Mittarissa alkaa olla 100 tkm ja jakohihnan vaihto tilattu. Haluavat merkkiliikkeessä välttämättä vaihtaa kaikenmaailman kiristyspuolat yms. jutut jakohihnan lisäksi. Hintaa tulee 300e, mielestäni aika paljon.
Riittääkö 100tkm kohdalla pelkkä hihnan vaihto?
Miten on venttiilien säädön laita, tarviiko -98 Avensikseen tätä tehdä?
Jakohihnan vaihto Avensikseen?
7
4769
Vastaukset
- Heikki
tekee sen saman paljon halvemmalla. Jakohihnan lisäksi ehdottomasti kannattaa vaihtaa myös ne kiristysrullat.
Olen kerran henk. koht. nähnyt (ei ollut omani) Toyota-korjaamolla yhden kuulemma n. 50000 km ajetun jakohihnan - tai oikeammin sanottuna, jakohihnan jäännökset - jonka kiristysrullia ei ollut vaihdettu.
Joku onneton oli "säästänyt" muutaman satasen - täysremontti ! - ave-99
avessa jakohihnan vaihto on 105 tkm:ssa.Olenpa
myös kuullut karmaisevia kertomuksia ns.nyrkkipajojen hihnanvaihdoista,ja onko tuo
1800 mk entistä rahaa,niin iso summa,jos se tehdään muutaman kerran auton eliniän aikana.- Heikki
sun kanssasi...
- Jipe
maksoi 287 euroa hihnan vaihtoineen -98 aveen.
Kohtuuhinta minusta.- ave 98
Käytin Avensiksen 105 tonnin huollossa Hyvinkäällä ja hintaa tuli 376 euroa!!!
Ei siinä mitään ylimääräistä tehty (ei esim. venttiilien säätöä).
Meillä oli vieläpä sovittu puhelimessa 350 euroa ja kun menin kinneriä hakemaan niin 410 euroa oli pyynti. Selitys oli "sijais auto" eli vanha corolla jonka ajoin duuniin ja takas (n10 km). Sanoin ajavani taksilla halvemmalla ja hinta putos tuohon 376:een euroon.
Että näin Hyvinkäällä ja pimeä rekkarivalo oli kaiken lisäksi vaihtamatta (laskun mukaan polttimoiden tarkistus).
- VVTi
Se hinta kattaa koko 105 000 km:n huollon öljyn vaihtoineen ja hihnoineen päivineen =EI KALLIS
- Kölli
....nimittäin tämä:
"Haluavat merkkiliikkeessä välttämättä vaihtaa kaikenmaailman kiristyspuolat yms. jutut jakohihnan lisäksi. Hintaa tulee 300e, mielestäni aika paljon."
Mulla kokemuksia länsirannikolla kolmen eri Toyota-liikkeen jakohihnan vaihdosta. Jakohihnan vaihtoon vaikuttanee paljon myös käyttö/olosuhteet. CarinaII 1.6 ja Avensis TD:stä ei vaihdettu kiristinpyöriä vielä 200tkm:n kohdallakaan, kaikissa vaihdoissa päätös oli Toyota-liikkeen asentajalla, ei minulla. Näinollen jos haluavat vaihtaa näkemättä osia, luulen kysymyksessä olevan rahastuksen.
Jos autossasi on palasäätö venttiileissä, en usko säätämistarvetta olevan.
Mainittakoon nyt vielä, kuten aikaisemmat kirjoittajatkin: em. toimenpiteet tehdään autoon muutaman kerran auton eliniässä, ei se ole kilometkiä kohden kallista.
PS. Kysyppä ooppelihenkilöiltä, mitä ne joutuu maksamaan 60tkm:n välein!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827