fisu shotti

ja absintti

elikkäs, miten fisu shotin voi tehä ite? mitä juomaa jne... ja absintti oon juonu vaan niin et ihan vaan raakana tai sitten niin et eka absintti palaan, käsi päälle, raotetaan kättä, kaasut nenään, juoma huiviin, tipat snapsi lasin pohjan päälle ja tipat nenään... toimii, mut miten muuten sen voi vetää?

22

103074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Absintheur

      Fisushoteista en tiie, mutta tuo kuvailemasi imppaus nenään veto on nimeltään Sniffer. Toimii muillakin viinoilla.

      Oikea oppisesti absintissa kuuluu olla absintti lasi, jonka päälle laitetaan sellainen absinttilusikka, jonka päällä taas on sokerin pala. Sokerinpalan lävitse sitten kaadetaan vettä joku 1/5 tai 1/4.
      Veden sekoittuessa absinttiin sen pitäisi samentua. Nykyään tosin käytetään niin paljon kaikennäköisiä korvikeaineita, ettei kaikki absintit samene.

      Toinen tapa, jonka korrektiudesta en sitten tiedä, on kastaa se sokerinpala absinttiin, sytyttää palamaan ja lopuksi sekoittaa sulanut sokeri juomaan.

    • jees

      fisuun tulee minun muistaakseni kossua ja fisher´s mans friendiä!!

      • fisufani

        Alkuperäisessä Fisherman-pullossa on vodkaa ja prosentit 30.


      • Nimetön
        fisufani kirjoitti:

        Alkuperäisessä Fisherman-pullossa on vodkaa ja prosentit 30.

        Saakohan tuota orkkis fisua mistään suomesta??
        Juuri pari snapukkaa sitä kumosin ennen kaljottelun aloittelua ja on se niin hiton hyvää!!! Kaveri toi pullon etelästä. Tota kun löydän jostain niin ostan sitä kahmalokaupalla. Eipä se toisaalta erikoinen temppu olisi tehdä itsekkään. Varmaan samalla tyylillä kun nuorempana tuli salmaria tehtyä..


      • fdhhd
        Nimetön kirjoitti:

        Saakohan tuota orkkis fisua mistään suomesta??
        Juuri pari snapukkaa sitä kumosin ennen kaljottelun aloittelua ja on se niin hiton hyvää!!! Kaveri toi pullon etelästä. Tota kun löydän jostain niin ostan sitä kahmalokaupalla. Eipä se toisaalta erikoinen temppu olisi tehdä itsekkään. Varmaan samalla tyylillä kun nuorempana tuli salmaria tehtyä..

        niiku elastinen räppää et 2 pussii fishereit(fisherman friends) puoleen litraan kossuuu.....joko ne fishermänit voi murskata ja se on nopeempi tapa tai toinen et laittaaa kokonaisena pulloon liukoo siin taas kestää kauemmin


      • ...
        Nimetön kirjoitti:

        Saakohan tuota orkkis fisua mistään suomesta??
        Juuri pari snapukkaa sitä kumosin ennen kaljottelun aloittelua ja on se niin hiton hyvää!!! Kaveri toi pullon etelästä. Tota kun löydän jostain niin ostan sitä kahmalokaupalla. Eipä se toisaalta erikoinen temppu olisi tehdä itsekkään. Varmaan samalla tyylillä kun nuorempana tuli salmaria tehtyä..

        Elikkäs, mielestäni, jos haluat tehdä fisun itse niin ohje oli muistaakseni:

        0,5litranen kossu
        3 pussia fisua

        sekottelette sillon tällön ja sit kylmään et on hyvää kun tarvii nauttia. En tiedä, jääkö pohjalle klönttei tai jotain, mutta kaverit nauttivat ainaki tätä tälläisenään.


      • vitunpaha amis
        ... kirjoitti:

        Elikkäs, mielestäni, jos haluat tehdä fisun itse niin ohje oli muistaakseni:

        0,5litranen kossu
        3 pussia fisua

        sekottelette sillon tällön ja sit kylmään et on hyvää kun tarvii nauttia. En tiedä, jääkö pohjalle klönttei tai jotain, mutta kaverit nauttivat ainaki tätä tälläisenään.

        vitun pelle etkö osaa


    • viinamestari

      fisusnapsi tehdään yleisesti silleen että otetaan pullo kossua ja sinne pussi tai kaksi fishermans friendejä ja jos haluaa niin ei pari turkinpippurikarkkiakaan pahaa tee.

      absintin juomatavoista yleisimmät on joko absintti lasiin ja sokeria lusikkaan, sulatetaan sokeri lusikassa sytkärillä ja kaadetaan absintin sekaan TAI jos omistaa absintti-lusikan (reijitetty lusikka) niin sokeripala lusikkaan ja kaadetaan vettä loraus sokerin läpi lasiin jossa absinttia on.

      • vahvaa--

        Taitaa sitten tulla aika vahvaa tuosta minkä lonkalta heittelin... n puol litraa 37% vodkaa ja pari pussia karkkeja. Pitää hosua ennekuin ohje löytyy ;)


      • tuplana
        vahvaa-- kirjoitti:

        Taitaa sitten tulla aika vahvaa tuosta minkä lonkalta heittelin... n puol litraa 37% vodkaa ja pari pussia karkkeja. Pitää hosua ennekuin ohje löytyy ;)

        Kuunnelkaapa elastisen biisi fisuu ni tiiätte miten fisu duunataan


      • uliuliuli
        tuplana kirjoitti:

        Kuunnelkaapa elastisen biisi fisuu ni tiiätte miten fisu duunataan

        lol en varmasti kuuntele :-----D


      • entäpäs

        Vähän vanha keskustelu, mutta kuitenkin:
        olen kuullut version, jossa fisut tulisi ensin sulattaa pannulla (vähän vettä myös joukkoon). Täytyy kokeilla, tulisko yhtä hyvää, kun Elastisen reseptillä!


      • kaLASTAJA

        Eli fisua saa ostettua suoraan alkosta!
        noin 18e 0.7 pullo aika tyyristä mutta
        kannattaa ostaa eriomainen juomasekoitus!


    • OIKEA!!!
      • JokuVaa

        kannattaa tuhlata se vähä alle 20 alkon fisu pottuun on kyllä niin hyvää. Fisu on parasta nautittuna pakastin kylmänä NAM


      • Enoomitäänottanu
        JokuVaa kirjoitti:

        kannattaa tuhlata se vähä alle 20 alkon fisu pottuun on kyllä niin hyvää. Fisu on parasta nautittuna pakastin kylmänä NAM

        Ainesosat:
        1 dl Makeiset(Fisherman's Friend)P
        4 dl Vodka(Koskenkorva Viina)P

        Ohje:
        Murskaa tehosekoittimessa 2-3 pussia Fisherman's Friend-pastilleja, lisää murska viinapulloon ja ravista. Anna murskan liueta muutama tunti välillä ravistaen. Viilennä pullo jääkylmäksi ennen tarjoilua.
        Tällä ohjeella valmistuu 12 shottia.

        Siinäpä se, kannattaa kokeilla!


    • Ohje

      Eli me tehdään näin: 4ps (25g) sisua sekoitetaan 0,5L vettä ja sekaan nakataan sitte 0,5L 80% viunaa. Sekoittuu pirun hyvin näin.

      Ja sisuviina ohje: 2ps sisua samoihin suhteisiin. Mutta veteen sekoittamisen jälkeen suodatetaan liuos suodatinpussin läpi. ( Jää sellaset kokkareet siihe ).

      Hyvää on tääki ^_^

      • Töh

        Laitatte vaan kossuu litra ja 4 pussii fishermania


    • jarnosaki

      ite ainakin teen aina fisun ite.. ainakin itten mielestä ohjeeni on ollut hyvä ja viina ei maistu tippaakaan vain pelkkä fisu pastillille..takuuvarmat kännit :P 0,7l kirkasta viina ja 5pussia fishermantsfrend pastilleja siinä valkoisessa pusissa olevaa . ravistelee vain pienin väliajoin niin se liukee sinne ..parasta juoda pakastin kylmänä ..

      • Jonna1996

        Paras ohje on:
        1 litra kossua
        1 TV-sekoitus pussi

        Sekoita pussi kossu pulloon. Sekoita ja nauti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe