sairasloman pituus

SS79

Mitenkä pitkiä sairaslomia olette saaneet masennukseen? Jotta vois hoitaa asiat kuntoon tai ainakin yrittää.

Ei asiat tietenkään hetkessä korjaannu, mut olosuhteiden muutos voi joskus auttaa.

8

1805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niksu

on lyhyimmillään ollut viikon ja pisimmillään vuoden. Mulla on toistuva vaikea masennus.
      Riippuu tietysti masennuksen asteesta, mutta mun mielestä kuukausi olisi sellainen keskivaikeaan masennukseen sopiva, jotta pääsee jotenkin jaloilleen.

• zzzzzzzzzzz

Sehän riippuu
        Itse olen ollut 3 viikkoa ja toisen kerran reilun kuukauden..........
        toivottavasti ei enää tarvitse, syönkin lääkkeitä ja käyn seurannassa.
        Työkaverini on ollut nyt reilun vuoden ja juuri kuulin että jatkuu heinäkuulle.

• sairasloma jatkuu
        zzzzzzzzzzz kirjoitti:

Sehän riippuu
        Itse olen ollut 3 viikkoa ja toisen kerran reilun kuukauden..........
        toivottavasti ei enää tarvitse, syönkin lääkkeitä ja käyn seurannassa.
        Työkaverini on ollut nyt reilun vuoden ja juuri kuulin että jatkuu heinäkuulle.

Olen ollut sairaslomalla nyt pari kk ja sitä juuri jatkettiin toukokuun loppuun. Mielenkiintoista kuinka joillekin riittää kk ja jotkut tarvitsevat yli vuoden. Mihinköhän ryhmään itse kuulun. Mulla todettu vaikea masennus mutta toipuminen alkanut hyvin kun olen niin peruspositiivinen persoona ;).

• Mulla,

Mulle annettiin samantien elinkautinen elikkä työ kyvyttömyys eläke ja jätettiin oman onnen nojaan no tähän mennessä 20 vuotta masennusta.

• kuiville päässyt

nyrkkisääntö: mitä pidempään linkaa avun hakemista, sitä pidempään toipuminen kestää.

itselläni on mennyt vuositolkulla tämän asian selvittämisessä, oikeanlaista apua ei aluksi tarjottu, enkä osannut sitä pyytääkkään kun ei tietoa ollut.

kahden vuoden terapia teki sitten tehtävänsä, nyt olen jaloillani!

älä epäröi pyytää apua.

lääkkeet auttavat hyvin alkuun, kuitenkin masennuksen suurena syynä ovat väärät käyttäytymis/selviytymismtavat, mitä on syytä muuttaa jos aikoo selvitä elävien kirjoihin. joskus niitä löytää itse, yleensä niiden löytämiseen tarvitaan ulkopuolista apua. keskusteluapu on ehdottomasti tarpeen masennuksen hoidossa.

voimia sinne jonnekin!

• potilas2

Itselläni oli vaikea masennus ilman itsemurha-ajatuksia. Ensin sain viikon sairasloman, jota jatkettiin kahdella viikolla ja sitä taas kahdella viikolla. Sen jälkeen sain sitten pitemmän sairasloman eli sitä tuli yhteensä 6 kuukautta.

Itselläni asia liittyi juuri vaikeaan elämäntilanteeseen, jota oli jatkunut 10 vuotta. Ja psykologin kanssa kävimme läpi asioita miten paranamme tilannettani. Lapsuudessa siis olin OPPINUT avuttomuuden.

• depis2

Yhdestä viikosta-7kk. Yhteensä 3,5 vuotta jonka jälkeen pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle,44 vuotiaana.Olin kaksi kertaa työkokeilussa,ei onnistunut.Olin 1,5v. päiväsairaalahoidossa.Siitä oli paljon apua. Nyt en ole missään hoidossa. Terkkarin lekuri vaan uusii reseptit. Tulen näin hyvin toimeen.Tsemppiä sulle!

• Palleroinen

...olin yhteensä 8kk sairaslomalla. Ensin kirjoitettiin kaksi viikkoa ja siitä sitten joka lääkärillä käynnin yhteydessä sitä jatkettiin aina vain. Nyt menin työhön vuoden vaihteessa ja olen tosi onnellinen, että jaksan taas työskennellä! Väsynyt olen kyllä ollut, mutta niin olin kotona sairaslomallakin.....

Huhtikuussa on MTT:hen aika ja haaveissa olisi vähitellen lopetella lääkitystä.... (Citalopram 60mg/vrk)

Iloista viikonloppua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2973
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1376
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1316
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1181
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1140
    6. 37
      1011
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1001
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe