tarttuuko kalataudit sammakoihin?

pelle

Mulla on n.400 litranen allas mihin ostin muutama päivä sitten uusia kaloja,huomasin pari päivää sitten uusissa kaloissa pilkkuja,kyseessä luultavasti pilkkutauti?
Samassa altaassa mulla elelee 8 v oleva kääpiökynsisammakko. Täs nyt mietin,et kuoleeko jansmakko, jos pistän pilkkulääkkeen altaaseen.Ylipäätäsä tarttuuko sammakkoon tää tauti,et pitäskö lääkityksen ajaksi sammakko pistää toiseen altaaseen.Vai onko tauti jo siinä.

5

717

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anku

Enpäs tiedä tuosta lääkkeestä, mutta sammakoita ja akvaariokaloja ei saisi pitää samassa altaassa...

• pelle

Kyllähän minä sen tiedän,sitä en tässä kysynyt,en rupea enää ostaa uutta allasta sammakkoa varten,koska on tähän asti elänyt kalojen kanssa.
        Sen tiedän etten enää hommaa sammakkoa kalojen sekaan,kun tästä aika jättää...Sillon 8 vuotta sitten ei oikein eläinkauppiaat tienneet,vaan ihan suosittelivat kalojen sekaan..

• Anku
        pelle kirjoitti:

Kyllähän minä sen tiedän,sitä en tässä kysynyt,en rupea enää ostaa uutta allasta sammakkoa varten,koska on tähän asti elänyt kalojen kanssa.
        Sen tiedän etten enää hommaa sammakkoa kalojen sekaan,kun tästä aika jättää...Sillon 8 vuotta sitten ei oikein eläinkauppiaat tienneet,vaan ihan suosittelivat kalojen sekaan..

No hyvä...Saat anteeksi;D

Löytyisiköhän aqua-webistä apua...Sieltä ainakin löytyi useampi osuma kun haki "kynsisammakko"...=)

• Hani85

mulla ainakin on semmonen iso kynsisammakko, eli n. 15cm pitkä, semmonen vaalea ja mustakynsinen, samassa akvaariossa kuin kalat.
      harmi kun noita ei vissiin saa enää mistään, siis noita isoja sammakoita.

• Minna

Hei
      Mulla on ollu pitkään isossa altaassa 14 kääpiökynsisammakkoa, seeproja, tetroja, partamonneja, pintakaloja, kaikki sulassa sovussa, rapuja .. hyvin voivat, jos tulee tauteja, lääkitsen kaikki. Vaihdan vedet vkottain, aquasafea käytän, bactozymiä myös, iso ulkosuodatin, hyvä hygienia, ei ole probleemeja vielä tullut. sammakot kurnuttavat ja lisääntyvätkin välillä. Pitävät puolensa kalojen kanssa ja näyttävät kyllä kuka on talossa pomo. Osta sammakollesi seuraa sinne, en pitäisi yksinäistä sammakkoa altaassa. Mulla ainakin noi nauttii kun peuhaa keskenään.
      Kivaa kevättä. t. sammakkorakas Minna

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      160
      3566
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      51
      2030
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1088
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1024
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe