Tuollaista typeryyttähän näkee ajoittain ehdotettavan henkilöautoihin pakolliseksi, siis nopeusrajoitinta esim. 120-130. Minulle sopii paremmin autotehtaiden nykykäytäntö, 250:n raja, mutta yhdestä autostani sekin on ohitettu...hehheh, pitäähän sitä joskus ajaakin, eikä vaan körötellä.
No joo, 120-130:n rajoitin estäisi ylinopeudet moottoriteillä, mutta ei taajamissa, joten mitä järkeä? Nopeusrajoituksiin reagoivat rajoittimet estäisivät sitten tietysti ylinopeudet kaikkialla, mutta eivät ns. alinopeuksia. Miten kuhnurin ohi enää pääsisi? Ohitukset venyisivät vaarallisen pitkiksi.
Joku voi ehkä ehdottaa autoihin systeemiä, jolla ohituksen aikana voisi käyttää hetkellisesti suurempaa nopeutta. Siispä kysynkin, että miksi ohituksissa ei nykyisinkään ole sallittua käyttää rajoitusta suurempaa nopeutta?
Nopeusrajoittimesta
5
474
Vastaukset
- tarvitaan rajoituksia
Tähän voisi sanoa, että sitä saa, mitä tilaa. Jos hetkellinen ylinopeus sallittaisiin, niin siitähän tulisi automaattisesti uusi "miniminopeus". Jos nopeusrajoitusten noudattaminen ei onnistu ilman jatkuvaa valvontaa, saamme peltipoliiseja tienvarret täyteen. Jos näiden välit kaahataan kahta kauheammin, on lopulta edessä ajoneuvokohtaiset rajoittimet.
- ovatten
Nimittäin rajoittimet. Yhdistettyinä navigaattoriin ja nopeusrajoitustietokantaan.
Helppo nakki. Omistaja/haltija kustantaa laite- ja käyttökustannukset.
Muutama vuosi vielä lisääntyvillä onnettomuusmäärillä niin homma onb saletti. - rekkamömmö
ovatten kirjoitti:
Nimittäin rajoittimet. Yhdistettyinä navigaattoriin ja nopeusrajoitustietokantaan.
Helppo nakki. Omistaja/haltija kustantaa laite- ja käyttökustannukset.
Muutama vuosi vielä lisääntyvillä onnettomuusmäärillä niin homma onb saletti.Puhutaan jo Exstream lajista,kun lähdet raskaalla rekalla ohittaan mummoa tai vastaavaa joka päästelee 70:ä,mummo siitä rinnalle tulosta pikkase säikähtää,mummon nilkka aavistuksen suoristuu,siinä sitä mennää rinta rinnan meikäläisellä se 87km/h,eikä karvanvertaa pääse lujempaa.ON sitäkin koitettu että poistun jonosta esim.kaffille mutta samainen mummo on juonu juhlamokat seuraavalla p-paikalla ja taas mennään ku köyhän talon porsaat! Saankohan enään ikinä anteeks mummoilta,RISTIN KÄTENI!
- PeRsE.real
vaihtoehto ei peltipoliisien lisääminen vaan tiestön parantaminen ja tätä kautta turvallisuuden nostaminen myös nopeusrajoituksia nostamalla...
- naama sinisenä
PeRsE.real kirjoitti:
vaihtoehto ei peltipoliisien lisääminen vaan tiestön parantaminen ja tätä kautta turvallisuuden nostaminen myös nopeusrajoituksia nostamalla...
...tiemäärärahojen korotusta odotettaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530