Onko kellään kokemuksia piikkikurkun kasvatuksesta? Kuinka hoiditte siemenien kylmäkäsittelyn? Ehtiikö piikkikurkku tehdä hedelmiä ja talvehtiiko sen juurakko vai lisätäänkö sitä joka vuosi siemenistä (jos sitä satoa nyt ehtii tulla)
Piikkikurkun kasvatus
2
858
Vastaukset
- pikkelssikurkk
Aloitin muutamalla siemenellä joitakin vuosia sitten kurkun kasvattamisen (koristeköynnös). Siemenet jääkaappiin ja liotus ennen kylvämistä.
Köynnös kasvaa lähes pari metriseksi ja satoa tulee. Kurkku "sylkee" kypsät siemenet, jotka yritän kerätä talteen. Maahan kadonneet siemenet talvehtivat ja kasvavat lähes yhtä hyvin.
Tietääkö joku, voiko tätä hauskaa piikkipalloa oikeasti syödä?- echinocystis
Muistaisin lukeneeni jostain että intiaanit ovat käyttäneet kasvia lääketarkoitukseen. Sillä on parannettu reumaa ja eturauhasvaivoja. Luulisin että kasvi on jossainmäärin myrkyllinen, tai eivätkös nuo lääkekasvit yleensä "väärin "naposteltuina ole?? Vieläköhän ehdin laittaa siemenet jääkaappiin?
Luin muuten jotain vanhaa keskustelua jossa joku väitti piikkikurkun haisevan pahalle ja olevan todella myrkyllinen. Samassa keskustelussa kerrottiin kuinka piikkikurkku tekee yhden ison torvimaisen kukan.Taisivat sekoittaa sen hulluruohoon.(olikohan tuo nyt se oikeanimi?) Piikkikurkkuhan tekee hieman samanlaisen kukinnon kuin esim:rönsytiarella. Kerran olen onnistunut sen saamaan kukkimaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908346Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424738Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452595Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090