Olen seisoma/kävelytyössä ja minulle on kehittynyt kantaluupiikki. Ensin on kokeiltu kipulääkitystä ja kantapehmusteita tuloksetta.
Onko joillakin kokemusta kortisoonipiikeistä?
Tehoaako nopeasti?(lääkäri on ollut vähän haluton piikittämään)
Ovatko kaikki parantuneet tästä , vai onko tullut ikuinen riesa?
Kantaluupiikki
18
9621
Vastaukset
- hoidettu
Uskon, että tuo luupiikki johtuu jalkaterän virheasennosta ja paranee, kun virheasento korjataan. Ei siinä mitään pehmustettuja pohjallisia tarvita...
http://www.jasenkorjaaja.fi/luupiikki.html
"Luupiikki" kantapäässä Kantaluun virheasento aiheuttaa pohjakalvon ärsytystilan joka tuntuu terävänä pistona kantapäässä. Akuutti vaiva on helposti korjattavissa.- Ontuja
tuonsuuntaista itsekin arvelin. Tilasin ajan fysioterapeutille, joka myös arveli vaivan parantuvan hänen toimestaan.
Ensi viikolla sitten selviää. - hoidettu
Ontuja kirjoitti:
tuonsuuntaista itsekin arvelin. Tilasin ajan fysioterapeutille, joka myös arveli vaivan parantuvan hänen toimestaan.
Ensi viikolla sitten selviää.Harvassa ovat fysioterapeutit, jotka tuon osaavat korjata. Heitä kuitenkin on. Ja pian tulee lisää, kun Fysi ry järjestää ens kuussa koulutusta. Toivottavasti mahdollisimman moni fysio menee sinne, kun tuo Darren Higgins tulee taas Suomeen!
http://www.fysi.fi/fysi_lehti/2_2005/Fysi2s6.pdf
- löytyy
piikki auttaa parin pv:n päästä! Jalkapohjan jumppaa ,tulehduskipulääkekuuri ja polilla tehdään ns. yölasta.Lisää tietoa googlesta :faskillaari plantia .Mulla pari vuotta kipuillu ajoittain koska lievää ylipronaatiota nilkassa sanoi bodyatri.POhjallisesta ehkä apua ,maksaa n.200 euroa muttei suositellut sitä heti eli mietinnässä ellei muu auta.
- Ontuja
kun sain tietää tuosta kortisoonin vaikutuksesta.
Käyn nyt ensin kuitenkin tuolla fysioterapeutilla, koska kokemuksesta olen saanut sieltä avun muihinkin vaivoihini.
Satuin nyt vain saamaan taitamattoman lääkärin, (työterv.lääk. sijainen)joka ei tätä hoitoa tunnu hallitsevan. Vai mitä?: Jo kuukausi sairauslomalla hoitona tulehduskipulääkkeitä ja kerran piikki puudutusainetta(!!!),josta tuli entistä kipeämmäksi. - pääset
Ontuja kirjoitti:
kun sain tietää tuosta kortisoonin vaikutuksesta.
Käyn nyt ensin kuitenkin tuolla fysioterapeutilla, koska kokemuksesta olen saanut sieltä avun muihinkin vaivoihini.
Satuin nyt vain saamaan taitamattoman lääkärin, (työterv.lääk. sijainen)joka ei tätä hoitoa tunnu hallitsevan. Vai mitä?: Jo kuukausi sairauslomalla hoitona tulehduskipulääkkeitä ja kerran piikki puudutusainetta(!!!),josta tuli entistä kipeämmäksi.bodiatrille ,jalkoihin erikoistunut fysioterapeutti niin parempi ois !Tutkii tarkkaan ja neuvoja ja tietoa tulee hyvin esim. oikeanlaisista kengistä yms.olen itse saanu 2x kortisonipiikin,ekalla kerral ei sattun mut tokalla sattu sikana ja kyyneleet valu ihan hillittömästi.seuraava pv:nä kipua ,mut sit seur.kipu poissa IHANA olla kivuton!
- tietty
plantaarifaskia.terv. edellinen uninen kirjoittaja
- Hoitaja
Olen useita kantaluupiikkejä hoitanut pois ihan manuaaliterapialla. Ensin hoidetaan tulehdus pois esim. yrttijalkakylvyin ja tulehdusta hoitavilla yrttiöljyillä. Tarkistetaan kantaluun asento. Sitten hieromalla aktivoidaan kantapään verenkierto, jolloin "luupiikki" onkin kadonnut. Hoitokertoja on tarvittu 3-5.
Semmonenkin vaihtoehto löytyy.- Jäsenkorjaaja
Lukuisat nilkan/kantapään kivut tulevat kuntoon manipulaatiolla; ei kortisonilla lukkoja avata, vaikka niiden aiheuttamaa tulehdusta/oireita voidaankin hoitaa, ihmeen harva osaa/tietää hoitaa nilkkaa, vaikka toimenpide onkin varsin yksinkertainen.
Rehellisyyden nimissä yksi (ehkä tuhannesta) hoitamastani nilkasta tuli pahemmaksi, eikä ole tullut kuntoon. - ei taida
Jäsenkorjaaja kirjoitti:
Lukuisat nilkan/kantapään kivut tulevat kuntoon manipulaatiolla; ei kortisonilla lukkoja avata, vaikka niiden aiheuttamaa tulehdusta/oireita voidaankin hoitaa, ihmeen harva osaa/tietää hoitaa nilkkaa, vaikka toimenpide onkin varsin yksinkertainen.
Rehellisyyden nimissä yksi (ehkä tuhannesta) hoitamastani nilkasta tuli pahemmaksi, eikä ole tullut kuntoon.jäsenkorjaajia olla vai onko?
- hoidettu
ei taida kirjoitti:
jäsenkorjaajia olla vai onko?
Löytyy
- kaktuusi
hoidettu kirjoitti:
Löytyy
Kerro hyvä !!!
- hoidettu
kaktuusi kirjoitti:
Kerro hyvä !!!
Susanna Kuittinen. Hän on hyvä.
Käynyt hakemassa oppinsa Lahdesta.
- avun saanut
auttoi minua, pari vuotta sitten seisoin paljon työssä ja kävellessä sitten alkoi pistää kantapäähän. Kokeilin silikoni-pohjallisia, mutta ajan myötä piikin saatuani huomasin, ettei kipua enää ole.
Kerran yritti uusiutua, toista piikkiä lääkäri ei suostunut antamaan. Kipu meni itsestään ohi.- ei apua
Minulle lääkäri on pistänyt neljä kertaa kortisonipiikin.Ei mitään vaikutusta. Vaiva on edelleen riesanani. Nytkin lääkäri ehdottaa piikkiä. En enää suostunut, vaan asia korjataan leikkaushoidolla!
- "piikki"
ei apua kirjoitti:
Minulle lääkäri on pistänyt neljä kertaa kortisonipiikin.Ei mitään vaikutusta. Vaiva on edelleen riesanani. Nytkin lääkäri ehdottaa piikkiä. En enää suostunut, vaan asia korjataan leikkaushoidolla!
minulla oli melkein 1,5v tuo kantapää kipeenä.kuvissa näkyi että olihan sinne sitten jo kasvanut sitä piikkiäkin.sain kortisonipiikkejä siihen ja sitten pidin 3kk yölastaa.kun ei mikään auttanut niin kantapää leikattiin nyt 2viikkoa sitten.jalka tuntuu hyvältä muuten mutta haava krinnaa ilkeesti. kuukausi sairaslomaa ja sitten takasin töihin. saapas nähdä kuinka kauan kestää että pystyy juoksemaan saati kävelemään kunnolla.
- sama vika rahikaisella
"piikki" kirjoitti:
minulla oli melkein 1,5v tuo kantapää kipeenä.kuvissa näkyi että olihan sinne sitten jo kasvanut sitä piikkiäkin.sain kortisonipiikkejä siihen ja sitten pidin 3kk yölastaa.kun ei mikään auttanut niin kantapää leikattiin nyt 2viikkoa sitten.jalka tuntuu hyvältä muuten mutta haava krinnaa ilkeesti. kuukausi sairaslomaa ja sitten takasin töihin. saapas nähdä kuinka kauan kestää että pystyy juoksemaan saati kävelemään kunnolla.
täytyy kyllä sanoa et pirun kipee vaiva,aina vähänväliä uusii ja ei auta yölastat/päivälastat/kortisonipiikit...melkosta linkkausta ollut nyt monta kuukautta.ennen meni sentäs ohi,välillä ittekseen ja välillä lekurin käsittelyssä mut nyt viimesin ollut helvetin kipee eikä apua tunnu löytyvän...
- sulosiiri
Lohtua sinulle luupiikistä kärsivä.Minulla oli ensin toisessa jalassa.Paraneminen otti noin pari vuotta.Nyt minulla on toisessa jalassa akuutti vaihe.Kyllä luupiikki paranee ajalla.Minulla oli kortisoni piikki ensimmäisen jalan alkuvaiheessa.Sattui niin vietävästi.Hetkelllisesti kipu oli kovempi kuin ennen piikkiä. En kyllä huomannut,että se olisi nopeuttanut paranemista.Yölasta,joita saa lainata terveyskeskuksista auttaa eniten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791