Mikähän olisi tällaisen hankalasti pinttyvän kevätkuran osalta tehokkain/vahaa ja maalipintaa säästävä liuotinpesuaine? Itse olen kokeillut Turtlen ja Korrekin pulloa jossa pumppusuutin korkin päässä, vaan ei kovin hyvin poista hiekka-suolakuraa. Saisi olla sellainen aine, joka esipesee naarmuttavan hiekkapaskan pois mutta joka säästäisi auton pinnassa olevaa vahaa. Ongelma on kohdallani pahin just keväällä, kun kura lentää lähes koko ajan eikä autoa tule pestyä kerran viikossa kuten talvella/kesällä, vaan pesuväli voi olla jopa yli 2 viikkoa.
Kiitos neuvostanne!
Paras liuotinpesu-
7
2831
Vastaukset
- tuota
Aspon liuotinpesuainetta saa tarvikeliikkeestä ja maksaa pyöreästi 17e ja sitten ostat vaikka biltemalta semmoisen pumppu pullon, johon voi pumpata painetta niin mukava levittää se autoon! Wurthin pumppupullo on parempi, mutta siellä ei ole myyntiä yksityisille, mutta jos tunnet jonkun yrittäjän niin osta sen kautta se niin onnistuu!
- Jani123
Tavanomaisista pesuaineista paras mihin olen itse törmännyt on Wurth Pineline Tehopesu. Sitä myydään liuotinpesuaineena mutta se on varsin hellävarainen koska on tehty mäntyöljystä. Eli ei siinä mitään "oikeita" liuottimia ole ja niinpä sitä voi hyvin käsitellä ilman hanskoja eikä se syö vahapintaa. Tämä on muuten erinomainen yleispuhdistusaine myös muualla.
Auton pellille vielä tuotakin tehokkaampi mutta selvästi suuritöisempi on Korrekin vahapesu. Toimintaperiaate on samankaltainen kuin puhdistavassa vahassa mutta pestyä pintaa ei tarvise puunata. Tällä aineella lähtee tehokkaasti myös piki. Hinnaltaan tämäkin on varsin edullinen aine.- aine...
Korrekin ainetta oon käyttäny. Hyvin on lähteny paska autosta
- hexa
Hyväksi havaitsin Kärcherin keltaisen 4L:n kannun. Ei ole liuotin vaan ympäristöystävällinen tuote. Tällähän pestään meidän raskaskin kalusto. Liuottimet ovat hiilivetypohjaisia eikä sen vuoksi suositeltavia.
- hiilivedyt ?
Juot varmaan kapakassa joskus itsekin hiilivetyjä.
Eli hiilivedyt ovat kaiken elollisen perusta. Vaikka niissä on tietenkin myös ihmiselle ympäristölle haitallisia.
Ei millään pahalla, mutta muistutan vain mitä peruskoulussa opetettiin...
- 2 viikkoa....
hui...itse pesen vasta keväällä. En ennen. Tietty syksyllä täydellinen vahaus ennen talvea.
- ..tapa..
.. ei ehkä ole tämä, mutta itse ainakin vedän auton pinnan ensiksi pölyistä yms irtopotaskasta puhtaaksi painepesurille ja sen jälkeen ruiskutan pintaan Bilteman rasvan kylmäpoistoainetta. Huutely ja pesu normaalisti..
Vahaus erikseen ja jos oikein laikosttaa käyttä jotain "pesuvahaa"..
Varsinkin jos pesuvälisi on "jopa yli 2 viikkoa", niin eipä luulisi olevan iso homma...
Ei nuo nykyautotkaan enää ihan noi vimmattua pesemisätä kaipaa. Hoonaat autoasi enemmän varmaan kuin muijaasi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241