Hampaiden irtoaminen!

Kuolema?

Näin viime yönä unta että ensin irtosi etuhammas alhaalta ja sitten ylähammas lohkesi. Otin hampaan pois ja kokeilin muita hampaita ja kaksi taka hammasta lähti myös irti. Uni alkoi vain siitä että otin etuhampaan pois ja heräsin kun olin ottanut takaakin hampaat pois. Kokeilin vielä herätessä hampaitani kielellä koska uni tuntui niin todelta. Olen lukenut jostain että jos etuhammas lähtee niin joku lähi sukulainen kuolee ja mitä taempaa niin sitä kaukaisempi sukulainen. Onko totta vai voiko uni tarkoittaa jotain muuta?

6

2465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tarkoita kuolemaa, tai nykyään ainakin todella harvoin. Voivat kertoa kyllä jonkin suhteen tai tunnesiteen katkeamisesta, voihan se suhde kuolemankin kautta katketa, tosin ero on myös aina pieni kuolema. Hampaat kuvaa myös omaa elinvoimaasi. Omaa kuntoasi. Koetko itse jonkinlaista hampaattomuutta, voimattomuutta. Jokin suhde voi siis olla katkolla, jostain täytyy irrottautua. Voi siten kertoa myös itsenäistymisen tarpeesta, esim. vanhemmista. Voi viitata yleensäkin siihen, että jostain asiasta on päästettävä irti.

    • santrasar

      Minulla myös ollut edellisvuonna paljon hampaanlähtöunia. Jossain vaiheessa tuli mieleeni käydä tarkistuttamassa suuvärkkini, siellä oli 7 reikää (en ollut käynyt muutamaan vuoteen hammaslääkärissä). Hammasunet loppuivat siihen. ...Eli aina ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan....

      Itseäni jälkeenpäin huvitti tuo kovasti, koska olin sinun laillasi etsinyt unelle merkityksiä unikirjoista ja niissä unet yhdistettiin rahaan ja talouteen, kuukautisiin, muutoksiin elämässä ja menetyksiin jopa kuolemaan.

    • surevan uni

      Tosta hampaiden lähtö-unista. En ole koskaan aiemmin nähnyt hampaiden lähtö unia, paitsi viime yönä. Näin unta, että minulta lohkesi, ei etuhampaat, vaan niiden vieressä olevat hampaat kun puraisin omenaa. Sitten unessa menin peilin ääreen katsomaan pahasti lohjenneita hampaitani ja niitä katsoessani irvistellen lohjenneet hampaani muuttuivat tuhkaksi. Tänään sain kuulla suru-uutisen, poikaystäväni rakas äiti oli kuollut. En tiedä, miten unien tulkinnan vastaavuus on paikkansa pitävää, mutta pelottavaa on että näin ensimmäistä kertaa unta hampaiden lähtemisestä, jota on pidetty unien tulkinnassa mm. kuoleman ennustuksena, ja nyt on suru luonamme.

    • Anonyymi

      Hah kyllä sitten kun vanhaksi tulet niin tollasia irtoamisia tapahtuukin oikeasti, näetpäs, enkä tiedä mistä johtuu

      • Anonyymi

        minäkin näin nuorena jonkun kerran hampaiden irtoamis- tai kohkeamisunia. Unissa takahampaat irtosivat ja etuhampaatkin heiluivat. Niihin aikoihin kyllä kuoli ukki ja mummo.
        Nyt vanhempana hammasvaurioita on oikeastikin tullut, pari hammasta lohjennut ja yksi katkesi kun oli niin paskana että jäljelle jäänyt tynkäkin piti poistaa. Ei ollut mikään miellyttävä kokemus :/


    • Anonyymi

      Kyllä se vain sairautta ja kuolemaa tarkoittaa sukulaisille ja muille läheisille.

      Kannattaisi ainakin tarkkailla sukulaistensa yms. terveydentilaa ja kehottaa menemään lääkäriin jos mitään epäilyttävää ilmenee.

      Uskon aivan vakavasti että ihminen huomaamattaan voi havaita toisissa alkavan sairauden ja sitten se asia ilmenee unessa tuollaisena alitajunnan varoituksena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe