alprox ja alkoholi

minä

Olen alkanut ottaa alproxia (miedointa) paniikkihäiriöön. Jos illalla haluaisin juhlimaan ja ottaa muutaman lasillisen, niin montako tuntia on oltava ilman lääkitystä? Ohjeissa oli aika tiukkaa tekstiä, mutta ei ehdottomasti kiellettykään alkoholin käyttöä. Onko kellään kokemusta?

11

9159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvetta

ottaa alkoholia lääkityksen aikana koska kyseiset lääkkeet ovat mielialalääkkeitä .
      Seka käyttö voi olla kohtalokasta itsellesi ja kyseisen lääkkeen vaikutus pysyy elimistössäsi noin 2 vuorokautta tabletin ottamisen jälkeen.
      Jätä alkoholi ottamatta.

• paniikissa

Hei!

Kyllä se riippuu vähän xanorin vahvuudesta....
        Toisilla se on hyvin pieni 0,25x3-4...n.1mg vrk toisilla taas jopa 6mg vrk...kannattaa tarkistaa lääkäriltäsi..

• Minä

Itsekin Alproxia paniikkiin syöneenä voin sanoa, että se ei ole mielialalääke vaan rauhoittava lääke.
        Jos esim. edellisenä päivänä on ottanu Alproxia, nii kyl mun mielest voi ottaa alkoholia. Myös "krapulapäivänä" voi ottaa lääkettä. Saattaa jopa lievittää kankkusta.

• väliä

Kysyin tuota asiaa hiljattain lääkäriltäni ja hän antoi ohjenuoraksi sen, että jos otat alproxin niin et ota alkoholia seuraavien 24 tunnin aikana.

• Peepee

antoi lääkärinikin, mikä ei kyllä sinänsä ollut ongelma koska alkoholi oli toinen "lääke" paniikkihäiriööni mutta en viitsinyt kuitenkaan alkoholistiksi ryhtyä..

• sdfsdfsdfsd

mä olen ottanu albroxia alkoholin kanssa...siitä sekoo!ei ole oma ittensä... en ole ottanut enää..

• veteraani :D

Olen syönyt ko. lääkettä 14-vuotiaasta ja nyt olen 27-vuotias. Alkoholin kanssa maltillisesti. Jos aamulla tahi päivällä otat, niin kyllä illalla voi ottaa. Kuhan kokeilet aluksi varovaisesti. Saattaa korottaa rauhoittavaa vaikutusta ja näin unettaa. Niin kuin eräs toinenkin vastauksessa toteaa, auttaa kankkuseen myös ihan hyvin.

• Tepa

Minä olen huomannu että kun aamulla otan alproxin ja jos illalla juon olutta tai viiniä,ni muisti pätkii helpommin ja tulee sekoiltua enemmän,niin en suosittelisi niitä samana päivänä otettavan,mutta alprox auttaa kylla krapulaan aika kivasti,mutta kun alprox auttaa krapulaan,niin helposti syntyy kierre,että voi juoda,kun krapula oloa ei ole....niinpä neuvona antaisin,joko lääkkeet tai viina

• sasukePANIC
        Tepa kirjoitti:

Minä olen huomannu että kun aamulla otan alproxin ja jos illalla juon olutta tai viiniä,ni muisti pätkii helpommin ja tulee sekoiltua enemmän,niin en suosittelisi niitä samana päivänä otettavan,mutta alprox auttaa kylla krapulaan aika kivasti,mutta kun alprox auttaa krapulaan,niin helposti syntyy kierre,että voi juoda,kun krapula oloa ei ole....niinpä neuvona antaisin,joko lääkkeet tai viina

Niin alprox ei todellakaan ole mielialalääke vaan rauhoittava lääke.. ja itse kokemuksella voin sanoa että (minulle viina aiheuttaa aluksi hyvän olon mutta jos lääkitsen sillä paniikkihäiriötäni se pahe nee hirveäksi krapulan ja kokoaikaisen paniikin mössöksi)enkä suosittele krapulaankaan alproxia kuten tässä aikaisemmnikin tuli ilmi mahdollinen kierteen alkaminen.. itsellä alprox 2mg 1-3 krt päivässä.. iltaisin kasa ataraxia ja zopinox päälle.. vieläpä pahan kohtauksen tullesa propralia.. (ei auta useastikkaan koska sitä käytetään yleensä rytmihäöiriöiden ja sydämen tykytyksen hoitoon joka on vain yksi paniikkihäiriön fyysnen oire.. ainut minulla paniikkihäiriöön auttaa alprox.. sitäkään en kokoajan halua syödä sillä vieroitus oireet on sitten niin sanotusti helvetilliset..

• ei tiiiiä
        sasukePANIC kirjoitti:

Niin alprox ei todellakaan ole mielialalääke vaan rauhoittava lääke.. ja itse kokemuksella voin sanoa että (minulle viina aiheuttaa aluksi hyvän olon mutta jos lääkitsen sillä paniikkihäiriötäni se pahe nee hirveäksi krapulan ja kokoaikaisen paniikin mössöksi)enkä suosittele krapulaankaan alproxia kuten tässä aikaisemmnikin tuli ilmi mahdollinen kierteen alkaminen.. itsellä alprox 2mg 1-3 krt päivässä.. iltaisin kasa ataraxia ja zopinox päälle.. vieläpä pahan kohtauksen tullesa propralia.. (ei auta useastikkaan koska sitä käytetään yleensä rytmihäöiriöiden ja sydämen tykytyksen hoitoon joka on vain yksi paniikkihäiriön fyysnen oire.. ainut minulla paniikkihäiriöön auttaa alprox.. sitäkään en kokoajan halua syödä sillä vieroitus oireet on sitten niin sanotusti helvetilliset..

mitä jos päivällä tai aamupäivällä juonut vähän alkoholia ja illalla ottaa yhden 0,5mg alproksin? eikö voi näinkään päin tehä?

• marienforss1

Voi helposti kunhan lopettaa alkon ja alpratsolaamin, 3kk sisään mielellään 12-16mg annoksilla niin tietää elävänsä.. kun loppuu ;) Itse vetäsin joku 5kk ja olotilat jotain helvettiä.. epileptisiä kohtauksia yms...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe