galvanointi

jallu

Onkos kuka käyttäny sinkittävänä omatekosta kärryä? Järvenpäässä kuulemma joku firma olis, onko muita? Ja eniten kiinnostta se hinta eli paljon maksaa suunnilleen reilu satakilosen venetrailerin rungon sinkitys? Vai maalaisko vaan ferreksillä, ei maksais mitää ja kestää kuitenki parikymmentä vuotta ennen ku takimmaiset putket on läpimätiä... Raudat pitäs haalia jostain romukaupasta ja olikos niin että maalia ei saa olla jos galvanoi mutta ruoste ei haittaa?

3

4129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulo

Vein sinkittäväksi tekemäni kärryni ja se maksoi 100€. Yksiakselinen,jarruton malli. Niitä firmoja on eripuolilla suomea. Yritystelestä vaan hakemaan. Olihan se mielestäni aika kallista, mutta pysyy pitkään kunnossa kun on vielä merikäytössä. Maalattu alkaa kukkia jo parinvuoden sisällä.
      Kysy ensin firmasta ohjeet miten porata reikiä palkkeihin, että ei koko kärry mossahda hajalle sinkityksessä. Myös sinkitys altaan koko pitää kysäistä. Ruoste ei haittaa sinkitystä, joten älä rakenna mistään maalatuista putkista. Tulee lisähintaa hiekkapuhalluksesta.

• myös

galvanointia, kertoivat että joutuvat puhdistamaan asetonilla liidun pois.

• hullukemisti
        myös kirjoitti:

galvanointia, kertoivat että joutuvat puhdistamaan asetonilla liidun pois.

Eli jos halvalla haluu päästä ni: Hankkikaa 1. romurautaa, laimeata suolahappoa ja sinkki levyä tai paloja. 2. Puhdistakaa romurauta kaikesta paskasta suolahapolla ja peskää emäksisellä tai neutraalilla pesuaineella huolellisesti. 3. Kun osat on hitsausta vaille valmiit niin laittakaa osat ammeeseen ja yhdistäkää osat auton laturin -kohtioon. 4. kaatakaa vettä ammeeseen ja yhdistäkää autonlaturin kohtio sinkkilevyyn. 5. ottakaa askel taakseppäin ja varmistakaa ettei lattia ole märkä. 6. Käynnistäkää virta. Ja siinä teillä on htsausta vaille valmiit sinkityt komponentit ja halvalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1766
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1252
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      901
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe