Eri selaimet - Argh!!

koodaaja?

Minulta menee hermot noiden IE:n ja Mozillan erojen kanssa. Pitkallisen vatkaamisen jalkeen saan yleensa sivut nayttamaan samalta eri selaimilla, mutta nyt en. Minulla on sivu jaettu useisiin osiin div -elementeilla ja kun laitan elementtien valiin pystyviivat (border) niin mozillalla lohkot hyppaa pois paikoiltaan, kun ne ei muka mahdu (mozilla laittaa borderin lohkon sisapuolelle ja IE ulkopuolelle?). Jos taas annan lohkoille lisaa leveytta viivan leveyden verran, niin mozillalla nayttaa hyvalta mutta IE:lla tulee typeria tyhjia aukkoja lohkojen valiin.

Kenties kyseiseen ohjelmaan loytyy ratkaisu (olen kiitollinen jos joku osaa vastata), mutta miten ammattilaiset ratkaisevat yleensa nuo ongelmat? Pitaisiko css:aa vaan vatkata niin kauan etta se toimii kaikilla selaimilla vai olisiko fiksumpaa suosiolla tehda omat CSS-dokumentit eri selaimille sellaisissa tilanteissa joissa sivun ulkonaon suhteen ei voi tehda kompromisseja??

4

650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdfgdfg
    • j-b

Jos teet eri selaimille eri sheetit, niin muista että Opera saattaa esiintyä IE:nä ja saa tällöin vääränlaiset ohjeet tiedon esittämistä varten. Opera on suosittu selain erityisesti älypuhelimissa.

Yleensä vika on IE:ssä, kun puhutaan CSS:stä. Toivon todella että IE7 korjaa asian ja että IE7 tulee myös Win2000:lle.

• ko.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2942
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2793
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      23
      1553
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe