portsarit hukkas mun takin ovat ilmeisesti antaneet jollekin väärälle ihmiselle.auton ja kämpän avaimet meni ja puhelin millä on ilmeisesti soiteltu vuorokausi mun piikkiin onks kellään mitään hajua paljon tälläsestä vois vaatia.on mahtava olo kun pitäs täs lähtee duuniin parin sadan kilsan päähän mut millä menet kun ei ole auton avaimia saatika sit työ maan avaimia. saa saatana kaikki työkalu pakit murtaa et saa työkalut esiin .VOI VITTU!! JA MUN TAKKI OLI TULI TERÄ...että usko kuinka kyrpii.ja oli muuten mahtava lähte paarista yöllä ilman takkia kun oli pakkasta 25 astetta ja mul oli vaan lyhyt hihanen päällä..
korvauksia
14
7822
Vastaukset
Olethan soittanut ko paikkaan, josko takkisi saanut henkilö olisi kaivannut omaansa? Tai löytyykö narikasta ylimääräistä takkia, jonka omistajalla tässä tapauksessa olisi sinun takkisi?
Maailmassa on vielä rehellisiäkin ihmisiä, jotka haluavat omat tavaransa takaisin, vaikka vaihdossa tulisi (käyttökelvoton) puhelin muuta sälää.- soittanut
tähän ravintolaan ja takkia ei löydy ovat sanoneet et takki on mennyt jollekin muulle vahinkos.ja ota huomioon mä tartisin sitä takkia ja sisältöö heti koska mun pitäs päästä töihin mut millä menet kun ei ole auton avaimia. mä helvetti en tee paskan vertaa nilllä avaimil viikon päästä kun mä tartten ne ny HETI... THAT SIT.. MÄ OLEN VITTU OLLUT TAKSI JONOS LYHYT HIHASEL TUNNIN VIIME YÖNÄ. TÄS ON VÄHÄN KIREE OL0..
- rekka rane
soittanut kirjoitti:
tähän ravintolaan ja takkia ei löydy ovat sanoneet et takki on mennyt jollekin muulle vahinkos.ja ota huomioon mä tartisin sitä takkia ja sisältöö heti koska mun pitäs päästä töihin mut millä menet kun ei ole auton avaimia. mä helvetti en tee paskan vertaa nilllä avaimil viikon päästä kun mä tartten ne ny HETI... THAT SIT.. MÄ OLEN VITTU OLLUT TAKSI JONOS LYHYT HIHASEL TUNNIN VIIME YÖNÄ. TÄS ON VÄHÄN KIREE OL0..
älä mee baareihin riekkumaan!oisit pysyny kotonas!
sen siitä saa,heh..oikein sulle soittanut kirjoitti:
Avaimia tuskin sitten tähän hätään löytyy.
Kehottaisin menemään paikan päälle kaverin kanssa, joka tarvittaessa todistaa, että henkilökunta on myöntänyt mokansa.
Nuo avaimet saattavat olla kallein juttu (uudelleen sarjoitus). Ravintelin pitää vastata eteispalveluun jätetyistä tavaroista, ellei nimenomaan ole kylttiä "emme vastaa säilytykseen jätetyistä tavaroista". Ja kuvatkaa eteinen kun lähdette, kyltti saatetaan ruuvata seinään huomenna.- red justice
marella kirjoitti:
Avaimia tuskin sitten tähän hätään löytyy.
Kehottaisin menemään paikan päälle kaverin kanssa, joka tarvittaessa todistaa, että henkilökunta on myöntänyt mokansa.
Nuo avaimet saattavat olla kallein juttu (uudelleen sarjoitus). Ravintelin pitää vastata eteispalveluun jätetyistä tavaroista, ellei nimenomaan ole kylttiä "emme vastaa säilytykseen jätetyistä tavaroista". Ja kuvatkaa eteinen kun lähdette, kyltti saatetaan ruuvata seinään huomenna.Kun tässä tapauksessa narikka on ollut maksullinen, ei ravintola voi vapautua vastuusta millään yksipuolisella ilmoituksella, ettei se vastaa tavaroista narikassa.
- faktaa.
Ravintola on korvausvelvollinen seuraavista asioista: (JOS EI OLLUT TUOTA KYLTTIÄ: Emme vastaa narikkaan jätetyistä vaatteista/tavaroista)
-Auton avaimesi
-Taskussa ollut muu avainnippu
-Kännykkäsi
-Takki itse
Mistään henkisistä kärsimyksistä ja tapahtuneista ongelmista et ole oikeutettu korvauksiin. Eli toisinsanoen joudut auton vara-avaimet jostain nyt hankkimaan tai menemään muulla kyydillä. Mitään ansionmenetyksiä tai pakkien murtamisia ei tällaisen korvattavuuden piiriin kuulu, se on yksiselitteistä. Mitään muuta et voi vaatia, piste. Niin keljua kuin se tietty onkin.
MUTTA, sitten ongelmallisempiin kohtiin: (Jos mitään ei saada takaisin)
-Millä näytät avainten olleen taskussa katoamishetkellä?
-Millä näytät kännykän olleen taskussa katoamishetkellä?
Yksiselitteisesti jos ravintola ilmoittaa korvaavansa takin, mutta ei taskujen sisältöä niin olet melkoisen heikoilla. Tuossa tulee puhtaasti näyttökysymys vastaan. Milläänhän et voi osoittaa toteen, että kyseiset tavarat olivat mukanasi. Tavarat ovat voineet jäädä kotiin tai olet hukannut ne jo ennen baariin menoa.
Etenkin tuon kännykän kanssa on nyt tilanne aika paha jos laskua on tehty...Nyt tärkein seikka on: Suljitko sen soittamalla jostakin toisesta puhelimesta VÄLITTÖMÄSTI kun sait tietää sen kadonneen? Nimittäin oleellinen on tuo ilmoitusaika. Jos et sulkenut ollenkaan niin tilanne on äärimmäisen paha. Mikäli suljit sen heti kun olit lähdössä baarista ja sitä ennen on soiteltu laskua, voi onnistua etteivät ne tule sinun nimiisi.
Jos et ole edelleenkään sulkenut ja joku siellä soittaa sinun laskuusi niin jo tuo sulkemattomuus katsotaan omaksi huolimattomuudeksesi ja laiminlyönniksesi ja siitä kyllä tulee kova kiista. Jos taas suljit heti aamulla, niin sekin on sitten vähän tulkintakysymys aina miten suhtaudutaan. Ja koska nyt et voinut (oletan ettet tehnyt) tehdä rikosilmoitustakaan niin silläkään ei sitten voi osoittaa tapahtunutta.
Elikkäs älä nyt ammu viestintuojaa mutta ammattini puoleen vain nuo kiemurat tiedän aika tarkalleen ja paljon olen törmännyt vastaavaan. Melkein sanoisin, että nyt ongelmistasi avaimet ovat pienin riesa ja puhelin paha. Riippuen mihin aikaan sitä on käytetty, jos on käytetty. Se tosiaan olisi kyllä pitänyt viimeistään heti aamulla sulkea että olisit edes vähän vastuukysymystäsi saanut vähennettyä. Noiden kanssa ollaan nimittäin äärimmäisen tarkkoina, eikä aivan mikä tahansa selitys uppoa puhelinfirmoille.
Mutta asia on nyt tosiaan sinun ja ravintolan välinen ja sen vastuukysymykset ovat nuo aiemmin selvitellyt. Muuta sinä et voi vaatia kuin korvauksen korkeintaan noista konkreettisista tavaroista ja niiden uusimisesta mutta jos oikein riitaiseksi menee, näyttökysymys mukana olleista tavaroista on erittäin hankalaa.- mut vituttaa
niin pirusti. en mä muuta tarttisi takasi kun sais edes takin kun nyt on talvikin niin tulee niin pirun kylmä. toivotaan nyt et saan sovittua ton ravintolan kans.. mut mitään kylttiä siel ei ainakaan ole et emme vastaa narikkaan jätetyistä tavaroista. niin ja mä muuten maksoin tosta narikasta viel 5 egee..
- viel
puhelin on suljettu vasta aamul mun työ puhelimel..
- faktaa.
mut vituttaa kirjoitti:
niin pirusti. en mä muuta tarttisi takasi kun sais edes takin kun nyt on talvikin niin tulee niin pirun kylmä. toivotaan nyt et saan sovittua ton ravintolan kans.. mut mitään kylttiä siel ei ainakaan ole et emme vastaa narikkaan jätetyistä tavaroista. niin ja mä muuten maksoin tosta narikasta viel 5 egee..
Se että narikka on maksullinen (ja aika reippaasti muuten vielä...), tekee jo automaattisesti ravintolan vastuulliseksi narikkansa sisällöstä. Sitä ei voi alkaa mitenkään kiistelemään.
