Kysymykseni voi olla hieman tyhmä, mutta kysynpä kuitenkin.Voiko uunista otettua tuhkaa käyttää lannoitukseen ja jos voi niin mille kasveille?
puutuhkan käyttö
4
2502
Vastaukset
- kulotus
Puutarha.net - Keskustelupalstat - Maan pH ja puutuhkaMaan pH ja puutuhka. • Karolus keskiviikko, 21. huhtikuuta 2004 - klo 19.07 (yli vuosi sitten). Hei kaikille. Haluaisin käyttää kertyvän puutuhkan ...
puutarha.net/keskustelu/alaala.asp?id=2800 - 16k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Puupo
Jos olet polttanut vain puuta voit käyttää tuhkaa myös marjapensaille ja vastaaville, mutta jos olet polttanut seassa pahvijätteitä joissa
on painovärejä käytä ainoastaan koristekasveille. Painovärit ovat myrkyllisiä. Älä laita tuhkaa havukasveille eikä alppiruusuille. - KOTITARHURI
MINÄ OLEN RIPOTELLUT TUHKAA MANSIKKAMAALLE.HUHTIKUUN ALKUPUOLELLA LUMEN PÄÄLLE.LUMIKIN SULAA PAREMMIN KUN AURINKO LÄMMITTÄÄ JA TAIMET SAAVAT RAVINTEITA.
- n/a
"Puhdasta" puutuhkaa voi levittää myös ravintokasvien kasvualustaan, mutta määrässä on pysyttävä kohtuudessa. Puutuhka on voimakasta ja sen ainesosat kertyvät ravintokasveihin mikä on terveysriski. Jos puutuhkaa käyttää ravintokasveille on tiedettävä mitä tekee eli siksi en suosittele sen levittämistä ravintokasvien kasvualustaan.
Itse hävitän puutuhkan laittamalla sammuneen puutuhkan pussissa sekajäteastiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa922050- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391290
- 791110