auttakaa

pivi

etsin rakkaan heponi menneisyyttä
hevosen lempinimi oli arska
syntynyt n. 1981
väriltään punarautias
ohut piirto päässä joka jatkuu nenään asti
luonne oli vähän jukuripäinen mutta silti kiltti
asui haukiputaalla ennen kuin se muutti meille vuonna 2001
kuoli vuonna 2002
entiset omistajat oli kaksi tyttöä
he puhuivat että arska on ollut tähti- ja valio juoksija mutta en ole varma asiasta.
arskalla oli saman väriset jouhet kuin karvakin oli.
tässä on linkki jossa on kuvia arskasta (kuvat on hiukan huonoja mutta parempiakaan ei ole
http://www.kuvatehdas.fi/album/albuminfo.php?id=139815
pliis auttakaa jos tiedätte jotain

9

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • glowy

      hippoksessa/ sukupostissa on tieto arskasta joka on syntynyt 22.5. 1981, mutta tämän tiedon mukaan arska ei ole juossut kilpaa... tietysti auttaisi jos hevosen oikean nimen kertoisit?

    • pivi

      ongelma onkin juuri siinä kun en tiedä kyseisen hepon oikeaa nimeä

    • glowy

      no nyt on sitten paha kyllä sanoa, jos on kerran asunut teillä... itse en kyllä ota hevosia pelkän lempinimen varassa hoitoon..

      • pivi

        miten niin hoitoon?
        se ostettiin meille sillon 2001 vuonna!
        me ei vain saatu sitä sen sukutaulua kun sitä ostettiin ja ne tytöt kertovat vain sen arska nimen


      • glowy
        pivi kirjoitti:

        miten niin hoitoon?
        se ostettiin meille sillon 2001 vuonna!
        me ei vain saatu sitä sen sukutaulua kun sitä ostettiin ja ne tytöt kertovat vain sen arska nimen

        ja kuoli heti seuraavana vuonna? vanhuuteen?
        itse en kyllä edes ostaisi hevosta ilman sukutietoja, eihän sellaiselle saa tehdyksi edes vakuutusta ja sitä voi kuka tahansa tulla koska tahansa vaatimaan väärennetyillä papereilla itselleen... joten mikäli haluat heposi menneisyyden selville, niin suosittelen että otat yhteyttä näihin tyttöihin joilta hepon ostitte.


      • vastuutonta....
        pivi kirjoitti:

        miten niin hoitoon?
        se ostettiin meille sillon 2001 vuonna!
        me ei vain saatu sitä sen sukutaulua kun sitä ostettiin ja ne tytöt kertovat vain sen arska nimen

        jos ei ole sukutaulua, niin sehän heppa on voitu vaikka varastaa jostain ja sitten myydä teille "tähti juoksijana"!!!

        ei vois heppa "huolehtivaisempia" omistajia saada...:/


      • pivi
        vastuutonta.... kirjoitti:

        jos ei ole sukutaulua, niin sehän heppa on voitu vaikka varastaa jostain ja sitten myydä teille "tähti juoksijana"!!!

        ei vois heppa "huolehtivaisempia" omistajia saada...:/

        se ei taas tähän kuulu miten huolehtivaisia omistajat on hevosiaan kohtaan. minä huolehdin hevosesta ja se olisi ollut suuri suru jos joku olisi tullut sen "hakemaan" rakastan sitä hepoa koko sydämmestäni vaikka se on kuollut. se kuoli vanhuuteen. mut se miksi sen nimeä ei tiedetä on se että sitä oltiin vielä sen verran kokemattomia hevosen osto asioissa että ei tiennyt vaatia sitä sukutaulua. ja silloin ostettiin kun haluttiin ostaa halvalla hepo. enkyllä usko että sitä olis varastettu koska entiset omistajatkin olivat nuoria tyttöjä. ja se taaas ei teille kuulu miksi ostettiin halvalla. mut se hevonen joka minulla nyt on niin se on kyllä ihan onnellinen minun kanssani että minä en todellakaan hoida hevosia huonosti vaikka entisen hevosen menneisyys on hämärän peitossa ja eipä sitä kukaan tullut vaatimaan takaisin. koska se ihan laillisesti ostettiin vaikka sukutaulu jäi entisen omistajan haltuun.
        ei sitä nykymaailmassa pitäisi olla sen asian suhteen niin tarkka koska mitään vahinkoa ei ole sattunut. minä vain kyselin että tietääkö kukaan kyseisen hevosen menneisyyttä ja oikeaa nimeä. mutta kun tällaisia vastauksia tulee hevosihmisiltä et on huono omistaja ni ei kyllä anna hyvää kuvaa siitä mikä on hevosihmisille tärkeintä..... ja ei enää hirveesti tee mieli tulla täältä kyselemään hevosten menneisyyksiä ku heti aletaan syytteleen....


