Kysymykseni voi olla hieman tyhmä, mutta kysynpä kuitenkin.Voiko uunista otettua tuhkaa käyttää lannoitukseen ja jos voi niin mille kasveille?
puutuhkan käyttö
4
2389
Vastaukset
- kulotus
Puutarha.net - Keskustelupalstat - Maan pH ja puutuhkaMaan pH ja puutuhka. • Karolus keskiviikko, 21. huhtikuuta 2004 - klo 19.07 (yli vuosi sitten). Hei kaikille. Haluaisin käyttää kertyvän puutuhkan ...
puutarha.net/keskustelu/alaala.asp?id=2800 - 16k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Puupo
Jos olet polttanut vain puuta voit käyttää tuhkaa myös marjapensaille ja vastaaville, mutta jos olet polttanut seassa pahvijätteitä joissa
on painovärejä käytä ainoastaan koristekasveille. Painovärit ovat myrkyllisiä. Älä laita tuhkaa havukasveille eikä alppiruusuille. - KOTITARHURI
MINÄ OLEN RIPOTELLUT TUHKAA MANSIKKAMAALLE.HUHTIKUUN ALKUPUOLELLA LUMEN PÄÄLLE.LUMIKIN SULAA PAREMMIN KUN AURINKO LÄMMITTÄÄ JA TAIMET SAAVAT RAVINTEITA.
- n/a
"Puhdasta" puutuhkaa voi levittää myös ravintokasvien kasvualustaan, mutta määrässä on pysyttävä kohtuudessa. Puutuhka on voimakasta ja sen ainesosat kertyvät ravintokasveihin mikä on terveysriski. Jos puutuhkaa käyttää ravintokasveille on tiedettävä mitä tekee eli siksi en suosittele sen levittämistä ravintokasvien kasvualustaan.
Itse hävitän puutuhkan laittamalla sammuneen puutuhkan pussissa sekajäteastiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup634885Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1283497Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483104Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652247Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4481921Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771578- 621347
- 631271
- 2611097
- 471042