Mulla on n.400 litranen allas mihin ostin muutama päivä sitten uusia kaloja,huomasin pari päivää sitten uusissa kaloissa pilkkuja,kyseessä luultavasti pilkkutauti?
Samassa altaassa mulla elelee 8 v oleva kääpiökynsisammakko. Täs nyt mietin,et kuoleeko jansmakko, jos pistän pilkkulääkkeen altaaseen.Ylipäätäsä tarttuuko sammakkoon tää tauti,et pitäskö lääkityksen ajaksi sammakko pistää toiseen altaaseen.Vai onko tauti jo siinä.
tarttuuko kalataudit sammakoihin?
5
678
Vastaukset
- Anku
Enpäs tiedä tuosta lääkkeestä, mutta sammakoita ja akvaariokaloja ei saisi pitää samassa altaassa...
- pelle
Kyllähän minä sen tiedän,sitä en tässä kysynyt,en rupea enää ostaa uutta allasta sammakkoa varten,koska on tähän asti elänyt kalojen kanssa.
Sen tiedän etten enää hommaa sammakkoa kalojen sekaan,kun tästä aika jättää...Sillon 8 vuotta sitten ei oikein eläinkauppiaat tienneet,vaan ihan suosittelivat kalojen sekaan.. - Anku
pelle kirjoitti:
Kyllähän minä sen tiedän,sitä en tässä kysynyt,en rupea enää ostaa uutta allasta sammakkoa varten,koska on tähän asti elänyt kalojen kanssa.
Sen tiedän etten enää hommaa sammakkoa kalojen sekaan,kun tästä aika jättää...Sillon 8 vuotta sitten ei oikein eläinkauppiaat tienneet,vaan ihan suosittelivat kalojen sekaan..No hyvä...Saat anteeksi;D
Löytyisiköhän aqua-webistä apua...Sieltä ainakin löytyi useampi osuma kun haki "kynsisammakko"...=)
- Hani85
mulla ainakin on semmonen iso kynsisammakko, eli n. 15cm pitkä, semmonen vaalea ja mustakynsinen, samassa akvaariossa kuin kalat.
harmi kun noita ei vissiin saa enää mistään, siis noita isoja sammakoita. - Minna
Hei
Mulla on ollu pitkään isossa altaassa 14 kääpiökynsisammakkoa, seeproja, tetroja, partamonneja, pintakaloja, kaikki sulassa sovussa, rapuja .. hyvin voivat, jos tulee tauteja, lääkitsen kaikki. Vaihdan vedet vkottain, aquasafea käytän, bactozymiä myös, iso ulkosuodatin, hyvä hygienia, ei ole probleemeja vielä tullut. sammakot kurnuttavat ja lisääntyvätkin välillä. Pitävät puolensa kalojen kanssa ja näyttävät kyllä kuka on talossa pomo. Osta sammakollesi seuraa sinne, en pitäisi yksinäistä sammakkoa altaassa. Mulla ainakin noi nauttii kun peuhaa keskenään.
Kivaa kevättä. t. sammakkorakas Minna
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516304
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461023
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se46923Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845