Ennustus ja selvänäkö?

Tietoa kaipaava

Onko ennustajilta ja selvänäkijöiltä kysyminen väärin? Mitä siitä aiheutuu? Antaako Jumala anteeksi sellaiset teot? Miten on niiden laita jotka kertovat toimivansa Jumalan alaisina? Kuinka käy sille joka luulee että se on väärin ja syntiä ja kuitenkin kysyy kun ei malta olla kysymättä?Pelottaa.

9

2959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole mitään

      väärää, jos käy ennustajlla tms. Pitää vain muistaa, että se on leikkiä. Ei kukaan ihminen pysty ennustamaan tulevaisuutta tai "selvännäkemään" yhtään mitään.

      Eli ei se ole väärin, eikä varsinkaan syntiä.Se on vain vähän ajan ja mahdollisen rahan tuhlausta. Mutta ei mitään pelottavaa. Jumala ei varmaankaan ajattele asiasta yhtään mitään.

    • pelkäät! Katso Raamatusta kolmas Mooseksen kirja, 19 luku jae 31 ja siihen alle merkityt raamatunkohdat, niin tiedät, mitä Jumala siitä ajattelee.
      Omalle kansalleen Jumala sanoi:'Miksi kysytte vainaja- ja tietäjähengiltä, miksi ette minulta!'

      • mitään syytä

        pelätä! Ennustamisessa on kyse ihan vaan leikistä. Sitä, mitä Jumala ajattelee ei tiedä kukaan. raamattu on ihmisten kirjoittama, ei se ole suoraan Jumalan ajatuksia. Turhat pelot pois vaan. Nauti elämästä. Jos ennustajalla käynti tuntuu kivalta asialta, niin käy siellä. Mutta älä ota sitä turhan vakavasti. :)


      • mitään syytä kirjoitti:

        pelätä! Ennustamisessa on kyse ihan vaan leikistä. Sitä, mitä Jumala ajattelee ei tiedä kukaan. raamattu on ihmisten kirjoittama, ei se ole suoraan Jumalan ajatuksia. Turhat pelot pois vaan. Nauti elämästä. Jos ennustajalla käynti tuntuu kivalta asialta, niin käy siellä. Mutta älä ota sitä turhan vakavasti. :)

        on kuolemanvakava asia.


    • eepu*

      Sillä "pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja VELHOJEN ja EPÄJUMALANPALVELIJAIN ja kaikkien VALHETTELIJOIDEN osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

      • alkuperäiseen

        viestiini. Ns. ennustajat ja selvänäkijät joita tarkoitan sanovat toimivansa Jumalan alaisina. Ja eivät hyväksy sitä s:llä alkavaa pahaa.


      • alkuperäiseen kirjoitti:

        viestiini. Ns. ennustajat ja selvänäkijät joita tarkoitan sanovat toimivansa Jumalan alaisina. Ja eivät hyväksy sitä s:llä alkavaa pahaa.

        aikaisemman viestini Raamatunkohdista, se Jumala ei ole ainakaan Raamatun Jumala, Jeesuksen Kristuksen Isä.

        Ja jos se ei ole Hän, eikä muuta oikeaa Jumalaa ole, niin silloin vaihtoehdoksi jää vain itse se paha. Hän väittää olevansa Jumala ja rikkoo kuitenkin räikeästi Jumalan Sanassa ilmoitettua tahtoa vastaan.


    • Pähkylä

      Hei Tietoa kaipaava!

      >>Onko ennustajilta ja selvänäkijöiltä kysyminen
      >>väärin? Mitä siitä aiheutuu?

      Joo, ennustajilla käyminen on väärin,
      niin kuin vähän aavistelitkin.

      Ihmisen tulee turvata tulevaisuuttaan ym.
      koskevissa asioissa Jumalaan, ei muihin henkiin.
      Muut henget eivät halua sinulle hyvää.
      Ne haluavat ensin saada sinut koukkuun,
      innostumaan niistä, ja sitten jollain
      ennustuksella tms. saada sinut pelon orjaksi,
      ja ennen kaikkea ne haluavat pitää sinut
      poissa Luojasi luota. Jumala rakastaa sinua,
      ja Hänen yhteydessään saat avun sielullesi.

      Jumala on pyrkinyt suojelemaan meitä kirjoituttamalla
      Raamattuun ohjeet ja käskyt:

      "Älkää merkeistä ennustelko älkääkä harjoittako noituutta." 3. Moos. 19:26

      "Älkää kääntykö vainajahenkien puoleen älkääkä kysykö neuvoa tietäjiltä, ettette saastuttaisi itseänne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne." 3. Moos. 19:31

      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia."

      Jumala lupaa: "minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen."

      Ennustajat, selvänäkijät, tietäjät ym. vievät sydämestäsi sen paikan, joka kuuluu yksin Luojallesi, Jumalalle. Hän haluaa auttaa sinua, pitää sinusta ja asioistasi huolen.

      Ennustajat ja selvänäkijät voivat parhaassa tapauksessa olla vain humpuukia, mutta niiden kautta voivat vaikuttaa myös pahat, Jumalaa ja sinua vastaan olevat henget. Saatat saada avun johonkin ajalliseen asiaan, mutta he vievät sinut kauas Jumalasta, joka yksin voi pelastaa sinun sielusi iankaikkiseen elämään. Voit saada ajallisen avun, mutta iankaikkisen vahingon sielullesi.

      >>Miten on niiden laita jotka kertovat
      >>toimivansa Jumalan alaisina?

      Usein ennustajat/selvänäkijät tosiaan kertovat
      toimivansa "jumalan" alaisina. Mutta mikä on
      heidän jumalansa? - ei ainakaan sen ainoa, elävä
      Jumala - meidän Luojamme - joka puhuu
      Raamatussa, sillä Hän on kieltänyt moisen toiminnan.

      Heistä Jumala varoittaa Sanassaan näin:

      "...tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
      Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen
      palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina.
      He saavat tekojensa mukaisen lopun." 2.Kor.11:14-15

      Jokaisen synnin palkka on selvä: "Synnin palkka
      on kuolema" ja iankaikkinen ero Jumalasta.

      Jokainen ihminen on tehnyt syntiä, ja tekee
      sitä joka päivä ajatuksin, sanoin, teoin ja
      tekemättä jättämisin. Olemme siinä aivan
      samalla viivalla Jumalan edessä: paljon rikkoneina,
      oman tahtomme mukaan eläneinä, emme ole halunneet
      lähestyä Luojaamme, vaan elää kaukana Hänestä,
      jumalattomina, epäuskoisina. Minä en ole siinä
      yhtään parempi kuin sinä. Mutta on yksi tie
      ulos tästä ongelmasta, ja se on Jumalan valmistama.

      >>Antaako Jumala anteeksi sellaiset teot?

      Jumala on valmistanut meille yhden tien,
      jota kautta saamme synnit anteeksi.
      Tämänkin, mistä kysyit.

      Se tie on sellainen, että suostut siihen,
      että Jumalan Poika, Jeesus, tuli ihmiseksi,
      otti koko sinun syntisyytesi omaksi syykseen,
      ja kärsi sinun rangaistuksesi kerran ristin
      puussa. Kuoli ja nousi ylös kolmantena päivänä.

      Tartu kiinni tähän Jumalan itsensä valmistamaan
      pelastukseen uskossa, niin olet Jumalan armon alla.
      Huuda avuksesi Jeesusta, hän on sinun auttajasi,
      ja pesee sinut puhtaiksi synneistäsi.

      "Meistä ei ollut itseämme auttamaan,
      mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta,
      kun aika koitti." Room.5:8

      "Kristuksen veressä meillä on lunastus,
      rikkomustemme anteeksianto." Ef. 1:7

      "Armollisen Jumalan tahto näet oli, että Jeesuksen oli kärsittävä
      kuolema jokaisen ihmisen puolesta."
      Hepr. 2:9

      "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä
      jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa."
      Room. 7:1

      "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
      Joel 3:5

      "Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan pojaksi, hänessä Jumala pysyy,
      ja hän pysyy Jumalassa."
      1. Joh 4:15

      Jeesus vastasi heille:
      "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
      En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä,
      jotta he kääntyisivät."
      Luuk. 5:31

      "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän (Jeesus).
      Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi,
      ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
      Apt. 4:12

      Jeesus: "Autuas se, joka ei minua torju."
      Luuk. 7:23

      "Pyydämme Kristuksen puolesta:
      Suostukaa sovintoon Jumalan kanssa.
      Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi
      kaikki meidän syntimme,
      jotta me hänessä saisimme
      vanhurskauden (=tulemme Jumalalle kelvollisiksi).
      2. Kor. 5:20-21

      Hylkää orjuuttavat pahojen henkien neuvot,
      ja käänny elävän Jumalan puoleen. Pääset
      epävarmuuden upottavalta suolta sellaisen
      kallion päälle, joka ei horju.

      Jumala rakastaa sinua!

      Kysy sitten rukouksessa asioita Jumalalta,
      pyydä häneltä johdatusta. Hän vastaa usein
      esim. Raamatun Sanan kautta, kun luet sitä,
      tai sitten jonkun hengellisen laulun kautta,
      tai kun olet kuuntelemassa, kun joku puhuu
      Jeesuksesta. Huomaat, että Jumala haluaa niiden
      kautta puhutella sydäntäsi erityisesti,
      ja hoitaa niitä ongelmia, mitä sillä hetkellä
      sinulla on.

      Kun Jeesus on sinut puhdistanut, olet Jumalan oma.
      Silloin Hän kyllä huolehtii sinusta,
      vaikka tulisi mitä murheita ja hankalia
      elämänvaiheita, et ole koskaan yksin.

      "Luottakaa aina Jumalaan, tuokaa hänen eteensä
      kaikki mikä sydäntänne painaa! Jumala on turvamme."
      Ps. 62:9

      Jos haluat lukea lisää, mitä Raamattu sanoo
      armosta, uskosta tms. voit aloittaa täältä
      pienestä kuvitetusta hakemistosta:
      http://www.sley.fi/eo/tampere/sanaa/sanaa.html

      Miten löytäisit Jumalan anteeksiantamuksen ja
      armon, siitä aiheesta löytyy lisää täältä:
      http://www.sley.fi/eo/tampere/etsikko2.html

      Siunausta sinulle!

    • Anders

      - "Kokeilkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää"

      - "Hedelmistään puu tunnetaan"

      Eli siis jos koet että se on hyvä asia, ei paniikkia. Jos paha asia, sitten paniikki. Eri asia on sitten miettiä mitä järkeä on ylipäätänsä tietää tulevaisuutensa ynnä muuta etukäteen jos ajatellaan että elämässä pitäisi oppia asioita. Miten voit oppia jos tiedät etukäteen mitä tapahtuu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe