88 Mazda 626 ss GT 2.0i

Ostaja

Mitäpä tuollaisesta otsikon mukaisesta autosta kannattaisi maksaa n.200 000km ajettuna ja mitä kannattaa tarkistaa/kysellä ennen ostopäätöstä? Kuinka huoletonta ajoa tuollaisella olisi luvassa?

22

977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Draivari

      No ei ainakaan huoletonta. Tarkistuta kaikki, ei siinä kysely myyjältä paljoa auta. Älä nyt anna GT merkin hämätä

      • Ostaja

        Mitäs huolia onkaan sitten luvassa?


    • bensatankki ruostumassa

      puhki. Jos haisee bensa tai tankki on kostea sauman läheltä, kannattaa varautua uuden tankin ostoon. Jos tankki on alkanut ruostuun, korjaaminen on vaikeaa.

      • 200Sx

        Joo ruosteet tossa on pahimmat..
        itsellä oli samanlainen masa päällisin puolin ok, mutta pohja kohtuu mätä.. Tosin onhan se käyttäjästä kiinni kuinka ruosteessa auto on..
        Mutta muuten tosi hyvä ja kiva auto ajaa!
        Ei se nyt maailman nopein kosla ole, mutta ei sillä nyt jalkoihinkaan jää..

        tommonen 200.000 ajettu, jos on hyvässä kunnossa n.2000-3000~ egua

        varmaan saa halvemmallakin, mutta oon ite oppinu sen kantapään kautta että ikinä osta halvinta!


    • laho

      itsellä kokemusta: Tankki vuotaa, takaiskarit tulee läpi kontin puolelle, alapallot väljät, mittarivalot ei toimi, lämmityslaitteen kenno vuotaa, vetonivelet uusissa, takajouset kuoliutuneet ja moottori vuoti öljyä. Ruosteen kanssa riittää varmasti puuhaa, kone kyllä kestää.

      • nismo

        Oisit pitäny autostas huolta!!
        Mutta kysyjälle: tsekkaa tukivarret takaa, jos on ruosteessa, älä osta! Bensantäyttöputki se useammin ruostuu kuin ite tankki, mutta nämä ei oikein muuten selviä kuin ihan täyteen tankkaamalla.


      • ääliöltä
        nismo kirjoitti:

        Oisit pitäny autostas huolta!!
        Mutta kysyjälle: tsekkaa tukivarret takaa, jos on ruosteessa, älä osta! Bensantäyttöputki se useammin ruostuu kuin ite tankki, mutta nämä ei oikein muuten selviä kuin ihan täyteen tankkaamalla.

        Tämä ääliö piti autostaan huolta, tiedoksi vaan, että nämä luetellut viat löytyy varmasti tuon ikäisestä masasta. Usealla tutulla samoja ongelmia !


      • 2*626 gti-88+90
        ääliöltä kirjoitti:

        Tämä ääliö piti autostaan huolta, tiedoksi vaan, että nämä luetellut viat löytyy varmasti tuon ikäisestä masasta. Usealla tutulla samoja ongelmia !

        ja oon ollut tyytyväinen :)
        Mittareissa lukemat 340 000 ja 270 000.


      • 200Sx
        2*626 gti-88+90 kirjoitti:

        ja oon ollut tyytyväinen :)
        Mittareissa lukemat 340 000 ja 270 000.

        ...Mikä tahansa japsi, oli se sitten ruosteessa tai paskana, voittaa minkä tahansa rankskiksen!

        Japsit menee ajan kanssa, ranskikset ja ooppelit on jo tehtaalta valmista kauraa..
        Et sillai.


    • ------

      juu tosiaan kannatta kattoo noi ruosteet.Jos 200 000 ajettu niin melko huolettomia pitäis kilometrit olla.velipojalla on 250 000 ajettu koneessa eikä tekniikassa muutenkaa mitn vikaa!ja onpa käynyt veljellä vieläpä tuuri että kyseinen laite o hänellä ruosteeton helmi!Itselläniki on salooni tosin 12v koneel sillä ajettu 340 000 eikä piä mitn ihmekolinoita.
      Ja kyllähän tollasella gti:llä nyt ihan sopivasti kerkeekin on kepitetty 200sxäki valois....:)

    • Anonyymi

      Taka-akselipalkki kannattaa tarkistaa, monesti alkaa olla vaihtokunnossa. Tekniikka on lujaa ja nykypäivän vaatimusten mukaista, 2.0 16v ja 148 hp. Hyvä ostos, kunhan tosiaan tarkastaa ettei oo kohtuuttomasti ruosteessa. Noilla ajaa helposti 400 tkm.

      • Anonyymi

        Jakohihna kannattaa vaihtaa ajoissa, GTi koneessa taisi yltää männät ja venttiilit yhteen jos hihna pettää ja konehan menee silloin pas2.
        Ruoste on pahin vihollinen, mutta näillä autoillahan on jo sen verran ikää, että ruoste on jo vienyt paaliin ne, joita ei ole ruostesuojattu, tai muuten huonolla pidolla olleet. Toki jos auto on viimeksi ruostesuojattu 20 vuotta sitten, voi se olla jo tehoton, ja lahovikaa voi olla.
        Tekniikkahan Mazdoissa on lujaa, mutta tarpeeksi suurilla ajomäärillä rupeaa sekin kulumaan.

        Mitenkähän tämän ikäluokan japseihin saa enää varaosia, jarrupaloja/levyjä, suodattimia, jne. perushuolto- ja kulutusosia? Puhumattakaan harvinaisemmista osista? Tainneet alkaa hävitä jo purkaamoiltakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakohihna kannattaa vaihtaa ajoissa, GTi koneessa taisi yltää männät ja venttiilit yhteen jos hihna pettää ja konehan menee silloin pas2.
        Ruoste on pahin vihollinen, mutta näillä autoillahan on jo sen verran ikää, että ruoste on jo vienyt paaliin ne, joita ei ole ruostesuojattu, tai muuten huonolla pidolla olleet. Toki jos auto on viimeksi ruostesuojattu 20 vuotta sitten, voi se olla jo tehoton, ja lahovikaa voi olla.
        Tekniikkahan Mazdoissa on lujaa, mutta tarpeeksi suurilla ajomäärillä rupeaa sekin kulumaan.

        Mitenkähän tämän ikäluokan japseihin saa enää varaosia, jarrupaloja/levyjä, suodattimia, jne. perushuolto- ja kulutusosia? Puhumattakaan harvinaisemmista osista? Tainneet alkaa hävitä jo purkaamoiltakin?

        Juu jakohiha jos katkeaa menee venttiilit solmuun. Näihin saa huolto-ja kulutusosia vielä hyvin, ei huolta. Toki jos jotain erikoisempaa tarvii, niin tilaushommiksi taitaa jo mennä eli ei löydy ns. hyllytavarana. Jos ehjä yksilö löytyy, kannattaa ehdottomasti ostaa talteen 👍


    • Anonyymi

      Hei haloo tää ketju on aloitettu 2006 eiköhän noi ole jo paalissa.

      • Anonyymi

        Kyllähän näitä vielä liikenteessä on runsaasti, mutta ei myynnissä. Ne joilla näitä takavuosien tykkejä on, eivät niistä luovu. Ja tosiaan osaahan noihin löytyy vielä aivan mukavasti eikä jää nykykippojen jalkoihin, taitaa olla toisin päin. Siinä alkaa olla Teslakin kovilla kun liikennevaloista otetaan kova lähtö rinnatusten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän näitä vielä liikenteessä on runsaasti, mutta ei myynnissä. Ne joilla näitä takavuosien tykkejä on, eivät niistä luovu. Ja tosiaan osaahan noihin löytyy vielä aivan mukavasti eikä jää nykykippojen jalkoihin, taitaa olla toisin päin. Siinä alkaa olla Teslakin kovilla kun liikennevaloista otetaan kova lähtö rinnatusten.

        krapulako se valvotti ja kannusti tuon luokan diipadaapan kirjoittamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        krapulako se valvotti ja kannusti tuon luokan diipadaapan kirjoittamiseen?

        Ei ollut minkäänlaista krapulaa. Sinulla ei selvästikään ole kokemusta kyseisestä autosta, kun väität kirjoitustani diipadaapaksi. Suosittelen joskus kokeilemaan, saatat yllättyä. Jos puhutaan ajettavuudesta, jarruista suorituskyvystä ja luotettavuudesta, niin Mazda 626 gti 16v on aivan omassa luokassaan. Tehtaalta lähtiessä ruosteenesto ei ehkä ole parhaasta päästä, mutta sehän korjaantuu suojauttamalla alusta asiantuntevassa liikkeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut minkäänlaista krapulaa. Sinulla ei selvästikään ole kokemusta kyseisestä autosta, kun väität kirjoitustani diipadaapaksi. Suosittelen joskus kokeilemaan, saatat yllättyä. Jos puhutaan ajettavuudesta, jarruista suorituskyvystä ja luotettavuudesta, niin Mazda 626 gti 16v on aivan omassa luokassaan. Tehtaalta lähtiessä ruosteenesto ei ehkä ole parhaasta päästä, mutta sehän korjaantuu suojauttamalla alusta asiantuntevassa liikkeessä.

        Olen yrittänyt etsiä em. gti mazdaa mutta aika laihoin tuloksin. Ei näy oikeen missään myynnissä, kerran menin pokkana kysymään eräältä ukolta joka sellaisella näytti paikallisen Prisman pihaan tulevan niin vastaus oli tyly "en myy". Pitää vaan tyytyä siihen että ei näitä aikansa nopeimpia katuautoja enää ole tavalliselle kaduntallaajalle tyrkyllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt etsiä em. gti mazdaa mutta aika laihoin tuloksin. Ei näy oikeen missään myynnissä, kerran menin pokkana kysymään eräältä ukolta joka sellaisella näytti paikallisen Prisman pihaan tulevan niin vastaus oli tyly "en myy". Pitää vaan tyytyä siihen että ei näitä aikansa nopeimpia katuautoja enää ole tavalliselle kaduntallaajalle tyrkyllä...

        köh köh...

        mazda ei kyllä ollut aikansa nopeimpia katuautoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        köh köh...

        mazda ei kyllä ollut aikansa nopeimpia katuautoja

        Ei ehkä nopein katuauto suoranaisesti mutta varmasti yksi nopeimmista heti liikkeestä ostettavissa perheautoista kylläkin. Susi lampaan vaatteissa, ulkonäkö ihan peruspappamalli mutta kulku jotain ihan muuta. Liikkuva poliisi aikanaan käytti näitä kiinniotto-autoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä nopein katuauto suoranaisesti mutta varmasti yksi nopeimmista heti liikkeestä ostettavissa perheautoista kylläkin. Susi lampaan vaatteissa, ulkonäkö ihan peruspappamalli mutta kulku jotain ihan muuta. Liikkuva poliisi aikanaan käytti näitä kiinniotto-autoina.

        No juu, ihan ripeitä laitteita nämä aikanaan olivat, mutta kyllä nyt taitaa olla aika kullannut muistoja. Ei näillä sentään Teslalle takavaloja näytellä :) Itselläkin oli GTi 16v sedan, ja kyllähän sillä tarvittaessa moottoritiellä sen 240 km/h mittariin kelasi. Saman ajanjakson nopeita vehkeitä oli mm. Opel Vectra 2000. Nykyään näitä harvemmin enää näkee.


    • Anonyymi

      Piti vielä sanoa että kyllä se Mazdan 16v moottori oli käsittämättömän kestävä, paljon sai kenkää mutta ei sitä rikki saanut..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1143
    4. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      55
      1025
    5. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      932
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      913
    8. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31
      774
    Aihe