Terve!
Omistan vajaa 5-metrisen "muovisen" pulpettiveneen jossa 30-heppanen perämoottori. Veneen väri valkoinen. Nyt kysyisinkin kokemuksia ja vinkkejä veneen "tuunailusta", eli mitä kaikkea voi (itse) veneeseen "viritellä", maalata tms???..Itselläni on laitettu tupakansytytinliitäntä, omatekoinen vapojenpidin, vetotelineitä.., siinä suurinpiirtein kaikki..Kiinnostaa maalaus (kannattaako..tuskin?)..Entä kalastusviritykset??Nyt vinkkejä, kokemuksia ja linkkejä! Kiitos
Veneen "tuunauksesta"..
20
13656
Vastaukset
- SINULLE.
KASVA AIKUISEKSI!
- varaa arvostella?
tollasten takia meillä on ämmä presidenttinä. seuraa aikaas, ota silmä käteen, avaa se ja katsele maailmaa ympärilläs.
- Kuha vastarannalta
Ruotsalaisilta en kaivannut yhtään vastauksia..Arvasin kyllä että joku "talidomi" laittaa ton kaltaisen viestin...kasva suomalaiseksi vaan itse!
- veneen säätäjä
Mulla suunnilleen saman kokoinen vene.Maalasin sen mattaharmaaksi ja koristelin keulan hain suulla ja vihaisilla silmillä.Reunakourun alla kulkee koko reunan matkalta 12V:n valokaapeli(varsinkin syyspimeillä todella upean näköinen ku lipuu satamaan kalareissulta;D),keskipulpetin päällä on "urut" kuudelle plaanarivavalle ja keskellä 45W:n työvalo,satulapenkki selkätuki,laidoilla putket myös kuudelle vavalle ja 4 säädettävää vapatelinettä,takakaiteessa pystyputket seitsemälle vavalle(takauistimia,potkurivirtaa ja kuljetusta ajatellen),pulpetin sivuilla taskut uistinrasioita varten,pulpetin edessä olevan säilytystilan kannessa upotus kaasutoimista retkikeitintä varten(tuoreet kahvit on poikaa tauoilla eikä tarvitse aina rantautua),tupakansytyttimiä on kaksi(puhelimen latausta ja muuta varten),kaikenlaisia pieniä lokeroita siellä täällä(puukkoa,pihtejä,puntaria yms. varten)ja molemmilla puolilla venettä on laidan ulkopuolella pikakiinnikkeet airoille(ei ole tiellä sisäpuolella,ja airot pitää aina olla vaikka moottoriin luotankin!)ja keulassa ankkuriteline ja räikkäkampi köydelle.Nämä tuli mieleeni näin äkikseltään.
Kaikenkaikkiaan tykkään että rojujen pitää olla omilla paikoillaan mistä ne löytyy pikaisesti tarpeen iskiessä.
Ei kai tuossa hommassa ole kuin mielikuvitus esteenä.Ja veneen kantavuus!!!;D- Vastarannan kuha
Toi sun "vehe" kiinnostaa..kiitos asiallisesta vastauksesta..Jos haluat/pystyt/voit niin laita ihmeessä mulle kuva, koska siitä saa vähän paremmin kuvaa...Kiittäen..ja osoite: [email protected]
- lisävarusteena
Minä rakensin lisää mukavuuksia veneeseeni.
(yamarin avovene ja 20hv yamaha).
Siinä on nyt mm;
Jääkaappi, makkaralle ja oluelle,
taakse on asennettuna teline ulostusta ja virtsaamista varten.
Sitä voi vaimo käyttää myös bideenä.
Näillä tunauksilla viihtyy vesillä viikkojakin. suosittelen.- eukko pukilla
Toi onkii komee näky kun yamaha 20hv laulaa täysil ja eukko kyykkii bideellä ja huuhtoo laajaa satakiloisen ahteriaan.
Mut pillu kuivuu hyvin tuulessa! - vai potkurivirta ?
eukko pukilla kirjoitti:
Toi onkii komee näky kun yamaha 20hv laulaa täysil ja eukko kyykkii bideellä ja huuhtoo laajaa satakiloisen ahteriaan.
Mut pillu kuivuu hyvin tuulessa!Onko sul painevesi, vai vaan potkurivirrassa sitä pimmmpiä pestään???
- kotona?
ootko omalla parvekkeella kehitelly ensin prototyyppiä ennenkun uskalsit sen veneeseen asentaa? vai jäikö proto kotikäyttöön ja beta-versio roikkuu paatin reunalta?
- ..............................
Veneen maalaus kannattaa suorittaa latexilla. Mikäli haluaa hienostella, voi käyttää alkydimaalia. Topcoattia ei kannata käyttää, sillä sitä on luonnollisesti lujitemuoviveneen pinnassa, joten olisi hölömäläisen hommaa lisätä sitä siihen. Sitäpaitsi topcoatia ei myydä kuin alan liikkeissä. Sprei maalit ovat kanssa suositeltavia, koska niitä myydään mistä tahansa kunhan ostaja on ylittänyt grafitti-iän.
- Polaris man
Ite maalasin oman paattini ruiskulla valko/sin. Sininen on helmiäis väriä eli sinisestä mustaksi vaihtuu eri valoissa ja valkonen kiiltelee mukavasti auringon paisteessa. Tuninkia veneessä on tuulilasi, jonka ledit heijastavat siniseksi, pilotti katkaisijat, modattu takaboksi (bensatankkia ja muita varten) ja bensatankin korkki. Vene on myynnissä tuolla: http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=241207&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@sid_boat_type=@sid_make=233@sid_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@lfrom=@lto=@pwfrom=@pwto=
- anna mun kaikki kestää
Voit liimata kylppäreissä käytettäviä liimatarroja veneen kylkiin. Ne pysyvät hyvin kiinni ja poistaminen onnistuu helposti. Näin kuvioita voi vaihdella mielialan mukaan.
Moottorikopan saa nätin näköiseksi ompelemalla sille hupun päälle. Jos huppuun ompelee pehmustetta mukaan, hiljenee moottorin äänikin samalla kertaa.
Hanki veneeseen kauniin väriset köydet, niin vene näyttää iloisemmalta.
Tee pekkeihin irroitettavat istuipäälliset, niin voit aina halutessa vaihtaa eri värisen sisustan.
Veneen laidoille on hyvä kiinnittää sukkahousuja sinne tänne. Sukkahousuihin voi sujauttaa ylimääräiset köydet eivätkä ne ole veneen pohjalla solmussa.
Ankkuri kannattaa maalata oranssilla värillä, niin se löytyy helpommin, jos se hukkuu,
www.niksipirkka.fi- kyrpäeinari
Tä, eiks se ankkuri hukukkaan kun sen tiputtaa jorpakkoon, uppeluksiin?
Jääks se kellumaan, onks se puuta?
- mielestä
Tuunatun veneen olemuksen antaa jo pelkästään hyvin vahatut kyljet, jotka säihkyvät auringossa. Hyvään vahaan kannattaa muuten panostaa, sillä saa uskomattomia aikaan.
- ...
Vanhasta lasikuitupaatista kun "myllytää" geelipinnan ennen vahausta, ja jotain autoihin tarkotettua tuninkiteippiraitaa siihen ni saa helpolla paljon näköä vanhaankin katiskaan.
- Nostaa arvoa!
... kirjoitti:
Vanhasta lasikuitupaatista kun "myllytää" geelipinnan ennen vahausta, ja jotain autoihin tarkotettua tuninkiteippiraitaa siihen ni saa helpolla paljon näköä vanhaankin katiskaan.
Siis juuri kaikki tämmöiset tuuninki hommat kannattaa tehdä. Varsinkin jos on myymässä venettä. Kunnon tuuninkiraidat nostavat veneen arvon arvoon arvaamattomaan.
- ankea
hei olen vasta aloittelija ja kaipaisin HYVIÄ linkkejä omani tuunausta varten
(4m tuulilasivene)- Tunari tuunari
Lattialle kannattaa hankkia lämmin Dry Step termomatto joka on helpost ipestävissä ja kestää ensimmäiset kymmeme vuotta. Kyllä mukavuuttakin olla pitää, tosin eukot tuppaa enemmän mukaan.
- yksi ehdotus
Hifi onaina kivaa...myös merellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760