Hei.
Mietin että mistä voi johtua tai onko kenelläkään muulla vastaavaa. Eli oon aina ollut kova teenjuoja, mutta nyt viimeisten viikkojen aikana juodessani mitä tahansa teetä mulle tulee vatsakipuja ja ripulia. Aluksi ajattelin, että se johtuu siitä, että juon mustaa teetä ilman maitoa, mutta olen nyt juonut maidon kanssa sekä myös vihreää teetä, ja oireet ovat samanlaiset.
Vatsakipuja teenjuonnin jälkeen
2
5038
Vastaukset
- toinen teenjuoja
Teen sisältämät parkkihapot voivat aiheuttaa vatsakipuja etenkin tyhjään mahaan juotuna. Vihreässä teessä näitä happoja on vielä enemmän kuin mustassa, vaikka muuten onkin terveellisempää. Itse en koskaan juokaan teetä tyhjään mahaan, siten kipuja voi ainakin vähentää.
Entä voisiko sulla toi maito olla se kipujen/ripulin aiheuttaja? Onko laktoosi-intoleranssi tutkittu? Tee kun tunnetusti pikemminkin ummettaa kuin aiheuttaa ripulia.- Teenjuoja
Siis olen laktoosi-intolerantikko, tai ei sitä ole diagnosoitu, mutta ne oireet mitä maidon juonnista tulevat riittävät mulle todisteiksi :D tästä syystä käytän laktoositonta maitoa.
Ekoilla kerroilla kun teen jälkeen tuli nämä vatsakivut en käyttäny ollenkaan maitoa, yleensä aina laitan maitoa teehen. Ajattelin että vatsakipu tulee siitä, että en laittanu maitoa teehen, mutta nyt oon juonu teen maidon kanssa ja oireet tulevat silti. Voi olla että syynä on tuo, että oon juonut tyhjään mahaan, kun tarkemmin ajattelee. En ole edes tullut ajatelleeksi tuota mahdollisuutta, mutta vaikuttaa loogiselta. Pitää tarkkailla tota. Tosin syynä voi olla myös että oon jonkinlainen teen suurkuluttaja.
Mutta kiitos vastauksesta :) tarkkailen tilannetta, jos tuo helpottais ettei aivan tyhjään mahaan teetä joisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1705425Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1601297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne221048Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982