suhtautuminen naisten hiustenlähtöön

ohuet on hiukset

Millaisia kokemuksia teillä on ihmisten suhtautumisesta hiustenlähtöön?
Miten ohenevat hiukset on vaikuttanut miessuhteisiisi; onko ollut vaikeuksia suhteiden luomisessa/jatkumisessa? Mikäli sinulla on samantyyppinen hiustenlähtö kuin minulla (harvenee tasaisesti lähinnä päälaelta ja vasta lähempi tarkastelu paljastaa tilanteen, kun pidän hiukset kiinni), miten olet ottanut asian puheeksi partnerisi kanssa ja miten hän on suhtautunut siihen?
Omasta mielestäni kalju mies voi olla hyvinkin puoleensavetävä, mutta naisia tukan harveneminen kyllä rumentaa. Kun vielä ottaa huomioon sen, miten tärkeä asia naisen ulkonäkö on miehille, niin se ainakin omalla kohdallani aiheuttaa paineita suhteen luomisessa: en uskalla heittäytyä täysillä uuteen suhteeseen, koska pelkään miehen reaktiota tilanteeni paljastuessa. Toisaalta ajattelen kyllä niinkin, että mies, joka ei ohenevia hiuksiasi hyväksy, ei ole mistään kotoisin. Ristiriitaiset ajatukset ja tunteet...

46

19798

Vastaukset 46

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide asiasta

Naisten hiustenlähtö on aika "erikoinen" tapaus ainakin minulle siinä mielessä, että toisaalta itse hiustenlähdöstä kärsivänä ymmärrän ongelmaa ja pystyn samaistumaan; mutta toisaalta täytyy myöntää, että ei se varsinaisesti viehätä, kun se ei näytä hyvältä omassa peilikuvassakaan.

Kuitenkin asiaan vaikuttaa paljon myös se, miten nainen itse suhtautuu hiustenlähtöönsä. Vaikka omaisi huonot hiukset, ei se silti tarkoita että niitä ei saisi laittaa siististi; olennaista on, että ei tee mitään "epätoivoisia" systeemejä, kuten jotain mielettömiä "siniseksi värjääminen hiuslakkaföönaus permanentti" järjestelyjä, joita joskus näkee... Joskus tosin on helpompaa vain ajaa hiukset pois ja siirtyä peruukin käyttöön, niin ei tarvitse miettiä asiaa tai "selitellä" huonoja hiuksiaan.

Rehellisesti puhuen en voi väittää etteivätkö ohuet hiukset tai kalju naisella särähtäisi esteettiseen silmääni, mutta niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, on osa ongelmaa siinä, että seurustelusuhteessa on varsinkin alkuvaiheessa lähes aina myös se "kehtaako tuota kavereille näyttää"-kysymys. En kuitenkaan missään nimessä sanoisi, että omalla kohdallani naisen hiustenlähtö yksinään olisi este parisuhteelle.

• ohuet on hiukset

Odotin naisilta vastauksia kirjoitukseeni, mutta kiva että edes miehiä asia kiinnosti vastaamaan. Ehkä ongelma ei koske tämän sivuston naisia, tai sitten asia on liian arka ja henkilökohtainen.
        Niinhän se on, että harvat hiukset eivät anna omistajastaan parasta mahdollista kuvaa...varsinkaan kun kyse on naisesta. Sanotaan että hiukset ovat naisen kruunu, mutta kaljuuntuvan naisen kohdalla voi puhua korkeintaan orjantappurakruunusta. :) :(
        Onneksi itse en ole vielä siinä pisteessä, että näyttäisin "syöpäläiseltä", mutta saattaahan sekin vielä olla edessä. Sitten taidan tosiaankin turvautua peruukkiin.
        Tuo 'kehtaako kaverille näyttää' kuulostaa jotenkin lapselliselta vaikkakin ymmärrettävältä. Ehkä se on sitten miehille tärkeää; naisen ulkonäkö kuvastaa kai silloin miehen arvoa kaveripiirin silmissä ja sitä kautta sitten omissa silmissä. Ehkä kannattaisi kuitenkin miettiä, mitä itse arvostaa ja kenen mukaan elämäänsä elää.
        Oikeastaan enemmän olin huolissani siitä, miten naisen hiustenlähtö vaikuttaa miehen seksuaaliseen haluun, mutta ehkäpä siitä et halunnut kertoa.
        Mukava kuitenkin lukea, että kaikki miehet eivät suoralta kädeltä tyrmää harvempihiuksista naista.
        Kiitos vastauksestasi.

• lobe

Olen kanssasi samaa mieltä noista "epätoivoisista virityksistä" kuitenkin sillä painotuksella, että ovat yhtä epätoivoisia riippumatta siitä, onko kantajalla pimppi vai pippeli;)

Itselläni puhkesi erittäin aggressiivinen alopecia (kaikkialta n.80% karvoituksesta pois). Jo hyvin aikaisessa vaiheessa päädyin ratkaisuun, että ajan kaikki loputkin pois ja pidän ne poissa kunnes/jos kasvu palautuu.

Esim. ihotautilääkäri "painosti" peruukin hankintaan. Ostin pari, mutta jäivät käyttämättä; mielestäni olivat liian epäaitoja ja tökeröitä. Miksi naisen tulisi oletusarvoisesti käyttää peruukkia?

Onnekseni kasvonpiirteeni ovat symmetriset ja jopa kauniiksi kehutut. Toki olen "friikki", mutta suorastaan rumaksi ei ole kukaan ainakaan vasten kasvoja käynyt haukkumassa;)

Olen suhteuttanut pukeutumiseni samaan radikaaliin ja anarkistiseen linjaan, eli jakkupuvut, kukkamekot jne. ovat täysin mennyttä elämää ainakin toistaiseksi.

Varmaankaan valtaosa ihmisistä ei edes tajua minun "sairastavan", sillä olen tehnyt hiuksettomuudestani osan uutta tyyliäni; mitä et voi piilottaa, korosta sitä!

• on hiukset
        lobe kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä noista "epätoivoisista virityksistä" kuitenkin sillä painotuksella, että ovat yhtä epätoivoisia riippumatta siitä, onko kantajalla pimppi vai pippeli;)

Itselläni puhkesi erittäin aggressiivinen alopecia (kaikkialta n.80% karvoituksesta pois). Jo hyvin aikaisessa vaiheessa päädyin ratkaisuun, että ajan kaikki loputkin pois ja pidän ne poissa kunnes/jos kasvu palautuu.

Esim. ihotautilääkäri "painosti" peruukin hankintaan. Ostin pari, mutta jäivät käyttämättä; mielestäni olivat liian epäaitoja ja tökeröitä. Miksi naisen tulisi oletusarvoisesti käyttää peruukkia?

Onnekseni kasvonpiirteeni ovat symmetriset ja jopa kauniiksi kehutut. Toki olen "friikki", mutta suorastaan rumaksi ei ole kukaan ainakaan vasten kasvoja käynyt haukkumassa;)

Olen suhteuttanut pukeutumiseni samaan radikaaliin ja anarkistiseen linjaan, eli jakkupuvut, kukkamekot jne. ovat täysin mennyttä elämää ainakin toistaiseksi.

