sanojen unohtaminen

---epätietoinen--

Onko kellään samoja ongelmia, kun puhuu jonkun kanssa, sanat unohtuvatkin kokonaan, haet sanaa ja se ei tule mieleen. Asia on todella kiusallinen ja siinä on kyse myös keskittymisvaikeuksista, eli sama juttu, kun joku puhuu ja alottaa toista lausetta, unohdan ensimmäisen lauseen siinä samalla. Kuuluuko tämä masennuksen vai jannityksen tiliin? Elikkä koulutustilanteet ovat vaikeita, koska mitään ei mene päähän, vaan unohtaa kokonaan asian ja kun sitä vielä ajattelee, että näin tapahtuu, tuntuu ettei päähän jää mitään.., tää tuntuu tosi tyhmältä vielä kun en ole mikään nuorikaan..

10

4490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös

      tosi usein sanoja, mikä vaikuttaa kyllä tässä 24 v. iässä tosi huolestuttavalta. Samoin unohdan välillä jopa puhelinnumeroni ja pankkiautom. tunnusluvun, jotka ovat jo ikuisuuksia olleet samoja.

      Olen aina ajatellut, että nämä johtuvat kai stressistä/masennuksesta, kun ei kai tämän ikäisenä oikein voi vielä muisti mihinkään kadota!?

    • tottuu

      aikanaan

    • toisista

      ihmisistä saa tukea niin siinä parannuskeino.

    • Iiris

      Unohdan sanoja ja joudun selittämään mitä tarkoitan "no se astia jota kallistetaan ja josta tulee vettä suihkuna...niin kastelukannu". Yleensä oudoille ihmisille kerron, että unohtelen joskus sanoja jos niin käy, mutta kaverit jo tietää. Joskus myös jätän lauseesta sanoja kokonaan pois ja sitten kuuntelija ihmettelee mitä ihmettä oikein puhun.

      • Jännittelijä

        Hih, sama täällä... Justiinsa oli koulussa tehtävä, jossa oli väiteltävä ja unohdin täysin mitä vastaväittelija sanoi. Hyvä siinä sitten väittää vastaan;) Noh mulla menee nää oireet täysin jännityksen piikkiin. Jännittäessä tulee lisäksi sylkeä suuhun ja täytyy kokoajan niellä. Ja kolmas homma: saatan jännittää parhaitten ystävienkin luona, maha pitää ääntä ja pieretyttää;) Jes noh onhan meitä muitakin! Juu ja olen puhelinkammoinen, jos pitää soittaa vieraalle ihmiselle. Voi tätä jännitystä!


      • minä
        Jännittelijä kirjoitti:

        Hih, sama täällä... Justiinsa oli koulussa tehtävä, jossa oli väiteltävä ja unohdin täysin mitä vastaväittelija sanoi. Hyvä siinä sitten väittää vastaan;) Noh mulla menee nää oireet täysin jännityksen piikkiin. Jännittäessä tulee lisäksi sylkeä suuhun ja täytyy kokoajan niellä. Ja kolmas homma: saatan jännittää parhaitten ystävienkin luona, maha pitää ääntä ja pieretyttää;) Jes noh onhan meitä muitakin! Juu ja olen puhelinkammoinen, jos pitää soittaa vieraalle ihmiselle. Voi tätä jännitystä!

        Aina kun pitää olla jossain sosiaalisessa tilanteessa vähemmän tutun ihmisen kanssa unohdan heti asiat jotka tämä on sanonut. Ja samoin itse unohtaa mitä pitää sanoa. Ja joskus en ymmärrä mitä toinen kysyy vaikka on ihan yksinkertainen asia, ja siinä sitten antaa melko idiootin vaikutelman. Puheeni on myös epäjärjestyksessä, jos jännitän, eli sanajärjestys on mitä kummallisin. Olen huomannut, että äidilläni on samanlaista tällaisissa tilanteissa.

        Soittaminen jonnekin on myös ihan hirveää. Vaikka asia olisi todella pieni niin pitää harjoitella miljoona kertaa itsekseen ääneen ja kirjoittaa vielä paperille ylös sanomansa.


    • mohmis

      heippa!
      mistä voi johtua kun yksi ilta alkoi pieni päänsärky joka sitten muuttui noin.tunnin jälkeen aivan käsittämättömäksi kivuksi ja unohdin kaikki sanat!
      ymmärsin puhetta mutta en osannut sanoa mitään!!
      tätä kesti noin tunnin jonka jälkeen pystyin taas puhumaan ihan normaalisti ja pääkipukin alkoi hellittämään.
      edellisen yön olin nukkunut ihan hyvin ja olin syönyt sinä päivänä ihan normaalisti,eli ei se unenpuutteesta tai syömättä jättämisestäkään ole voinut johtua...

      • Migreeni?

        Saatoit saada migreenikohtauksen. Mulla ainakin tulee ongelmia puhumisen ja jopa puheenymmärtämisen kanssa, kun mulla on migreeni. Muita oireita mulla on kova, vihlova yleensä toispuoleinen päänsärky. Häiriöt näkökentässä, pahoinvointi ja jopa sekavuus.


    • ei jaksa stressaa...

      miks ootte noin huolissanne? mullekin on ihan normaalia unohdella sanoja ja asioita, mitä joku on juuri sanonut... ei se ainakaan yksinään ole mikään oire mihinkään..

    • mulla on, että unohtelen sanoja.
      ja sitten yritän kauheesti yrittää selittää että mitä tarkoitan, mutta vaikeaksi se menee. Nolottaa välillä, tulee sellanen ole et jos toi on suomalainen miksi se ei osaa suomea ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe