Mitä mieltä SKP:n kannattajat olette Valko-Venäjän tuoreista presidentin vaaleista ja sen tuloksesta?
Entä mitä mieltä olette yleisesti ottaen Valko-Venäjän yhteiskuntajärjestelmästä?
On täysin selvä asia, että vaaleissa on tapahtunut jälleen kerran pahimman luokan vaalivilppi. Äänestystulos oli taas kerran väärennetty presidentti Lukashenkon eduksi. Maan oppositio oli jopa itse myöntänyt ennen vaaleja sen, ettei heillä ole minkäänlaisia mahdollisuuksia voittaa tulevia presidentin vaaleja.
Tässä vielä linkkejä kyseisestä aiheesta.
http://www.ess.fi/webzine.jsp?main=21&category=25&dept=2
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2006/03/432357
http://www.iltalehti.fi/2006/03/20/200603204274976_uu.shtml
http://www.soneraplaza.fi/uutiset/artikkeli/0,2936,h-8486_a-30605973_feed-1,00.html
Valko-Venäjän vaaleista
18
779
Vastaukset 18
- käryä
Tuskin rehelliset vaalit. Olisiko nämä olleet niinsanotut demokraattiset vaalit?
- osaa rehellisiä olla
Niin,tässä nähtiin siis Valko-Venäjällä,kuten monessa muussakin entisen Itäblokin maissa,että paskasakkikommarit ei halua sivistystä alueelleen,vaan haluavat pitää kansansa kivikaudessa,vilpillisin keinóin,vaalituksia väärentämällä.Pitäs USA:n armeija lähettää sinne
osaa rehellisiä olla kirjoitti:
Niin,tässä nähtiin siis Valko-Venäjällä,kuten monessa muussakin entisen Itäblokin maissa,että paskasakkikommarit ei halua sivistystä alueelleen,vaan haluavat pitää kansansa kivikaudessa,vilpillisin keinóin,vaalituksia väärentämällä.Pitäs USA:n armeija lähettää sinne
Tuskin kovinkaan moni SKP:n kannattajista on tässä asiassa Lukashenkon diktatuurin puolella. Joka tapauksessa on selvä asia, että vaalien tulosta on väärennetty epärehellisin keinoin Lukashenkon eduksi. Ei siitä jenkkien armeijasta olisi tässä tapauksessa mitään apua, sillä Irakin sotakin on kestänyt jo kokonaiset kolme vuotta! Eikä minkäänlaista loppua tuolle operaatiolle ole ainakaan vielä näkyvissä.
- kysymys.
DarkFear kirjoitti:
Tuskin kovinkaan moni SKP:n kannattajista on tässä asiassa Lukashenkon diktatuurin puolella. Joka tapauksessa on selvä asia, että vaalien tulosta on väärennetty epärehellisin keinoin Lukashenkon eduksi. Ei siitä jenkkien armeijasta olisi tässä tapauksessa mitään apua, sillä Irakin sotakin on kestänyt jo kokonaiset kolme vuotta! Eikä minkäänlaista loppua tuolle operaatiolle ole ainakaan vielä näkyvissä.
Tervehdys !
Olet kirjoitellut Suomi24 palstoille profiilisi mukaan kesästä asti ja olen seurannut monia väittelyitä joita olet käynyt eri henkilöiden kanssa.
Kysyisinkin että onko ajatusmaailmasi millään lailla muuttunut käymistäsi keskusteluista? Oletko huomannut olevasi joissakin asioissa aivan väärässä? Vai oletko kaikista asioista aivan samaa mieltä kuin ennen alkamista tänne kirjoittelemaan? - vituttaa.
kysymys. kirjoitti:
Tervehdys !
Olet kirjoitellut Suomi24 palstoille profiilisi mukaan kesästä asti ja olen seurannut monia väittelyitä joita olet käynyt eri henkilöiden kanssa.
Kysyisinkin että onko ajatusmaailmasi millään lailla muuttunut käymistäsi keskusteluista? Oletko huomannut olevasi joissakin asioissa aivan väärässä? Vai oletko kaikista asioista aivan samaa mieltä kuin ennen alkamista tänne kirjoittelemaan?Vanhaa kommaria. Belaruksessa ei tietoakaan demokratiasta. Komukoiden luoma poliisivaltio.
- jahan nyt on
vituttaa. kirjoitti:
Vanhaa kommaria. Belaruksessa ei tietoakaan demokratiasta. Komukoiden luoma poliisivaltio.
Iranin asiat kuntoon, sitten vasta Valko-Venäjän. Eipäs hoppuilla. Ei Irakia kohta tarvi enää muistella. Nobelin rauhanpalkinto demokratian levittämisestä Bushille.
kysymys. kirjoitti:
Tervehdys !
Kysyisinkin että onko ajatusmaailmasi millään lailla muuttunut käymistäsi keskusteluista? Oletko huomannut olevasi joissakin asioissa aivan väärässä? Vai oletko kaikista asioista aivan samaa mieltä kuin ennen alkamista tänne kirjoittelemaan?Voin sanoa, ettei ajatusmaailmani/mielipiteeni ole muuttuneet oikeastaan ollenkaan. Voisitko perustella hieman tarkemmin, millä perusteella mielipiteeni olisivat mahdollisesti jotenkin muuttuneet viime kesästä?
Yleensä pyrin kyllä ottamaan asioista selvää, ennen kun alan kirjoittelemaan tänne mitään. Mutta jos tässä on kyse mielipideasioista, niin niissä ei ole oikeita/vääriä vastauksia, koska ne ovat jokaisen omia mielipiteitä. Mielestäni olen kuitenkin avarakatseisempi, kun muut SKP:n kannattajat, joten ehkä sen perusteella luulet minun jotenkin vaihtaneen mielipiteitäni. Olen ajatellut asioita varsin monestä eri näkökulmasta.- punikkisaasta Lukasenkolle
jahan nyt on kirjoitti:
Iranin asiat kuntoon, sitten vasta Valko-Venäjän. Eipäs hoppuilla. Ei Irakia kohta tarvi enää muistella. Nobelin rauhanpalkinto demokratian levittämisestä Bushille.
Kohtalon kellot käyvät Valko-Venäjän saastapunikki Lukasenekolle,ja hänen punafasistiselle paskasakilleen.Euroopan yhdistynyt oikeisto-oppositio kerää jo voimia,kaataakseen tämän saastapunikkivallan.Toivottavasti myös Ranska lähettää muukalaislegioonan tappamaan punikit
- MieVaan.
Joku kerran kysyi toveri Stalinilta.
Miten meidän käy vaaleissa ?
Aurinkoinen vastasi"Ei mitenkään,koska se voittaa vaalit kuka laskee äänet"
Toveri Lukashenko on ymmärtänyt tämän viisauden.
Ihmettelen vaan,millaista on sosialistinen ja kommunistinen demokratia ? - ak48
Valitewttavasti SKP tukee Lukaa tai muuta ei ainakaan voi päätellä Tiedonantajan jatkuvasta vaikenemisesta.
Minulle jotkut kommunistit ovat kehuneet Lukaa ja kielräneet hänen arvostelunsa.
He tukevat Lukaa, koska näkevät tässä pikku-Stalinin ja onhan Valko-Venäjän järjestelmä yhä valtiokapitalistinen.
Maan suhteissa muihin roistovaltioihin, kuten Syyriaan, voi nähdä jopa "anti-imperialismia.
Paljon avoimemmin SKP on tukenut kuitenkin esim. Slobodan Milosevicin Serbiaa näistä kaikista mainituista syistä.
Ja tässä SKP ei ole ollut yksin: myös MTL hehkuttaa Slobodanin muistoa ja aikanaan (1999)Sosialistiliitto teki Serbian puolesta sotaprogandaa tyyten vaieten Kosovon albaanien kansanmurhasta.En usko, että kovinkaan moni SKP:n kannattajista tukee Lukashenkon diktatuurihallitusta. Mutta kommunistisen työväen puolueen, eli KTP:n jäsenistä saattaa hyvinkin löytyä näitä Lukashenkon tukijoita. Haluan muistuttaa, että SKP ja tämä kommunistinen työväen puolue eroavat hyvin paljon toisistaan.
Itse en todellakaan tule Stalinia, Lukashenkoa, Kim Jongia tai Milosevicia. Yhtä kielteisesti suhtaudun myös Syyrian, Pohjois-korean ja Iranin kaltaisiin diktatuurivaltioihin. Olen kirjoittanut monia kirjoituksia, joissa olen kritisoinut voimakkaasti mm. Milosevicia ja näitä Serbian sotarikollisia.- Lukashenka
DarkFear kirjoitti:
En usko, että kovinkaan moni SKP:n kannattajista tukee Lukashenkon diktatuurihallitusta. Mutta kommunistisen työväen puolueen, eli KTP:n jäsenistä saattaa hyvinkin löytyä näitä Lukashenkon tukijoita. Haluan muistuttaa, että SKP ja tämä kommunistinen työväen puolue eroavat hyvin paljon toisistaan.
Itse en todellakaan tule Stalinia, Lukashenkoa, Kim Jongia tai Milosevicia. Yhtä kielteisesti suhtaudun myös Syyrian, Pohjois-korean ja Iranin kaltaisiin diktatuurivaltioihin. Olen kirjoittanut monia kirjoituksia, joissa olen kritisoinut voimakkaasti mm. Milosevicia ja näitä Serbian sotarikollisia.Lue tiedonantajaa, uusimmassa artikkelissa oli kirjoitus Valko-Venäjästä.
- Komissaari
DarkFear kirjoitti:
En usko, että kovinkaan moni SKP:n kannattajista tukee Lukashenkon diktatuurihallitusta. Mutta kommunistisen työväen puolueen, eli KTP:n jäsenistä saattaa hyvinkin löytyä näitä Lukashenkon tukijoita. Haluan muistuttaa, että SKP ja tämä kommunistinen työväen puolue eroavat hyvin paljon toisistaan.
Itse en todellakaan tule Stalinia, Lukashenkoa, Kim Jongia tai Milosevicia. Yhtä kielteisesti suhtaudun myös Syyrian, Pohjois-korean ja Iranin kaltaisiin diktatuurivaltioihin. Olen kirjoittanut monia kirjoituksia, joissa olen kritisoinut voimakkaasti mm. Milosevicia ja näitä Serbian sotarikollisia."Itse en todellakaan tule Stalinia, Lukashenkoa, Kim Jongia tai Milosevicia. Yhtä kielteisesti suhtaudun myös Syyrian, Pohjois-korean ja Iranin kaltaisiin diktatuurivaltioihin. Olen kirjoittanut monia kirjoituksia, joissa olen kritisoinut voimakkaasti mm. Milosevicia ja näitä Serbian sotarikollisia."
Mitä vikaa on Korean Demokraattisessa Kansantasavallassa? Miten se on muka diktatuuri? Maan yhteiskunnan rakenne on nimittäin hyvin erilainen Kuin Neuvostoliiton. En lähtisi myöskään vertaamaan KDKT:ta Iraniin, koska sekin on hyvin erilainen, eikä perustu samanlaiseen järjestelmään.
Kritisoitko vain serbejä? Eivät serbit toki täysin puhtaita pulmusia ollut. Vuosina 1991-1992 Kroatia, Slovenia, Makedonia ja Bosnia-Herzegovina erosivat Jugoslaviasta. Sen seurauksena monet suuret serbivähemmistöt niin Kroatiassa kuin Bosniassa vastustivat Jugoslavian hajoamista ja halusivat oikeutta itsemääräämiseen pysyäkseen liittovaltiossa, kuten muslimit ja kroaatit samoin perustein lähtivät siitä.
Slobodan Milosevic, joka toimi Serbian presidenttinä, ei voinut olla tukematta serbejä, kun heitä sorettiin esimerkiksi Kroatiassa ja Bosniassa. Milosevic yritti suojella serbejä ja Jugoslavian alueellista koskemattomuutta. Milosevicia ei Haagin kenguruoikeudenkäynnin aikana saatu tuomituksi mistään, sillä kaikki häntä vastaan kohdistuneet syytökset olivat osoittautuneet joko valheellisiksi, vääristetyiksi tai virheellisiksi. Olisihan Milosevic jo monia vuosia sitten tuomittu, jos hän syyllinen olisi ollut. - Lahden herra
Hän kunnioittaa opposition kannattajien pahoinpitelijoita ja stalinisteja. Ammu hänet.
Komissaari kirjoitti:
"Itse en todellakaan tule Stalinia, Lukashenkoa, Kim Jongia tai Milosevicia. Yhtä kielteisesti suhtaudun myös Syyrian, Pohjois-korean ja Iranin kaltaisiin diktatuurivaltioihin. Olen kirjoittanut monia kirjoituksia, joissa olen kritisoinut voimakkaasti mm. Milosevicia ja näitä Serbian sotarikollisia."
Mitä vikaa on Korean Demokraattisessa Kansantasavallassa? Miten se on muka diktatuuri? Maan yhteiskunnan rakenne on nimittäin hyvin erilainen Kuin Neuvostoliiton. En lähtisi myöskään vertaamaan KDKT:ta Iraniin, koska sekin on hyvin erilainen, eikä perustu samanlaiseen järjestelmään.
Kritisoitko vain serbejä? Eivät serbit toki täysin puhtaita pulmusia ollut. Vuosina 1991-1992 Kroatia, Slovenia, Makedonia ja Bosnia-Herzegovina erosivat Jugoslaviasta. Sen seurauksena monet suuret serbivähemmistöt niin Kroatiassa kuin Bosniassa vastustivat Jugoslavian hajoamista ja halusivat oikeutta itsemääräämiseen pysyäkseen liittovaltiossa, kuten muslimit ja kroaatit samoin perustein lähtivät siitä.
Slobodan Milosevic, joka toimi Serbian presidenttinä, ei voinut olla tukematta serbejä, kun heitä sorettiin esimerkiksi Kroatiassa ja Bosniassa. Milosevic yritti suojella serbejä ja Jugoslavian alueellista koskemattomuutta. Milosevicia ei Haagin kenguruoikeudenkäynnin aikana saatu tuomituksi mistään, sillä kaikki häntä vastaan kohdistuneet syytökset olivat osoittautuneet joko valheellisiksi, vääristetyiksi tai virheellisiksi. Olisihan Milosevic jo monia vuosia sitten tuomittu, jos hän syyllinen olisi ollut.Voisitko itse perustella mitä hyvää Pohjois-korean valtiossa ja yhteiskuntajärjestelmässä muka on?
Ensinnäkin Pohjois-koreassa ei ole minkäänlaista mielipiteen ja sananvapautta, jonka vuoksi ihmisiä vainotaan, kidutetaan ja tapetaan ihan typerien syiden takia. Lisäksi maassa on jo pitkään jatkunut paha nälänhätä ja ruoan lisäksi myös lääkkeistä ja muista hyödyllisistä tarvikkeista on maassa jatkuva pula.
En nyt verrannut Irania kommunistisiin valtioihin, mutta kun monet vasemmistolaiset taitavat puolustella myös Irania heidän tekemistään ihmisoikeusrikkomuksista.
En kritisoi pelkästään serbejä, sillä Jugoslavian sodasta löytyy kyllä syyllisiä melkein joka osapuolesta. Tosin serbien joukosta taitaa kyllä löytyä ne kaikkein pahimmat ja raakalaismaisimmat sotarikolliset. En voi kun ihmetellä, miksi ihmeessä puolustelet Milosevicin kaltaista sotasyyllistä ja kansanmurhaajaa?
Milosevicin syyllisyydestä on aivan turha kiistellä, koska todisteita häntä vastaan on todellakin löytynyt enemmän kuin riittävästi. Suosittelen lukemaan sellaisen kirjan kun, "Slobodan Milosevic - Euroopan sairain mies". Tässä kirjassa kerrotaan mielenkiintoista tietoa Jugoslavian sodasta ja niistä rikoksista joihin Milosevicin ja serbihallinnon todetaan syyllistyneen.- Komissaari
DarkFear kirjoitti:
Voisitko itse perustella mitä hyvää Pohjois-korean valtiossa ja yhteiskuntajärjestelmässä muka on?
