Naapuri

Teuska savosta

Herranjumala, että naapurilla on hieno auto ja kaunis vaimo. On se julmettu vääryys! Minä joudun parta huurussa raapimaan aamuisin tuulilasia puhtaaksi ja tällä perskeleellä on kaukosäädetty lämmitys. Rouva nalkuttaa vieressä ja kakarat huutavat niin, että ikkunat hajoaa.

Olen ajatellut ilmiantaa naapurini verottajalle ja sosiaaliviranomaisille, kun ei se varmaan lapsistaan huolehdi. Naapuri ei varmasti ole maksanut verojaan, sillä ei muuten ole ihmisellä varaa tuollaisiin kotkotuksiin. Olisi edes elvistelemättä, mutta sen pitää joka aamu tehdä aina samat asiat näytiksi.

Onkos hyviä ajatuksia, miten tuollaisen saisi palautettua maanpinnalle?

2

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joista et tiedä!

Ja muista myös se, että naapurisi tunne-elämä saattaa olla ties kuinka köyhää tahansa, vaikka hänellä olisi upeat omaisuudet.

• -nainen täältä jostain-

10-käskyä joista joku alkoi jotenkin näin; Älä himoitse toisen omaa jne...
      ...ja älä kadehdi, älä kerskaa!!!

Itse olen huomannut vastaavia kadehtivia piirteitä joissakin naapureissa ja miettinyt itsekseni että kun ne tietäis sen kuinka noin 5 vuotta sitten elimme köyhyyskynnyksen alarajoilla ja sen myötä opittiin nuukailemaan ja säästämään mistä kaikesta hiemankin pystyimme. Nyt kun meillä on autoja kaksinkin kappalein ja asutaan vanhemmassa kerrostalo-osakkeessa, niin iäkkäämmät naapurit pitävät meitä varakkaina ja luulevat meitä ylimielisiksi ihmisiksi vaikka tosiasiassa raha menee lähes kädestä suuhun. Kaikki vain ja ainoastaan sen vuoksi että meillä on 2 autoa pihassa ja JOUDUIMME remontoimaan kotiamme muiden jäljiltä kun kaikki oli tehty erittäin huolimattomasti. Olemme siis rikkaita ja ylimielisiä paskoja jotka leveilevät rahoillaan vaikka tosiasiassa joudumme päivittäin kukkaronnyörejä kiristämään aika lailla.
      Niin ja kun kateus ottaa vallan naapurustossa niin niiden ylimielisten ja rikkaiden lapset ovat huonoilla jäljillä, heistä ei huolehdita eikä mitään verojakaan makseta ja niin pois päin.

Onko niin pirun vaikeaa olla iloinen toisten puolesta? Onko niin pirun vaikeaa käsittää että ei se sitä tarkoita että on rahaa vaikka kuinka jos pakosta 2 autoa on pihalla? Onko niin pirun vaikeaa hyväksyä se tosiasia että kateus on perseestä ja sen voi lakaista maton alle? Jos kaikki tähän kykenisivät, olisi naapurustoissa asiat paljon paljon mukavammin...SUVAITSEVAISUUTTA RAKKAAT NAAPURIT!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      36
      4244
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      144
      2588
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      99
      2174
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      22
      1694
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      78
      1666
    6. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      13
      1430
    7. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      65
      1426
    8. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      69
      1348
    9. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1331
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      76
      1293
    Aihe