Kummiksi, mitä kummilahjaksi

Mirna

Mua pyydettiin kummiksi ja tottakai suostuin :)
Nyt on vaan ongelmana mitä lahjaksi tytölle. Itse olen opiskelija, eli joku nätti lahja pitäisi keksiä opiskelijabudjetilla.
Tampereella asun, eli liikkeitä kyllä löytyy, mutta onko ehdotuksia?

7

3056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viuuhhhh

ja piirrä/maalaa/liimaaleikkaa kortteja joihin liimaat loruja, runoja, runonpätkiä, aforismeja jne
      Sitten laminoit ne (joo, jossain tehään)
      ja johonkin nurkkaan ristiäispäivä ja sun nimi

• Klaara

Jotain persoonallista ja hyödyllistä 'käyttötavaraa' siis älä osta kummilusikkaa vaan esim. ensihampaan ja/tai kiharan säilytysrasia tai tee itse sellainen äläkä osta valmiina. Tai osta/tee valokuvakansio, mitta, kehykset kasvun tai juhlien mukaan esim. kuvat kastejuhlasta, joulusta, synttäreistä... Sitä mukaa kun lapsi juhlii niin kuva laitetaan. Nykyään on paljon ideoita liikkeissä käy valkkaamassa omasi kun löydät sen oikean tiedät :) Onnea lahjan hankintaan!

• käyttötavaraan

onko mielestäsi ensihammasrasia käyttötavaraa? huh huh. kiva muisto ennemmin, siinä kuin kummilusikkakin. mutta ottaen huomioon, että se ensihammas lähtee vasta n 6-vuotiaana, niin kannattaako kummilahjaksi? sehän voisi olla vaikka 6-vuotislahja.

• kysyisin

että tiedätkö yhtään mitä lapsen vanhemmat toivoisivat ristiäislahjaksi lapselle?Ovatko he ns.trendi-ihmisiä,perinteisiä vai jotain muuta...sillä ristiäislahja voi olla erityisen tärkeä juttu,varsinkin kun olet kummi.Yleensä kummit kuitenkin tuovat sen ns.arvokkaamman muiston lapselle. Käyttötavaran tuovat ne muut kutsutut.Hopeaesineet eivät kaikki ole niin kallita ja sieltäkin löytyy omaperäisiä ja persoonallisia juttuja, jopa opiskelijan budjetti riittää.Mutta ne ovat lapselle ihana muisto. Ihan vain kokemuksesta tiedän. mutta ihmisiä on erilaisia ja voithan jutella asiasta vanhempien kanssa ja toisten mahdollisten kummien,vaikka eivät olisikaan ennestään tuttuja.

• karin

Kuule kysyppä lapsen vanhemmilta mitä toivoisivat...lusikan, kehyksen, kastevesipullon...vaihtoehtoja on ja toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta. Lisäksi selvitä mitä muut kummit ostavat ettei tule montaa samaa...Näin meillä päin toimitaan! Niin ja mun likka sai kultaisen ketjun jossa oli pieni sydän ja se oli kyllä tosi kiva...

• kummilusikan

hyvä ja perinteinen... ja varmaan lapsi myöhemmin sitä katsellessaan muistaa juuri sinut, ja on lahjasta mieluinen, kun ehkä on sillä monet ateriat lapsena syönytkin!

• äiti -88

Meillä tyttö sai lahjaksi sormuksen. Ei kylläkään kummilta mutta käy kyllä hyvin kummilahjaksi. Sitä ei tietty pidetä vauvan sormessa vaan minä olen esim. pitänyt sitä omassa kaulakorussani roikkumassa. on ihana kantaa sitä itse ja sitten myöhemmin lapsi voi itse kantaa sitä omassa korussaan, koska sormeenhan se ei mahdu. Tyttöni täyttää lauantaina 1-vuotta ja ajattelin laittaa sen hetkeksi hänelle jos se vaan suinkin mahtuu. Minusta todella ihana lahja :)

Äiti-88 ja tyttö kohta 1.v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6125
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5900
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2355
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      118
      1395
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      183
      1064
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe