88 Mazda 626 ss GT 2.0i

Ostaja

Mitäpä tuollaisesta otsikon mukaisesta autosta kannattaisi maksaa n.200 000km ajettuna ja mitä kannattaa tarkistaa/kysellä ennen ostopäätöstä? Kuinka huoletonta ajoa tuollaisella olisi luvassa?

22

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Draivari

      No ei ainakaan huoletonta. Tarkistuta kaikki, ei siinä kysely myyjältä paljoa auta. Älä nyt anna GT merkin hämätä

      • Ostaja

        Mitäs huolia onkaan sitten luvassa?


    • bensatankki ruostumassa

      puhki. Jos haisee bensa tai tankki on kostea sauman läheltä, kannattaa varautua uuden tankin ostoon. Jos tankki on alkanut ruostuun, korjaaminen on vaikeaa.

      • 200Sx

        Joo ruosteet tossa on pahimmat..
        itsellä oli samanlainen masa päällisin puolin ok, mutta pohja kohtuu mätä.. Tosin onhan se käyttäjästä kiinni kuinka ruosteessa auto on..
        Mutta muuten tosi hyvä ja kiva auto ajaa!
        Ei se nyt maailman nopein kosla ole, mutta ei sillä nyt jalkoihinkaan jää..

        tommonen 200.000 ajettu, jos on hyvässä kunnossa n.2000-3000~ egua

        varmaan saa halvemmallakin, mutta oon ite oppinu sen kantapään kautta että ikinä osta halvinta!


    • laho

      itsellä kokemusta: Tankki vuotaa, takaiskarit tulee läpi kontin puolelle, alapallot väljät, mittarivalot ei toimi, lämmityslaitteen kenno vuotaa, vetonivelet uusissa, takajouset kuoliutuneet ja moottori vuoti öljyä. Ruosteen kanssa riittää varmasti puuhaa, kone kyllä kestää.

      • nismo

        Oisit pitäny autostas huolta!!
        Mutta kysyjälle: tsekkaa tukivarret takaa, jos on ruosteessa, älä osta! Bensantäyttöputki se useammin ruostuu kuin ite tankki, mutta nämä ei oikein muuten selviä kuin ihan täyteen tankkaamalla.


      • ääliöltä
        nismo kirjoitti:

        Oisit pitäny autostas huolta!!
        Mutta kysyjälle: tsekkaa tukivarret takaa, jos on ruosteessa, älä osta! Bensantäyttöputki se useammin ruostuu kuin ite tankki, mutta nämä ei oikein muuten selviä kuin ihan täyteen tankkaamalla.

        Tämä ääliö piti autostaan huolta, tiedoksi vaan, että nämä luetellut viat löytyy varmasti tuon ikäisestä masasta. Usealla tutulla samoja ongelmia !


      • 2*626 gti-88+90
        ääliöltä kirjoitti:

        Tämä ääliö piti autostaan huolta, tiedoksi vaan, että nämä luetellut viat löytyy varmasti tuon ikäisestä masasta. Usealla tutulla samoja ongelmia !

        ja oon ollut tyytyväinen :)
        Mittareissa lukemat 340 000 ja 270 000.


      • 200Sx
        2*626 gti-88+90 kirjoitti:

        ja oon ollut tyytyväinen :)
        Mittareissa lukemat 340 000 ja 270 000.

        ...Mikä tahansa japsi, oli se sitten ruosteessa tai paskana, voittaa minkä tahansa rankskiksen!

        Japsit menee ajan kanssa, ranskikset ja ooppelit on jo tehtaalta valmista kauraa..
        Et sillai.


    • ------

      juu tosiaan kannatta kattoo noi ruosteet.Jos 200 000 ajettu niin melko huolettomia pitäis kilometrit olla.velipojalla on 250 000 ajettu koneessa eikä tekniikassa muutenkaa mitn vikaa!ja onpa käynyt veljellä vieläpä tuuri että kyseinen laite o hänellä ruosteeton helmi!Itselläniki on salooni tosin 12v koneel sillä ajettu 340 000 eikä piä mitn ihmekolinoita.
      Ja kyllähän tollasella gti:llä nyt ihan sopivasti kerkeekin on kepitetty 200sxäki valois....:)

    • Anonyymi

      Taka-akselipalkki kannattaa tarkistaa, monesti alkaa olla vaihtokunnossa. Tekniikka on lujaa ja nykypäivän vaatimusten mukaista, 2.0 16v ja 148 hp. Hyvä ostos, kunhan tosiaan tarkastaa ettei oo kohtuuttomasti ruosteessa. Noilla ajaa helposti 400 tkm.

      • Anonyymi

        Jakohihna kannattaa vaihtaa ajoissa, GTi koneessa taisi yltää männät ja venttiilit yhteen jos hihna pettää ja konehan menee silloin pas2.
        Ruoste on pahin vihollinen, mutta näillä autoillahan on jo sen verran ikää, että ruoste on jo vienyt paaliin ne, joita ei ole ruostesuojattu, tai muuten huonolla pidolla olleet. Toki jos auto on viimeksi ruostesuojattu 20 vuotta sitten, voi se olla jo tehoton, ja lahovikaa voi olla.
        Tekniikkahan Mazdoissa on lujaa, mutta tarpeeksi suurilla ajomäärillä rupeaa sekin kulumaan.

        Mitenkähän tämän ikäluokan japseihin saa enää varaosia, jarrupaloja/levyjä, suodattimia, jne. perushuolto- ja kulutusosia? Puhumattakaan harvinaisemmista osista? Tainneet alkaa hävitä jo purkaamoiltakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakohihna kannattaa vaihtaa ajoissa, GTi koneessa taisi yltää männät ja venttiilit yhteen jos hihna pettää ja konehan menee silloin pas2.
        Ruoste on pahin vihollinen, mutta näillä autoillahan on jo sen verran ikää, että ruoste on jo vienyt paaliin ne, joita ei ole ruostesuojattu, tai muuten huonolla pidolla olleet. Toki jos auto on viimeksi ruostesuojattu 20 vuotta sitten, voi se olla jo tehoton, ja lahovikaa voi olla.
        Tekniikkahan Mazdoissa on lujaa, mutta tarpeeksi suurilla ajomäärillä rupeaa sekin kulumaan.

        Mitenkähän tämän ikäluokan japseihin saa enää varaosia, jarrupaloja/levyjä, suodattimia, jne. perushuolto- ja kulutusosia? Puhumattakaan harvinaisemmista osista? Tainneet alkaa hävitä jo purkaamoiltakin?

        Juu jakohiha jos katkeaa menee venttiilit solmuun. Näihin saa huolto-ja kulutusosia vielä hyvin, ei huolta. Toki jos jotain erikoisempaa tarvii, niin tilaushommiksi taitaa jo mennä eli ei löydy ns. hyllytavarana. Jos ehjä yksilö löytyy, kannattaa ehdottomasti ostaa talteen 👍


    • Anonyymi

      Hei haloo tää ketju on aloitettu 2006 eiköhän noi ole jo paalissa.

      • Anonyymi

        Kyllähän näitä vielä liikenteessä on runsaasti, mutta ei myynnissä. Ne joilla näitä takavuosien tykkejä on, eivät niistä luovu. Ja tosiaan osaahan noihin löytyy vielä aivan mukavasti eikä jää nykykippojen jalkoihin, taitaa olla toisin päin. Siinä alkaa olla Teslakin kovilla kun liikennevaloista otetaan kova lähtö rinnatusten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän näitä vielä liikenteessä on runsaasti, mutta ei myynnissä. Ne joilla näitä takavuosien tykkejä on, eivät niistä luovu. Ja tosiaan osaahan noihin löytyy vielä aivan mukavasti eikä jää nykykippojen jalkoihin, taitaa olla toisin päin. Siinä alkaa olla Teslakin kovilla kun liikennevaloista otetaan kova lähtö rinnatusten.

        krapulako se valvotti ja kannusti tuon luokan diipadaapan kirjoittamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        krapulako se valvotti ja kannusti tuon luokan diipadaapan kirjoittamiseen?

        Ei ollut minkäänlaista krapulaa. Sinulla ei selvästikään ole kokemusta kyseisestä autosta, kun väität kirjoitustani diipadaapaksi. Suosittelen joskus kokeilemaan, saatat yllättyä. Jos puhutaan ajettavuudesta, jarruista suorituskyvystä ja luotettavuudesta, niin Mazda 626 gti 16v on aivan omassa luokassaan. Tehtaalta lähtiessä ruosteenesto ei ehkä ole parhaasta päästä, mutta sehän korjaantuu suojauttamalla alusta asiantuntevassa liikkeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut minkäänlaista krapulaa. Sinulla ei selvästikään ole kokemusta kyseisestä autosta, kun väität kirjoitustani diipadaapaksi. Suosittelen joskus kokeilemaan, saatat yllättyä. Jos puhutaan ajettavuudesta, jarruista suorituskyvystä ja luotettavuudesta, niin Mazda 626 gti 16v on aivan omassa luokassaan. Tehtaalta lähtiessä ruosteenesto ei ehkä ole parhaasta päästä, mutta sehän korjaantuu suojauttamalla alusta asiantuntevassa liikkeessä.

        Olen yrittänyt etsiä em. gti mazdaa mutta aika laihoin tuloksin. Ei näy oikeen missään myynnissä, kerran menin pokkana kysymään eräältä ukolta joka sellaisella näytti paikallisen Prisman pihaan tulevan niin vastaus oli tyly "en myy". Pitää vaan tyytyä siihen että ei näitä aikansa nopeimpia katuautoja enää ole tavalliselle kaduntallaajalle tyrkyllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt etsiä em. gti mazdaa mutta aika laihoin tuloksin. Ei näy oikeen missään myynnissä, kerran menin pokkana kysymään eräältä ukolta joka sellaisella näytti paikallisen Prisman pihaan tulevan niin vastaus oli tyly "en myy". Pitää vaan tyytyä siihen että ei näitä aikansa nopeimpia katuautoja enää ole tavalliselle kaduntallaajalle tyrkyllä...

        köh köh...

        mazda ei kyllä ollut aikansa nopeimpia katuautoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        köh köh...

        mazda ei kyllä ollut aikansa nopeimpia katuautoja

        Ei ehkä nopein katuauto suoranaisesti mutta varmasti yksi nopeimmista heti liikkeestä ostettavissa perheautoista kylläkin. Susi lampaan vaatteissa, ulkonäkö ihan peruspappamalli mutta kulku jotain ihan muuta. Liikkuva poliisi aikanaan käytti näitä kiinniotto-autoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä nopein katuauto suoranaisesti mutta varmasti yksi nopeimmista heti liikkeestä ostettavissa perheautoista kylläkin. Susi lampaan vaatteissa, ulkonäkö ihan peruspappamalli mutta kulku jotain ihan muuta. Liikkuva poliisi aikanaan käytti näitä kiinniotto-autoina.

        No juu, ihan ripeitä laitteita nämä aikanaan olivat, mutta kyllä nyt taitaa olla aika kullannut muistoja. Ei näillä sentään Teslalle takavaloja näytellä :) Itselläkin oli GTi 16v sedan, ja kyllähän sillä tarvittaessa moottoritiellä sen 240 km/h mittariin kelasi. Saman ajanjakson nopeita vehkeitä oli mm. Opel Vectra 2000. Nykyään näitä harvemmin enää näkee.


    • Anonyymi

      Piti vielä sanoa että kyllä se Mazdan 16v moottori oli käsittämättömän kestävä, paljon sai kenkää mutta ei sitä rikki saanut..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe