Tapahtunut tämän lukuvuoden aikana Turussa, yhdessä koulussa.
Viisi opettajaa syyllistynyt rikoksiin oppilasta vastaan.
Siis vain kaksi oppilasta on nyt tehnyt rikosilmoituksen näistä, uhreja on noin 15 yhteensä.
Opettaja1: syytteet törkeä pahoinpitely, tappoyritys, laiton uhkaus.
Opettaja2: Törkeä pahoinpitely, tappoyritys, kunnianloukkaus.
Opettaja 3: Pahoinpitely, vapaudenriisto, laiton uhkaus.
Opettaja 4: Lievä pahoinpitely, pahoinpitely, laiton uhkaus, kunnianloukkaus.
Opettaja 5: Vapaudenriisto, kunnianloukkaus, laiton uhkaus.
Toinen oppilaista on nyt ammattikoulun toisella luokalla ja toinen lopettamassa yhdeksättä luokkaa.
Lisäksi vanhemman oppilaan kodalla on syyllistytty salassapitorikkomuksiin, koska hän on täysi-ikäinen.
Lisäksi ko. koulu on syyllistynyt toistuvaan salassapitovelvollisuuden rikkomiseen, oppilaat on mm. nähnyt/tarkistanut toisten kokeita, koenumeroita huudettu julkisesti kun kokeita on jaettu.
Ja tässä tapauksessa siis vasta nämä kaksi poikaa on tehnyt rikosilmoituksen, mutta nuoremman uhrin mukaan, löytyy myös muihin oppilaisiin liittyviä pahoinpitelyitä.
Eli veikkaampa että Mikaelin koulu aloittaa esnivuonna opettmisen, pienemmällä opettajamäärällä, jos edes koko koulu on enä pystyssä. koska koulun apulaisrehtori ja rehtori oli yrittänyt lahjoa poikia vetämään ilmoituksen pois poliisilta, summaksi oli tarjottu 200€ per lärvi...
Turun koulut
15
4898
Vastaukset
- hulppeaa
200 €? Eikö toi nyt oo jo loukkaus?
Mutta niin, eipä kai tuollainen mitään ihmeellistä ole nykyään- ihme, ettei tuollaisia tapauksia ole ollut enemmän. Opettajat alipalkattuja, epäpäteviä, stressaantuneita ja oppilaat sekaisin, häiriintyneitä ja väkivaltaisia niin pakostakin siinä yhteenottoja sattuu.
Tästä kaikesta saamme kiittää viisaita kansanedustajiamme, jotka säästävät vääristä paikoista. Joskus ne seuraukset tulevat esiin.- Aloittaja.
Että kysessä on ERITYISKOULU, eli opettajilla juuri pitäisi olla kärsivällisyyttä noisa tilanteissa.
No parin viikon päästä kun asia menee oiekuteen, niin tulee pojat saamaan yhteensä noin 10000 euroa korvauksia, ja lisäksi niille kahdelle kenellä on tappoyritys, tulee ehdotonta, muille sakkoa merkintä rikosrekisteriin/kirjaan, jolloin voi olla ehkä vähän vaikea saasa töitä myöhemmin opetusalalta. - umpiossa
Aloittaja. kirjoitti:
Että kysessä on ERITYISKOULU, eli opettajilla juuri pitäisi olla kärsivällisyyttä noisa tilanteissa.
No parin viikon päästä kun asia menee oiekuteen, niin tulee pojat saamaan yhteensä noin 10000 euroa korvauksia, ja lisäksi niille kahdelle kenellä on tappoyritys, tulee ehdotonta, muille sakkoa merkintä rikosrekisteriin/kirjaan, jolloin voi olla ehkä vähän vaikea saasa töitä myöhemmin opetusalalta.No siinä tapauksessa, jos kyseessä on erityikoulu, niin tapaushan on kahta vakavampi. Opettajien teot sinällään, mutta koulun johdon tapauksen pimittämisyritykset ovat kertakaikkiaan tuomittavia. Virkakelpoisuus pois heti.
( noista korvaussummista en menisi vannomaan sentään) - rfgthb
umpiossa kirjoitti:
No siinä tapauksessa, jos kyseessä on erityikoulu, niin tapaushan on kahta vakavampi. Opettajien teot sinällään, mutta koulun johdon tapauksen pimittämisyritykset ovat kertakaikkiaan tuomittavia. Virkakelpoisuus pois heti.
( noista korvaussummista en menisi vannomaan sentään)Iltasaonomissa oli juttu.
Ihan etusivulla luki.
Valmentaja löi 16 vuotiasta jääkiekkomailalla päähän.
korvauksia kolme tonnia
- dfdfdf
Kun opettaja vähän koskee oppilaaseen, heti ollaan haastamassa oikeuteen.
Tulikohan pojille mieleen että opettajilla voi olla perhe elätettävänä, ja vuokrat/lainat maksettava jne. ja miten niitä sitten työttöminä maksaa?
