Minkähän niminen oli toimittaja joka lopetti toimittajan työt ja lähti Lappiin kullankaivajaksi? hän kirjoitteli runoja ainakin yhdestä runosta on tehty iskelmä joskus harvoin radiosta kuulee.Kyseinen mies kuoli mökkinsä tulipalossa siellä Lapissa. Olisi kiva jos joku muistaisi miehen nimen ja musiikkikappaleen nimen ja esittäjän nimen.
Kullankaivaja
30
5295
Vastaukset
- Foksy
että tarkoitat kappaletta: Kaunis maa.
Sen on sanoittanut Esa Kujala.
Muistan kuulleeni saman tarinan tästä tekijästä,
kuin mitä kirjoitit.
Kappaleen on levyttänyt esimerkiksi Esko Rahkonen. Viime vuonna ilmestyneellä Rahkosen levyllä on tämä kappale.
Toivottavasti tästä oli apua :)- Jorte
oikeassa olit Foksy,oikea mies ja kappale.
- AKK8
Mun isosetä Esa Kujala
- goldenjkela
mies oli Esa Kujala. Pyysi rengiksi monta kertaa, lopulta perikunta pyysi ja menin. Siellä asun ja kaivan. Esa kirjoitti runoja "Pisaroita olevaisen olkapäällä". Jamppa Tuominen levytti ainakin yhden runoista, taisi olla "kaunis maa" tai joku sellainen.
- mumma
Onko myös Rahkosen levyttämä "Laaksojen laulu" Esa Kujalan runoja? Etsin nuottia, mutta en ole löytänyt, ohko vinkkiä?
- AKK8
mun isosetä olis kiva kuulla lisää
- Jari.D1
AKK8 kirjoitti:
Kaunis maa, oli runo edesmennen lapsen lapsen muistoksi, jos oikein muistan, jälkeenpäin tehty lauluksi. Aikaa mennyt niin paljon, voin kertoa että olin paikalla, kun palo tapahtui 27.1.1990 n.klo 21. vietimme Esan 63v päivää.
- Raspin kanssakulkija
Jari.D1 kirjoitti:
Kaunis maa, oli runo edesmennen lapsen lapsen muistoksi, jos oikein muistan, jälkeenpäin tehty lauluksi. Aikaa mennyt niin paljon, voin kertoa että olin paikalla, kun palo tapahtui 27.1.1990 n.klo 21. vietimme Esan 63v päivää.
Jari, voitko ottaa yhteyttä: puh. 0400 185081!
Haluaisin jutella Raspista... - Hannele Esan tytär
AKK8 kirjoitti:
Hei, sä olet siis mun serkkuni lapsi??? Kenen? Jos joskus vielä käyt tällä
sivulla,niin ota ihmeessä yhteyttä .Meiliosoite on : [email protected]
terv.Hannele Kujala (siis Esa Kujalan tytär=) - Tv.Palokärki
Ei ole keskustelut vanhentunut -eikä vanhene:-)Olin paljon tekemisissä Esa Kujalan kanssa kun itse kaivelin kultaa Jäkäläpään pohjoispuolella.Monta on muistoa Esasta ja kaikki mukavia.
- tyär
Olipa iloinen yllätys löytää isästäni keskustelu täällä-on vain jo varmaan vanhentunut,joten kukaan ei lue enää.Mutta rakas kullankaivaja isä elää sydämessäni ja joskus kuulee vielä hänen laulujaan.
Kaikille isän ystäville halaus
Hannele Kujalalta- Karin
Olisitko ystävällinen ja ottaisit yhteyttä minuun joko sähköpostitse karin.nissinen(at)elisanet.fi tai puhelimitse 0500-257127. Asiani koskee isääsi Esa Kujalaa.
Ystävällisin terveisin
Karin Nissinen - rpkkkk
Kultamailla kuljeskelin isäsi valtaukselle satuin. Hetkesi hiljennyin ja kuvailin. Yhtään lekendaarista kultamiestä en oli tavallunt, mutta jotenkin suuren vaikutuksen tekevät.
- jussi hartoma
Luetkohan vuosien takaa viestejä. Olin isäsi ystävä ja pomokin radiohommissa. Tapasin lukuisia kertoja ja kävin hänen luonaan Miessissä. Olin suruissani hänen kohtalostaan, koska meillä synkkasi hyvin. Koin hänen etiäisensä vahvasti. esimerkiksi hän aavisti jonkun tulon ja se olin minä. Jätin muistoksi käynnilläni 'pyrkyrien palstalla' hänen haudalleen kultapitoisen kiven.
Olen tekemässä postimerkkinäyttelyyn kokoelmaa 'erään kullankaivajan tarina' ja se on Esasta. Sattumalta törmäsin viestiisi. 8.10.12
jussi.hartoma at pp.inet.fi - Jari.D1
- Jari.D1
Jari.D1 kirjoitti:
Aikaa mennyt vuosiahan oli 1992, eikä 1990.
- Tunturin tyttö
jussi hartoma kirjoitti:
Luetkohan vuosien takaa viestejä. Olin isäsi ystävä ja pomokin radiohommissa. Tapasin lukuisia kertoja ja kävin hänen luonaan Miessissä. Olin suruissani hänen kohtalostaan, koska meillä synkkasi hyvin. Koin hänen etiäisensä vahvasti. esimerkiksi hän aavisti jonkun tulon ja se olin minä. Jätin muistoksi käynnilläni 'pyrkyrien palstalla' hänen haudalleen kultapitoisen kiven.
Olen tekemässä postimerkkinäyttelyyn kokoelmaa 'erään kullankaivajan tarina' ja se on Esasta. Sattumalta törmäsin viestiisi. 8.10.12
jussi.hartoma at pp.inet.fiHei,
Mielenkiintoinen postimerkkinäytteöyn aihe, mistä saisin lisätietoa - Raspin kanssakulkija
Tunsin isäsi aika hyvin... Seinälläni on edelleen -81 ottamani valokuvasuurennos isästäsi! Jos haluat kuulla lisää/jutella, soita 0400 185081.
Tuure - Raspin kanssakulkija
Hei!
Tunsin isäsi aika hyvin... Seinälläni on edelleen v.-81 ottamani valokuvasuurennos isästäsi! Jos haluat kuulla lisää/jutella, soita 0400 185081.
Tuure - Hannele Esan tytär
Karin kirjoitti:
Olisitko ystävällinen ja ottaisit yhteyttä minuun joko sähköpostitse karin.nissinen(at)elisanet.fi tai puhelimitse 0500-257127. Asiani koskee isääsi Esa Kujalaa.
Ystävällisin terveisin
Karin NissinenHei,
eksyin tähän viestiketjuun vasta nyt aikojen jo vierittyä ja harmittaa,etten ole huomannut isän ystävien viestejä. Toivon hartaasti, että joku vielä käy täällä.
Asun nykyään Raumalla ja ystävättäreni kanssa olemme haaveilleet Lappiin
lähdöstä ja siksi "eksyin" tälle sivulle tänään. Ihana huomata, ettei Esa-isää ole unohdettu. Värikäs ja persoonallinen isä minulla oli ,ja usein kuulen, ettei epäilystäkään,kenen tytär olen =)
Jos joku haluaa yhteyttä, minut löytää meilillä [email protected] tai puhelimitse
041-7051553.
Elämää ihmetellen Hannele Kujala - Hannele Esan tytär
jussi hartoma kirjoitti:
jussi.hartoma at pp.inet.fi17 VASTAUSTA 2 202 LUKUKERTAA
Tilaa palstan RSS-syöte
Aloita uusi keskustelu
Poista kirosanafiltteri käytöstä
Jorte22.3.2006 06:540
Minkähän niminen oli toimittaja joka lopetti toimittajan työt ja lähti Lappiin kullankaivajaksi? hän kirjoitteli runoja ainakin yhdestä runosta on tehty iskelmä joskus harvoin radiosta kuulee.Kyseinen mies kuoli mökkinsä tulipalossa siellä Lapissa. Olisi kiva jos joku muistaisi miehen nimen ja musiikkikappaleen nimen ja esittäjän nimen.
VASTAA
FacebookTwittershare emailshare url
Ilmoita asiaton viesti
Google-mainokset
Selvänäkijä. Parisuhteet
Ihmissuhteet ja Astrologia Kumppani
www.unil.fi
EMP Finland
Rokkia, asennetta ja tyyliä. Tsekkaa 2014 uutuudet.
www.emp.fi/EMP
Kutista kaikki kommentit
Foksy22.3.2006 18:590 SULJE
Luulisin
kuin mitä kirjoitit.
