Olen tehnyt kotisivut ja niille ulkoisen css-tiedoston. Olen laittanut sivuilta linkin css-tiedostoon, mutta se ei silti toimi. Onko niin, että kun sivut eivät ole netissä vaan omalla koneella, css ei näy? Eli eikö koneen sisäinen linkki toimi? En haluaisi kokeilla siirtää sivuja nettiin, kun ovat vielä pahasti kesken.
Ulkoinen css-tiedosto ei toimi!
9
1099
Vastaukset
- toimii
Toimii omalla koneellakin.
Jos olisit laittanut koodirivit mukaan kysymykseen, olisi arvailu viasta helpompaa...- Jussi the noviisi
Tässä on sitä koodia:
Otsikko Jussi the noviisi kirjoitti:
Tässä on sitä koodia:
OtsikkoJoko uusityyli.css ei ole samassa hakemistossa HTML-tiedoston kanssa tai sitten itse CSS-säännöissä on jotain hämminkiä. Jos kyse ei ole ensin mainitusta ongelmasta, niin laita myös CSS-tiedoston sisältö näkyviin.
- Jussi the noviisi
Whitelighter kirjoitti:
Joko uusityyli.css ei ole samassa hakemistossa HTML-tiedoston kanssa tai sitten itse CSS-säännöissä on jotain hämminkiä. Jos kyse ei ole ensin mainitusta ongelmasta, niin laita myös CSS-tiedoston sisältö näkyviin.
Outo juttu, sillä alla oleva css-koodi toimii, jos sen upottaa html-tiedostoon. Linkitettynä ei vain toimi.
On aika suppea css-tiedosto, mutta tässä se nyt kuitenkin on kokonaisuudessaan:
body { background: #175B1B; ; }
h1, h2 { color: #FFFFCC; background: #004100; font: arial; text-align: center; font-weight: normal }
h3 { background: #1E5C91; color: #FFFFFF; text-align: center; font-weight: normal }
table {background: #CFE8F3}
a:link {
color: #004801;
text-decoration: underline;
font-weight: bold;
}
a:visited {
color: Green;
}
a:hover {
color: red;
text-decoration: none;
}
a:active {
color: Red;
font-weight: bold; - viimeinen aaltosulku
Jussi the noviisi kirjoitti:
Outo juttu, sillä alla oleva css-koodi toimii, jos sen upottaa html-tiedostoon. Linkitettynä ei vain toimi.
h1, h2 { color: #FFFFCC; background: #004100; font: arial; text-align: center; font-weight: normal }
h3 { background: #1E5C91; color: #FFFFFF; text-align: center; font-weight: normal }
}
}
}
font-weight: bold;puuttuu?
- merkkiä
}
}
}
font-weight: bold;body { background: #175B1B; ; }
toinen pois
ja aaltosulku paikalleen - Jussi the noviisi
merkkiä kirjoitti:
toinen pois
ja aaltosulku paikalleenEi auttanut css-tiedoston virheiden korjaaminen, ei vaikuta mitään sivujen ulkoasuun...
- Jussi the noviisi
Ei auttanut css-tiedoston virheiden korjaaminen, ei vaikuta mitään sivujen ulkoasuun...
Löysin virheen... oli aika nolo. Olin nimennyt tyylitiedoston vahingossa nimellä "uusityyli,css" enkä "uusityyli.css", joten linkki ei tietenkään toiminut. Kiitokset kuitenkin niille, jotka vaivasivat päätään minun käsittämättömän typeryyteni vuoksi!
- joka asiasta täytyy
Löysin virheen... oli aika nolo. Olin nimennyt tyylitiedoston vahingossa nimellä "uusityyli,css" enkä "uusityyli.css", joten linkki ei tietenkään toiminut. Kiitokset kuitenkin niille, jotka vaivasivat päätään minun käsittämättömän typeryyteni vuoksi!
kaivaa parhaat puolet esiin.
Jatkossa tulee varmaan mahdolliset
kirjoitusvihreet käytyä huolellisesti läpi :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569