Osaisiko joku neuvoa, mistä saa uusimpaan OpenOffice-versioon vieraiden kielten oikolukuohjelmia? Opiskelen ranskaa ja espanjaa, ja oikoluku olisi kirjallisia kotitehtäviä varten tervetullut.
Entä onko pakettien asentaminen hankalaa?
Kiitos jo etukäteen neuvoista.
Mistä oikolukuohjelmia oo 2.0.2:een?
5
557
Vastaukset
- Kimmo
Katso tuolta "Lisäkielipaketit" -otsikon alta:
http://fi.openoffice.org/lataa.html- Kieltenopiskelija
...eivätkös nuo ole kielipaketteja käyttöliittymän kielen vaihtamiseksi, eivät oikolukuohjelmia?
- Kimmo
Kieltenopiskelija kirjoitti:
...eivätkös nuo ole kielipaketteja käyttöliittymän kielen vaihtamiseksi, eivät oikolukuohjelmia?
Juu, niin taitaa olla, oli aamulla vielä "silmät ristissä" vastausta kirjoittaessa.
Vieraiden kielten oikolukuohjelmia täytyy varmaankin katsella tuolta (en kyllä siellä sellaisia huomannut):
http://www.openoffice.org/index.html - timo
Avaa esim. OO writer. Sieltä Tiedosto -> ohjatut toiminnot -> asenna uusia sanakirjoja. Tämä makro lataa ja asentaa halutut uudet sanakirjat.
Asiakirjaa kirjoitettaessa pitää sitten vielä valita sille kieliasetuksista oikea kieli( Työkalut -> asetukset ->kielet -> kieliasetukset: asiakirjan oletuskieleksi haluttu kieli ja vielä rasti ruutuun: vain nykyisessä asiakirjassa). - Kieltenopiskelija
timo kirjoitti:
Avaa esim. OO writer. Sieltä Tiedosto -> ohjatut toiminnot -> asenna uusia sanakirjoja. Tämä makro lataa ja asentaa halutut uudet sanakirjat.
Asiakirjaa kirjoitettaessa pitää sitten vielä valita sille kieliasetuksista oikea kieli( Työkalut -> asetukset ->kielet -> kieliasetukset: asiakirjan oletuskieleksi haluttu kieli ja vielä rasti ruutuun: vain nykyisessä asiakirjassa).Varmaan kämmin jotain koska sain vain ranskan toimimaan (ja siitäkin vain synonyymisanaston) mutta postauksesi vei harppauksen eteenpäin ja olen (toivottavasti) ratkaisun lähteillä. Kiitos ja kumarrus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk843177Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921803Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871653- 1381499
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651448- 1621403
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671331Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur881282Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991242- 851229