Kappaleen on levyttänyt esimerkiksi Esko Rahkonen. Viime vuonna ilmestyneellä Rahkosen levyllä on tämä kappale.
Toivottavasti tästä oli apua :)
VASTAA
FacebookTwittershare emailshare url Ilmoita asiaton viesti
Jorte22.3.2006 20:04 1 SULJE
Esa kujala
VASTAA
AKK830.8.2011 18:37 1 SULJE
Mun isosetä Esa Kujala
VASTAA
goldenjkela31.5.2007 09:590 SULJE
kullankaivaja esa kujala
mies oli Esa Kujala. Pyysi rengiksi monta kertaa, lopulta perikunta pyysi ja menin. Siellä asun ja kaivan. Esa kirjoitti runoja "Pisaroita olevaisen olkapäällä". Jamppa Tuominen levytti ainakin yhden runoista, taisi olla "kaunis maa" tai joku sellainen.
VASTAA
mumma23.10.2007 11:150 SULJE
Pisaroita olevaisen olkapäällä
Onko myös Rahkosen levyttämä "Laaksojen laulu" Esa Kujalan runoja? Etsin nuottia, mutta en ole löytänyt, ohko vinkkiä?
VASTAA
AKK830.8.2011 18:380 SULJE
VASTAA
Jari.D129.3.2013 23:05 1 SULJE
VASTAA
Raspin kanssakulkija15.3.2014 01:170 SULJE
Haluaisin jutella Raspista...
VASTAA
tyär6.1.2008 12:12 3 SULJE
Isä
Olipa iloinen yllätys löytää isästäni keskustelu täällä-on vain jo varmaan vanhentunut,joten kukaan ei lue enää.Mutta rakas kullankaivaja isä elää sydämessäni ja joskus kuulee vielä hänen laulujaan.
Hannele Kujalalta
VASTAA
Karin5.7.2009 12:07 1 SULJE
Hei Hannele
Ystävällisin terveisin
Karin Nissinen
VASTAA
Hannele Esan tytär13.5.2014 13:110 SULJE
Hei,
eksyin tähän viestiketjuun vasta nyt aikojen jo vierittyä ja harmittaa,etten ole huomannut isän ystävien viestejä. Toivon hartaasti, että joku vielä käy täällä.
lähdöstä ja siksi "eksyin" tälle sivulle tänään. Ihana huomata, ettei Esa-isää ole unohdettu. Värikäs ja persoonallinen isä minulla oli ,ja usein kuulen, ettei epäilystäkään,kenen tytär olen =)
Jos joku haluaa yhteyttä, minut löytää meilillä [email protected] tai puhelimitse
041-7051553.
Elämää ihmetellen Hannele Kujala - Hannele Esan tytär
Raspin kanssakulkija kirjoitti:
Tunsin isäsi aika hyvin... Seinälläni on edelleen -81 ottamani valokuvasuurennos isästäsi! Jos haluat kuulla lisää/jutella, soita 0400 185081.
TuureHei Tuure,
pitkästä aikaa tulin tätä viestiketjua katsoneeksi, ja huomasin viestisi.
Jos satut näkemään vastaukseni, niin laitatko postia osoitteeseen
[email protected] tai puh. 041-7021553.
Lämpimin terveisin
Hannele Kujala - Hannele Esan tytär
Hannele Esan tytär kirjoitti:
17 VASTAUSTA 2 202 LUKUKERTAA
Tilaa palstan RSS-syöte
Aloita uusi keskustelu
Poista kirosanafiltteri käytöstä
Jorte22.3.2006 06:540
VASTAA
FacebookTwittershare emailshare url
Ilmoita asiaton viesti
Google-mainokset
Selvänäkijä. Parisuhteet
Ihmissuhteet ja Astrologia Kumppani
www.unil.fi
EMP Finland
Rokkia, asennetta ja tyyliä. Tsekkaa 2014 uutuudet.
www.emp.fi/EMP
Kutista kaikki kommentit
Foksy22.3.2006 18:590 SULJE
Luulisin
kuin mitä kirjoitit.
Toivottavasti tästä oli apua :)
VASTAA
Jorte22.3.2006 20:04 1 SULJE
Esa kujala
VASTAA
AKK830.8.2011 18:37 1 SULJE
Mun isosetä Esa Kujala
VASTAA
goldenjkela31.5.2007 09:590 SULJE
kullankaivaja esa kujala
VASTAA
mumma23.10.2007 11:150 SULJE
Pisaroita olevaisen olkapäällä
VASTAA
AKK830.8.2011 18:380 SULJE
VASTAA
Jari.D129.3.2013 23:05 1 SULJE
VASTAA
Raspin kanssakulkija15.3.2014 01:170 SULJE
Haluaisin jutella Raspista...
VASTAA
tyär6.1.2008 12:12 3 SULJE
Isä
Hannele Kujalalta
VASTAA
Karin5.7.2009 12:07 1 SULJE
Hei Hannele
Ystävällisin terveisin
Karin Nissinen
VASTAA
Hannele Esan tytär13.5.2014 13:110 SULJE
Hei,
041-7051553.
Elämää ihmetellen Hannele KujalaJa tietysti laitoin puhelinnumeroni väärin, kun meni ajatukset sekaisin.
Eli oikea on 041-702 1553
Hannele - jussiH
Tunturin tyttö kirjoitti:
Hei,
Mielenkiintoinen postimerkkinäytteöyn aihe, mistä saisin lisätietoaHei.Tarkoitus saada syksyn 2014 kirjallisuusmessujen yhteydessä olevaan aihefilatelistien juhlanäyttelyyn. Materiaalia on aiheesta. Katsotaan kuinka käy. Nyt vasta törmäsin tähän kyselyyn. jussiH
- Jari.D1
Kuka oli se henkilö, joka antoi Esalle huuliharpun lainaan? Esan piti talvenaikana opetella soittamaan kyseisellä soittimella Niittykukkia, ehtoon kuului että Esa saa huuliharpun itselleen, jos kappale menee oikein :)
Hei ! Eksyinpä minäkin tälle palstalle ja huomasin keskustelua isäni Esa Kujalan sanoittamista kappaleista Kaunis maa ja Laaksojen laulu Ainakin Esko Rahkosen ja Jamppa Tuomisen levyttämiä. Sattuneesta syystä kummaltakaan ei voi enään kysellä laulujen nuotteja. Haluaisin oppia soittamaan ne. Jos joku tietää mistä sellaiset voisi löytää. Olisin kiitollinen. Minuun saa yhteyden puh 040 5130220
Kanarian saarilla olen pari kertaa kuullut laulajan esittävän kappaleita taustanauhan kera ( karaoke) . Empä ole karaoke levyilläkään näitä kappaleita nähnyt. Kaikki tieto olisi mukavaa.
Heikki Kujala- ....
.
- Anonyymi
Kappale on Sihvosen Heikin sävellys ja tosiaankin silloisen Kalajokilaakso lehden toimittajan Esa Kujalan sanoitus. Kappaleen viimeinen säkeistö on lisätty lauluun Heikin pikkusiskon ja minun silloisen morsiamen yllättävän kuoleman jälkeen. Käytiin Heikin kanssa kahdestaan Esan luona tuon säkeistön takia. Mulla on vielä tallessa kappaleen originaali Esan koneella kirjoittama sanoitus.
- Anonyymi
"Kappale on Sihvosen Heikin sävellys...."
Oikaisu tähän : Heikki Sihvonen ei ole koskaan
säveltänyt yhtään kappaletta.
Laulun on säveltänyt hänen Kaksois veljensä Matti Sihvonen.
Asuu edelleen ylivieskassa ja tunnen hänet henkilökohtaisesti.
- Anonyymi
Eksyinpä minäkin näille sivuille.. Pari viikkoa sitten pääsin lukemaan Esa Kujalan runoja Pietari Päivärinta seuran järjestämässä perinteisessä Pekan päivän illassa. Esa Kujala oli Pietari Päivärinta tyttären poika. Muistan Esan nuoruudestani. Hänen runonsa ovat kyllä koskeskettavia ja sopivia tekstejä löytyy tilaisuuteen jos toiseenkin. Laaksojen laulua on päässyt laulamaan lauluryhmässä. "Lapsuuden laaksoista laulan" sanat kuvaavat niin kauniisti kotiseutua ja tänne olen juuttunut varmaan juurtunutkin,
Terveisiä Ylivieskasta kaikille Esa Kujalan ystäville
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389