Eli mikä se siis on ja mistä lyhennys? Onko nettisivuja?
mikä on VKA?
16
1247
Vastaukset
- Euro
Lyhyesti VKA on aluillaan oleva kuljetusalalla toimivien työntekijöiden yhdistys, joka haluaa tehdä työpaikkakohtaisia sopimuksia. Epäilen kovasti, miten tällainen yhdistys pystyisi toimimaan ristiriitatilanteissa jäsentensä eduksi ja saamaan parempia työehtoja, kuin liittojen jäsenet. Keinona on ilmeisesti se, että aikovat ajaa autoa silloinkin, kun liittojen jäsenet ovat lakossa. Luottavat sitten työnantajan hyvyyteen vastapalveluksena. Jos olisin työnantaja, haluaisin luoda juuri tällaisen yhdistyksen.
Keskustelu löytyy ammattiyhdistykset-palstalta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000136&posting=22000000014646413- KÄDE
Vapaat Kuljetusalan Ammattilaiset ry.
Yhdistys joka kerää sisäänsä liitosta eronneet, tai siitä irti haluavat. Koska niin kauan kuin ollaan ns.liittojen välisessä neuvotteluasemassa,
niin yhdistys ei pyri niinkään neuvotteluaseman saantiin, vaan keräämään irtonaiset vapaat ja vapaasti ajattelevat yhteen. Koska yhdistyksen jäsenet ei kuulu liittoihin, niin heitä koskee vain työnantajan kanssa voimassa oleva työsopimus. Yhdistyksen jäsenillä on lakko-oikeus, mutta ei velvollisuutta, kuten ei kenelläkään muullakaan suomen kansalaisella.
Yhdistys ei tuudittaudu luottamukseen kenenkään hyvyydestä, vaan odottaa normaalia vuorovaikutusta kanssaeläjiensä suhteen. Yhdistys pyrkii omalla teoillaan ja työllään ansaitsemaan arvonannon, ja varmistamaan omalta osaltaan kitkattoman työyhteisötoiminnan.
Yhdistyksen perustajat ovat tavallisia suomlaisia pitkän uran tehneitä ammattikuljettajia.
Yhdistyksellä ei ole nettisivuja toistaiseksi,johtuen yhdistyksen lyhyestä toiminta iästä. Mutta yhdistykseen voi liittyä esim. mail os. [email protected] eli yhteystiedot sinne, niin saat liittymis tiedot, joko mailiisi, tai kotiosoitteesi. - Euro
KÄDE kirjoitti:
Vapaat Kuljetusalan Ammattilaiset ry.
Yhdistys joka kerää sisäänsä liitosta eronneet, tai siitä irti haluavat. Koska niin kauan kuin ollaan ns.liittojen välisessä neuvotteluasemassa,
niin yhdistys ei pyri niinkään neuvotteluaseman saantiin, vaan keräämään irtonaiset vapaat ja vapaasti ajattelevat yhteen. Koska yhdistyksen jäsenet ei kuulu liittoihin, niin heitä koskee vain työnantajan kanssa voimassa oleva työsopimus. Yhdistyksen jäsenillä on lakko-oikeus, mutta ei velvollisuutta, kuten ei kenelläkään muullakaan suomen kansalaisella.
Yhdistys ei tuudittaudu luottamukseen kenenkään hyvyydestä, vaan odottaa normaalia vuorovaikutusta kanssaeläjiensä suhteen. Yhdistys pyrkii omalla teoillaan ja työllään ansaitsemaan arvonannon, ja varmistamaan omalta osaltaan kitkattoman työyhteisötoiminnan.
Yhdistyksen perustajat ovat tavallisia suomlaisia pitkän uran tehneitä ammattikuljettajia.
Yhdistyksellä ei ole nettisivuja toistaiseksi,johtuen yhdistyksen lyhyestä toiminta iästä. Mutta yhdistykseen voi liittyä esim. mail os. [email protected] eli yhteystiedot sinne, niin saat liittymis tiedot, joko mailiisi, tai kotiosoitteesi.Olisi hienoa, jos kuljetusalallakin pystyisi omalla toiminnallaan saavuttamaan arvonantoa ja siten pitkällä tähtäimellä hyvät työsopimukset. Harmi vain, että esim. YTV arvostaa kilpailutuksessaan vain hintaa ja jonkin verran kuljetuskaluston laatua. Sille on ihan sama, ovatko työntekijät ammattilaisia, hyvissä väleissä työnantajan kanssa ja hyviä asiakaspalvelijoita. Työnantajat onkin ajettu tosi tiukille ja niiden on saatava säästöjä, jotta voivat tehdä edullisia tarjouksia. Säästöjä saa valitettavasti vain hankkimalla edullista työvoimaa, joka tekee enemmän vähemmällä palkalla.
Lyhyellä tähtäimellä voitte yhdistyksessänne hankkia jäsenillenne etuja ajamalla liiton lakkojen aikaan. Olisi nimittäin työnantajan etu hajottaa työntekijöiden rivit tarjoamalla teille joitain etuja, kuten korotettua palkkaa lakon aikana ajosta ja mitä muuta nyt firman suosikit saavatkaan. Yhdistyksenne sopiikin sellaisille kuljettajille, jotka ovat vain käymässä alalla tai jo pois jäämässä, esim. osa-aikaista työtä tekeville opiskelijoille ja eläkeläisille.
Lakon aikana ajamalla tekee karhunpalveluksen muille työkavereilleen, eikä sellainen itsekäs pikavoittojen hankinta voi olla pitkän linjan miehelle kovin viisasta. Työvihamiehet eivät voi olla kenenkään tavoite. - KÄDE
Euro kirjoitti:
Olisi hienoa, jos kuljetusalallakin pystyisi omalla toiminnallaan saavuttamaan arvonantoa ja siten pitkällä tähtäimellä hyvät työsopimukset. Harmi vain, että esim. YTV arvostaa kilpailutuksessaan vain hintaa ja jonkin verran kuljetuskaluston laatua. Sille on ihan sama, ovatko työntekijät ammattilaisia, hyvissä väleissä työnantajan kanssa ja hyviä asiakaspalvelijoita. Työnantajat onkin ajettu tosi tiukille ja niiden on saatava säästöjä, jotta voivat tehdä edullisia tarjouksia. Säästöjä saa valitettavasti vain hankkimalla edullista työvoimaa, joka tekee enemmän vähemmällä palkalla.
Lyhyellä tähtäimellä voitte yhdistyksessänne hankkia jäsenillenne etuja ajamalla liiton lakkojen aikaan. Olisi nimittäin työnantajan etu hajottaa työntekijöiden rivit tarjoamalla teille joitain etuja, kuten korotettua palkkaa lakon aikana ajosta ja mitä muuta nyt firman suosikit saavatkaan. Yhdistyksenne sopiikin sellaisille kuljettajille, jotka ovat vain käymässä alalla tai jo pois jäämässä, esim. osa-aikaista työtä tekeville opiskelijoille ja eläkeläisille.
Lakon aikana ajamalla tekee karhunpalveluksen muille työkavereilleen, eikä sellainen itsekäs pikavoittojen hankinta voi olla pitkän linjan miehelle kovin viisasta. Työvihamiehet eivät voi olla kenenkään tavoite.vaan pikemminkin pitkänajan tähtäin. Yhdistys tulee järjestämään alaan liittyvää koulutusta erinlaisin luennoin ja myöskin mahdollisuuksien mukaan käytännön oppeja ja testauksia.
Yhdistyksellä ei ole missään asiassa tarkoitus olla lyhytnäköinen, tai aikainen. Eikä perustajajäsenet ainakaan ole "käymässä" alalla, koska heillä on 10-30 vuoden ammattitausta olemassa.
Jos vapaasta valinnasta saa työvihamiehiä, niin se on kyllä enemmän tuon työvihamiehen ongelma. Jos ei kunnioita ihmisten erillaista tapaa
lähestyä asioita ja tehdä omannäköisiä ratkaisuja, niin sellainen ei kuulu tälle vuosituhannelle. - ............
KÄDE kirjoitti:
vaan pikemminkin pitkänajan tähtäin. Yhdistys tulee järjestämään alaan liittyvää koulutusta erinlaisin luennoin ja myöskin mahdollisuuksien mukaan käytännön oppeja ja testauksia.
Yhdistyksellä ei ole missään asiassa tarkoitus olla lyhytnäköinen, tai aikainen. Eikä perustajajäsenet ainakaan ole "käymässä" alalla, koska heillä on 10-30 vuoden ammattitausta olemassa.
Jos vapaasta valinnasta saa työvihamiehiä, niin se on kyllä enemmän tuon työvihamiehen ongelma. Jos ei kunnioita ihmisten erillaista tapaa
lähestyä asioita ja tehdä omannäköisiä ratkaisuja, niin sellainen ei kuulu tälle vuosituhannelle."Jos vapaasta valinnasta saa työvihamiehiä, niin se on kyllä enemmän tuon työvihamiehen ongelma. Jos ei kunnioita ihmisten erillaista tapaa lähestyä asioita ja tehdä omannäköisiä ratkaisuja, niin sellainen ei kuulu tälle vuosituhannelle."
Niinkauan kun TES:n kannessa lukee AKT eikä VKA, luulisi olevan sen verran järkeä jokaisen työntekijän päässä, että tuetaan sitä tahoa, joka sopimukset neuvottelee. Eikä jotain huuhaayhdistystä jolla ei ole tällä hetkellä minkäänlaista asemaa neuvottelupöydissä. Kumma juttu kun omassa työpaikassani oli tasan kaksi kuljettajaa töissä lakon aikana, ja kuljettajia on kuitenkin yli sata. Ilmeisesti AKT:hen ollaan teidän harmiksi vielä tyytyväisiä? JA voin sanoa että näillä kahdella on kovin yksinäistä nykyään työpaikalla. - ei ole tyytyväisiä
............ kirjoitti:
"Jos vapaasta valinnasta saa työvihamiehiä, niin se on kyllä enemmän tuon työvihamiehen ongelma. Jos ei kunnioita ihmisten erillaista tapaa lähestyä asioita ja tehdä omannäköisiä ratkaisuja, niin sellainen ei kuulu tälle vuosituhannelle."
Niinkauan kun TES:n kannessa lukee AKT eikä VKA, luulisi olevan sen verran järkeä jokaisen työntekijän päässä, että tuetaan sitä tahoa, joka sopimukset neuvottelee. Eikä jotain huuhaayhdistystä jolla ei ole tällä hetkellä minkäänlaista asemaa neuvottelupöydissä. Kumma juttu kun omassa työpaikassani oli tasan kaksi kuljettajaa töissä lakon aikana, ja kuljettajia on kuitenkin yli sata. Ilmeisesti AKT:hen ollaan teidän harmiksi vielä tyytyväisiä? JA voin sanoa että näillä kahdella on kovin yksinäistä nykyään työpaikalla.AKT.n toimintaan. meidän talosta on 190 kuljettajaa irtaantunut liitosta. tuo merkitsee 30% koko porukasta eli kyllä noita tyytymättömiäkin on ja lisää varmasti tulee nyt olleen lakon jäljiltä. Liitonmiehille vaihtoehdot on aina huuhaata, koska pelätään niiden vaikutusta ja oman aseman menetystä.
Jokainen asia on lähtenyt alusta niin AKT, kuin VKA.kin. Molemmille n myös tilaa, jos on vaan suvaitsevaisuutta asioihin. - Euro
ei ole tyytyväisiä kirjoitti:
AKT.n toimintaan. meidän talosta on 190 kuljettajaa irtaantunut liitosta. tuo merkitsee 30% koko porukasta eli kyllä noita tyytymättömiäkin on ja lisää varmasti tulee nyt olleen lakon jäljiltä. Liitonmiehille vaihtoehdot on aina huuhaata, koska pelätään niiden vaikutusta ja oman aseman menetystä.
Jokainen asia on lähtenyt alusta niin AKT, kuin VKA.kin. Molemmille n myös tilaa, jos on vaan suvaitsevaisuutta asioihin.Onko niin, että VKA on perustettu siksi, että ollaan tyytymättömiä AKT:n sopimuksiin? Vai siksi, että liiton neuvottelijat ja työnantajapuoli eivät kykene sopimaan asioita ilman lakkoa? Vai onko AKT:n vaatimukset vääriä?
Sinänsä on hyvä, että tyytymättömät tekevät jotain, eivätkä tyydy vallitseviin oloihin, mutta minun on vaikea ymmärtää, millaisin keinoin yhdistys pystyisi tekemään muutosta. Mitkä ovat toimintanne tavoitteet?
Voisitko Käde valistaa minua? - KÄDE
Euro kirjoitti:
Onko niin, että VKA on perustettu siksi, että ollaan tyytymättömiä AKT:n sopimuksiin? Vai siksi, että liiton neuvottelijat ja työnantajapuoli eivät kykene sopimaan asioita ilman lakkoa? Vai onko AKT:n vaatimukset vääriä?
Sinänsä on hyvä, että tyytymättömät tekevät jotain, eivätkä tyydy vallitseviin oloihin, mutta minun on vaikea ymmärtää, millaisin keinoin yhdistys pystyisi tekemään muutosta. Mitkä ovat toimintanne tavoitteet?
Voisitko Käde valistaa minua?mietelmää olet tehnyt. Yhdistys on itse asiassa muhinut jo useanman vuoden mielessä, mutta toteutettiin vasta kesällä 2005. Uudistustarve oli ehkä suurin katalysaattori mikä sai suunnittelemaan ja sittemmin perustamaan yhdistyksen. Ne tavat joilla liitot hoitaa asioita, siis muutkin kuin AKT ovat auttamattomasti aikakaudesta jäljessä, ja ne on pyhähtyneet tuonne 60-70 luvulle, eikä kata tämänpäivän tarpeita.
Jo pelkästään suhtautuminen jäsenistöön on yhä tuolla kapina aikaisella tasolla, eikä ota huomioon eri poliittisia näkemyksiä ja sitä kautta suhtautuminen eri jäsen ryhmiin on eriarvoista.Käytännössä tuo suhtautuminen on näkynyt esim. eri vaaleihin osallistuneiden tukemisissa. Jos edustat muuta kuin demareita tai vas.liit. niin tukea et saa tai se pitää melkein kerjätä tai jopa uhkaamalla saada. Kuitenkin se kuuluisi kaikille.
Yhdistys suuntaa katseensa tulevaisuuteen ja niihin muutoksiin mitä aika tuo väkisin tullessaan. Nyt varsinaisia sopimuksia tekee liitot, mutta on todennäköistä että tuohonkin tulee jonkin asteisia vaihtoehtoisia malleja.
Milloin??? Toiminnan tavoitteet on saada jäsenistöstä mahdollisimman valvetunut omaanalaansa ja työmarkkinoita ajatellen. Se tapahtuu erinlaisin koulutustavoittein ja luomalla sellaisia tavoitteita että yksilölliset näkökohdat tulisivat huomioiduksi keskitetysti, mutta ei kollektiivisesti sitoen. Tavoitteena voidaan sanoa myöskin se että vaikka ei kuulu liittoihin, niin ei tarvitse olla villinä yksin. Ollaan yksilöllisesti yhdessä. Taimi on istutettu ja sen kasvuun vaikuttaa vain ja ainoastaan jäsenien mielenkiinto ja halu kehittää sen toimintaa . Sillä tulevaisuutta sillä on ja myöskin todellista tarvetta sen olemassa oloon vielä on. Tuo kaikki on tulevaa, mutta tyvestä se on puuhun noustava, ja se ottaa oman aikansa. Mutta uskon vilpittömästi että se kannattaa. - Euro
KÄDE kirjoitti:
mietelmää olet tehnyt. Yhdistys on itse asiassa muhinut jo useanman vuoden mielessä, mutta toteutettiin vasta kesällä 2005. Uudistustarve oli ehkä suurin katalysaattori mikä sai suunnittelemaan ja sittemmin perustamaan yhdistyksen. Ne tavat joilla liitot hoitaa asioita, siis muutkin kuin AKT ovat auttamattomasti aikakaudesta jäljessä, ja ne on pyhähtyneet tuonne 60-70 luvulle, eikä kata tämänpäivän tarpeita.
Jo pelkästään suhtautuminen jäsenistöön on yhä tuolla kapina aikaisella tasolla, eikä ota huomioon eri poliittisia näkemyksiä ja sitä kautta suhtautuminen eri jäsen ryhmiin on eriarvoista.Käytännössä tuo suhtautuminen on näkynyt esim. eri vaaleihin osallistuneiden tukemisissa. Jos edustat muuta kuin demareita tai vas.liit. niin tukea et saa tai se pitää melkein kerjätä tai jopa uhkaamalla saada. Kuitenkin se kuuluisi kaikille.
Yhdistys suuntaa katseensa tulevaisuuteen ja niihin muutoksiin mitä aika tuo väkisin tullessaan. Nyt varsinaisia sopimuksia tekee liitot, mutta on todennäköistä että tuohonkin tulee jonkin asteisia vaihtoehtoisia malleja.
Milloin??? Toiminnan tavoitteet on saada jäsenistöstä mahdollisimman valvetunut omaanalaansa ja työmarkkinoita ajatellen. Se tapahtuu erinlaisin koulutustavoittein ja luomalla sellaisia tavoitteita että yksilölliset näkökohdat tulisivat huomioiduksi keskitetysti, mutta ei kollektiivisesti sitoen. Tavoitteena voidaan sanoa myöskin se että vaikka ei kuulu liittoihin, niin ei tarvitse olla villinä yksin. Ollaan yksilöllisesti yhdessä. Taimi on istutettu ja sen kasvuun vaikuttaa vain ja ainoastaan jäsenien mielenkiinto ja halu kehittää sen toimintaa . Sillä tulevaisuutta sillä on ja myöskin todellista tarvetta sen olemassa oloon vielä on. Tuo kaikki on tulevaa, mutta tyvestä se on puuhun noustava, ja se ottaa oman aikansa. Mutta uskon vilpittömästi että se kannattaa.Jotta voisitte menestyä tässä toiminnassanne, teillä pitäisi olla samanlainen vastapuoli, jonka kanssa neuvotella. Siis yhtä yksilöllisen villejä työnantajia. Työnantajat ovat kuitenkin sitoutuneet EK:n toimintaan. EK:n hallituksessa on mm. tällaista porukkaa tukemassa työnantajien tavoitteita:
Toimitusjohtaja
Mikael Lilius
Fortum Oyj
Toimitusjohtaja
Veli-Matti Mattila
Elisa Oyj
Toimitusjohtaja
Antti Norrlin
Koiviston Auto Oy
Toimitusjohtaja
Jussi Pesonen
UPM-Kymmene Oyj
Tämä porukka EK:ssa "Valvoo, että talouselämän kannalta keskeiset voimavarat ovat kilpailukykyisin ehdoin yritysten käytettävissä." Ne kilpailukykyiset ehdot tarkoittavat teidän alallanne sitä, että kuskit ajavat halvemmalla enemmän.
Kun villit, oikeistolaiset kuskit ajavat silloinkin, kun EK:n vastavoimat, eli työntekjöiden liitot AKT tai KTV, käyttävät sitä ainoaa näköjään toimivaa keinoaan -lakkoa- vastustaa työnantajien yksipuolisia päätöksiä, he ajavat auton lisäksi työnantajan etua.
Se, ettei oikeistolaiset tai muuten toisinajattelijat ole menestyneet liittojen vaaleissa on tietysti valitettavaa teidän kannaltanne, mutta neuvottelutaitoja harjoittamalla menestys olisi varmasti parempi. Kun asiat, joita haluatte viedä eteenpäin ovat ymmärrettäviä, varmasti kannatustakin löytyy. - KÄDE
Euro kirjoitti:
Jotta voisitte menestyä tässä toiminnassanne, teillä pitäisi olla samanlainen vastapuoli, jonka kanssa neuvotella. Siis yhtä yksilöllisen villejä työnantajia. Työnantajat ovat kuitenkin sitoutuneet EK:n toimintaan. EK:n hallituksessa on mm. tällaista porukkaa tukemassa työnantajien tavoitteita:
Toimitusjohtaja
Mikael Lilius
Fortum Oyj
Toimitusjohtaja
Veli-Matti Mattila
Elisa Oyj
Toimitusjohtaja
Antti Norrlin
Koiviston Auto Oy
Toimitusjohtaja
Jussi Pesonen
UPM-Kymmene Oyj
Tämä porukka EK:ssa "Valvoo, että talouselämän kannalta keskeiset voimavarat ovat kilpailukykyisin ehdoin yritysten käytettävissä." Ne kilpailukykyiset ehdot tarkoittavat teidän alallanne sitä, että kuskit ajavat halvemmalla enemmän.
Kun villit, oikeistolaiset kuskit ajavat silloinkin, kun EK:n vastavoimat, eli työntekjöiden liitot AKT tai KTV, käyttävät sitä ainoaa näköjään toimivaa keinoaan -lakkoa- vastustaa työnantajien yksipuolisia päätöksiä, he ajavat auton lisäksi työnantajan etua.
Se, ettei oikeistolaiset tai muuten toisinajattelijat ole menestyneet liittojen vaaleissa on tietysti valitettavaa teidän kannaltanne, mutta neuvottelutaitoja harjoittamalla menestys olisi varmasti parempi. Kun asiat, joita haluatte viedä eteenpäin ovat ymmärrettäviä, varmasti kannatustakin löytyy.et näe metsää puilta. Tuo EK.n lista on tiedossa mutta ei tuosta olekaan kyse juuri nyt. Lue ajatuksella mitä kirjoitin. Puhuin tulevasta , en olevasta. Mutta tulevaisuutta aletaan muokata jo nyt.
Enkä suinkaan tarkoittanut mitään liittojen pikkuvaaleja, vaan noita isompia kisoja.
Asiat menevät eteenpäin koko ajan ja tasaiseen tahtiin. Eikä työnantajan etu tarkoita sitä, että se olisi aina työnntekijän vastainen. Kaikki duunarit ei kulje punainen jäsenkirja taskussa vaatimassa enemmän kuin ansaitsee.
Siinä vaiheessa kun yleissitovista sopimuksista aletaan luopua, ja ruvetaan oikeasti ottamaan yhteiskuntavastuuta, niin tuota vastuu oon pakko ruveta löytymään tasapuolisemmin myös AY-liikkeeltä. Nyt sitä ei sillä ole. - Euro
KÄDE kirjoitti:
et näe metsää puilta. Tuo EK.n lista on tiedossa mutta ei tuosta olekaan kyse juuri nyt. Lue ajatuksella mitä kirjoitin. Puhuin tulevasta , en olevasta. Mutta tulevaisuutta aletaan muokata jo nyt.
Enkä suinkaan tarkoittanut mitään liittojen pikkuvaaleja, vaan noita isompia kisoja.
Asiat menevät eteenpäin koko ajan ja tasaiseen tahtiin. Eikä työnantajan etu tarkoita sitä, että se olisi aina työnntekijän vastainen. Kaikki duunarit ei kulje punainen jäsenkirja taskussa vaatimassa enemmän kuin ansaitsee.
Siinä vaiheessa kun yleissitovista sopimuksista aletaan luopua, ja ruvetaan oikeasti ottamaan yhteiskuntavastuuta, niin tuota vastuu oon pakko ruveta löytymään tasapuolisemmin myös AY-liikkeeltä. Nyt sitä ei sillä ole."Kaikki duunarit ei kulje punainen jäsenkirja taskussa vaatimassa enemmän kuin ansaitsee."
Oletko tosissasi sitä mieltä, että AKT vaatii nyt teille enemmän, kuin ansaitsette? - KÄDE
Euro kirjoitti:
"Kaikki duunarit ei kulje punainen jäsenkirja taskussa vaatimassa enemmän kuin ansaitsee."
Oletko tosissasi sitä mieltä, että AKT vaatii nyt teille enemmän, kuin ansaitsette?Tuo oli enemmänkin yleisellä tasolla oleva päätelmä, mutta AKT,n vaatimus ylitti tupon reilusti. Kuitenkaan varsinaisessa palkkakuopassa ala ei ole. vrt. esim. kaupan- tai hoitoalaan. ja vrt. paperi ja metalli.
Sinä ja minä, me olemme samanarvoisia noin ekonomisesti ajateltuna. - ............
KÄDE kirjoitti:
Tuo oli enemmänkin yleisellä tasolla oleva päätelmä, mutta AKT,n vaatimus ylitti tupon reilusti. Kuitenkaan varsinaisessa palkkakuopassa ala ei ole. vrt. esim. kaupan- tai hoitoalaan. ja vrt. paperi ja metalli.
Sinä ja minä, me olemme samanarvoisia noin ekonomisesti ajateltuna."Tuo oli enemmänkin yleisellä tasolla oleva päätelmä, mutta AKT,n vaatimus ylitti tupon reilusti."
Siis hetkinen. ALT tarjosi palkankorotusta, joka ylitti tupon. - Partajugi
Käden kirjoituset puuta-heinää kuten tavallista.
Ei ole suostunut sovintokaljoille, joten jatketaan samaan malliin täällä uutisia vaihdellen.
Ei oppinut vaikka kenkää sai Nobinalta ja sitäm ennen vankkumattomasti puolusteli työnantajaa ja halveerasi AKT.n kuuluvia.
Sitä sai mitä tilasi ja taas saa kohta joku päivä Kontulan kopilla kusta kuppiinsa kun olen 94 A.lla. - Talkoo-Taavetti
Eipä näkynyt Käkkyrää Vappuna R.torilla.
On luvassa taisteluita tulevaisuudessa, että olisi hyvä ollut hänenkin olla kuulemassa siellä.
Rikkurit saavat kusta paitsi kuppiinsa, myös päällensä tarvittaessa.
Hyvä Jugi ! Oikea teko kusta kahvikuppiin !
- Partajugi
Ei sitä ole näkynyt sovinnon merkeissä kaljoilla Helmessäkään.
Kusen aina sen kuppiin jos vaan tiedän mikä se niistä on.
Otti Kontulan kopilla kuppinsa pois kaapin päältä kun kerroin kusseeni siihen.
Mahtoi olla hyvät aromit jonkun kerran kaffessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2333615Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha252214- 242101
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901995Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?891670Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241381- 81281
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361277Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351227Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61208