Ensinnäkin Pohjois-koreassa ei ole minkäänlaista mielipiteen ja sananvapautta, jonka vuoksi ihmisiä vainotaan, kidutetaan ja tapetaan ihan typerien syiden takia. Lisäksi maassa on jo pitkään jatkunut paha nälänhätä ja ruoan lisäksi myös lääkkeistä ja muista hyödyllisistä tarvikkeista on maassa jatkuva pula.
En nyt verrannut Irania kommunistisiin valtioihin, mutta kun monet vasemmistolaiset taitavat puolustella myös Irania heidän tekemistään ihmisoikeusrikkomuksista.
En kritisoi pelkästään serbejä, sillä Jugoslavian sodasta löytyy kyllä syyllisiä melkein joka osapuolesta. Tosin serbien joukosta taitaa kyllä löytyä ne kaikkein pahimmat ja raakalaismaisimmat sotarikolliset. En voi kun ihmetellä, miksi ihmeessä puolustelet Milosevicin kaltaista sotasyyllistä ja kansanmurhaajaa?
Milosevicin syyllisyydestä on aivan turha kiistellä, koska todisteita häntä vastaan on todellakin löytynyt enemmän kuin riittävästi. Suosittelen lukemaan sellaisen kirjan kun, "Slobodan Milosevic - Euroopan sairain mies". Tässä kirjassa kerrotaan mielenkiintoista tietoa Jugoslavian sodasta ja niistä rikoksista joihin Milosevicin ja serbihallinnon todetaan syyllistyneen."Voisitko itse perustella mitä hyvää Pohjois-korean valtiossa ja yhteiskuntajärjestelmässä muka on?"
Korean Demokraattinen Kansantasavalta on valtio, joka ei hyväksy Yhdysvaltain ylivaltapyrkimyksiä. Se on myös monille sosialismin ja imperialismin vastaisuuden suuri linnake.
KDKT:n järjestelmässä on paljon hyvää. Sitä väitetään "stalinisteseksi diktatuuriksi" vaikka maan rakenne on hyvin erilainen, kuin entisissä Itä-Euroopan maissa. Itä-Euroopassa kun systeemi perustui enemmänkin ylhäältä alaspäin ohjautuvaan komentoon ja holhoukseen.
KDKT on eräänlainen neuvostoyhteiskunta, joka koostuu alhaalta ylöspäin rakentuvasta neuvostojen pyramidista. Neuvostot ovat Korean työväenpuolueen rinnalla merkittävässä osassa vaikuttamisessa. Kansalaisten poliittinen osallistuminen on turvattu ja heillä on aktiivinen rooli poliittisessa päätöksenteossa niin paikallisella, aluellisella kuin myös kansallisella tasolla kuulumalla ammattiyhdistyksiin tai yhteen kolmesta puolueesta (Korean työväenpuolue, sosialidemokraattinen puolue ja buddhalainen puolue). Lisäksi maa ei ole keskitetty diktatuuri. Siellä on toimeenpanovaltaa, lainsäädäntövaltaa ja tuomiovaltaa käyttävät elimet.
"Ensinnäkin Pohjois-koreassa ei ole minkäänlaista mielipiteen ja sananvapautta, jonka vuoksi ihmisiä vainotaan, kidutetaan ja tapetaan ihan typerien syiden takia."
Siellä on kolme erilaista puoluetta. Kyllä kansalaiset voivat osallistua poliittiseen vaikuttamiseen.
Teloituksia on, mutta maa ei ole ainoa maailmassa, jossa rikoslain mukaisesti tuomitaan kuolemaan.
"Lisäksi maassa on jo pitkään jatkunut paha nälänhätä ja ruoan lisäksi myös lääkkeistä ja muista hyödyllisistä tarvikkeista on maassa jatkuva pula."
Nälänhätää KDKT:ssa ei ole olut sitten 90-luvun kolmen perättäisen katovuoden. 1990-luvulla maata koetteli voimakkaat tulvat, jotka aiheutuivat epätavallisista ilmasto-olosuhteista. Luonnonkatastrofien seurauksena melkein koko maa joutui tulvaveden alle ja melkein kaikki kaivokset täyttyivät vedellä. Lisäksi kuivuusaallot veivät satoja ja hirmumyrskyt aiheuttivat ongelmia. Luonnonkatastrofit aiheuttivat monen miljardin USA:n dollarin suuruiset vahingot. Myös tämän jälkeen luonnonmullistukset ovat aiheuttaneet valtavia vahinkoja kansalle ja valtion taloudelle. KDKT:n bruttokansantuote henkilöä kohti laskettuna on pienentynyt 50% verrattuna 1980-lukuun. 1990-luvun tuhoisien sääolosuhteiden sekä Neuvostoliiton/sosialististen maiden romahduksen ja Yhdysvaltain asettamien taloudellisten/sotilaallisten/poliittisten saartojen aiheuttamat talousongelmat ovat helpottuneet ja valtion talous on huomattavasti paremmassa kunnossa. Osittain tilanteen parantumiseen on vaikuttanut vahva kansanarmeija, joiden jäsenet auttamat viljelijöit kylvössä ja sadonkorjuussa, kunnostavat/rakentavat teollisuuutta, energia- ja sähköyhteyksiä jne... Komissaari kirjoitti:
"Voisitko itse perustella mitä hyvää Pohjois-korean valtiossa ja yhteiskuntajärjestelmässä muka on?"
Korean Demokraattinen Kansantasavalta on valtio, joka ei hyväksy Yhdysvaltain ylivaltapyrkimyksiä. Se on myös monille sosialismin ja imperialismin vastaisuuden suuri linnake.
KDKT:n järjestelmässä on paljon hyvää. Sitä väitetään "stalinisteseksi diktatuuriksi" vaikka maan rakenne on hyvin erilainen, kuin entisissä Itä-Euroopan maissa. Itä-Euroopassa kun systeemi perustui enemmänkin ylhäältä alaspäin ohjautuvaan komentoon ja holhoukseen.
KDKT on eräänlainen neuvostoyhteiskunta, joka koostuu alhaalta ylöspäin rakentuvasta neuvostojen pyramidista. Neuvostot ovat Korean työväenpuolueen rinnalla merkittävässä osassa vaikuttamisessa. Kansalaisten poliittinen osallistuminen on turvattu ja heillä on aktiivinen rooli poliittisessa päätöksenteossa niin paikallisella, aluellisella kuin myös kansallisella tasolla kuulumalla ammattiyhdistyksiin tai yhteen kolmesta puolueesta (Korean työväenpuolue, sosialidemokraattinen puolue ja buddhalainen puolue). Lisäksi maa ei ole keskitetty diktatuuri. Siellä on toimeenpanovaltaa, lainsäädäntövaltaa ja tuomiovaltaa käyttävät elimet.
"Ensinnäkin Pohjois-koreassa ei ole minkäänlaista mielipiteen ja sananvapautta, jonka vuoksi ihmisiä vainotaan, kidutetaan ja tapetaan ihan typerien syiden takia."
Siellä on kolme erilaista puoluetta. Kyllä kansalaiset voivat osallistua poliittiseen vaikuttamiseen.
Teloituksia on, mutta maa ei ole ainoa maailmassa, jossa rikoslain mukaisesti tuomitaan kuolemaan.
"Lisäksi maassa on jo pitkään jatkunut paha nälänhätä ja ruoan lisäksi myös lääkkeistä ja muista hyödyllisistä tarvikkeista on maassa jatkuva pula."
Nälänhätää KDKT:ssa ei ole olut sitten 90-luvun kolmen perättäisen katovuoden. 1990-luvulla maata koetteli voimakkaat tulvat, jotka aiheutuivat epätavallisista ilmasto-olosuhteista. Luonnonkatastrofien seurauksena melkein koko maa joutui tulvaveden alle ja melkein kaikki kaivokset täyttyivät vedellä. Lisäksi kuivuusaallot veivät satoja ja hirmumyrskyt aiheuttivat ongelmia. Luonnonkatastrofit aiheuttivat monen miljardin USA:n dollarin suuruiset vahingot. Myös tämän jälkeen luonnonmullistukset ovat aiheuttaneet valtavia vahinkoja kansalle ja valtion taloudelle. KDKT:n bruttokansantuote henkilöä kohti laskettuna on pienentynyt 50% verrattuna 1980-lukuun. 1990-luvun tuhoisien sääolosuhteiden sekä Neuvostoliiton/sosialististen maiden romahduksen ja Yhdysvaltain asettamien taloudellisten/sotilaallisten/poliittisten saartojen aiheuttamat talousongelmat ovat helpottuneet ja valtion talous on huomattavasti paremmassa kunnossa. Osittain tilanteen parantumiseen on vaikuttanut vahva kansanarmeija, joiden jäsenet auttamat viljelijöit kylvössä ja sadonkorjuussa, kunnostavat/rakentavat teollisuuutta, energia- ja sähköyhteyksiä jne...Pidätkö siis kaikkia niitä valtioita jotenkin hyvinä, jotka eivät hyväksy Yhdysvaltojen imperialismia ja ylivaltapyrkimyksiä?
Ensinnäkin itä-Euroopan kommunistivaltioissa se elämänmeno oli paljon vapaampaa kun diktatuurisessa Pohjois-Koreassa, jossa ihmiset tapetaan nälkään, laitetaan pakkotyöleirille tai kidutetaan hengiltä.
Tuntuu vaan aika ihmeelliseltä, miten Pohjois-koreassa voisi muka olla kolme erilaista puoluetta. Tai sitten kaikki nämä puolueet ovat vaan jotain Kim Jongin talutusnuorassa olevia sätkynukkeja.
Muissa maissa ihmisiä ei tapeta sen takia, jos he yrittävät lähteä pois kotimaastaan. Tämän suhteen Pohjois-korea eroaa selvästi muista valtioista.
Tästä nälänhädästä, kurjuudesta ja poliittisista vainoista on olemassa myös hieman toisenlaista tietoa. En tajua mistä olet keksinyt tuollaista, että Pohjois-korea olisi jotenkin demokraattinen ja korkean elintason valtio. En usko että kovinkaan moni SKP:n kannattajista suosii Kim Jongia ja Pohjois-korean diktatuurijärjestelmää.
Tässä vielä lisää tietoa aiheesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Korea
http://global.finland.fi/konflikti/uudistus2004/pohjois_korea.html
http://www.stefanus.fi/pohjoiskorea.html
https://www.redcross.fi/punainenristi/kansainvalinenapu/fi_FI/pohjoiskorea/- Komissaari
DarkFear kirjoitti:
Pidätkö siis kaikkia niitä valtioita jotenkin hyvinä, jotka eivät hyväksy Yhdysvaltojen imperialismia ja ylivaltapyrkimyksiä?
Ensinnäkin itä-Euroopan kommunistivaltioissa se elämänmeno oli paljon vapaampaa kun diktatuurisessa Pohjois-Koreassa, jossa ihmiset tapetaan nälkään, laitetaan pakkotyöleirille tai kidutetaan hengiltä.
Tuntuu vaan aika ihmeelliseltä, miten Pohjois-koreassa voisi muka olla kolme erilaista puoluetta. Tai sitten kaikki nämä puolueet ovat vaan jotain Kim Jongin talutusnuorassa olevia sätkynukkeja.
Muissa maissa ihmisiä ei tapeta sen takia, jos he yrittävät lähteä pois kotimaastaan. Tämän suhteen Pohjois-korea eroaa selvästi muista valtioista.
Tästä nälänhädästä, kurjuudesta ja poliittisista vainoista on olemassa myös hieman toisenlaista tietoa. En tajua mistä olet keksinyt tuollaista, että Pohjois-korea olisi jotenkin demokraattinen ja korkean elintason valtio. En usko että kovinkaan moni SKP:n kannattajista suosii Kim Jongia ja Pohjois-korean diktatuurijärjestelmää.
Tässä vielä lisää tietoa aiheesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjois-Korea
http://global.finland.fi/konflikti/uudistus2004/pohjois_korea.html
http://www.stefanus.fi/pohjoiskorea.html
https://www.redcross.fi/punainenristi/kansainvalinenapu/fi_FI/pohjoiskorea/http://juche.vunet.org/
http://juche.vunet.org/.Korean Demokraattisen Kansantasavallan elintarviketilanne 2004-2005.html
http://www.kcckp.net/en/
http://www.fao.org/documents/show_cdr.asp?url_file=/docrep/007/j2972e/j2972e00.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 72579
- 65575
- 47568
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522