Varmaankaan valtaosa ihmisistä ei edes tajua minun "sairastavan", sillä olen tehnyt hiuksettomuudestani osan uutta tyyliäni; mitä et voi piilottaa, korosta sitä!

Vau, kuulostaa hyvältä! Minusta ei olisi tuohon. Näillä ohuilla hiuksilla en voisi ajatella edes lyhyttä mallia saati sitten kaljua. Nää kasvot ja identiteetti vaatii hiuksia, tai ainakin jotakin päänahan peitoksi.
        Kokishuivi päähän vaan ja menoks...

• ddds

"..osa ongelmaa siinä, että seurustelusuhteessa on varsinkin alkuvaiheessa lähes aina myös se "kehtaako tuota kavereille näyttää"-kysymys"

Itselleni ei kyllä tommonen tulis mieleen.

Itse asiaan.. Riippuu tietysti kallon muodosta ja ruumiin rakenteesta jonkin verran, mutta mun mielestä kalju on naisella erikoisella tavalla "herkkä" näky - syntyy jotenkin turvaton, toisaalta "aito" vaikutelma. Voi olla varsin puoleensa vetävä kombinaatio.

• mielipide...

***Omasta mielestäni kalju mies voi olla hyvinkin puoleensavetävä, mutta naisia tukan harveneminen kyllä rumentaa.***

Totta.
      Rumaa se miehilläkin, mutta SAIRAAN rumaa naisilla. Sori jos tuntuu ikävältä lukea tätä, mutta kai me voidaan täällä ihan rehellisiä olla kun kaikki jostain ongelmasta kärsitään...
      Se tekee naisista miehen (tai sairastuneen) näköisiä, mikä ei ole ollenkaan hyvä asia.

En kyllä heitä ekaa kiveä tässä asiassa mihinkään suuntaan, koska itse kärsin lievestä gynekomastiasta (miestisseistä, siis) ja ei sekään mitään herkkua ole. Tosin ehkä se eniten vaivaa omassa pääkopassa, koska tuskin kukaan tuolla ulkona jaksaa vaivautua sitä miettimään.

Mutta tuosta kommentistasi että miten tärkeää naisen ulkonäkö on miehille, niin ei kaikki miehetkään sellaisia ole. En tiedä mitään ihmissuhdeneuvonnasta, mutta voithan pelata "upporikasta ja rutiköyhää", eli älä salaile asiaa, vaan kerro melkein heti kättelyssä. Jos äijä ei häivy maisemista, niin ehkä se sitten välittää siitä mitä olet pinnan alla.

• ohuet on hiukset

No, kyllähän tuo melko pahalta tuntui ajatella olevansa SAIRAAN ruman näköinen. Mutta toisaalta, en sitä ainakaan vielä omasta mielestäni ole.
        Toivotaan, että maailmassa olisi niitäkin miehiä, joille hiukset (tai hiuksettomuus) ei ole este millekään. Ja asiassa on hyväkin puoli: pääsee selville kuka oikeasti välittää ja kuka ei. Mulla vaan on kuitenkin sellainen käsitys, että juuri ulkonäkö on se asia, mihin mies ennen kaikkea alussa ihastuu. Ehkä ihastumista ei synny ilman ulkonäön aiheuttamaa vetovoimaa, vaikka myöhemmin naiseen tutustuessa pitäisikin tämän persoonasta. Siksipä kiitän neuvostasi pelata "upporikasta ja rutiköyhää", mutta enpä taida siihen kuitenkaan ryhtyä.

• keksintöä...
        ohuet on hiukset kirjoitti:

No, kyllähän tuo melko pahalta tuntui ajatella olevansa SAIRAAN ruman näköinen. Mutta toisaalta, en sitä ainakaan vielä omasta mielestäni ole.
        Toivotaan, että maailmassa olisi niitäkin miehiä, joille hiukset (tai hiuksettomuus) ei ole este millekään. Ja asiassa on hyväkin puoli: pääsee selville kuka oikeasti välittää ja kuka ei. Mulla vaan on kuitenkin sellainen käsitys, että juuri ulkonäkö on se asia, mihin mies ennen kaikkea alussa ihastuu. Ehkä ihastumista ei synny ilman ulkonäön aiheuttamaa vetovoimaa, vaikka myöhemmin naiseen tutustuessa pitäisikin tämän persoonasta. Siksipä kiitän neuvostasi pelata "upporikasta ja rutiköyhää", mutta enpä taida siihen kuitenkaan ryhtyä.

***No, kyllähän tuo melko pahalta tuntui ajatella olevansa SAIRAAN ruman näköinen. Mutta toisaalta, en sitä ainakaan vielä omasta mielestäni ole.***

Ikävää, mutta tuo ei ole edes minun keksimäni.
        Tuon voi lukea useastakin paikasta. Miehillä hiustenlähtö on rumaa, mutta normaalia.
        Naisilla se taas on rumaa, mutta koska useimmilla naisilla ei huomattavasti hiukset vähene, niin niillä kenellä hiukset lähtee se näyttää sairaalta.

Taisi jossain olla joku puolittainen tutkimuskin asiasta, mutta en muista missä.

Tietysti tässä nyt on kyse siitäkin että miten paljon niitä hiuksia lähtee. Joku pieni alue ei varmaan haittaa, ainakaan jos sen vaikka kampaa piiloon. Mutta sitten kun lähtee enemmän hiuksia, niin se myös vaikuttaa pahemmalta.

Jos haluat ajatella asiaa positiivisesti, niin naiset kuitenkin aika harvoin menee täysin kaljuiksi (paitsi silloin kun ne on oikeasti sairaita, kuten syöpähoidoissa). Eli vaikkapa hiustensiirrot on paljon parempi vaihtoehto naiselle, kuin miehelle, sillä miehillä tulee lopulta peitettäväksi koko pää hiusrajasta niskaan. Ja niin paljon siirteitä ei saa takaraivosta irti.

• naisistakin
        keksintöä... kirjoitti:

***No, kyllähän tuo melko pahalta tuntui ajatella olevansa SAIRAAN ruman näköinen. Mutta toisaalta, en sitä ainakaan vielä omasta mielestäni ole.***

Ikävää, mutta tuo ei ole edes minun keksimäni.
        Tuon voi lukea useastakin paikasta. Miehillä hiustenlähtö on rumaa, mutta normaalia.
        Naisilla se taas on rumaa, mutta koska useimmilla naisilla ei huomattavasti hiukset vähene, niin niillä kenellä hiukset lähtee se näyttää sairaalta.

Taisi jossain olla joku puolittainen tutkimuskin asiasta, mutta en muista missä.

Tietysti tässä nyt on kyse siitäkin että miten paljon niitä hiuksia lähtee. Joku pieni alue ei varmaan haittaa, ainakaan jos sen vaikka kampaa piiloon. Mutta sitten kun lähtee enemmän hiuksia, niin se myös vaikuttaa pahemmalta.

Jos haluat ajatella asiaa positiivisesti, niin naiset kuitenkin aika harvoin menee täysin kaljuiksi (paitsi silloin kun ne on oikeasti sairaita, kuten syöpähoidoissa). Eli vaikkapa hiustensiirrot on paljon parempi vaihtoehto naiselle, kuin miehelle, sillä miehillä tulee lopulta peitettäväksi koko pää hiusrajasta niskaan. Ja niin paljon siirteitä ei saa takaraivosta irti.

Kuules nyt: myös nainen voi kärsiä miestyyppisestä hiusten lähdöstä. Tällaisen taipumuksen voi saada geneettisenä perintönä. Niin että ei se kaljuuntuminen/harvahiuksisuus naisellekaan niin epäluonnollista ole.

Nythän on vain niin, että tämä aika korostaa hiuksia naisen kruununa. Kuten joku kaljuuntunut nainen eräässä haastattelussa totesi, tv on täynnä hulmuavia hiuksia.

• muuta?
        naisistakin kirjoitti:

Kuules nyt: myös nainen voi kärsiä miestyyppisestä hiusten lähdöstä. Tällaisen taipumuksen voi saada geneettisenä perintönä. Niin että ei se kaljuuntuminen/harvahiuksisuus naisellekaan niin epäluonnollista ole.

Nythän on vain niin, että tämä aika korostaa hiuksia naisen kruununa. Kuten joku kaljuuntunut nainen eräässä haastattelussa totesi, tv on täynnä hulmuavia hiuksia.

***Kuules nyt: myös nainen voi kärsiä miestyyppisestä hiusten lähdöstä. Tällaisen taipumuksen voi saada geneettisenä perintönä.***

Niin?
        Ja pointtisi on... mikä?

Jos nyt luit tuota viestiä oikein kunnolla, niin en missään vaiheessa kieltänyt tuota mahdollisuutta.

Kirjoitin:
        "koska USEIMMILLA naisilla ei huomattavasti hiukset vähene"
        "naiset kuitenkin aika HARVOIN menee täysin kaljuiksi"

Tiedän että ihmiset voi saada monenlaisia eri muotoja näistä ongelmista ja vastakkaisen sukupuolen tyylisiä ongelmia (kuten miestyyppinen hiustenlähtö naisilla, gynekomastia miehillä jne).

Enkä minä tosiaan koeta sanoa että hiustenlähdöstä kärsivä nainen on huono ihminen. Sanon vaan ihan sen, että yleisesti useimmat ihmiset pitää sitä jotenkin sairaan näköisenä, tulee mieleen Satu Hassit syöpäpotilaina sun muuta.

Mutta kyllä minusta voi olla sen verran realistinen täälläkin foorumeilla, että voi puhua asioista ihan niin kuin ne on eikä kaunistella.

Ja ei se elo ole miehelläkään mitenkään helppoa. En nyt mene yksityiskohtiin, mutta itsellänikin on hiustenlähdön lisäksi (joka muuten alkoi yläasteella) ollut ja on vieläkin muitakin ulkonäköön liittyviä tekijöitä, jotka ei vastaa kauneusihanteita.

Jostain syystä naiset vain loukkaantuu helposti ulkonäköön liittyvistä asioista, mutta samaan aikaan tekevät "palveluksia" miehille kertomalla näiden ongelmista. Itsekin koin sen että työpaikalla eräs nainen tökkäsi sormella takaraivoon ja sanoi "hei tiedäksä että sulta lähtee täältä hiuksia?".
        Kiitti v*tusti, enpä ole koskaan kuullutkaan...

Tuo tarina ei muuten ole mitenkään ainutlaatuinen. Olen lukenut saman tarinan ainakin kolmesta eri paikasta (ja eri maista), että työpaikalla joku "ystävällinen" naisihminen luulee tekevänsä palveluksen mieskollegalle paljastamalla tämän hiustenlähdön.

En nyt syytä naisia yleensä, mutta todetaan nyt vain se, että eipä mieleen tule kyllä yhtään tapausta että olisin kuullut miehen tulevan tökkimään sormella naisen päätä ja tekemään palveluksen ilmoittamalla tämän kärsivän hiustenlähdöstä...

• on hiukset
        muuta? kirjoitti:

***Kuules nyt: myös nainen voi kärsiä miestyyppisestä hiusten lähdöstä. Tällaisen taipumuksen voi saada geneettisenä perintönä.***

Niin?
        Ja pointtisi on... mikä?

Jos nyt luit tuota viestiä oikein kunnolla, niin en missään vaiheessa kieltänyt tuota mahdollisuutta.

Kirjoitin:

Tiedän että ihmiset voi saada monenlaisia eri muotoja näistä ongelmista ja vastakkaisen sukupuolen tyylisiä ongelmia (kuten miestyyppinen hiustenlähtö naisilla, gynekomastia miehillä jne).

Enkä minä tosiaan koeta sanoa että hiustenlähdöstä kärsivä nainen on huono ihminen. Sanon vaan ihan sen, että yleisesti useimmat ihmiset pitää sitä jotenkin sairaan näköisenä, tulee mieleen Satu Hassit syöpäpotilaina sun muuta.

Mutta kyllä minusta voi olla sen verran realistinen täälläkin foorumeilla, että voi puhua asioista ihan niin kuin ne on eikä kaunistella.

Ja ei se elo ole miehelläkään mitenkään helppoa. En nyt mene yksityiskohtiin, mutta itsellänikin on hiustenlähdön lisäksi (joka muuten alkoi yläasteella) ollut ja on vieläkin muitakin ulkonäköön liittyviä tekijöitä, jotka ei vastaa kauneusihanteita.

Jostain syystä naiset vain loukkaantuu helposti ulkonäköön liittyvistä asioista, mutta samaan aikaan tekevät "palveluksia" miehille kertomalla näiden ongelmista. Itsekin koin sen että työpaikalla eräs nainen tökkäsi sormella takaraivoon ja sanoi "hei tiedäksä että sulta lähtee täältä hiuksia?".

Tuo tarina ei muuten ole mitenkään ainutlaatuinen. Olen lukenut saman tarinan ainakin kolmesta eri paikasta (ja eri maista), että työpaikalla joku "ystävällinen" naisihminen luulee tekevänsä palveluksen mieskollegalle paljastamalla tämän hiustenlähdön.

En nyt syytä naisia yleensä, mutta todetaan nyt vain se, että eipä mieleen tule kyllä yhtään tapausta että olisin kuullut miehen tulevan tökkimään sormella naisen päätä ja tekemään palveluksen ilmoittamalla tämän kärsivän hiustenlähdöstä...

Sekä naisista että miehistä löytyy julmia tai muuten vaan tökeröitä yksilöitä, joten turha siitä on oikeastaan vängätä. Täytyy myöntää, että itse koen aika vastenmielisenä ja naurettavana kaljuuntuvan miehen, joka vetää harvat hapsensa sivujakauksella kaljunsa yli. Mutta ei tulisi mieleenikään mennä siitä hänelle mainitsemaan. Sitävastoin täyskaljut miehet, joilla on miellyttävät kasvonpiirteet ja kaunismuotoinen pää miellyttää silmääni kovastikin.
        Noista hiustensiirroista: olen joskus nähnyt naisia, joilla hiukset ovat ohentuneet kauttaaltaan ympäri päätä, joten sellaisissa tapauksissa ei liene kyseinen operaatio auta. Enhän voi vielä tietää, vaikka omalla kohdalla kaljuuntuminen etenisi tuolla tavoin. Se saattaa hyvinkin olla mahdollista.
        Hiustenlähtöön voi olla erittäin monia syitä - jopa yhden ihmisen kohdalla - ja se tekee ongelman ratkaisemisen entistä vaikeammaksi. Minulle on lääkäri sanonut, että kyseessä ei ole miestyyppinen hiustenlähtö, mutta en ole välttämättä aivan samaa mieltä asiasta. Onneksi uusia hiuksia kuitenkin vielä kasvaa ja voin nauttia suht normaalista kuontalosta, ainakin vielä jonkin aikaa.
        Ei minulle tullut minään yllätyksenä se, että miehet pitävät huomattavan harvahiuksista naista sairaan ruman näköisenä. Ehkä jonkin sortin huomaavaisuutta voisi kuitenkin näilläkin sivuilla harrastaa, sillä eihän se ole sen naisen syy, että hän näyttää rumalta. Kaikki eivät halua käyttää peruukkia.
        Uskon kuitenkin, että et tarkoituksella halunnut loukata ketään.

• myykkelis
        muuta? kirjoitti:

Niin?
        Ja pointtisi on... mikä?

Kirjoitin:

"En nyt syytä naisia yleensä, mutta todetaan nyt vain se, että eipä mieleen tule kyllä yhtään tapausta että olisin kuullut miehen tulevan tökkimään sormella naisen päätä ja tekemään palveluksen ilmoittamalla tämän kärsivän hiustenlähdöstä... "

Niin, mutta useat miehet sen sijaan tuijottavat ohentuvista hiuksista kärsivän naisen päätä, joka todellakaan ei ole kivaa eikä muutoinkaan ole fiksua käytöstä.

• Soile

Ulkonäön merkitys etenkin ensikontaktissa on varmasti keskeinen, eikä vain miehille, kyllä me naisetkin miesten ulkonäköä punniskelemme yhtä lailla ja varmasti ulkonäkökin keskeinen ihastumisessa, tai ainakin se, ettei toisen ulkonäössä mikään "töki" pahasti vastaan.. Itselläni hiukset ovat harvenneet reilun vuoden (ts. vuosi sitten kiinnitin asiaan huomiota), päälaen alueelta, eikä tässä enää mitkään kampauskikkailut auta, eli ei peitettävissä. Naiselliseksi en oloani tunne, kyllä tämä etenkin siihen vaikuttaa. Viime kesänä seurustelin miehen kanssa, jolle oma, hyvin lieväasteinen hiustenlähtö oli kuolemaan rinnastettava asia - horisikin humalaspäissään, että ennemmin tappaa itsensä kuin on kalju..Enpä ottanut omaa hiustenlähtöä puheeksi. Kaveripiirini kanssa nykyään jo vitsailenkin tästä omasta hiustenlähdöstä, vaikka se ehdottoman kipeä asia onkin - on tätä heille itkettykin.. No, tuon kesäkollin sitten jätin kenenkään hiuksista riippumattomista syistä ja tämän jälkeen ollut jokunen tutustuminen, mutta en ole lähtenyt viemään pidemmälle. Olen perustellut, ettei ole sillä tavalla "kolahtanut" (ja olen tainnut vähän minäkin olla kriittinen ulkonäön suhteen), mutta luulen, että jos olen oikein rehellinen, niin taustalla vaikuttaa myös tämä oma hiustenlähtö - miten ko. asiasta puhua, miten toinen reagoi, ja joudunko murehtimaan (vielä nykyistä enemmän) sitä, olenko naisellinen vaiko ruma ym. Ystävieni myötätunnosta koen voivani olla varma, mutta miesten en.

Toki olisi hienoa, jos vain persoonallisuus tms. seikat vain olisi tärkeitä, eikä ulkonäöllä väliä, mutta mielestäni ulkonäön merkityksen kiistäminen on höpöhöpöä - etenkin ensikontaktissa!

• typerä mies
        Soile kirjoitti:

Ulkonäön merkitys etenkin ensikontaktissa on varmasti keskeinen, eikä vain miehille, kyllä me naisetkin miesten ulkonäköä punniskelemme yhtä lailla ja varmasti ulkonäkökin keskeinen ihastumisessa, tai ainakin se, ettei toisen ulkonäössä mikään "töki" pahasti vastaan.. Itselläni hiukset ovat harvenneet reilun vuoden (ts. vuosi sitten kiinnitin asiaan huomiota), päälaen alueelta, eikä tässä enää mitkään kampauskikkailut auta, eli ei peitettävissä. Naiselliseksi en oloani tunne, kyllä tämä etenkin siihen vaikuttaa. Viime kesänä seurustelin miehen kanssa, jolle oma, hyvin lieväasteinen hiustenlähtö oli kuolemaan rinnastettava asia - horisikin humalaspäissään, että ennemmin tappaa itsensä kuin on kalju..Enpä ottanut omaa hiustenlähtöä puheeksi. Kaveripiirini kanssa nykyään jo vitsailenkin tästä omasta hiustenlähdöstä, vaikka se ehdottoman kipeä asia onkin - on tätä heille itkettykin.. No, tuon kesäkollin sitten jätin kenenkään hiuksista riippumattomista syistä ja tämän jälkeen ollut jokunen tutustuminen, mutta en ole lähtenyt viemään pidemmälle. Olen perustellut, ettei ole sillä tavalla "kolahtanut" (ja olen tainnut vähän minäkin olla kriittinen ulkonäön suhteen), mutta luulen, että jos olen oikein rehellinen, niin taustalla vaikuttaa myös tämä oma hiustenlähtö - miten ko. asiasta puhua, miten toinen reagoi, ja joudunko murehtimaan (vielä nykyistä enemmän) sitä, olenko naisellinen vaiko ruma ym. Ystävieni myötätunnosta koen voivani olla varma, mutta miesten en.

Toki olisi hienoa, jos vain persoonallisuus tms. seikat vain olisi tärkeitä, eikä ulkonäöllä väliä, mutta mielestäni ulkonäön merkityksen kiistäminen on höpöhöpöä - etenkin ensikontaktissa!

kun tuollaisia horisi, vaikka varmaankin oli huomannut sinun hiusongelmasi. Kaikkea sitä saa nainen kestää...
        Tietysti ulkonäöllä on merkitystä, mutta onneksi on paljon merkittävämpiäkin asioita ihmisten välisissä suhteissa. Ei ole karvoihin katsomista...

• täti

Vilpittömästi kaipaava nainen ei jää ilman kumppania tässä maassa, oli hiuksia tai ei. Jos olet valmis hellästi rakastamaan, niin sulle on ottajia oikealla ja vasemmalla. Se on alusta loppuun omasta innosta kiinni. Paitsi jos välttämättä haluat jonkun, jonka kuvioihin sä et sovi.

• ohuet on hiukset

Toivon, että olet oikeassa. Suhteessa on kuitenkin kaksi osapuolta, joten omasta innosta se ei ole pelkästään kiinni.
        Todellakin, jos suhde kaatuu hiuksiin, niin se loppujen lopuksi kaatuisi johonkin ilman hiusongelmaakin.
        Ilmeisesti itselläsi hiustenlähtö ei ole tuonut ongelmia parisuhteeseen?
        Kiitos kannustuksesta.

• täti taas

Toivon, että olet oikeassa. Suhteessa on kuitenkin kaksi osapuolta, joten omasta innosta se ei ole pelkästään kiinni.
        Todellakin, jos suhde kaatuu hiuksiin, niin se loppujen lopuksi kaatuisi johonkin ilman hiusongelmaakin.
        Ilmeisesti itselläsi hiustenlähtö ei ole tuonut ongelmia parisuhteeseen?
        Kiitos kannustuksesta.

Joidenkin vähähiuksisten naisten ulkonäössä on minusta jotain erityisen herkkää. Heidän kasvoillaan ja olemuksessaan on kuin enkelin lempeys. Luottaisin heihin missä asiassa hyvänsä.

No nyt tuli mieleeni, että senköhän takia vakavaraisuutta ja luotettavuutta toiminnassaan korostavat yritykset käyttävät mainoksissaan kaljuuntuvia miehiä (esim. Fortum)? Miesten kaljuuntuminen on niin tavallista, että en voi sanoa, että luottaisin enemmän kaljuun mieheen, vaikka antaa se heidänkin ulkonäköönsä avoimmuutta joissain tapauksissa.

• täti vielä
        täti taas kirjoitti:

Joidenkin vähähiuksisten naisten ulkonäössä on minusta jotain erityisen herkkää. Heidän kasvoillaan ja olemuksessaan on kuin enkelin lempeys. Luottaisin heihin missä asiassa hyvänsä.

No nyt tuli mieleeni, että senköhän takia vakavaraisuutta ja luotettavuutta toiminnassaan korostavat yritykset käyttävät mainoksissaan kaljuuntuvia miehiä (esim. Fortum)? Miesten kaljuuntuminen on niin tavallista, että en voi sanoa, että luottaisin enemmän kaljuun mieheen, vaikka antaa se heidänkin ulkonäköönsä avoimmuutta joissain tapauksissa.

Mutta jos ohuthiuksisuus liittyy lihavuuteen, niin silloin se näyttää sairaalta, oli sitten mies tai nainen. Silloinhan se usein onkin sairauden merkki, se on merkki odotettavissa olevasta kakkosdiabeteksesta (ja sepelvaltimotaudista).

Kerron vielä yhdestä tosi ikävästä suomalaisesta tutkimustuloksesta: tutkittiin pitääkö paikkaansa väittämä, että järki ja tukka eivät pysy samassa päässä.

Tulos oli, että miehillä mitään eroa ei huomattu nokkeluudessa kaljuntuvien ja ei kaljuuntuvien välillä, mutta kaljuuntuvat naiset olivat selvästi vähemmän nokkelia kuin verrokit.

Mun kommentti tohon tulokseen: naisilla hiukset lähtee usein siinä iässä, kun koko hormonitoiminta muuttuu ja sehän prosessi tunnetusti voi heikentää keskittymistä joillakin.

Mutta hiuksia voi lähteä eri syistä ja ehkä se lopputuloskin on sen mukaisesti erilainen, minusta ei voi siis yleistää. Hoikat ja normaalipainoiset vähähiuksiset naiset eivät tee epämiellyttävää vaikutusta. Päinvastoin, vaikutelma voi olla myös tehokas, luotettava ja urheilullinenkin.

• on hiukset
        täti vielä kirjoitti:

Mutta jos ohuthiuksisuus liittyy lihavuuteen, niin silloin se näyttää sairaalta, oli sitten mies tai nainen. Silloinhan se usein onkin sairauden merkki, se on merkki odotettavissa olevasta kakkosdiabeteksesta (ja sepelvaltimotaudista).

Kerron vielä yhdestä tosi ikävästä suomalaisesta tutkimustuloksesta: tutkittiin pitääkö paikkaansa väittämä, että järki ja tukka eivät pysy samassa päässä.

Tulos oli, että miehillä mitään eroa ei huomattu nokkeluudessa kaljuntuvien ja ei kaljuuntuvien välillä, mutta kaljuuntuvat naiset olivat selvästi vähemmän nokkelia kuin verrokit.

Mun kommentti tohon tulokseen: naisilla hiukset lähtee usein siinä iässä, kun koko hormonitoiminta muuttuu ja sehän prosessi tunnetusti voi heikentää keskittymistä joillakin.

Mutta hiuksia voi lähteä eri syistä ja ehkä se lopputuloskin on sen mukaisesti erilainen, minusta ei voi siis yleistää. Hoikat ja normaalipainoiset vähähiuksiset naiset eivät tee epämiellyttävää vaikutusta. Päinvastoin, vaikutelma voi olla myös tehokas, luotettava ja urheilullinenkin.

Ehkä ne kaljuuntuvat naiset eivät olleet yhtä nokkelia kuin kaljuuntumattomat siksi, että kaljuuntuminen vaikuttaa vääjäämättömästi jollain tavoin naisen itsetuntoon ja sitä kautta henkiset kyvyt eivät toimi normaalilla tavalla. Näin on ainakin siihen asti, kunnes nainen hyväksyy kaljuuntumisensa.
        Kouluaikoina olin luokkani parhaimmasta päästä, enkä ole huomannut, että hiustenlähtö olisi vähentänyt nokkeluuttani. Mutta ehkä sitä ei itse huomaa :)

• Nimetön
        täti taas kirjoitti:

"No nyt tuli mieleeni, että senköhän takia vakavaraisuutta ja luotettavuutta toiminnassaan korostavat yritykset käyttävät mainoksissaan kaljuuntuvia miehiä (esim. Fortum)?"

Enpä ole tuota mainosta nähnyt, mutta en kyllä Fortumin mainoksia selailekaan...

Joka tapauksessa tuolla haetaan mielikuvamainontaa.
        Kaljuus miehellä kuvaa yhtäältä epäseksikkyyttä, ja luuseriutta (etenkin mielikuva rasvalettisistä ylikampaajista...), mutta kokonaan kaljuuntuminen taas luo kuvaa professorimaisesta arvovallasta.
        Siitä on sanontojakin, kuten "ei järki ja hiukset samassa päässä viihdy".

Eli Fortum siis haluaa tuolla viestittää olevansa kyvykäs ja älykäs yritys.
        Sen sijaan jos tavoitteena olisi nuorekas ja viriili imago, niin mannekiineilla olisi takuulla täydet tuuheat letit päässä.

Ongelma on myös itse KALJUUNTUMINEN.
        Siinä missä HIUKSEKAS mies on nuori ja elinvoimainen, on KALJU mies arvokas ja älykäs.

Mutta KALJUUNTUVA ei ole oikeastaan kumpaakaan. Se ei ole enää nuori ja puoleensavetävä, mutta ei toisaalta vielä iän patinoima älykkökään.
        Kaljuuntuvia miehiä ei varmaan juuri kukaan käytä mainoksissa, koska se on selvä väliinputoaja joukko.

• fakta juttu

- Miksi naiset panostavat enemmän ulkonäköönsä kuin älyynsä?
      - Koska miehet ovat pääsääntöisesti tyhmiä muttei sokeita.

• amor73

Itse kärsin hiustenlähdöstä. Hiukseni ovat ohentuneet vuosien kuluessa todella paljon.

Parisuhteeseeni tämä ei ole vaikuttanut eikä muihinkaan miessuhteisiini. Minulla on paljon miespuolisia ystäviä eikä yksikään kohtele minua kuin "spitaalista".

Kannattaa muistaa, ett suurin osa kanssaihmisistä näkee sinut sellaisena kuin itsekin näet. Jos et anna sen vaivata sinua itseäsi (tai ainakaan et näytä sitä) tuskin se vaivaa muitakaan. Se mitä ulkopuoliset sinusta ajattelee tai miten he sinut näkevät on heidän häpeänsä, ei sinun.

Kukaan meistä ei voi miellyttää kaikkia, mutta harva jää lopuiltaan yksin ellei niin itse halua.

Ihmiset, jotka eivät hyväksy sinua sellaisena kuin olet, eivät ole sinun arvoisia.

• skinnu

kyllähän se itseä vaan ilettää kun kaljupaistaa hiustenläpi vaikka olisi muuten niin kivannäkönen:(

• hiukset

Olipa mukavaa luettavaa. Kannustaa minua olemaan rohkeampi miesten suhteen.
        Suhtaudun hiustenlähtööni aika rauhallisin mielin, koska sitä on kestänyt jo niin kauan, että olen ehtinyt sopeutua asiaan. Jostain syystä mun on kuitenkin ollut vaikea kuvitella, ettei asia häiritsisi parisuhteessa. Ilmeisesti olen ollut väärässä, ainakin joidenkin miesten suhteen.
        Niinhän se on, ettei kenelläkään ole minkäänlaista velvollisuutta olla hyvännäköinen tai edes terveennäköinen, vaan jokainen saa olla juuri sellainen kuin on. Elämme ikävä kyllä hyvin ulkonäkökeskeistä aikakautta, mikä saa ihmiset turvautumaan kaikennäköisiin kaljulääkkeisiin ja siirrännäisiin, jotta voisi tuntea itsensä normaaliksi.

• skinnu

viellä että kun on siis NAINEN.

• jokuvaa

Jos isä ei ole kalju, mutta poika kaljuuntuu, tarkoittaako tämä että kaljuuntumisgeenit on peritty äidiltä? Isän suvussa on kuitenkin muita kaljuuntuneita.

• silleen

Kaipa se voi periytyä sukupolvienkin takaa ja kummalta puolelta vaan.

• tälläkin peikolla

Hiukset, ennen paksut, ovat kuin menneen talven lumia.
      Hampaatkin on huonot kun ei hammaslääkäriin uskalla mennä.Tulee joskus sellainen olo jotta pitäisiköhän sitä muuttaa mettään ja metittyä.
      Mieheni on kumminkin positiivinen suhteessamme eikä välitä vaikka hiuksia ei olisikaan, koska olenhan kumminkin sama ihminen. Voihan aina peruukin hankkia. Mutta, ennenkuin siihen itse tottuisi...
      Itseäi vaan niin hirveästi inhoittaa, kun on alkanut peikolta näyttää...

• ja voi

No voi että. Mene nyt ihmeessä hammaslääkärille, hampaat on sentään huollettavissa. Saatko liian vähän kalsiumia vai miksi hampaasikin on huonossa kunnossa?
        Hyvä ukko sulla, ku ei oo moksiskaan. :)

• käynyt

En ehdi lukea läpi ihan koko keskustelua, joten olet jo saattanut tämän kertoakin, mutta oletko koskaan käynyt tutkituttamssa hiustutkijoilla, mistä tämä hiusten lähteminen johtuu? Lääkärit tunnistavat tietenkin yleisimmät päänahkaan tulevat sairaudet, mutta edes ihotautilääkärit eivät ole spesialisteja.

Jos kyse on miestyyppisestä, eikö sinun kuuluisi saada hormonihoitoa? Hormonitasapainon määritteleminenhän käy ilmeisesti verikokeella.

Entä jos olet yliherkkä esimerkiksi maidolle? Tiedän henkilön, josta tuli miltei kalju alle kolmikymppisenä maidon vuoksi. Kun asia selvisi, hiukset kasvoivat takaisin. En nyt ehdota, että sinulla olisi syynä maito, tämä oli vain esimerkki.

Muitakin hoidettavissa olevia syitä on, kuten päänahkaan kiteytynyt tali, joka estää hiusten kasvamisen.
      No, ehkä tiesitkin tämän kaiken jo.

• on hiukset

Onhan noita testejä käyty, eikä mitään ole selvinnyt. Maitotuotteet jätin kerran kokeeksi pois, mutta en kestänyt kuin pari päivää sellaista kuuria, tuli niin paha olo. Maitoa en juo, mutta juustoja syön päivittäin. Voisihan sitä vielä kokeilla uudemman kerran ja yrittää korvata se juusto jollakin.

• äskeinen
        on hiukset kirjoitti:

Onhan noita testejä käyty, eikä mitään ole selvinnyt. Maitotuotteet jätin kerran kokeeksi pois, mutta en kestänyt kuin pari päivää sellaista kuuria, tuli niin paha olo. Maitoa en juo, mutta juustoja syön päivittäin. Voisihan sitä vielä kokeilla uudemman kerran ja yrittää korvata se juusto jollakin.

Minkälaisia testejä sinulta on otettu? Sekö, jossa on tutkittu hormonaalinen taso? Onko hiusjuuriasi tutkittu mikroskoopissa?

• hiukset
        äskeinen kirjoitti:

Minkälaisia testejä sinulta on otettu? Sekö, jossa on tutkittu hormonaalinen taso? Onko hiusjuuriasi tutkittu mikroskoopissa?

Mieshormoonit on tutkittu ja on katseltu mikroskoopissa hiusnystyjä. Kampaajallani on sellaiset pelit ja vehkeet, millä voi tutkia hiuspohjaa sekä hiusnystyä.

• äskeinen
        hiukset kirjoitti:

Mieshormoonit on tutkittu ja on katseltu mikroskoopissa hiusnystyjä. Kampaajallani on sellaiset pelit ja vehkeet, millä voi tutkia hiuspohjaa sekä hiusnystyä.

Eikö niistä nystyistä käynyt mitään ilmi? Eikä hormoonitestissä? Kyllähän tuossa jostain on kyse. Olen itse käynyt hiustutkijalla (saattaahan sillä kampaajallakin olla ammattitaitoa, en minä sitä tarkoita) ja minulta selvisi kaljuuntuvan ohimon (olen nainen) aiheuttajaksi tulehdus päänahassa sekä talipunkit ja kiteytynyt tali. Minulta löytyi myös maitojuuria, jotka tarkoittivat sitä, että maito ei sovi elimistölleni. Käytänkin soija- ja kauramaitoa, sekä juustontyyppisiä tuotteita.

• viestiisi
        äskeinen kirjoitti:

Eikö niistä nystyistä käynyt mitään ilmi? Eikä hormoonitestissä? Kyllähän tuossa jostain on kyse. Olen itse käynyt hiustutkijalla (saattaahan sillä kampaajallakin olla ammattitaitoa, en minä sitä tarkoita) ja minulta selvisi kaljuuntuvan ohimon (olen nainen) aiheuttajaksi tulehdus päänahassa sekä talipunkit ja kiteytynyt tali. Minulta löytyi myös maitojuuria, jotka tarkoittivat sitä, että maito ei sovi elimistölleni. Käytänkin soija- ja kauramaitoa, sekä juustontyyppisiä tuotteita.

Naisellakin voi olla periytyvä hiustenlähtö. Vaikka testosteronitaso olisi aivan normaali, niin hiusnystyt voivat silti olla alttiita dht:lle, mikä aiheuttaa kaljuuntumista.
        Mulla on päänahka hyvässä kunnossa, enkä usko mihinkään talipunkin poistoihin. Johan niitä hiuksia sitten lähtisi ympäri päätä, eikä vain päälaelta, jos talipunkki aiheuttaisi hiustenlähtöä. Naishormonitasot voin käydä vielä testauttamassa, mutta siihen mun testaamiset kyllä sitten jääkin. Turhaa rahanhukkaa kaikki tuollaiset hiusanalyysit, ainakin mun kohdalla.

• edelliseen
        viestiisi kirjoitti:

Naisellakin voi olla periytyvä hiustenlähtö. Vaikka testosteronitaso olisi aivan normaali, niin hiusnystyt voivat silti olla alttiita dht:lle, mikä aiheuttaa kaljuuntumista.
        Mulla on päänahka hyvässä kunnossa, enkä usko mihinkään talipunkin poistoihin. Johan niitä hiuksia sitten lähtisi ympäri päätä, eikä vain päälaelta, jos talipunkki aiheuttaisi hiustenlähtöä. Naishormonitasot voin käydä vielä testauttamassa, mutta siihen mun testaamiset kyllä sitten jääkin. Turhaa rahanhukkaa kaikki tuollaiset hiusanalyysit, ainakin mun kohdalla.

Eikös tämä hiusakatemian hiusanalyysi ole myöskin kampaajan tekemä?

• äskeinen
        edelliseen kirjoitti:

Eikös tämä hiusakatemian hiusanalyysi ole myöskin kampaajan tekemä?

H.akatemia ei ole ainoa paikka, joka niitä tutkimuksia tekee. Hiustutkijat eivät ole kampaajia. Minulla on ollut muun muassa sellaisia tutkijoita, joista toinen oli koulutukseltaan sairaanhoitaja ja toinen ravitsemusterapeutti. H.akatemiassa kammpaajat eivät tee näitä tutkimuksia lainkaan.

Joo, kyllä minä tiedän tuon mieshormoonihomman. Jos kyse on siitä, mikroskoopissa olisi pitänyt näkyä niitä testosteronille herkkiä hiusnystyjä. Ne erottaa kyllä.

Kun minulla oli talipunkkeja, hiukset irtosivat ohimolta, ei ympäri päätä.

• maitotuotteiden
        äskeinen kirjoitti:

H.akatemia ei ole ainoa paikka, joka niitä tutkimuksia tekee. Hiustutkijat eivät ole kampaajia. Minulla on ollut muun muassa sellaisia tutkijoita, joista toinen oli koulutukseltaan sairaanhoitaja ja toinen ravitsemusterapeutti. H.akatemiassa kammpaajat eivät tee näitä tutkimuksia lainkaan.

Joo, kyllä minä tiedän tuon mieshormoonihomman. Jos kyse on siitä, mikroskoopissa olisi pitänyt näkyä niitä testosteronille herkkiä hiusnystyjä. Ne erottaa kyllä.

Kun minulla oli talipunkkeja, hiukset irtosivat ohimolta, ei ympäri päätä.

käytön lopettamisen jälkeen hiustenlähtö loppui?

• Soile
        viestiisi kirjoitti:

Hiustenlähtöön on varmasti monia, yksilöllisiä syitä, enkä väitä lääketieteenkään olevan kaiken tietävä, mutta kyllähän nämä talipunkkeihin, maitojuuriin ym. selitykset hieman särähtävät.. Onkohan näille selitysmalleille mitään tutkittua vahvistusta? Jos lukee ihotautilääkärien laatimia tutkimusselosteita hiustenlähdön syistä, niin siellä kyllä mainittu ravitsemuksellisina tekijöinä aliravitsemus, mutta ei muuta.. Luulen, että hiustenlähtö sellainen asia, että kysyntää markkinoilla olisi, jos syyt/toimiva lääke löytyisi, mutta näihin em. syihin ei edes lääketeollisuus ole reagoinut..

Omalla kohdallani taivuin lopulta perinnöllisyyteen - harvahiuksista äitiään katsoessaan ei tarvitse enää ottaa lisätestejä, vaikka se niin paljon lohdullisempaa olisikin, että tälle löytyisi jokin "korjattava" syy..

• kiinnostaa mua
        äskeinen kirjoitti:

miten tuota hoidetaan? syvähoidolla kenties?

• äskeinen
        maitotuotteiden kirjoitti:

käytön lopettamisen jälkeen hiustenlähtö loppui?

Niin, tarkoitat varmaan sitä henkilöä, jonka mainitsin? Häneltä meni kolme vuotta, ja sitten hiukset kasvoivat takaisin. Komiat ovatkin. Minullahan kaljuuntuminen johtui tulehtuneesta ihosta ja niistä talipunkeista. Ne ovatkin sellainen aihe, johon jokainen saa uskoa tai olla uskomatta. Minä uskon, koska olen nähnyt.

Uutta hiustahan alkaa kasvaa vasta sitten, kun hiuksen kasvusykli on täysi. Joidenkin ihmisten hiukset kasvavat luonnostaan vain pari vuotta, hius irtoaa ja on uuden vuoro. joillain - kuten minulla - on selvästi pitkä kasvusykli, koska hiuksieni pituuskasvulla ei ole mittaa eikä määrää.

• äskeinen
        Soile kirjoitti:

Hiustenlähtöön on varmasti monia, yksilöllisiä syitä, enkä väitä lääketieteenkään olevan kaiken tietävä, mutta kyllähän nämä talipunkkeihin, maitojuuriin ym. selitykset hieman särähtävät.. Onkohan näille selitysmalleille mitään tutkittua vahvistusta? Jos lukee ihotautilääkärien laatimia tutkimusselosteita hiustenlähdön syistä, niin siellä kyllä mainittu ravitsemuksellisina tekijöinä aliravitsemus, mutta ei muuta.. Luulen, että hiustenlähtö sellainen asia, että kysyntää markkinoilla olisi, jos syyt/toimiva lääke löytyisi, mutta näihin em. syihin ei edes lääketeollisuus ole reagoinut..