JOS siis maksu oli ehdottamasti vain ja ainostaan narikasta, eikä niin että 5 euroa olisi ollut tai voitaisiin tulkita ravintolan sisäänpääsymaksuksi. Yhtälailla sen pitää selvästi näkyä ettei narikasta olla vastuussa, mutta silloin kyseessä käytännössä tarvitsee olla jo "kylmä narikka" eli ei takkien ojentelua/ottamista. Tosin sekin on joskus aavistuksen rajatapaus jos narikka kuitenkin on ilmainen ja esim. ovimies puolikohteliaisuudesta ottaa takkeja...Tuo homma nyt kuitenkin on varsin selvä.
Mutta kuten tuossa jo aiemmin kirjoitinkin, puhelimen osalta tilanne on nyt aika kelju. Nimittäin vaikka kuinka hyvä tuuri kävisi ja saataisiin rajattua jollakin lailla katoamisajan ja sulkemisen välinen ajanjakso niin muutamissakin tunneissa ehtii puhelimella tehdä paljon pahaa sellainen joka sillä todella haluaa laskua tehdä. Nimittäin vaikka jossain määrin saisitkin osoitettua puhelimen olleen asiattomissa käsissä niin AINA kaiken a ja o on, että välittömästi sulkee sen kun katoaminen ilmenee.
Tässä tapauksessa kun katoaminen oli vielä noin kiistaton, ettet voinut itsekään olla epävarma jos se vaikka olisi jäänyt kotiin. Ja niinhän et tietty voi sanoakaan, koska silloin koko lasku mahdollinen lasku kaatuisi sinun niskaasi.
Eli vaikka pysyt tiiviisti oikeassa kannassa joka totuus onkin "takkini meni vääriin käsiin ravintolassa ja puhelin sen mukana". Firman kysymys: miksi ette heti sulkeneet puhelinta, vaan vasta tuntien päästä, kun se kerran kiistatta oli pois hallinnastanne? Siihen on sitten aika paha sanoa mitään, koska nykyään voi sanoa kaikilla olevan kännykät ja olisit voinut sellaista lainata likimain keneltä tahansa. Ja etenkin tässä tapauksessa kun olisit varmasti voinut soittaa ravintolan hallinnoimasta puhelimesta samantien etkä lähtenyt ovet paukkuen ja jättänyt tilannetta kannalleen.
Tuolla tavalla nuo vain katsotaan, siihen saat varautua. Ei siis auta kuin toivoa ettei nyt ole mitään isoa laskua soiteltu. Voihan kaikista parhaimmassa tapauksessa takki olla alkuviikosta tavaroineen palautettuna ravintolaan. On itsellenikin käynyt kerran niin, että portsari antoi väärän takin ja ei ollut vielä kännykkäaikaa eikä mitään. Taskuissa ei ollut tunnistettavia tavaroita plus suoraan sanoen olin niin päissäni, että tajusin vasta aamulla kotona naulakossa roikkuvan väärän takin. - hyvin faktaa
faktaa. kirjoitti:
Se että narikka on maksullinen (ja aika reippaasti muuten vielä...), tekee jo automaattisesti ravintolan vastuulliseksi narikkansa sisällöstä. Sitä ei voi alkaa mitenkään kiistelemään.
JOS siis maksu oli ehdottamasti vain ja ainostaan narikasta, eikä niin että 5 euroa olisi ollut tai voitaisiin tulkita ravintolan sisäänpääsymaksuksi. Yhtälailla sen pitää selvästi näkyä ettei narikasta olla vastuussa, mutta silloin kyseessä käytännössä tarvitsee olla jo "kylmä narikka" eli ei takkien ojentelua/ottamista. Tosin sekin on joskus aavistuksen rajatapaus jos narikka kuitenkin on ilmainen ja esim. ovimies puolikohteliaisuudesta ottaa takkeja...Tuo homma nyt kuitenkin on varsin selvä.
Mutta kuten tuossa jo aiemmin kirjoitinkin, puhelimen osalta tilanne on nyt aika kelju. Nimittäin vaikka kuinka hyvä tuuri kävisi ja saataisiin rajattua jollakin lailla katoamisajan ja sulkemisen välinen ajanjakso niin muutamissakin tunneissa ehtii puhelimella tehdä paljon pahaa sellainen joka sillä todella haluaa laskua tehdä. Nimittäin vaikka jossain määrin saisitkin osoitettua puhelimen olleen asiattomissa käsissä niin AINA kaiken a ja o on, että välittömästi sulkee sen kun katoaminen ilmenee.
