Vaginaalinen ultraäänitutkimus

Milliski

mua vähän jännittää/pelottaa.. tällä hetkellä ootan Päijät-Hämeen keskussairaalalta kutsua sinne vaginaaliseen ultraäänitutkimukseen.. auttakaa mua.. mitä siellä sit tapahtuu??

Kiitos jo etukäteen.. =)

12

3138

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä ole

mitään jännittämistä, ei satu ollenkaan. Siinä viedään sellaista sauvaa hyvin vähän emättimen sisään ehkä parisenttiä. On ohuempi kuin penis, joten ei todellakaan satu. Ja kuva näkyy ruudulla kuten tavan ultrassa, näin toimitaan yleensä alkuraskauden ultrissa, koska saadaan tarkempi kuva. Sitten saat luultavasti muutaman kuvan mukaan.

• niin juuri

turha jännittää, ei satu tai juurikaan tunnu. Enemmän tuntuu ja sattuu normaali gynegolokinen tarkistus papa-näytteineen kuin alakautta ultraus

• Milliski

ne kuvat olisi kyl kivaa saada.. =) odotan postia tällä hetkellä innolla.. =)

• outo

sellaiseen tutkimukseen,olet vielä niin nuorikin...

• haluaa

esim. alkuraskauden ultran mikä monesti tehdään juuri alakautta, ei iällä varmaankaan mitään merkitystä ole, vai nuorten äitienkö ei mielestäsi kannata käydä ultrassa?

• ei valmis
        haluaa kirjoitti:

esim. alkuraskauden ultran mikä monesti tehdään juuri alakautta, ei iällä varmaankaan mitään merkitystä ole, vai nuorten äitienkö ei mielestäsi kannata käydä ultrassa?

ihmettelin vaan että kuustoista vuotiaana,eikä ainakaan toivottavasti harkitse vielä äitiyttä.Pitäis ensiks kasvaa aikuiseksi.

• raskaana ja
        ei valmis kirjoitti:

ihmettelin vaan että kuustoista vuotiaana,eikä ainakaan toivottavasti harkitse vielä äitiyttä.Pitäis ensiks kasvaa aikuiseksi.

olikohan jotain 11 viikolla, sillähän hän on ultraan menossa.

• Milliski

neuvolassa se täti sano että se tehdään kaikille.. näkee paremmin kuinka iso sikiö on ja pystytään määrittelemään paremmin laskettuaika.. enhän mä sinne menis jos ei tarvis.. =) täällä Lahdessa on sit vissiin sellanen tapa..

• Milliski
        raskaana ja kirjoitti:

olikohan jotain 11 viikolla, sillähän hän on ultraan menossa.

tiiän ikäni, abortti ei koskaan käynyt mielessä.. ei mulla koulua, niin hyvään väliin lapsi tulee.. =) ei tarvi koulua lopettaa.. joo.. olen raskausviikolla 11 2.. sanokoot muut mitä hyvänsä iästäni, mutta tunnen itseni valmiiks äidiksi, vaikka ite vielä teini.. piste..

• Milliski
        Milliski kirjoitti:

neuvolassa se täti sano että se tehdään kaikille.. näkee paremmin kuinka iso sikiö on ja pystytään määrittelemään paremmin laskettuaika.. enhän mä sinne menis jos ei tarvis.. =) täällä Lahdessa on sit vissiin sellanen tapa..

Ei se neuvola täti multa kysynny mitään että haluanko vai enkö mennä vaginaaliseen ultraan Päijät-Hämeen keskussairaalaan.. :O en sit tiedä mitä tuolla siitä tarkotettiin että ei tarvii jos ei haluu tai sellasen kuvan sain.. :O ihmetyttää.. oon mä normaalissa ultrassa jo pienokaisen nähny neuvola ja lääkärikäynnillä.. täälläkun lahdessa ahtialan neuvolassa on oma normaali ultra.. =)

• sitä
        Milliski kirjoitti:

Ei se neuvola täti multa kysynny mitään että haluanko vai enkö mennä vaginaaliseen ultraan Päijät-Hämeen keskussairaalaan.. :O en sit tiedä mitä tuolla siitä tarkotettiin että ei tarvii jos ei haluu tai sellasen kuvan sain.. :O ihmetyttää.. oon mä normaalissa ultrassa jo pienokaisen nähny neuvola ja lääkärikäynnillä.. täälläkun lahdessa ahtialan neuvolassa on oma normaali ultra.. =)

tehdään ihan kaikkialla alkuraskauden ultrauksia alakautta, koska se on tarkempi, sullakin sen tekee varmaankin lääkäri ja luulen et hän arvioi lasketun ajan sikiön koon mukaan ja saattaa katsoa myös niskaturvotuksen.

• vauvan takia
        Milliski kirjoitti:

En olisi missään tapauksessa jättänyt käymättä, sillä siinä saa tietää että onko raskaus kunnolla käynnissä ja mikä vauvan tila on. Tietenkin tämä on minun mielipide, mutta etuus se on eikä ollenkaan haitta. Ja kun se ei todellakaan satu tms. Mahan päältä katsottuna ei välttämättä nähdä kaikkea, etenkin jos vatsan peitettä on jonkin verran liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4565
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2974
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2453
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1757
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1429
    6. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1391
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1232
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      949
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      928
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      884
    Aihe