhaat puolet esiin.
Jatkossa tulee varmaan mahdolliset
kirjoitusvihreet käytyä huolellisesti läpi :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446