Ja sitten jos vielä pitää ruveta maksamaan tuhansia euroja korvauksia ja sakkoja, niin mistä te luulette et ne sellasen summan repii?- jaa jaa
Tapon yrtys tai törkeä pahointpitely nyt ovat kuitenkin sellaisia syytteitä, että ei niitä ihan tukistamalla saa.
- opettajat
jaa jaa kirjoitti:
Tapon yrtys tai törkeä pahointpitely nyt ovat kuitenkin sellaisia syytteitä, että ei niitä ihan tukistamalla saa.
sitte sais niinku pahoinpidellä sun muuta kaikkee jännää mitää mieleen tulee nii oppilaita ja sit niist ei tulis mitää niille koska NIILLÄ ON PERHEET ni voi raasuja mokia sit vaan sattuu vai. aletaan vaa puolustaan et ihmisiä neki vaa on. no huh huh! mulla ei paljo painais vaik oma isä joutuis tollasest linnaan jos nui kusipää ois. kyl oppilailla etenki vielä erityiskoulussa pitäs sanomattaki olla selvää et turvallista ois
- puolustetaan
jaa jaa kirjoitti:
sitte sais niinku pahoinpidellä sun muuta kaikkee jännää mitää mieleen tulee nii oppilaita ja sit niist ei tulis mitää niille koska NIILLÄ ON PERHEET ni voi raasuja mokia sit vaan sattuu vai. aletaan vaa puolustaan et ihmisiä neki vaa on. no huh huh! mulla ei paljo painais vaik oma isä joutuis tollasest linnaan jos nui kusipää ois. kyl oppilailla etenki vielä erityiskoulussa pitäs sanomattaki olla selvää et turvallista on
- Anonyymi
”Vähän” et oo siis ikinä nähnytkään koulun toimintaa tai sit vaa oot vitun idiootti. Mua ei vähempää kiinnostais vaikka koko koulu vedettäis pois käytöstä ja kaikki ne opettajat vaik niil ei oiskaa töitä ni mua ei vähempää kiinnostais pystyykö maksamaan vuokraa tai elättämään mukuloitaan koska koulu on minulle tuonut vitullisen stressin ja trauman niistä mitä mulle on tehnyt... joten olisitko kiva ja vittu ottaisit enemmä selvää asioista ennenku tänne kirjotat ”vähän” koskemisesta joka on oikeasti pahoinpitely meininkiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Vähän” et oo siis ikinä nähnytkään koulun toimintaa tai sit vaa oot vitun idiootti. Mua ei vähempää kiinnostais vaikka koko koulu vedettäis pois käytöstä ja kaikki ne opettajat vaik niil ei oiskaa töitä ni mua ei vähempää kiinnostais pystyykö maksamaan vuokraa tai elättämään mukuloitaan koska koulu on minulle tuonut vitullisen stressin ja trauman niistä mitä mulle on tehnyt... joten olisitko kiva ja vittu ottaisit enemmä selvää asioista ennenku tänne kirjotat ”vähän” koskemisesta joka on oikeasti pahoinpitely meininkiä
Keräsit sitten 14 vuotta rohkeutta tuon vastauksesi kirjoittamiseen??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keräsit sitten 14 vuotta rohkeutta tuon vastauksesi kirjoittamiseen??
Kyseessä voi olla myös että kesti 14 vuotta vielä ensimmäisestä viestistä oppia jotenkuten kirjoittamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä voi olla myös että kesti 14 vuotta vielä ensimmäisestä viestistä oppia jotenkuten kirjoittamaan.
Turun Perussuomalaiset keräävät listaa opettajista jotka kiusaavat oppilaita.
Valtakunnallisesti asiaa hoitaa Jani Mäkelä ja Turussa Jyrki Åland - Anonyymi
puolustetaan kirjoitti:
sitte sais niinku pahoinpidellä sun muuta kaikkee jännää mitää mieleen tulee nii oppilaita ja sit niist ei tulis mitää niille koska NIILLÄ ON PERHEET ni voi raasuja mokia sit vaan sattuu vai. aletaan vaa puolustaan et ihmisiä neki vaa on. no huh huh! mulla ei paljo painais vaik oma isä joutuis tollasest linnaan jos nui kusipää ois. kyl oppilailla etenki vielä erityiskoulussa pitäs sanomattaki olla selvää et turvallista on
Siis mä oon käyny Mikaelin koulua jo 7vuotta ja kaikki mitä täällä puhutaan on pelkkää paskaa koska siellä opettajia jotka kiinnostaa ja niillä on aikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mä oon käyny Mikaelin koulua jo 7vuotta ja kaikki mitä täällä puhutaan on pelkkää paskaa koska siellä opettajia jotka kiinnostaa ja niillä on aikaa
Ja ne opettajat on kivoja eikä tee mitään näistä valheista mitä täällä sanotaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, voi olla vaikka syntynyt ketjun aloittamisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821279Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611040Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12989Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ160966Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119781- 77715
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121714