Voisiko joku viisaampi ystävällisesti vastata minulle kysymykseen että mikä tarkoitus on rukousnauhalla islamin uskossa ja miten sitä käytetään. Itselläni on tällä hetkellä 99 ja 33 helmen rukousnauhat. Tai jos edes saisin jonkun linkin mistä saisi tietoa kyseisestä asiasta. Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille. Hauskaa kesän odotusta :)
RUKOUSNAUHASTA???
26
4582
Vastaukset
- Gohar
...löydät vaikka hakusanalla tasbih tietoa :)
Jumalalla on 99 nimeä siitä tuo yleisimmin 33 tai 99 helmeä, jokaisen helmen on tarkoitus muistuttaa noista nimistä ja jokaisen helmen kohdalla on tarkoitus muistella tätä nimeä ja Jumalan ominaisuutta. Tasbihille on olemassa ainakin shialaisuudessa myös ihan omia rukouksia ja yms ja niistä löydät tietoa mm shia muslimien nettisivuilta.- Minni-Matleena
nykyään rukousnauha yleisesti käytössä? Pitääkö se olla aina kun rukoilee?
- tai sormillaan
Minni-Matleena kirjoitti:
nykyään rukousnauha yleisesti käytössä? Pitääkö se olla aina kun rukoilee?
jotkut muistelevat Allahin eli Jumalan 99 kauneinta nimeä toiset kiittävät Allahia sanoilla...subhaanallaah 33 kertaa alhamdulillaah 33 kertaa ja allaahu akbar 33 kertaa putkeen.
Aina rukouksen jälkeen, pakko ei ole mutta jos haluaa lisäpalkkioita ja muistella Allahia.
Sanotaan myös suplikaatioiksi supplications löytyy netistä hakemalla parempi laittaa sanan perään islam että ei tule jotain muuta.
Allahin muistelemista hakekaa koneella tosin minulla olisi hyvä linkki sunneille(itse olen sunni) sekä shiioille(tuli mulle vahingossa joskus)Shiioilla on korostunut Ali duassa eli pyyntörukouksessa. - niitä on sopivasti
tai sormillaan kirjoitti:
jotkut muistelevat Allahin eli Jumalan 99 kauneinta nimeä toiset kiittävät Allahia sanoilla...subhaanallaah 33 kertaa alhamdulillaah 33 kertaa ja allaahu akbar 33 kertaa putkeen.
Aina rukouksen jälkeen, pakko ei ole mutta jos haluaa lisäpalkkioita ja muistella Allahia.
Sanotaan myös suplikaatioiksi supplications löytyy netistä hakemalla parempi laittaa sanan perään islam että ei tule jotain muuta.
Allahin muistelemista hakekaa koneella tosin minulla olisi hyvä linkki sunneille(itse olen sunni) sekä shiioille(tuli mulle vahingossa joskus)Shiioilla on korostunut Ali duassa eli pyyntörukouksessa.siihen tarkoitukseen kuin helmiäkin.
- Minni-Matleena
niitä on sopivasti kirjoitti:
siihen tarkoitukseen kuin helmiäkin.
Mukavaa kun on muslimeja vastaamassa.
- etukäteen...
tai sormillaan kirjoitti:
Allahin muistelemista hakekaa koneella tosin minulla olisi hyvä linkki sunneille(itse olen sunni) sekä shiioille(tuli mulle vahingossa joskus)Shiioilla on korostunut Ali duassa eli pyyntörukouksessa.Mistä sitten tietää nämä Allahin 99 nimeä ja niiden tarkoitukset?
- kaikki löytyvät
etukäteen... kirjoitti:
Mistä sitten tietää nämä Allahin 99 nimeä ja niiden tarkoitukset?
koraanin sisällöstä ja kaikki nuo mainitut 99 löytyvät myös netistä. weneedtounite.com sivulta flash movies löytyy kiva esitys jossa ne mainitaan ja lausutaan ja jokaisen ominaisuuden alla on teksti englanniksi ja arabiaksi ja voit itse opiskella samalla.
- Gohar
kaikki löytyvät kirjoitti:
koraanin sisällöstä ja kaikki nuo mainitut 99 löytyvät myös netistä. weneedtounite.com sivulta flash movies löytyy kiva esitys jossa ne mainitaan ja lausutaan ja jokaisen ominaisuuden alla on teksti englanniksi ja arabiaksi ja voit itse opiskella samalla.
...suomeksi on sellainen kirja kuin "Jumalan 99 kaunista nimeä" - löytynee kirjastoista myös, se on oikein hyvä kirja koska siinä on jokaisen nimen selitys annettu myös :)
- alllaahulla
on 100 nimeä. Tunnet ilmeisesti islaamin yhtä hyvin kuin täkäläiset "kristityt" Raamatun.
- Gohar
alllaahulla kirjoitti:
on 100 nimeä. Tunnet ilmeisesti islaamin yhtä hyvin kuin täkäläiset "kristityt" Raamatun.
..100 nimeä,mutta tavallinen ihminen tietää niistä vain 99. Siksi mm 99 helmeä rukousnauhassa.
- islamin uskonto
alllaahulla kirjoitti:
siinä on vissi ero islamia ei harjoiteta vanhan arabialaisen perinteen mukaan vaan islamin uskonnon oppien mukaan.
Näin voi olla ja jopa joku voi sanoa näin islamissakin mutta 5 vuoden aikana ei ole tätä vielä tullut esiin minulle ainakaan...misään.Kerro lähde niin tutustumme kenties olemme olleet väärässä.
Sahabit eli Muhammedin SAAS seuralaiset ja seuraajat kertoivat että älkää kuunnelko meitä jos löydätte Koraanista jakeen joka osoittaa tietomme vääräksi vaan seuratkaa Koraania eli Jumalan sanaa älkää ihmisiä sillä mekin olemme ihmisiä ja voimme olla väärässä Jumala on oikeassa.
- hae .....
myös sanalla dua eli pyyntörukous löytyy
- Gohar
että joku viitsii laittaa myös noita sunnien tapoja/sanoja/linkkejä jne. :)
- ja mistä löytyy erinomainen
apuneuvo niin aloittelijoille kuin vanhemmillekkin.Kyseessä ei ole rukkousnauha vaan tasbeeh.
- Kotimaisuus kunniaan
Tasbeeh??? Jo on kumma, ettei asioita voida nimetä suomeksi!
- Gohar
Kotimaisuus kunniaan kirjoitti:
Tasbeeh??? Jo on kumma, ettei asioita voida nimetä suomeksi!
Tasbeeh tai tasbih tarkoittaa rukousnauhaa ja tuota sanaa muslimit käyttävät siitä kansallisuudesta ja kielestä riippumatta yleensä. Monilla palstoilla törmäät siihen miten asianomaiset käyttävät ei-suomalaisia sanoja ja käsitteitä "oman alansa" asioista ja paljon on vakiintuneita vierasperäisiä sanoja ja ilmaisuja joita ei välttämättä edes pysty suomentamaan. Mutta aina voi kysyä tai valmiiksi kirjoittaja jo huomata selittää jonkun vierasperäisen sanan merkityksen kyllä.
- Kummeksuja 2
Gohar kirjoitti:
Tasbeeh tai tasbih tarkoittaa rukousnauhaa ja tuota sanaa muslimit käyttävät siitä kansallisuudesta ja kielestä riippumatta yleensä. Monilla palstoilla törmäät siihen miten asianomaiset käyttävät ei-suomalaisia sanoja ja käsitteitä "oman alansa" asioista ja paljon on vakiintuneita vierasperäisiä sanoja ja ilmaisuja joita ei välttämättä edes pysty suomentamaan. Mutta aina voi kysyä tai valmiiksi kirjoittaja jo huomata selittää jonkun vierasperäisen sanan merkityksen kyllä.
No miten ihmeessä kaiken maailman lutkut, hellarit, ateistit, mormonit ja muut klikit pystyvät ilmaisemaan uskonsa tai uskottomuutensa ilman kummallisia nimityksiä?
Kummeksuja 2 kirjoitti:
No miten ihmeessä kaiken maailman lutkut, hellarit, ateistit, mormonit ja muut klikit pystyvät ilmaisemaan uskonsa tai uskottomuutensa ilman kummallisia nimityksiä?
"lutkut" ja "hellarit" tarkotavat? Arabiaa?
- Vaan aitoa stadia
Aabra-ham kirjoitti:
"lutkut" ja "hellarit" tarkotavat? Arabiaa?
Lutku = luterilainen,
hellari = helluntailainen
ja varmuuden vuoksi vielä:
momoni = myöhempiaenaikojenjeesuksenkristuksenkirkkolainen. - Eriarvoistaja
Vaan aitoa stadia kirjoitti:
Lutku = luterilainen,
hellari = helluntailainen
ja varmuuden vuoksi vielä:
momoni = myöhempiaenaikojenjeesuksenkristuksenkirkkolainen.Mihinkäs tuosta mormonien selityksestä jäi 'pyhien'?
- ja sinä tietysti
Gohar kirjoitti:
käytät farsinkielisessä puheessasi suomen sanaa "ruokousnauha", kun puhut suomalaisista ei-muslimeista. Jeh.
- Suomee ja savvoo
ja sinä tietysti kirjoitti:
käytät farsinkielisessä puheessasi suomen sanaa "ruokousnauha", kun puhut suomalaisista ei-muslimeista. Jeh.
Pakko käyttää. Ja muitakin suomenkielisiä sanoja, kun en noitten persialaisten ääntelystä ole niin tipan vertaa perillä.
Eriarvoistaja kirjoitti:
Mihinkäs tuosta mormonien selityksestä jäi 'pyhien'?
Koska "mormoni" oli jo lyhennetty muotoon "momoni", saattoi tuon yhden sanan jättää pois (-;
- savolaisille ymmärrettäväksi
Suomee ja savvoo kirjoitti:
Pakko käyttää. Ja muitakin suomenkielisiä sanoja, kun en noitten persialaisten ääntelystä ole niin tipan vertaa perillä.
teokseksi ... :) niin että sisältö säilyy mahdollisimman tarkoituksenmukaisena koska jo muut käännökset englantiin ja suomeen on vaikeita tulkinnallisesti arabiankielen monimuotoisuuden ja merkityksellisyyden takia. :):):)
- Aloittelija.
Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille. Vastauksistanne on ollut minulle paljon apua. :)
- yksi merkit....
Otetaan täysi (101-helminen) rukousnauha. Otetaan rukousnauha käsiin niin että käsien väliin jää nauhan alusta lukien 34 helmeä. Tehdään niyya. Sitten sanotaan 3 kertaa salarwat (Tervehdykset Profeetalle ja Hänen talon väelleen). Otetaan yhdestä käsien väliin jäävästä helmestä kiinni laskematta helmiä. Lasketaan alusta päin kaksi helmeä kerrallaan. Jos jäljelle jää yksi helmi "Tee asia" jos jäljelle jää kaksi helmeä "Älä tee sitä".
http://www.suomenshiiamuslimit.org/phpBB2/viewtopic.php?t=440&highlight=rukousnauha
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841