88 Mazda 626 ss GT 2.0i

Ostaja

Mitäpä tuollaisesta otsikon mukaisesta autosta kannattaisi maksaa n.200 000km ajettuna ja mitä kannattaa tarkistaa/kysellä ennen ostopäätöstä? Kuinka huoletonta ajoa tuollaisella olisi luvassa?

22

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Draivari

      No ei ainakaan huoletonta. Tarkistuta kaikki, ei siinä kysely myyjältä paljoa auta. Älä nyt anna GT merkin hämätä

      • Ostaja

        Mitäs huolia onkaan sitten luvassa?


    • bensatankki ruostumassa

      puhki. Jos haisee bensa tai tankki on kostea sauman läheltä, kannattaa varautua uuden tankin ostoon. Jos tankki on alkanut ruostuun, korjaaminen on vaikeaa.

      • 200Sx

        Joo ruosteet tossa on pahimmat..
        itsellä oli samanlainen masa päällisin puolin ok, mutta pohja kohtuu mätä.. Tosin onhan se käyttäjästä kiinni kuinka ruosteessa auto on..
        Mutta muuten tosi hyvä ja kiva auto ajaa!
        Ei se nyt maailman nopein kosla ole, mutta ei sillä nyt jalkoihinkaan jää..

        tommonen 200.000 ajettu, jos on hyvässä kunnossa n.2000-3000~ egua

        varmaan saa halvemmallakin, mutta oon ite oppinu sen kantapään kautta että ikinä osta halvinta!


    • laho

      itsellä kokemusta: Tankki vuotaa, takaiskarit tulee läpi kontin puolelle, alapallot väljät, mittarivalot ei toimi, lämmityslaitteen kenno vuotaa, vetonivelet uusissa, takajouset kuoliutuneet ja moottori vuoti öljyä. Ruosteen kanssa riittää varmasti puuhaa, kone kyllä kestää.

      • nismo

        Oisit pitäny autostas huolta!!
        Mutta kysyjälle: tsekkaa tukivarret takaa, jos on ruosteessa, älä osta! Bensantäyttöputki se useammin ruostuu kuin ite tankki, mutta nämä ei oikein muuten selviä kuin ihan täyteen tankkaamalla.


      • ääliöltä
        nismo kirjoitti:

        Oisit pitäny autostas huolta!!
        Mutta kysyjälle: tsekkaa tukivarret takaa, jos on ruosteessa, älä osta! Bensantäyttöputki se useammin ruostuu kuin ite tankki, mutta nämä ei oikein muuten selviä kuin ihan täyteen tankkaamalla.

        Tämä ääliö piti autostaan huolta, tiedoksi vaan, että nämä luetellut viat löytyy varmasti tuon ikäisestä masasta. Usealla tutulla samoja ongelmia !


      • 2*626 gti-88+90
        ääliöltä kirjoitti:

        Tämä ääliö piti autostaan huolta, tiedoksi vaan, että nämä luetellut viat löytyy varmasti tuon ikäisestä masasta. Usealla tutulla samoja ongelmia !

        ja oon ollut tyytyväinen :)
        Mittareissa lukemat 340 000 ja 270 000.


      • 200Sx
        2*626 gti-88+90 kirjoitti:

        ja oon ollut tyytyväinen :)
        Mittareissa lukemat 340 000 ja 270 000.

        ...Mikä tahansa japsi, oli se sitten ruosteessa tai paskana, voittaa minkä tahansa rankskiksen!

        Japsit menee ajan kanssa, ranskikset ja ooppelit on jo tehtaalta valmista kauraa..
        Et sillai.


    • ------

      juu tosiaan kannatta kattoo noi ruosteet.Jos 200 000 ajettu niin melko huolettomia pitäis kilometrit olla.velipojalla on 250 000 ajettu koneessa eikä tekniikassa muutenkaa mitn vikaa!ja onpa käynyt veljellä vieläpä tuuri että kyseinen laite o hänellä ruosteeton helmi!Itselläniki on salooni tosin 12v koneel sillä ajettu 340 000 eikä piä mitn ihmekolinoita.
      Ja kyllähän tollasella gti:llä nyt ihan sopivasti kerkeekin on kepitetty 200sxäki valois....:)

    • Anonyymi

      Taka-akselipalkki kannattaa tarkistaa, monesti alkaa olla vaihtokunnossa. Tekniikka on lujaa ja nykypäivän vaatimusten mukaista, 2.0 16v ja 148 hp. Hyvä ostos, kunhan tosiaan tarkastaa ettei oo kohtuuttomasti ruosteessa. Noilla ajaa helposti 400 tkm.

      • Anonyymi

        Jakohihna kannattaa vaihtaa ajoissa, GTi koneessa taisi yltää männät ja venttiilit yhteen jos hihna pettää ja konehan menee silloin pas2.
        Ruoste on pahin vihollinen, mutta näillä autoillahan on jo sen verran ikää, että ruoste on jo vienyt paaliin ne, joita ei ole ruostesuojattu, tai muuten huonolla pidolla olleet. Toki jos auto on viimeksi ruostesuojattu 20 vuotta sitten, voi se olla jo tehoton, ja lahovikaa voi olla.
        Tekniikkahan Mazdoissa on lujaa, mutta tarpeeksi suurilla ajomäärillä rupeaa sekin kulumaan.

        Mitenkähän tämän ikäluokan japseihin saa enää varaosia, jarrupaloja/levyjä, suodattimia, jne. perushuolto- ja kulutusosia? Puhumattakaan harvinaisemmista osista? Tainneet alkaa hävitä jo purkaamoiltakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakohihna kannattaa vaihtaa ajoissa, GTi koneessa taisi yltää männät ja venttiilit yhteen jos hihna pettää ja konehan menee silloin pas2.
        Ruoste on pahin vihollinen, mutta näillä autoillahan on jo sen verran ikää, että ruoste on jo vienyt paaliin ne, joita ei ole ruostesuojattu, tai muuten huonolla pidolla olleet. Toki jos auto on viimeksi ruostesuojattu 20 vuotta sitten, voi se olla jo tehoton, ja lahovikaa voi olla.
        Tekniikkahan Mazdoissa on lujaa, mutta tarpeeksi suurilla ajomäärillä rupeaa sekin kulumaan.

        Mitenkähän tämän ikäluokan japseihin saa enää varaosia, jarrupaloja/levyjä, suodattimia, jne. perushuolto- ja kulutusosia? Puhumattakaan harvinaisemmista osista? Tainneet alkaa hävitä jo purkaamoiltakin?

        Juu jakohiha jos katkeaa menee venttiilit solmuun. Näihin saa huolto-ja kulutusosia vielä hyvin, ei huolta. Toki jos jotain erikoisempaa tarvii, niin tilaushommiksi taitaa jo mennä eli ei löydy ns. hyllytavarana. Jos ehjä yksilö löytyy, kannattaa ehdottomasti ostaa talteen 👍


    • Anonyymi

      Hei haloo tää ketju on aloitettu 2006 eiköhän noi ole jo paalissa.

      • Anonyymi

        Kyllähän näitä vielä liikenteessä on runsaasti, mutta ei myynnissä. Ne joilla näitä takavuosien tykkejä on, eivät niistä luovu. Ja tosiaan osaahan noihin löytyy vielä aivan mukavasti eikä jää nykykippojen jalkoihin, taitaa olla toisin päin. Siinä alkaa olla Teslakin kovilla kun liikennevaloista otetaan kova lähtö rinnatusten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän näitä vielä liikenteessä on runsaasti, mutta ei myynnissä. Ne joilla näitä takavuosien tykkejä on, eivät niistä luovu. Ja tosiaan osaahan noihin löytyy vielä aivan mukavasti eikä jää nykykippojen jalkoihin, taitaa olla toisin päin. Siinä alkaa olla Teslakin kovilla kun liikennevaloista otetaan kova lähtö rinnatusten.

        krapulako se valvotti ja kannusti tuon luokan diipadaapan kirjoittamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        krapulako se valvotti ja kannusti tuon luokan diipadaapan kirjoittamiseen?

