Nopeusrajoittimesta

Tuollaista typeryyttähän näkee ajoittain ehdotettavan henkilöautoihin pakolliseksi, siis nopeusrajoitinta esim. 120-130. Minulle sopii paremmin autotehtaiden nykykäytäntö, 250:n raja, mutta yhdestä autostani sekin on ohitettu...hehheh, pitäähän sitä joskus ajaakin, eikä vaan körötellä.

No joo, 120-130:n rajoitin estäisi ylinopeudet moottoriteillä, mutta ei taajamissa, joten mitä järkeä? Nopeusrajoituksiin reagoivat rajoittimet estäisivät sitten tietysti ylinopeudet kaikkialla, mutta eivät ns. alinopeuksia. Miten kuhnurin ohi enää pääsisi? Ohitukset venyisivät vaarallisen pitkiksi.

Joku voi ehkä ehdottaa autoihin systeemiä, jolla ohituksen aikana voisi käyttää hetkellisesti suurempaa nopeutta. Siispä kysynkin, että miksi ohituksissa ei nykyisinkään ole sallittua käyttää rajoitusta suurempaa nopeutta?

5

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitaan rajoituksia

      Tähän voisi sanoa, että sitä saa, mitä tilaa. Jos hetkellinen ylinopeus sallittaisiin, niin siitähän tulisi automaattisesti uusi "miniminopeus". Jos nopeusrajoitusten noudattaminen ei onnistu ilman jatkuvaa valvontaa, saamme peltipoliiseja tienvarret täyteen. Jos näiden välit kaahataan kahta kauheammin, on lopulta edessä ajoneuvokohtaiset rajoittimet.

      • ovatten

        Nimittäin rajoittimet. Yhdistettyinä navigaattoriin ja nopeusrajoitustietokantaan.
        Helppo nakki. Omistaja/haltija kustantaa laite- ja käyttökustannukset.
        Muutama vuosi vielä lisääntyvillä onnettomuusmäärillä niin homma onb saletti.


      • rekkamömmö
        ovatten kirjoitti:

        Nimittäin rajoittimet. Yhdistettyinä navigaattoriin ja nopeusrajoitustietokantaan.
        Helppo nakki. Omistaja/haltija kustantaa laite- ja käyttökustannukset.
        Muutama vuosi vielä lisääntyvillä onnettomuusmäärillä niin homma onb saletti.

        Puhutaan jo Exstream lajista,kun lähdet raskaalla rekalla ohittaan mummoa tai vastaavaa joka päästelee 70:ä,mummo siitä rinnalle tulosta pikkase säikähtää,mummon nilkka aavistuksen suoristuu,siinä sitä mennää rinta rinnan meikäläisellä se 87km/h,eikä karvanvertaa pääse lujempaa.ON sitäkin koitettu että poistun jonosta esim.kaffille mutta samainen mummo on juonu juhlamokat seuraavalla p-paikalla ja taas mennään ku köyhän talon porsaat! Saankohan enään ikinä anteeks mummoilta,RISTIN KÄTENI!


      • PeRsE.real

        vaihtoehto ei peltipoliisien lisääminen vaan tiestön parantaminen ja tätä kautta turvallisuuden nostaminen myös nopeusrajoituksia nostamalla...


      • naama sinisenä
        PeRsE.real kirjoitti:

        vaihtoehto ei peltipoliisien lisääminen vaan tiestön parantaminen ja tätä kautta turvallisuuden nostaminen myös nopeusrajoituksia nostamalla...

        ...tiemäärärahojen korotusta odotettaessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe