Olisi tarkoitus loppukesästä käydä Italiassa ja Kreikassa. Kertokaahan näkemisen arvoisia paikkoja. Pääkaupungit aiomme molemmista tsekata ja sitten pitäisi löytää jotkut kauniit ja näkemisenarvoiset paikat sekä Italiasta että Kreikasta. Ehdotuksia, kiitos =)
Kauneimmat paikat Italiassa ja Kreikassa?
10
3219
Vastaukset
- Belissimo
Gardajärven Rivan puoleinen pää.
- Toistaja
Samaa mieltä. Dolomiittien kupeessa. Lähellä Venetsiaa. Voisiko parempaa enää vaatia!
Kesä/heinäkuussa oopperafestarit antiikin areenalla.
Penskoille hupipuistoa.
Jengi puhuu italian ohella melko yleisesti saksaa ja myös englantiakin ymmärretään.
Kaikki toimii. Ei tyrkyttäjiä.
Upeaa!!!!
Garda on erinomainen valinta. Kauniit maisemat, ravintoloita, baareja ja turistikauppoja vieri vieressä. Itse kuitenkin valitsisin toisin, karttaisin turistikeskuksia.
Italia on täynnä upeita pieniä kyliä ja kaupunkeja, henkeäsalpaavia maisemia, kulttuuria ja historiaa. Suosittelen Toscanaa ja Umbriaa.
Upeimmat maisemat kohtaa kaakkoisessa Toscanassa. Muutaman kymmenen kilometrin säteellä on viehättäviä keskiaikaisia kukkulakaupunkeja, siintäviä kumpuja, unikkoniittyjä, auringonkukkapeltoja, renessanssin hienoimpia teoksia, toscanalaista keittiötaitoa ja viiniperinnettä parhaimmillaan.
Tosin baareja ja rihkamamyymälöitä ei ole yhtä tiheässä kuin Gardan rantabulevardilla, mutta minusta se on pelkästään hyvä.- bocca della verita
Gardan alue on kaunista seutua, mutta ei tyypillistä Italiaa. Se muituttaa enempikin Itävaltaa, Sveitsiä ja Norjaakin.
Toskanan kaakkoisosa on todellista Italiaa ja Umbria myös.
Mutta lisäsin tuohon toisen minulle niin rakkaan ja tutun seudun, Firenze, Prato, Lucca, Barga, Bagni di Lucca, La Garfagnana ja se ympäristö.
Ja ehkä se kaikkein mieluisin paikka, Volterra, sinnekkään ei ole pitkä matka Lucca'n kaupungista.
- Matkaan
Kiitos vastauksistanne. Noista paikoista varmasti löytyy se/ne, joihin sitten menemme tutustumaan. Baareja emme kaipaa ollenkaan, mutta kauniita maisemia senkin edestä =)
- Ready2
Kyllä Gardajärvikin on kaunista seutua, mutta vähän turistirysämeininkiä alkaa jo olla, hyvin paljon saksalaisia.Pohjois-Italian järvistä Como-järvi on suosikkini. Gardajärvellä on linnoja, järven eteläosa on matalampaa ja pohjoisosa jylhempää. Comojärvellä rannoilta nousevat jylhät vihreät kukkulat, vesi näyttää tummanvihreältä, seudulta löytyy lukuisia upeita villoja ja järven pohjoispäästä kohoavat huikeat lumihuiput.
Toinen, ehkä kaikkein kaunein paikka Italiassa missä olen käynyt on Sorrenton tienoo. Caprin saari on upea, samoin Amalfin rannikon kaupungit Positano, Amalfi ja Ravello. Jylhät rannat, turkoosinsininen meri, alueen historia...Sorrento itse ei ole niin kuvankaunis mutta oivallinen tukikohta tutustua lähistön kaupunkeihin.
Sekä tietenkin Venetsia! Uskomattoman hienoa tunnelmaa eivät turistilaumatkaan onnistu pilaamaan. Kaupunki täynnä upeita vanhoja rakennuksia, kirkkoja, palatseja, piazzoja, pieniä sokkeloisia katuja sekä tietenkin liikenteen meteli ja pakokaasu puuttuu, koska kaupunki on autoton. - mieltä...
