Rakkautta kymmenien vuosien takaa!

Hili(ma)kka

Olin uskonut jo ihan vakaasti, että minun elämääni ei löydy oikeaa, syvää rakkautta.
Kokemani asiat olivat latistaneet minut araksi, pelkääväksi, epäileväksi, epäröiväksi tumpeloksi, joka ei voisi onnistua missään asiassa. Myös sellaiseksi, josta kukaan ei voisi välittää, ja joka ei itse voisi tuottaa kenellekään elämässä mitään iloa. Korkeintaan niin, että alistuu toisen hyväksikäyttämäksi. Uskon, että en ole ainoa, joka on kokenut samoja asioita elämässään.
Nyt olen iloinen ja onnellinen. Olen löytänyt uudelleen nuoruudenystäväni 46 vuoden takaa. Kohtalo vai mikä, emme tiedä.On ihanaa suunnitella yhteistä elämää nyt! Yritän olla pelkäämättä äkillisiä tapaturmia, sairauksia tai muita odottamattomia pahoja asioita. Haluan elää nyt joka suhteessa täyttä elämää - 60-vuotiaana! Ilokseni huomasin, että en olekaan aiemmin kuvittelemani sammaloitunut, umpeutunut, ehtynyt ja kärttyyntynyt vanha korppu.
Kiinnostaisi kovasti tietää, onko meissä montakin uuden onnen löytäneitä! Ja se, että miten kauan ensimmäinen huume on kestänyt ja miten arki on alkanut!
Ottakeehan asia ihan tosissaan, tämä on nyt hyvin aktuelli asia tiällä päen!

19

2192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapani--

Onhan sen jälkeen, kun olit 24-vuotias neito, tainnut tulla eletyksi elämää ja tapahtumia, monenlaisia.
      Toivottavasti kestävyyttä riittää. Meitä tumpeloita taitaa olla muuten moneen junaan vaikka Mikkelistä lähteämään.

• alkaa

Kuudenkymmenen korvilla.
      Olen 62-vuotias Ei ole valittamista.
      Viisi vuotta on kulunut uuden ystävän kanssa, Rakkaus ei kun lisääntyy.
      Olen kiitollinen hyvästä terveydestäni.

• Oletpa onnen tyttö!

Samoin kävi tyttökaverini äidille, joka miehensä kuoltua löysi uudelleen entisen rakkautensa. Koskaan ei siis ole liian myöhäistä.

http://www.healingeagle.net/Fin/Poems/smilesor.html

Tuossa runo Kotkansydämen sivuilta, lupa kopiointiin siellä myös.

• ...asenteet jonkin verran muuttuneet muutamassa vuodessa?

Kun katselin ketjua vähän alusta ja lopusta, pälkähti sellainenkin ajatus, että jos olisitkin kertonut vain esim. 'lääkäreiden alkaneen pommittaa sinua' olisitko saanut ainakin kanssasisarten sympatiat? :)))
        Tai kirjoitellut pelkillä numeroilla malliin ehdokas 1...jne?

Silkka kateushan siellä paistoi, kuten itsekin totesit toisaalla.

• TiaLiinu kirjoitti:

...asenteet jonkin verran muuttuneet muutamassa vuodessa?

Kun katselin ketjua vähän alusta ja lopusta, pälkähti sellainenkin ajatus, että jos olisitkin kertonut vain esim. 'lääkäreiden alkaneen pommittaa sinua' olisitko saanut ainakin kanssasisarten sympatiat? :)))
        Tai kirjoitellut pelkillä numeroilla malliin ehdokas 1...jne?

Silkka kateushan siellä paistoi, kuten itsekin totesit toisaalla.

olikin tuo titteleiden mainitseminen :))

Kirjoitin mm:
        "Tuli mainittua karriääriä tekevät miehet... ja kuinka moni heistä huomaa olevansa yksin kun kaikki tavoitteet muuten on saavutettu.

Olen niin tyhmä etten tajunnut että kun mainitsee herrojen titteleitä, arkkitehti, kirurgi jne, joitten uskon tehneen karriääriä, niin se olikin ISOTTELUA ym.
        Tietysti jokin sorvari-jyrsijäkin tekee karriääriä :) Tai varastomies. Moni meistä on jäänyt yksin. Tittelin kera tai ilman.

Nuo mainitsemani ammattinimikkeet olivat kuitenkin "unelmieni ulkopuolella". Sellaisten titteleitten omistajat eivät ole kiinnostuneita meistä 60 täyttäneistä naisista, luulin.
        Väärin! Kertakaikkisen väärin!
        Luultavasti ovat kokeilleet jo puolta nuorempaakin naista, joka antaa statusta.
        Nyt on tullut otettua järki käteen ja ollaan havaittu, että ehkä saman ikäluokan naiset ovat kuitenkin lähempänä omaa henkistä minää kuin jokin 30-kymppinen, joka haluaa vielä käydä diskossa.... "

• inkeri39

Nauti kaikesta sydämestäsi,äläkä sure tulevaa.
      Ihmeellisiä kohtaloita toisilla,minulle ei niin voisi tapahtua.Menin aikoinaan nuorena ensirakkauteni kanssa naimisiin.Ei ehtinyt olemaan ketään muita! 40 avioliittovuoden jälkeen jäin yksin.
      Mutta elämä kantaa,olen saanut terveyttä ja positiivisen mielenlaadun.

• kuin sinulla inkeri39.

Toivon joskus, että vielä olisi joku..., mutta kun en itse etsi, en usko sitä ihmettä tapahtuvan.

En osaa olla aloitteentekijänä, vaikka haluaisinkin.

Ja toisaalta, kaikki on ihan hyvin.

• Entäs

Entäs kun hakematta yllättäin seitsenkymmpisenä olettaa kohdanneensa "sopivan" loppuelämänsä kamraatin tällainen jo hyvin itselliseen elämäntyyliin tottunut naiseläjä. Siinä sitä on tenkka poota kerrakseen miten se saman katon alla eläminen sujuisikaan. Aika näyttää mihin johtaa.
      Olet nuorempi ja kumppanisi ennestään tuttu. Onnittelen.

• onko sinusta se hyvä ajatus?

Vaiko vain vapaana vaeltelu?

Onnea teille toivottelen!

• Entäs
        satu kirjoitti:

onko sinusta se hyvä ajatus?

Vaiko vain vapaana vaeltelu?

Onnea teille toivottelen!

Ajan mittaan kihlautuminen voisi olla se järkevin tapa mikäli sitoutumishalukkuus tästä kasvaa.

Kiitos onnitteluistasi. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

• N*61

Kaksi vuotta sitten jutustelin chat-sivustoilla. Keskustelin paljon ikäiseni naisen kanssa, kaikesta taivaan ja maan väliltä. Hän kertoi keskustelleensa pitkään yhden miesnikin kanssa ja kysyi, olenko minä keskustellut hänen kanssaan? Kertoi, että "ihan hyvä tyyppi", luotettava, pitkä chat-tuntemus takana. Kehotti tutustumaan, koska meillä saattaisi synkata hänen mielestään.

Ja uskalsin alkaa jutustelun. Nyt ollaan oltu yhdessä kaksi vuotta ensi kesänä. Paljon olisi kerrottavaa, mutta taitaa mennä liian intiiimiksi. Kiintymyksestä, ilosta olisi paljon kerrottavaa. Minulle uutta on, että joku tekee ruuan päivittäin ja vielä viimeisen päälle. Olen oppinut paljon uutta kasvis-kalaruuista, lenkkeily on tullut osaksi päivän kuvioita ja paljon muuta yhdessä tekemistä. Niin, ja se seksi! Hyvin menee kuulema, vaikka olen viisi vuotta vanhempi:)))

• Joskus...

näkee ilmoituksia, että "annetaan omaksi", siis aikuinen mies puhuu itsestään kuin lapsesta. Leikkiä tietenkin, mutta 'ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli'.
        Tuskinpa meidän iässä jaksaa ottaa ison, hankalan lapsen hoitaakseen.

• Markeliina

Kell`onni on, hän siitä nauttikoon ja olkoon onnellinen onnessaan ja rikas riemussansa kahdestaan.

Elä sinä täyttä elämää täysin rinnoin!

• uatukka.

Tällä palstalla näkee useinkin kirjoituksia, jossa nainen kertoo odottavansa prinssiään tai kertoo toisaalta löytäneensä "ihanan miehen".
      Harvoin on sellaisia, joissa mies kertoo odottavansa prinsessaansa tai toteaa löytäneensä "ihanan naisen".
      Missä ne ihanat naiset sitten ovat? Eikö niitä vain löydy?

• Kell

onni on käynyt hän on onnensa kätkenyt...

• Kell kirjoitti:

onni on käynyt hän on onnensa kätkenyt...

Tunnen läheisesti yhden chattiparin, joka on muuttanut hynttyynsä yhteen. Molemmat eronneita, nuorehkoja, muutaman lapsen vanhempia.
        Heillä oli kuuleman mukaan 'synkannyt' heti alusta alkaen. Sekin on siis mahdollista?

Tällaiselle varatulle tuntematon kanava.

• naimisissa olevakin
        TiaLiinu kirjoitti:

Tunnen läheisesti yhden chattiparin, joka on muuttanut hynttyynsä yhteen. Molemmat eronneita, nuorehkoja, muutaman lapsen vanhempia.
        Heillä oli kuuleman mukaan 'synkannyt' heti alusta alkaen. Sekin on siis mahdollista?

Tällaiselle varatulle tuntematon kanava.

voi rakastua aivan sokeasti.Ja haluaisi muuttaa kuivan seksielämän ja muutenkin kuolleen yhteis elon toisen miehen kanssa.
        Ei vain ole rohkeutta ja niin siinä olla nyhjötetään loppuikä
        Tällaista sattuu vielä paljon yli kuuskymppisellä.

• naimisissa olevakin kirjoitti:

voi rakastua aivan sokeasti.Ja haluaisi muuttaa kuivan seksielämän ja muutenkin kuolleen yhteis elon toisen miehen kanssa.
        Ei vain ole rohkeutta ja niin siinä olla nyhjötetään loppuikä
        Tällaista sattuu vielä paljon yli kuuskymppisellä.

...etteikö voisi rakastua....sokeasti. Siinähän se avainsana, kuka takaisi ettei uudenkin kanssa jonkun ajan kuluttua nyhjötettäisi samalla tavalla? :) Onhan nuo tehneet yrityksiä, monet useampaankin kertaan. Ei kait niitä ennustajan lahjoja kenelläkään ole?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      55
      1172
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      151
      1141
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      956
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      874
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      765
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe