Onkos tietoa, että kutsutaanko "bemareita" kertauksiin? Olen siis ihan miehistön b-mies.
Vastaukset 4
- Vanha majuri
On olemassa ohje tehtävistä, joissa voidaan käyttää B-miestä sodan ajan joukoissa. Jos olet sijoitettu ja joukko pääsee kertaamaan, saat kutsun kuten muutkin. Tehtävä on jokin tukitehtävä, kuten kuljettaja tai kirjuri tms.
- reservin alikessu
Nykyäänhän kertausharjoituksia on älyttömän vähän.
Kannattaa hakeutua Maanpuolustuskoulutus ry:n kursseille. Niistä saa yleensä kerättyä myös kertausharjoitusvuorokausia.
http://www.mpkry.fi/ - kertausharjoituksessa
Vaikean kuulovamman vuoksi olen B -mies ja nykyään käytän jo kuulolaitettakin. Intissä olin esikunnassa kirjurina ja kuulun kotipaikkakunnallani, siihen porukkaan, joka oikeassa tai kertaustilanteessa vastaa miehistön kokoamisesta, varustamisesta ja lähettämisestä taistelu/kertausharjoituspaikalle. Eli meillä on vipinää ennen varsinaista maastossa tapahtuvaa kertausharjoitusta, mutta kun kuljetusautot miehistöineen lähtevät sinne, alamme purkaa paikkoja ja homma on meidän osalta selvä ja kotiutamme itsemme.
- Koepa
B-miehenä rymysin intin ja siitä 5 vuoden päästä tuli kertauskutsu. Oli sivumennen sanottuna aika outo keikka, vieras aselaji jne. Mutta sentään leppoinen viikko se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61986
- 57961
- 93807
- 51748
- 41649
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois219616- 40560
- 49558
- 66555
Nainen joka haluaa miehen
Näyttää sen selvästi. Hommaa minihameet, pitkät hiukset, laihduttaa ja on iloinen sekä aktiivinen.79543