        Ei ollut minkäänlaista krapulaa. Sinulla ei selvästikään ole kokemusta kyseisestä autosta, kun väität kirjoitustani diipadaapaksi. Suosittelen joskus kokeilemaan, saatat yllättyä. Jos puhutaan ajettavuudesta, jarruista suorituskyvystä ja luotettavuudesta, niin Mazda 626 gti 16v on aivan omassa luokassaan. Tehtaalta lähtiessä ruosteenesto ei ehkä ole parhaasta päästä, mutta sehän korjaantuu suojauttamalla alusta asiantuntevassa liikkeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut minkäänlaista krapulaa. Sinulla ei selvästikään ole kokemusta kyseisestä autosta, kun väität kirjoitustani diipadaapaksi. Suosittelen joskus kokeilemaan, saatat yllättyä. Jos puhutaan ajettavuudesta, jarruista suorituskyvystä ja luotettavuudesta, niin Mazda 626 gti 16v on aivan omassa luokassaan. Tehtaalta lähtiessä ruosteenesto ei ehkä ole parhaasta päästä, mutta sehän korjaantuu suojauttamalla alusta asiantuntevassa liikkeessä.

        Olen yrittänyt etsiä em. gti mazdaa mutta aika laihoin tuloksin. Ei näy oikeen missään myynnissä, kerran menin pokkana kysymään eräältä ukolta joka sellaisella näytti paikallisen Prisman pihaan tulevan niin vastaus oli tyly "en myy". Pitää vaan tyytyä siihen että ei näitä aikansa nopeimpia katuautoja enää ole tavalliselle kaduntallaajalle tyrkyllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yrittänyt etsiä em. gti mazdaa mutta aika laihoin tuloksin. Ei näy oikeen missään myynnissä, kerran menin pokkana kysymään eräältä ukolta joka sellaisella näytti paikallisen Prisman pihaan tulevan niin vastaus oli tyly "en myy". Pitää vaan tyytyä siihen että ei näitä aikansa nopeimpia katuautoja enää ole tavalliselle kaduntallaajalle tyrkyllä...

        köh köh...

        mazda ei kyllä ollut aikansa nopeimpia katuautoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        köh köh...

        mazda ei kyllä ollut aikansa nopeimpia katuautoja

        Ei ehkä nopein katuauto suoranaisesti mutta varmasti yksi nopeimmista heti liikkeestä ostettavissa perheautoista kylläkin. Susi lampaan vaatteissa, ulkonäkö ihan peruspappamalli mutta kulku jotain ihan muuta. Liikkuva poliisi aikanaan käytti näitä kiinniotto-autoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä nopein katuauto suoranaisesti mutta varmasti yksi nopeimmista heti liikkeestä ostettavissa perheautoista kylläkin. Susi lampaan vaatteissa, ulkonäkö ihan peruspappamalli mutta kulku jotain ihan muuta. Liikkuva poliisi aikanaan käytti näitä kiinniotto-autoina.

        No juu, ihan ripeitä laitteita nämä aikanaan olivat, mutta kyllä nyt taitaa olla aika kullannut muistoja. Ei näillä sentään Teslalle takavaloja näytellä :) Itselläkin oli GTi 16v sedan, ja kyllähän sillä tarvittaessa moottoritiellä sen 240 km/h mittariin kelasi. Saman ajanjakson nopeita vehkeitä oli mm. Opel Vectra 2000. Nykyään näitä harvemmin enää näkee.


    • Anonyymi

      Piti vielä sanoa että kyllä se Mazdan 16v moottori oli käsittämättömän kestävä, paljon sai kenkää mutta ei sitä rikki saanut..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      18
      3764
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      222
      3698
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      96
      2656
    4. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

      Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      20
      2564
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      18
      2238
    6. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2236
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

      Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      27
      2083
    8. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1946
    9. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      58
      1778
    10. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1611
    Aihe