Ready2 kirjoitti:
Kyllä Gardajärvikin on kaunista seutua, mutta vähän turistirysämeininkiä alkaa jo olla, hyvin paljon saksalaisia.Pohjois-Italian järvistä Como-järvi on suosikkini. Gardajärvellä on linnoja, järven eteläosa on matalampaa ja pohjoisosa jylhempää. Comojärvellä rannoilta nousevat jylhät vihreät kukkulat, vesi näyttää tummanvihreältä, seudulta löytyy lukuisia upeita villoja ja järven pohjoispäästä kohoavat huikeat lumihuiput.
Toinen, ehkä kaikkein kaunein paikka Italiassa missä olen käynyt on Sorrenton tienoo. Caprin saari on upea, samoin Amalfin rannikon kaupungit Positano, Amalfi ja Ravello. Jylhät rannat, turkoosinsininen meri, alueen historia...Sorrento itse ei ole niin kuvankaunis mutta oivallinen tukikohta tutustua lähistön kaupunkeihin.
Sekä tietenkin Venetsia! Uskomattoman hienoa tunnelmaa eivät turistilaumatkaan onnistu pilaamaan. Kaupunki täynnä upeita vanhoja rakennuksia, kirkkoja, palatseja, piazzoja, pieniä sokkeloisia katuja sekä tietenkin liikenteen meteli ja pakokaasu puuttuu, koska kaupunki on autoton.sorrenton ja napolin seutu on italiaa parhaimmmillaan! capri ja ischia täydellisiä lyhyen loman viettopaikkoja. myös sardinia on kaunista ja suosittua seutua.
- HJN
Ready2 kirjoitti:
Sekä tietenkin Venetsia! Uskomattoman hienoa tunnelmaa eivät turistilaumatkaan onnistu pilaamaan. Kaupunki täynnä upeita vanhoja rakennuksia, kirkkoja, palatseja, piazzoja, pieniä sokkeloisia katuja sekä tietenkin liikenteen meteli ja pakokaasu puuttuu, koska kaupunki on autoton.Vanha sanonta: Kauneus on katsojan silmissä pitänee tässäkin paikkansaa, mutta en voi olla huomauttamatta eräästä HAVAINNOSTANI: Käsittääkseni kaikki luettelemasi paikat ovat varsinaisia turistirysiä. Minne se kauneus enää niissä mahtuu, kun ne ovat täynnä rihkamakauppiaitaa ja joka puolelta maailmaa mongertavia turisteja.
Olen nähnyt kuvia ja filmejä luettelemistasi kohteista; nettihän on niitä täynnä ja naistenlehdet pullollaan. Jos tosi kauneutta haluaa löytää maisemastaa, niin luulisi, että Italian sisämaat ovat kauniinpua, eivät ainakaan turistirysiä. Itse en ele kateellinen kenellekään RYSÄMATKALAISELLE, eli hyvää matkaa. Kukin matkustaa ihan minne haluaa. - ....
HJN kirjoitti:
Vanha sanonta: Kauneus on katsojan silmissä pitänee tässäkin paikkansaa, mutta en voi olla huomauttamatta eräästä HAVAINNOSTANI: Käsittääkseni kaikki luettelemasi paikat ovat varsinaisia turistirysiä. Minne se kauneus enää niissä mahtuu, kun ne ovat täynnä rihkamakauppiaitaa ja joka puolelta maailmaa mongertavia turisteja.
Olen nähnyt kuvia ja filmejä luettelemistasi kohteista; nettihän on niitä täynnä ja naistenlehdet pullollaan. Jos tosi kauneutta haluaa löytää maisemastaa, niin luulisi, että Italian sisämaat ovat kauniinpua, eivät ainakaan turistirysiä. Itse en ele kateellinen kenellekään RYSÄMATKALAISELLE, eli hyvää matkaa. Kukin matkustaa ihan minne haluaa.onhan tuo tietysti tottakin... MUTTA jos ei jää esim. ischialla ischia portoon tai ischia ponteen(jossa pääosin siis kaikki turistit ovat) vaan kulkee vaikkapa saaren toiselle puolelle sen 20min bussilla niin siellä on aivan erilainen tunnelma, paljon rauhallisempaa ja kuitenkin yhtä "kauniit" puitteet.
samoin olen esimerkiksi asunut pari vuotta napolin seudulla ja tietysti sielläkin turisteja vilisee, omalla käyttäytymisellä ja valinnoillaan voi kuitenkin saada kyseisistäkin seuduista "kauniita" sillä sitä ne todellakin ovat! aina ei katsos tarvitse kulkea niiden turistivirtojen mukana vaikka samoilla seuduilla sattuisi liikkumaankin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662248Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711490Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣221484Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.791186Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771144Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211096Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051074- 77929
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922