Xsaran hyvät ja huonot puolet

Janne

Olisin kiinnostunut Xsarasta. Täällä varmaan on tätä jo kyseltykin, mutta mitkä ovat Xsaran "plussat" ja "miinukset"? Bensa-mallista olisi kyse ja jos saisin tietoa kulutuksestakin, kiitos!

10

7761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2l, -00

(2 litrainen break) tehokas moottori, meluton matkustamo, ei natinoita, jousitusmukavuus sopivalla painolla, ongelmaton (kohta 200 000 km mittarissa, vaihdetu: jarrupalat, öljyjä, eteen iskarit, 2x renkaat), hyvin varusteltu: autom. ilmastointi, cruise, sähköikk. airbagit edessä ja sivulla, tilava kokoluokan auto- varsinkin takaistuin ja tavaratila.

- etuistuimet liian "löysät" (jos ei alcantra sisustus, kuten itsellä), raskaasti kuormattuna ajo- ominaisuudet välttävät, polkimet liian lähellä (itsellä meni kauan totutella. Kytkintä käyttäessä painelin samalla jarrua. Mitä sirommat kengät sen parempi ja kaikkeen tottuu.), pakoputki kestää korkeintaan kolmevuotta- erityisesti takapönttö, Vehon huolto persiistä!!!

Käy kokeileen useimpaa mallia, hintaansa nähden hyvä auto

• Janne

Kiitoksia! Noilla tiedoilla päästään jo alkuun. Olen ajatellut lähinnä -98 ja -99 1.8 Xsaraa, 5-ovista. Hinnat eivät ainakaan äkkiseltään vaikuta kovilta.

• käy ja kukkuu
        Janne kirjoitti:

Kiitoksia! Noilla tiedoilla päästään jo alkuun. Olen ajatellut lähinnä -98 ja -99 1.8 Xsaraa, 5-ovista. Hinnat eivät ainakaan äkkiseltään vaikuta kovilta.

Minä olen pannut bensiiniä tankkiin ja käyttänyt autoa merkkihuollossa ei muuta.Auto on hyvillä varusteilla ja kulkee kivasti.

• Xsara 2.0 Hdi -01

-Hyvä kyyti, mukava ajaa!
      - Korin viimeistely, ovet,tiivisteet,sulkeutuminen
      - Moottori 2,0 Hdi 90 hv riittävän tehokas,"raskas-soutuinen" kone, ei kaupungissa mukava ajettava. Matka-ajossa todella mukava moottori
      - Äänieristys ok, sen eteen nähty vaivaa (huomaa takapenkin alusta esim.)
      - Alkuper.cd/radio suht.laadukas,, tosin ei parhaiden ensiasennuslaitteiden tasoa läheskään
      - Lämmityslaite tehokas Diesel autoksi
      - Tilaa riittää sisällä, ulkokuori pettää!
      - Mukavia varusteita, autom.ilmastointi,3-por istuinlämmitys
      - 5-vaihde vain matka-ajoon
      - Kaupungissa käytössä 1-2-ja kolmosvaihteet (ehkä vain Diesel-version välityksillä?
      - Hinta/laatu, yksi parhaita mihin olen törmännyt!
      -

• matkaaja

Minä pidän autosta koska se on hyvin varusteltu ja viimeistely on todella hyvää.Kulutus on kohtuullinen ja auto on hiljainen menijä.

• henkka_1982

Hyvä auto ainakin mun mielestä. Itse ajanut kohta 20 tkm eikä mitään isompaa vikaa oo ollu. joskus jos päivällä on plussa keli ja sit yöllä pakastaa nii keskuslukko välillä temppuili. Mut mukava ja hiljainen ajettava. 1.8 16v konekin ihan pirteä ja hyvä vääntöinen. En ole kulutusta mitannut, mut ei se ainakaan maantie ajossa kovin paljoa vie... 6-7 litraa/100km, ehkä.

• ranska

Xsaran hyviä puolia on äänetön ajettavuus, pirteät moottorit, hyvä vakiovarustelu. Huonoja puolia tas kytkimen kestävyys ongelmat, polkimien huono asettelu ja auton kestävyys. Esimerkkiauto oli vuosimallia -01.

• xsara79

täydellinen auto. ollu vajaa vuosi meillä ja oltu tyytyväisiä, auto on -99 1.8i 16v. tosi mahtava ajaa ja oli kohtuuhintainen. paljoa ei kyllä syö bensaa ja ajotyylillä saa vaikutettua tosi paljon.. pikkuisen isompi sais ehkä taka jalkatila mutta menee noinki.. keskuslukko ei ole ikinä meillä takunnu vaikka oon kuullu monia siitä moittivan.
      tuota autoo on taas kiva kesän tullen vahata ja kiillotella ku on mun mielestä ihan kaunis vaik onkin vanhempaa noukkaa..

• Jepjep

Näitä kommentteja täällä ollut aikaisemminkin...

hyvä ajaa
      perustekniikka varmaa ja toimivaa
      talviominaisuudet (sekä ajo- että toimivuus-)
      hyvä varustelu
      ei ongelmia takuukorjausten jälkeen

- uudessa autossa "joitain" pikkuvikoja (takuuhuollossa useaan kertaan)
      - Vehon huollon toimivuus (välillä huollon jälkeen enemmän vikoja, kuin ennen huoltoa)
      - erikoisempien varaosien toimitusaika

1.6 bensakoneella tankillisen keskikulutus (yksittäisten tankkausten perusteella) vaihteli n. 5-8 litran välillä. Pienimmillään meni n. 4,9 litraa / 100km Lapin maanteillä, nopeus tasaisena 80-90 km/h. Pahimmillan tankillisen kulutus oli n. 7,8 l/100km lähes pelkästään kaupunkiajoa, useimmiten n. 6,5 litraa sekalaisessa (taajama / kehä / keskusta) ajossa...

Ja esim. uuden auton vaihtoarvon lasku euromääräisenä kolmessa vuodessa lähes saman verran kuin vastaavan kokoisilla/varusteilla muilla merkeillä (esim. Toyota, VW), mutta uutena Citroenin hinta 2000-3000 halvempi... Eli oman käsityksen mukaan todellakin varsinkin käytettynä (no, uusiahan ei enää saakaan) hinta/laatusuhde todella hyvin kohdallaan.

• Janne

No siinähän tuota infoa jo olikin. Kiitokset kaikille hyödyllisistä tiedoista! Nuo kulutukset tässä kiinnostavat ehkä eniten. Seuraavaksi ryhdyn etsimään sopivaa yksilöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3141
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      2119
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81