Minulla ei ole rikasta tunne-elämää. Päinvastoin, en tiedä onko sitä juuri ollenkaan. Tulee paikkoja jolloin en tiedä miten tulisi käyttäytyä ja joudun katsomaan toisista esimerkkiä. Olen huomannut sosiaalisten tilanteiden ja ihmisten välisen kanssakäymisen olevan suurta teatteria, kuin tylsää näytelmää jossa on käsikirjotus mutta uudet vuorosanat. Minulla on tilanneherkkyyttä että osaan ottaa mallia miten toimia ja toimin sen mukaan usein. Sisimmässä on tyhjää tai kova jäälohkare. En ole koskaan ollut terapiassa koska en usko niihin. Yksi psykiatrikontakti minulla on ja hänen kanssaan olen yhteydessä milloin tarvitsen jotain.
Olen sosiaalinen erakko. Kaipaan ihmisiä mutta kyllästyn heihin. Katson aina ihmistä silmiin jutellessa ja seuraan tarkkaan heidän ilmeitään missä milloinkin mennään. Suoraan sanoen minulla ei ole ystäviä, kavereita kylläkin. Tuntuu kuin koko elämä olisi järjetön teatteri. Kuin ihmiset näyttelisivät eivätkä päästäisi sisintään todelliseen valoon. Minusta tuntuu usein kuin haluttaisi huutaa suorat sanat kaikille, mutta hillitsen itseni. Eihän sitä koskaan tiedä mitä hyötyä on kelle huomaamatta tulen sanoneeksi pahasti. Siis hyötyä jälkeenpäin jossain käytännön asiassa.
Tilanteen mukaan vaihdan ilmettä ja osaan olla osanottavan näköinen tai ilahtunut vaikka en sitä ole. Kuten sanoin, minulla ei ole rikas tunne-elämä, ei ole koskaan ollut. Sitä vastoin olen hyvin herkkä vaikutteille ja mitä minusta ajatellaan. Minulla kelpaa suosion osoitukset mutta jos ei muuta niin moite, koska pääasia on että minut huomataan. Katsoessa keskustelutoveria silmiin tarkkaan kaikkea hänen mielenliikkeitään ja tarpeen vaatiessa muutan mielipiteeni sopivan suuntaiseksi. En pidä ihmisitä joita ei voi ohjelmoida, mutta olen pikkuhiljaa hyväksynyt tosiasian, että kaikkia ei pysty ohjelmoimaan. Minut on havaittu kaskitasoa älykkäämmäksi, mutta silti joskus, oikeastaan usein tuntuu kuin jokin olisi hukassa. Sisällä on tyhjyys ja yksinäisyys.
Kaikki ihailu on ohimenevää. Oikeastaan olisi helpompi olla tyhmä koska silloin ei ymmärtäisi mistä on kysymys. Toiveammatti olisi portsarityyppinen sisään houkuttaja ja näkemiin sanoja, koska siinä ei ehdi kyllästyä toisiin. Suoraan sanoen minua väsyttää. En tahtoisi, mutta näin vain on, naamiona terve mieli. Huomaan heti samanlaisen kuin itse olen, enkä voi sietää sellaista. Elämä on yhtä vuoristorataa ja en tiedä koska ajetaan kurvista ulos. Mitä minä teen? Siinä onkin sitten pulma.
Naamiona terve mieli
11
1191
Vastaukset
- kohtalotar**
mInulla ihan sama juttu.tarkalleen.olen tyhjä.ei sisältöä.olen kaikkialla poikkeus.en kuulu minnekään.en osaa mitään.olen tyhjä.vain kuori.puhun kelle sattuu mitä sattuu ja sitten yht-äkkiä en enää ole heitä tuntevinaankaan,en halua muistaa kuinka puhuin heille tyhmiä juttujani joita on sydämeni täynnä.olen lapsellinen.en ajattele seurauksia.en osaa käyttäytyä.nolaan itseni aina.kaikkialla.mokaan.ja häpeän.olen täysin epäonnistunut ihminen.toivon vain pois pääsyä täältä.tiedän ettei kukaan tykkää minusta.oikeesti.olen typerä.tiedän sen.en kaipaa sääliä.en myötätuntoa.en voi ymmrätää kuinka toiset osaavat olla fiksuja.minä en.olen hyvin naiivi.kuin 2 vuotias.kärsin tästä.aina enemmän vetäydyn sivuun.pois ihmisten maailmasta.en ole kuin muut.tunnistan olevani poikkeus ja sellainen ettei minusta voi kukaan tykätä.oikeesti.olen outo.ilkeä.pimeä.inhottava.kateellinen.sairas.hyvin kipeä.hyvin rikottu.syvyyksistä.
en näe toivoa paranemiseni suhteen.olen luonnevikainen.ja pysyn sellaisena.surullista.- olen vain aave
vielä jotenkin kestän sen tyhjyyden tunteen mutta satuttaa tajuttoman paljon nähdä miten ihmiset nauttivat elämästä ja ovat koko olemuksellaan mukana jossain asiassa. yritän esittää mukana koska todella sisimmässäni ei pala mitään valoa. siellä ei ole mitään positiivisia tunteita. olen todella itsekeskeinen, katkera, synkkä, ehkä olen vain luonnostani paha. haluaisin olla iloinen ja suhtautua asioihin positiivisesti mutta en yksinkertaisesti PYSTY. pystyn vain joten kuten pitämään kulisseja yllä "joo mulla on tosi hauskaa!". kauaa en tätä teatteria pysty pitämään yllä. kaikista eiten pelottaa: mitä sitten tapahtuu?? en uskalla ajatella.
- yksi lisää
ei kukaan ole poikkeus. teksteistä huokuu ajattelija..mietimme asioita liikaa,pitäisi vaan osata antaa mennä.
- Parantunut
Hei teille kaikille samanlaisille!
Minäkin olin seurapiiritaitaja, aina käyttäydyin mallikelpoisesti ja sisällä tyhjiö. Kaikki on johtunut lapsuudestani ja siitä, etten ole saanut rakentaa omaa minääni terveellä tavalla.
Oli paniikkihäiriö, jännittämistä mutta kuori oli ja pysyi. Myös äly pelaa, olen ajatellut, miten helppoa hiukan yksinkertaisemmalla ihmisellä on (tätä en sano loukatakseni ketään). Vaikeaa.
Mutta; homeopaattisella pitkällä hoidolla mieltäni on kuorittu kuin sipulia. Kaikki tunteet, joita olen piilottanut, ovat nousseet pintaan ja olen purkanut ne ulos. Ja tiedättekö mitä; se ON auttanut ja lopullisesti. Olen saanut uuden elämän ja ymmärrystä kasakaupalla kaikesta ihmisyydestä. Nyt tiedän kuka olen ja saan myös olla sitä. Enää en miellytä muita, enkä toisaalta taas ota itseeni muiden ajatuksista. Meidän EI tarvitse kärsiä, vaan lähes kaikkeen löytyy apu. Tässä tapauksessa se on homeopatia. Kannattaa tutustua aiheeseen, sillä on ihanaa viimein elää tilanteita kuten normaalitkin ihmiset, aidosti, nauttien. Monet itkut on kyllä itketty ja raivot raivottu, mutta miten sieltä kuoriutuikaan minä, jonka hyväksyn täysin tällaisena kun ihan oikeasti olen.
Ihanaa elämän retkeä teille:)- kohtalotar**
olen myös saanut johonkin vaivaan homeopaattisia aineita.mutta ne maksaa aika paljon eikä ole siihen varaa.mutta huomaan myös että minua kuoritaan myös kuin sipulia.olen terapiassa ja päässyt ihan syvyyksiin.ihan vauvatasolle ja äitini kohdussa olon vaiheisiin.
nyt on menossa vihavaihe.siitä kaikesta hylkäämisestä jota olen joutunut kestämään.lähinnä henkistä hylkäämistä.mitätöintiä.alistamista.alentamista.vähättelyä.ym.ym.
ja pelkovaihe on myös pinnassa.kauanko olet ollut toipumisen tiellä?? - tunnistin itseni
kohtalotar** kirjoitti:
olen myös saanut johonkin vaivaan homeopaattisia aineita.mutta ne maksaa aika paljon eikä ole siihen varaa.mutta huomaan myös että minua kuoritaan myös kuin sipulia.olen terapiassa ja päässyt ihan syvyyksiin.ihan vauvatasolle ja äitini kohdussa olon vaiheisiin.
nyt on menossa vihavaihe.siitä kaikesta hylkäämisestä jota olen joutunut kestämään.lähinnä henkistä hylkäämistä.mitätöintiä.alistamista.alentamista.vähättelyä.ym.ym.
ja pelkovaihe on myös pinnassa.kauanko olet ollut toipumisen tiellä??mutta mikä tällainen olotila on viralliselta nimeltään ja mistä se johtuu???
- Parantunut
kohtalotar** kirjoitti:
ja pelkovaihe on myös pinnassa.kauanko olet ollut toipumisen tiellä??Kiitos Kohtalotar!
Olen ollut parantumisen tiellä kolme vuotta. En pidä homepaattisia lääkkeitä ollenkaan kalliina, mutta toisesta syystä johtunut työkyvyttömyys, johon en saanut MITÄÄN korvauksia mistään, teki hoitoajan kalliiksi. Eli ansionmenetykset, joka on kyllä ollut sen arvoista. sain uuden elämän.
Tuttuja tunteita kaikki tuo, mistä puhuit. Mukavaa, että olet saanut noin hyvän avun jonkun kautta! Uskomatonta, miten paljon sen vahvan kuoren alla oli pelkoja ja vihaa. Huh.
Onnea elämällesi ja hoitoosi! Olet pian finaalissa. - kaunis mieli
Parantunut kirjoitti:
Kiitos Kohtalotar!
Olen ollut parantumisen tiellä kolme vuotta. En pidä homepaattisia lääkkeitä ollenkaan kalliina, mutta toisesta syystä johtunut työkyvyttömyys, johon en saanut MITÄÄN korvauksia mistään, teki hoitoajan kalliiksi. Eli ansionmenetykset, joka on kyllä ollut sen arvoista. sain uuden elämän.
Tuttuja tunteita kaikki tuo, mistä puhuit. Mukavaa, että olet saanut noin hyvän avun jonkun kautta! Uskomatonta, miten paljon sen vahvan kuoren alla oli pelkoja ja vihaa. Huh.
Onnea elämällesi ja hoitoosi! Olet pian finaalissa.Sinä joka kirjoitit aloituksen .... Koko tarinasi oli vain poimintoja kirjasta "naamiona terve mieli"
... puhuitko edes itsestäsi? Osaisitko kuvailla itseäsi ilman luonnehäiriön perusilmentymiä käyttäen ? - Vaatimaton ihminen
kaunis mieli kirjoitti:
Sinä joka kirjoitit aloituksen .... Koko tarinasi oli vain poimintoja kirjasta "naamiona terve mieli"
... puhuitko edes itsestäsi? Osaisitko kuvailla itseäsi ilman luonnehäiriön perusilmentymiä käyttäen ?Olen eläkkeellä ja kiitän kun vertaat minua kuuluisaan Robert D. Hareen, olen suorastaan imarreltu. Kuitenkin aloitukseni on sanasta sanaan totta. Jostainhan ne esimerkitkin aina löytyy, olipa diagnoosi mikä tahansa.
- Kauniimpi mieli
kaunis mieli kirjoitti:
Sinä joka kirjoitit aloituksen .... Koko tarinasi oli vain poimintoja kirjasta "naamiona terve mieli"
... puhuitko edes itsestäsi? Osaisitko kuvailla itseäsi ilman luonnehäiriön perusilmentymiä käyttäen ?Kirjassahan puhutaan vain sarjamurhaajista ja muista pedoista. Ei olenkaan noista tai näistä tavallisista ihmisistä. Sinun kaunissa mielessä ei ole luovuutta.
- kaunis ja terve mieli
Kauniimpi mieli kirjoitti:
Kirjassahan puhutaan vain sarjamurhaajista ja muista pedoista. Ei olenkaan noista tai näistä tavallisista ihmisistä. Sinun kaunissa mielessä ei ole luovuutta.
En todellakaan puhunut Haren kirjasta "Ilman omaatuntoa" vaan suomalaisesta kirjasta jonka NIMI on "naamiona terve mieli".
Haren kirjoittamassa kirjassa puhutaan muuten paljon muustakin kuin sarjamurhaajista: mm. valkokaulusrikollisista, vaimonhakkaajista sekä lapsipsykopaateista.
Voimia ja kaunista kevättä aloittajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632122Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51785Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2341270En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38698- 19696
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689