Pitää ensi viikolla käydä tsadissa ja rupesin tutkimaan miten noita ratikoita pitää varoa. Löysin liikennesäännön: "Raitiovaunua pitää väistää risteyksessä."
Kertokaa nyt minulle koskeeko tämä myös kolmion takaa ja vasemmalta tulevaa peliä? Milloin pitää ajaa kiskojen päällä ja milloin vieressä? Onko hesassa ajamisessa muita asioita jotka pitää opetella ennen jännää reisua?
Raitiovaunun väistäminen?
9
2564
Vastaukset
- Jeppe
sinne vaan sekaan, kyllä ne tarvittaessa koukkaa sivutten jos oot vähän eessä :)
- JP
raitiovaunut.. ne ohittaa heti jos hidastelet niiden kiskoilla..
- X
Tsad on Afrikassa.
- ja
Jos tolastas pitää kysellä .Älä tule..
- HKL
Sä väistät niitä AINA, paitsi valo-ohjatussa ristyksessä...ne kun ei kato voi väistää...sillon ajat kiskojen päällä kun kaista menee niiden päällä. muuten pysyt pirun kaukana niistä kiskoista. Kun väistät AINA, ei voi mennä vikaan.
- mmmjjjaaaa...
Kolmiot koskee myös raitiovaunuja.Tosin jos on ensimmäistä kertaa tsadissa,niin kannattaa ehkä varmuuden vuoksi vain aina väistellä niitä...ei meinaan ole välttämättä vielä ihan muistissa,että missä niitä kolmioita nyt olikaan.
KAIKKEIN TÄRKEIN asia raitiovaunuihin liittyen on kuitenkin se,että jos edelläsi kulkeva raitiovaunu pysähtyy ja laittaa vilkun päälle oikealle,ET MISSÄÄN TAPAUKSESSA lähde ohittamaan sitä oikealta puolelta,vaikka siinä kohtaa ei raitiovaunu oikealle voisi kääntyäkää(ei risteystä tai ei kiskoja).
Se on nimittäin pysähtynyt silloin pysäkille ja hetikohta sieltä pomppii matkustajia ulos!Joissain paikoissa ne tosiaan purkaa matkustajat suoraan autokaistalle.
Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Bulevardi.
- akkaratissa
Vilkun käyttö on pakollista myös Helsingissä, vaikka paikalliset eivät sitä itsekään tiedä, myös linja-autolle on annettava esteetön kulku, joten kun linja-auto laittaa vilkun vasempaa sille ON ANNETTAVA tilaa,tämä koskee myös NAIS-autoilijoita, eli liikenteessä ei koske sääntö NAISET ensin
- Varo!
Ratikat eivät yleensä väistä vaikka tulevat vasemmalta tai kolmion takaa. Itse olen joutunut aina väistämään tällasissa tilanteissa, vaikka tulen kyllä vauhdilla jos on etuajo-oikeus. Ei siinä auta kuin jarrua polkea ja tööttiä painaa :)
Taitavat luottaa painoonsa aika paljon. Tulee rumaa jälkeä jos ratikan alle henkilöautolla jäät.
Kaistoja kannattaa myös katsoa tarkasti, ne voivat välillä mennä hieman ihmeellisesti, jos ei tunne paikkoja.
- made
Ota itsellesi sellainen asenne, että raitiovaunulla
on aina etuajo-oikeus.. Valoissa tietenkin käyttäydyt normaalisti.
Alussa sua voi hirvittää, kun vasemmalla pyyhkii spora ja oikealla
iso hkl:n sininen dösä... Kunhan pysyt omalla kaistalla ja näytät vilkkua
ajoissa, niin pärjäät kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833739Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1071114
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165865- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745