Tässä tapauksessa kun katoaminen oli vielä noin kiistaton, ettet voinut itsekään olla epävarma jos se vaikka olisi jäänyt kotiin. Ja niinhän et tietty voi sanoakaan, koska silloin koko lasku mahdollinen lasku kaatuisi sinun niskaasi.
Eli vaikka pysyt tiiviisti oikeassa kannassa joka totuus onkin "takkini meni vääriin käsiin ravintolassa ja puhelin sen mukana". Firman kysymys: miksi ette heti sulkeneet puhelinta, vaan vasta tuntien päästä, kun se kerran kiistatta oli pois hallinnastanne? Siihen on sitten aika paha sanoa mitään, koska nykyään voi sanoa kaikilla olevan kännykät ja olisit voinut sellaista lainata likimain keneltä tahansa. Ja etenkin tässä tapauksessa kun olisit varmasti voinut soittaa ravintolan hallinnoimasta puhelimesta samantien etkä lähtenyt ovet paukkuen ja jättänyt tilannetta kannalleen.
Tuolla tavalla nuo vain katsotaan, siihen saat varautua. Ei siis auta kuin toivoa ettei nyt ole mitään isoa laskua soiteltu. Voihan kaikista parhaimmassa tapauksessa takki olla alkuviikosta tavaroineen palautettuna ravintolaan. On itsellenikin käynyt kerran niin, että portsari antoi väärän takin ja ei ollut vielä kännykkäaikaa eikä mitään. Taskuissa ei ollut tunnistettavia tavaroita plus suoraan sanoen olin niin päissäni, että tajusin vasta aamulla kotona naulakossa roikkuvan väärän takin.tulee, ja olishan järkkäritkin voinut sanoa mulle kun odottelin ravintolassa 2 tuntia kyytiä,et kannattaiskohan puhelin sulkea. itsellä ei kyllä käyny pienes mieleskään et kannattas puhelin sulkea. mut täs on viel se seikka et kukaan ei tiennyt et onko takki kadonnut vai ei. järkkärit lupasivat tutkia kaikki takit mitkä jää narikkaan kun paari menee kiinni ja näin etsiä mun puhelinta. ei kyl oikein järki leikannu kun poken kans yritettiin soittaakin tohon mun puhelimeen sielt narikasta mut en muistanut numeroa, olis kyl sillon pitäny leikata et kannattas varmaan laittaa liittymä kiinni.. MUT EI VOI MITÄÄN, NÄIL MENNÄÄN...
- Okaro
Vastaisuuden varalle ei kannata kapakkaan ottaa mukaan mitään ylimääräiostä, kuten duuniavaimia. Jos kännykän järrää jonnekin niin kannatta panna siitä virrat pois. Tällöin se myöskään ei soittoäänellään häiritse muita.Kännykkään kannattaa myös laittaa kaikki mahdolliset estot, jotta rajoittaa sitä summaa, minkä varas sillä voi tehdä. Esim. viihdepuhelut voi melko huoletta estää. Jos puhelin viedään pitää siitä ilmoittaa HETI!.
- tittii
Jos sinun takki on annettu jollekin toiselle niin miksei sinulle annettu lainaan sitä takkia joka siltä toiselta on täytynyt jäädä? Aika julmaa lähettää yöhön ilman takkia näillä ilmoilla.
- Okaro
tittii kirjoitti:
Jos sinun takki on annettu jollekin toiselle niin miksei sinulle annettu lainaan sitä takkia joka siltä toiselta on täytynyt jäädä? Aika julmaa lähettää yöhön ilman takkia näillä ilmoilla.
Ei kyse ollut minusta, minä vaan vastasin kysymykseen. Ja mitä tulee ehdotukseesi. Kaksi väärää ei tee oikeata. Ei se toisen takki ollut kyseisen henkilön, joten ei sitä hänelle tule antaa missään tapauksessa.
Narikan pitäjän moka on oma asiansa. Takin saaneen rikos on omansa. Kumpaakaan näistä ei korvata sillä, että uhrille annetaan väärä takki. Sensijaan voisi olettaa narikan kustantavan taksin kyseiselle henkille, jotta hän pääsee kotiin ilman takkiaan.
- narikkalappu
edelleen sinulla? Joskus vain käy niinkin, että lappu on hukattu (ja varas käyttää tilaisuutta hyväkseen) ja poke saa syyt niskoilleen, kun "on antanut takin väärälle henkilölle"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463088Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462881100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502515Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo492403Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581850- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä411616- 461535
- 261361