Hei, olen kolme vuotta opetellut tomaatin,paprikan, yrttien ja perennojen taimien viljelyä kasvihuoneessa.
Kylvöpuuhat ovat alkaneet 14.2 ja ikkunalaudat alkavat hiljalleen täyttyä purnukoista...olisi mahtavaa saada osa kasvamaan kasvariin ennen toukokuun loppua. Asun keskiuudellamaalla.
Nyt kysynkin teiltä kokeneemmilta viljelijöiltä vinkkejä hyvästä lämmittimestä/puhaltimesta?
Vai kävisikö ensi hätään auton sisätilan lämmitin? Öljytäytteinen patteri?
Laite täytyisi varmaan olla kosteaan tilaan tarkoitettu, ettei tule oikosulkuja...termostaatti? Jossain siemenluettelossa näin 99 € maksavan puhaltimen, löytyisikö halvempaa ratkaisua?
Jos vuoraan kasvarin kuplamuovilla ja madallan kattoa, niin ei lämmitettävä tilakaan olisi niin suuri. kasvihuone lasia ja 9 m2 kokoinen.
lämmitystä kasvihuoneeseen
3
826
Vastaukset
- Hetty ratkaisee
Mulla on jo taimet kasvihuoneessa, ovat olleet lauantaista lähtien. Mun lasihuoneeni on 5 neliötä ja siellä on yöllä bauhausista ostettu tavallinen termostaatilla varustettu puhallin. Mene puutarhanettiin, sieltä löydät paljon kirjoituksia kasvihuoneista ja niiden lämmityksistä ym. hyviä neuvoja.
Sinne ei tarvitse rekisteröityä lukeakseen viestejä, mutta kuvia et näe ilman rekisteröitymistä.
Olen aivan hurahtanut tähän kasvihuoneviljelyyn, mutta enää en siellä kasvata muutakuin tomaatteja ja kurkkuja kesällä, sekä nyt keväällä kaikki kesäkukat siemenistä lähtien.
Joku voi sanoa, että tulee kalliit tomaatit, mutta ei pidä paikkaansa. Sähkölaskun tasauslasku oli aivan samanlainen kuin ennen kasvihuonetta.Ja viimekeväänä aloitin samaan aikaan koska alkoi olemaan kaikki paikat taimia täynnä ;o)
Mulla on nyt kolmatta kesää tämä huone ja tosi paljon olen neuvoja saanut tuolta: www.puutarha.net - Puolanirlantilainen
Voit hyvin laittaa kasvisi lasikatteiseen kasvihuoneeseen jo ennen toukokuun loppua. Aurinko jo lämmittää niin paljon, ettei keskiuudellamaalla ole pelkoa paleltumista. Jos tuntuu tulevan erityisen kylmä yö, voit kattaa kasvisi harsolla tai vaikkapa sillä kuplamuovilla. Muuten ei millään kuplamuovilla kannata huonetta kattaa. Kasvit tarvitsevat valoa ja joku kuplamuovi kyllä vähentää valon määrää huimasti. Onnea viljelyyn.
- Bohemia
Ja, suunta viikonloppuna puhallin kauppaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1723375Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732161Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542097- 421988
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3941091Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1151015- 46889