      • glowy
        pivi kirjoitti:

        se ei taas tähän kuulu miten huolehtivaisia omistajat on hevosiaan kohtaan. minä huolehdin hevosesta ja se olisi ollut suuri suru jos joku olisi tullut sen "hakemaan" rakastan sitä hepoa koko sydämmestäni vaikka se on kuollut. se kuoli vanhuuteen. mut se miksi sen nimeä ei tiedetä on se että sitä oltiin vielä sen verran kokemattomia hevosen osto asioissa että ei tiennyt vaatia sitä sukutaulua. ja silloin ostettiin kun haluttiin ostaa halvalla hepo. enkyllä usko että sitä olis varastettu koska entiset omistajatkin olivat nuoria tyttöjä. ja se taaas ei teille kuulu miksi ostettiin halvalla. mut se hevonen joka minulla nyt on niin se on kyllä ihan onnellinen minun kanssani että minä en todellakaan hoida hevosia huonosti vaikka entisen hevosen menneisyys on hämärän peitossa ja eipä sitä kukaan tullut vaatimaan takaisin. koska se ihan laillisesti ostettiin vaikka sukutaulu jäi entisen omistajan haltuun.
        ei sitä nykymaailmassa pitäisi olla sen asian suhteen niin tarkka koska mitään vahinkoa ei ole sattunut. minä vain kyselin että tietääkö kukaan kyseisen hevosen menneisyyttä ja oikeaa nimeä. mutta kun tällaisia vastauksia tulee hevosihmisiltä et on huono omistaja ni ei kyllä anna hyvää kuvaa siitä mikä on hevosihmisille tärkeintä..... ja ei enää hirveesti tee mieli tulla täältä kyselemään hevosten menneisyyksiä ku heti aletaan syytteleen....

        vaan, tarkoitus ei ehkä ollut satuttaa mieltäsi...
        mutta ihmisten on vaikea nykyään tunnistaa harraste hevosta ilman "papereita ja oikeaa nimeä". En tarkoittanut sitä ettetkö osaisi hoitaa hevostasi. Uskon että "arskalla" on ollut hyvä koti teillä, ja tuskin kukaan olisi teiltä sitä tullutkaan vaatimaan, sillä olihan hevosella jo ikää aika paljon. Mutta tuollaiset paperittomat hevoset herättävät kauhua siinä mielessä nykyään, että ne todellakin ovat todella suurella todennäköisyydellä joko varastettuja tai ulkomailta laittomasti tuotuja... ja on olemassa paljon varottavia esimerkkejä miten ihmisille on käynyt hevoskaupoissa... Itse olen pyrkinyt siihen että kun tallini kautta jokin hevonen vaihtaa uudelle omistajalle, että selvitän tulevan omistajan taustat ja pidän huolen siitä että hevosella on riimunsa lisäksi oikeat paperit mukana. Mutta niinkuin sanoin tarkoitus ei ollut loukata ja otan osaa siihen suruun kun hevosensa menettää...


      • puti
        glowy kirjoitti:

        vaan, tarkoitus ei ehkä ollut satuttaa mieltäsi...
        mutta ihmisten on vaikea nykyään tunnistaa harraste hevosta ilman "papereita ja oikeaa nimeä". En tarkoittanut sitä ettetkö osaisi hoitaa hevostasi. Uskon että "arskalla" on ollut hyvä koti teillä, ja tuskin kukaan olisi teiltä sitä tullutkaan vaatimaan, sillä olihan hevosella jo ikää aika paljon. Mutta tuollaiset paperittomat hevoset herättävät kauhua siinä mielessä nykyään, että ne todellakin ovat todella suurella todennäköisyydellä joko varastettuja tai ulkomailta laittomasti tuotuja... ja on olemassa paljon varottavia esimerkkejä miten ihmisille on käynyt hevoskaupoissa... Itse olen pyrkinyt siihen että kun tallini kautta jokin hevonen vaihtaa uudelle omistajalle, että selvitän tulevan omistajan taustat ja pidän huolen siitä että hevosella on riimunsa lisäksi oikeat paperit mukana. Mutta niinkuin sanoin tarkoitus ei ollut loukata ja otan osaa siihen suruun kun hevosensa menettää...

        jos kerran kaakki on virallisesti ostettu, on siitä varmaan tehty kauppakirja ja omistajanvaihdosilmoitus johon tulee siis hevosen koko nimi sekä entisten että nykyisten omistajien nimet ja syntymäajat. mikäli näin ei ole tapahtunut, hevonen on edelleen entisten omistajien nimissä. näin ollen he olisivat myös voineet tulla hakemaan hevosensa pois milloin tahansa.

        yli 20v hevosellehan muuten ei saa vakuutuksia :)

        mikä on nykyisen hevosesi nimi, siis koko nimi? jos saa udella


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe