Ilmaista tai halpaa ruokaa Oulusta?

köyhä opiskelija

Voisitteko kertoa tietämänne Oulun ja lähialuseiden paikat, missä saa syödä ilmaiseksi tai saa hakea ruokaa ilmaiseksi - tai tosi pienellä maksulla.

Eli kaikki, ruoka-avut, ilmaiset köyhien ravintolat, seurakuntien tarjoamat - mitkä tahansa. Tai jos tiedätte sellaisia oppilaitoksia tai työpaikkoja, joissa ei kysytä henkilötietoja tai muuten varmisteta ruokailijoiden kuulumista kyseiseen paikkaan.

Tuntuu vaan näin köyhänä opiskelijana ettei rahat riitä ja pitäisi saada joku paikka jossa voisi käydä aina syömässä, ettei tarvitsisi aina itse kotona laittaa joka päivä sitä koko ateriaa, se kun on niin kallista touhua. Kouluruokailua kun ei tässä oppilaitoksessa ole.

Kiitos paljon vastaajille!

29

5357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justme

"pitäisi saada joku paikka jossa voisi käydä aina syömässä, ettei tarvitsisi aina itse kotona laittaa joka päivä sitä koko ateriaa, se kun on niin kallista touhua."

voi hellanlettas sentään. voi sinua raukkaa kun ei ole enää äiti tekemässä joka päivä ruokaa valmiiksi pöytään.

ja se ruuan tekeminen itse ei tod. ole kallista, jos nyt et aivan sisäfilettä ole joka päivä ole ajatellut valmistaa.

• ent. opiskelija

Ehkä se ruoka ei sulle ole kallista, ilmeisesti käyt työssä, mutta opiskelijalle se on, tiedän omasta kokemuksesta. kannattee ottaa aina sen kaupungin tai kunnan seurakuntaan yhteyttä, monessa paikassa jaetaan ruokaa eikä siellä kysellä että onko opiskelija tai joku muu, rohkeasti nuoret opiskelijat menkää kyselemään.

• justme
        ent. opiskelija kirjoitti:

Ehkä se ruoka ei sulle ole kallista, ilmeisesti käyt työssä, mutta opiskelijalle se on, tiedän omasta kokemuksesta. kannattee ottaa aina sen kaupungin tai kunnan seurakuntaan yhteyttä, monessa paikassa jaetaan ruokaa eikä siellä kysellä että onko opiskelija tai joku muu, rohkeasti nuoret opiskelijat menkää kyselemään.

Kyllähän minä työssä käyn, työmarkkinatuella 370€/kk. Joten kyllä tässä itsekin saa hyvin tarkkaan pennosensa laskea...

• ainaki

ytyä hietasaaressa. siis työttömien yhdistys jossa voi käydä muutki syömässä. lounas 2-2,5e.

• Pekkaq

Ytyällä käyminen tulee kalliiksi jos on pienet tulot
        kuten pelkkä työmarkkinatuki jolla itse elän,
        Ytyä on myös sen verran syrjässä muusta kaupungista että
        bussikuluja tulee myös.

Ytyä itse syö niin valtavasti yhteiskunnan rahoja,
        niillä rahoilla saisi järjestettyä valtavasti
        ruokaa tai toimintaa työttömille.

• RepaT

Joka paikassa on näitä asukastupia, niissä on usein ruokailu, esim. Karjasillan asukastupa sen baarin vieressä, ruoka taisi olla 2,6e..

Danten pizza 2.90e ennen klo. 21.00. Onkohan halvempaa lättyä..

• RepaT

En maksa ruuista turhaan, teen itse ja halvalla. Riisi ja makarooni ei paljon maksa eikä tonnikala yms. ja syö terveellisesti..

Itse olen toimeentulotuella. Kätöseen jää siis n. 12e kulutukseen vuokran ja puhelinlaskun jälkeen. Sillä elää loistavasti, rahaa jää jopa säästöön nykyään (!). Ihminen tulee yleensäkin sillä toimeen mitä saa.

En ollut muuten yhtään sen onnellisempi, kun rahaa oli n. 20.000e tilillä, nykyään oikestaan paljon mukavampi, kun on tasaset tulot.

• justme

Kyllä minun mielestä 2,6€ yhdestä ateriasta on aika kova hinta... Jos sellaisen käy syömässä viitenä päivänä viikossa, niin tekee kuukaudessa 52€, eikä kukaan varmasti elä syömällä vain ja ainoastaan yhden aterian päivässä, ja lisäksi vielä viikonloppuinakin pitää syödä, eli tuo kyllä yhtään halvemmaksi tule kuin itse tekemällä..

• ihan normaalia
        justme kirjoitti:

Kyllä minun mielestä 2,6€ yhdestä ateriasta on aika kova hinta... Jos sellaisen käy syömässä viitenä päivänä viikossa, niin tekee kuukaudessa 52€, eikä kukaan varmasti elä syömällä vain ja ainoastaan yhden aterian päivässä, ja lisäksi vielä viikonloppuinakin pitää syödä, eli tuo kyllä yhtään halvemmaksi tule kuin itse tekemällä..

Esimerkiksi joissakin oppilaitoksissa, tosin ainakin meillä maksaa "vain" 2,10€ opiskelija ruokailu... Normaali hinta jossain 3-4 euron paikkeilla, mutta kun on se kelan ateria tuki... Että ei ole halpaa, mutta halvemmallakaan ei saa... =( Ei sillä, en valita... Itselläni on periaate, että "ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot" Eli ensin maksetaan kaikki tarpeelliset menot, ruuat jne. sitten voi miettiä sitä opiskelija elämää...

• ent. opiskelija

Perunat ovat halpoja ja niistä saa keitettynä ja paistettuna monenlaista ruokaa. Lisukkeksi porkkanaa ja sipulia, jotka myös ovat todella halpoja, ja alesta nakkipussi 89 senttiä. Munat 12 kpl paketti reippaasti alle euron. Vitosella saisi jo muutaman päivän ruuat. (perunat 1,5 e, sipuli porkkanat yht. 1,5 e, munat alle euron, samoten nakit.)

Osta myös makaronipusseja silloin kun ovat tarjouksessa (esim. 7 pussia 2 euroa). Niistä keität kauan. Osta myös säilykkeitä silloin kun ovat tarjouksessa, esim. hernekeittoa useampi purkki parilla eurolla.

Muista myös, että puurohiutaleet ovat todella halpoja. Kilon paketti taitaa maksaa alennuksessa euron? On terveellistä, täyttävää ja pitää nälän pitkään poissa.

Hyödynnä siis tarjoukset kunnolla ja vieraile kauppojen ale-hyllyllä (tuotteet, joissa on viimeinen myyntipäivä; löytyy monesti makkaraa , pinaattilättyjä yms. pilkkahintaan)

Unohda kaupan valmispitsat, joiden hinta pyörinee euron paikkeilla. Niitä tarvitset 2-3 päivässä pitääksesi nälän poissa, joten kalliiksi tulee.

• lounaita

Ei ole.

• köyhät kyykkyyn

Ohan noita soppa jonoja aina sillon tällöin että safkaa on tarjolla ilmaiseksi. Niin ja silloin tällöinhän sitä kassillinen ruokaakin on jaettu ettei tartte penniäkään maksaa. Pitääkää ihmiset silmät ja korvat auki niin hoksaa kaikenlaista.

• kävijä

Ainakin Adventtikirkolta saa 4e keitto, pääruoka, salaatti, leivät niin paljon kuin jaksaa syödä tai pelkästään keitto/pääruoka n.3euroa. Voi ostaa myös sarjalippuna 10x35euroa.
      Toisinaan eu-kasseja jaossa. Voi myös jotenkin anoa etralta ruokaa joksikin aikaa ilmaiseksi?

On muuten pelkkää kasvisruokaa mutta tosi hyvää ja täyttävää.

http://etrainfo.fi/

• johnnymale07

kasvisruoka täyttävää, hyvää voi olla mutta ei täyttävää.

• dyykkis

Itse opiskeluaikoinani ostin kaupasta vain alennusruokaa, jonka parasta ennen -päiväys oli menossa umpeen. Kävin myös joskus öisin kaivelemassa Siwan ja Sparin roska-astioista pois heitettyjä ruokia. En tiedä mihin myynnistä poistetut ruuat nykyään menevät, mutta ainakin tuolla tavalla syömiset sai halvalla!

• rahalla saa

myy kone ja osta sillä rahalla ruokaa :)

• minä

eikö ytä jaa ruoka kasseja?advettikirkkoja jakaa kait perjantaisin

• jeeeeee.

Metsät on ollu koko kesän ja syksyn täynnä ruokaa. Niillä minä elän suurimmaksi osaksi, ja itse kasvatetuilla perunoilla ja kasviksilla. Ja on terveellistä ja hyvää. Säästää älyttömiä summia ruokakaupoissa jos on viitseliäisyyttä ja mielikuvitusta.

• potut tulvassa

Uskoisin että heittäytymällä tutuksi kauppiaiden ja "maajussien" kanssa saattaisi saada ruokatarpeita työtä vastaan. Onkiminen on myös hyvä harrastus.

• reeeeps

ette viimeiakoina vastanneet ole huomanneet että aloitus ja keskustelu vuodelta 2006 .-) Nyt taitaa jo kunnallisvaaliehdokkaat olla jo liian innoikkaita

• Ruokarauta
        reeeeps kirjoitti:

ette viimeiakoina vastanneet ole huomanneet että aloitus ja keskustelu vuodelta 2006 .-) Nyt taitaa jo kunnallisvaaliehdokkaat olla jo liian innoikkaita

Eiköhän tuota muillekin ole tervetullut tietous mistä sapuskaa saa halvalla jne... Hinnat tuosta 2006 nousseet melkoisesti. :&

• Hoppistahoijjakkaa. Olispas vanha keskustelun aloitus juu...no toivottavasti joku saa vinkkiä noista asukastuvista joissa paljon hyviä palveluja olemassa! ;D

• Karjasiltalainen

Karjasillan asukastuvan ruoka maksaa nykyisn 4,50 euroa. Kallista !

• vaihtokauppaa

Tuo aloitus kun on noinkin vanha, uskoisin että olet jo täysikäinen niin voit hakeutua vahempien ihmisten seuraan ruokittavaksi sillointällöin. Vihjeeksi nuoremmillekkin.

• maksa luonnossa...

Eihän työssä käyvälle pienituloiselle jää sen enempää kuin työttömällekään,vuokrat maksat itse sairaskulut ja niin ollaan toimeentulotuen rajamailla,joka on näitten menojen jälkeen n.460 e. aikuinen ihminen.Eikun kaikki salaa syömään ilmaisia ruokia,jo on pokkaa...

• köyhä opiskelia 2

Mistä sais olutta ja viinaa ilmaseksi,ja ilmanen pillukin tekis hyvää,voi auttakaa polosta....

• Alasaari.

Piuvvua saa baareista. Ja netistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 85
      3525
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      75
      3125
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      82
      2576
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2376
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      212
      2210
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2121
    7. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      900
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      888
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      796
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      750
    Aihe