Omalla kohdallani taivuin lopulta perinnöllisyyteen - harvahiuksista äitiään katsoessaan ei tarvitse enää ottaa lisätestejä, vaikka se niin paljon lohdullisempaa olisikin, että tälle löytyisi jokin "korjattava" syy..

Öh, tuota,,, minulla on tapana sanoa, että jos jotain asiaa ei ole tieteellisesti todistettu, se ei ole sen "asian" syy, että ihmisillä ei ole tieteellistä keinoa todistaa sen "asian" olemassaoloa. Länsimainen tiede ei edusta minulle mitään pyhää lehmää. Eiväthän ihotautilääkärit ole erikoistuneet päänahan ongelmiin. He tunnistavat tietenkin tietyt sairaudet, mutta eivät kaikkia hiustenlähdön syitä.

Nämä ovat asioita, joista on turha lähteä kinaamaan, jokainen uskoo sitä tahoa, jota haluaa. Voin vain sanoa, että olen käynyt lääkäreillä vuosikausia homeesta sairastumisen vuoksi, ja huomannut, että ei heillä todellakaan ole selityksiä ihan kaikkiin asioihin...luotto on kummasti karissut.

• äskeinen
        kiinnostaa mua kirjoitti:

miten tuota hoidetaan? syvähoidolla kenties?

Syväpuhdistavan pitäisi auttaa siihen, mutta jos sitä on paljon, tarvitaan sitä hapanhoitoa myös. Eiköhän sitä myydäkin jossain? Myös öljyhoito irrottaa talia.

• Salli
        äskeinen kirjoitti:

Syväpuhdistavan pitäisi auttaa siihen, mutta jos sitä on paljon, tarvitaan sitä hapanhoitoa myös. Eiköhän sitä myydäkin jossain? Myös öljyhoito irrottaa talia.

Älkää vain langetko Hiusakatemian kalliisiin (n. 45 €/kerta) hapanhoitoihin! Saman lopputuloksen saa kun ostaa kaupasta Molkosania (n. 10 € pullo) ja huuhtelee sillä hiukset (varo silmiä!).

Olen itse kärsinyt hiustenlähdöstä noin neljä vuotta ja kokeillut kaiken mahdollisen. Tietoa hiustenlähdöstä löytyy netistä poskettomasti varsinkin jenkkisivuilta (hairloss). - On hirveää luopua ulkonäöstään, hiukset ovat tärkeä osa sitä. Onneksi muut eivät pane sille niin suurta painoarvoa kuin itse!

Aion panostaa tulevaisuudessa peruukkiin, sillä en voi elää ilman hiuksia. Kukin tyylillään, huivi ei ole minun juttuni.

• harveneva

Harvet hiukset ovat naiselle ulkonäköön miinus, mutta ei välttämättä pitkä miinus. Riippuu muista ulkonäköasiosta ja siittä mitenkän harvat hiukset kantaa. Jos nainen on sporttinen sekä hyväkroppanen ja pitää hiukset siisteinä ilman kummempia tupeerauksia, niin asia tuskin lienee monille miehille ongelma. Itse ottaisin paljon mielummin harvahiuksisen terveitä elämäntapoja noudattavan sporttisen naisen, kuin tukevahkon paksuhiuksisen naisen.

Sillä on myös vaikutusta mitenkä itse asiaan suhtautuu. Paras suhtautuminen on todeta että kyllähän asia harmittaa, mutta minkäs sille voi ja elämä jatkuu onnellisena siittä huolimatta.

Jos kaljuuntuminen riistäytyy siihen pisteeseen että pitää miettiä peruukin käyttöä, niin olen sitä mieltä että huivi on paljon parempi ratkaisu. Jos on lyhyet hiukset ja huivi niin mies heti ymmärtänee että naisen hiukset eivät välttämättä ole kaikkein tuuheimmat eikä yllätyksiä tule myöhemmin. Huivi ei myöskään ole keinotekoinen viritelmä kuten peruukki on. Päänmyötäinen huivi näyttää myös sporttiselta.

Tuttavapiirissäni on nainen jolla ei ole lainkaan hiuksia ja hän on aina käyttänyt huivia. Niin kauan kun olen hänet tuntenut on hän seurustellut jonkun miehen kanssa. Kropaltaan hän hoikka ja sporttinen.

• piko

hei! vastailen vielä, kun vasta hankin koneen kotiin enkä ole aikaisemmin näillä palstoilla surffaillut. Kuitenkin aihe koskettaa minua. Itselläni on synnynnäinen, perinnöllinen geenivirheestä johtuva sairaus, joka aiheuttaa sen, että omat hiukseni ovat kuin vauvan tukka, lisäksi silmäripset ja kulmakarvat ovat onnettomat. Peruukkia olen käyttänyt suurimman osan elämästämi.

Miesten suhtautumista on mahdoton etukäteen arvata. Toiset näyttävät suhtautuvan asiallisesti, mutta katoavat, toiset haluavat olla vain kavereita, kun ei sovita yhteen jne. Ja sitten on tietysti suuri porukka, joka käyttäytyy törkeästi.

Joskus olen seurustellut, mutta olen kokenut sen hyvin hankalaksi. Olen tuntenut toisen häpeän, kun kaverit ihmettelevät suureen ääneen, että mitä sä tollasen kanssa olet, kun paremmankin voit saada.Lisäksi käytännön ongelmat ovat oma lukunsa peruukin käytössä. En voi osallistua saunailtoihin, tuulisella säällä on pirullista olla ulkona jne. Puhumattakaan toisten tuijottamisesta...

Eli kyllähän ainakin minun osaltani kalju on vaikuttanut ihan oleellisesti suhteisiin miesten kanssa. Olen nimenomaan nainen, joka on mukava ja jota on ihana tapailla, kunhan kukaan ei tiedä siitä.

Ainoa keino ottaa asia puheeksi on yksinkertaisesti sanoa asia. Kertomistilanteessa on syytä yrittää olla dramatisoimatta asiaa liikaa. Kertoa vain, kuinka asia on. Yleensä se vastapuoli kuitenkin reagoi jollain lailla, joten ei tilanne muodostu yksinpuheluksi, joka jää vain sinun vastuulle. Sitten ei voi oikeen muuta, kun odottaa mitä tapahtuu. Jos ukko katoaa, niin eipä ollut minkään arvoinen, vaikka kyllä se loukkaa suunnattomasti, kun tietää syyn. Jokainen tällainen kokemus entisestään murentaa itsetuntoa.

Itsekin olen yhä yksin johtuen tästä viasta, kun ei ole sellaista miestä tielle osunut, joka asian kanssa voisi elää.

Missään tapauksessa et saa hävetä tai väheksyä itseäsi ohuiden hiuksien vuoksi. Tuo ongelma ei vähennä ihmisarvoasi. Itse olen yrittänyt ajatella, että kärsimys jalostaa hehheh. Eli rohkeasti vaan eteen päin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      184
      1547
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      84
      1322
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1058
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      889
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      773
    6. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      9
      731
    7. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      646
    8. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      105
      617
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      601
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      567
    Aihe