http://www.neste.fi/binary.asp?path=2589;2655;2698;2707;2708;3237;3381
Neste tarjoaa ysikasia.
Moottorisahojen bensiinit
16
11248
Vastaukset
- epäselevää
hä??
- Ammattimetsuri
Olen aina käyttänyt ysiysiä ja nykyisin ysikasia.
Särkeköön muut sahansa pilipalibensalla. - metsämies
Ammattimetsuri kirjoitti:
Särkeköön muut sahansa pilipalibensalla.Tais mennä 95-miehet hiljaseks kun lyötiin faktaa pöytään!!!!
- valmistaja tietää
metsämies kirjoitti:
Tais mennä 95-miehet hiljaseks kun lyötiin faktaa pöytään!!!!
Tietää parhaiten mikä bensa käy heidän vehkeisiinsä.
El Huskin omien miesten mielestä kaikki yli 90-oktaaniset käy.
Tosin aikaisemmin suositteli nekin 98 bensaa.
Ompa sahat kestäneet tähän asti 95 bensaa ja ammattimetsurit sahanneet vielä matalaoktaanisemmalla Venäjän bensalla. Ja eroa ei tunnu olevan. - kummastuttaa
Ammattimetsuri kirjoitti:
Särkeköön muut sahansa pilipalibensalla.pientä sahan käyttäjää tämä työtulon maksimointi,en näe muuta syytä käyttää 95 bensaa.Mulla omakohtaisia kokemuksia ostin käytetyn sahan kuvien perusteella,sahan saatuani perinteinen nosto narusta saha maassa nousee mutta vaipuu alas,eli ei puristuksia.Sahalla vähän sahattu mutta silti väljä,asiaa kyseltyäni sahattu 95:llä alle puolivuotta,että näin.
- huskulla
kummastuttaa kirjoitti:
pientä sahan käyttäjää tämä työtulon maksimointi,en näe muuta syytä käyttää 95 bensaa.Mulla omakohtaisia kokemuksia ostin käytetyn sahan kuvien perusteella,sahan saatuani perinteinen nosto narusta saha maassa nousee mutta vaipuu alas,eli ei puristuksia.Sahalla vähän sahattu mutta silti väljä,asiaa kyseltyäni sahattu 95:llä alle puolivuotta,että näin.
Hinnan ero tosiaankin niin peini että miksi leikkiä? Olen aina sahannut 98 ja 3% seoksella tai jos moottorisaha valmistajien suosittelema öljy niin reilu 2%. Sinun sahassa saattaa olla kyllä muutakin ensinmäisenä tulee mieleen männänrengas, kiertokangen laakeri....minkä merkkinen ja mallinen kyseinen saha on?Epä sopivan bensan ja öljyn käyttö kyllä johtaa tuohon.
- takuuajan verran..
valmistaja tietää kirjoitti:
Tietää parhaiten mikä bensa käy heidän vehkeisiinsä.
El Huskin omien miesten mielestä kaikki yli 90-oktaaniset käy.
Tosin aikaisemmin suositteli nekin 98 bensaa.
Ompa sahat kestäneet tähän asti 95 bensaa ja ammattimetsurit sahanneet vielä matalaoktaanisemmalla Venäjän bensalla. Ja eroa ei tunnu olevan.Tehtaat panevat oktaanisuosituksen sen verran alas, että saha toimii uutena ja kestää muutaman vuoden alhaisilla oktaaneilla.
Ysikasilla kestäisi kauemmin, eikä temppuilisi niin kuin ysivitosella.
Sahan valmistaja haluaa myydä sahoja.
Kuka uutta ostaisi, jos entinen kestäisi ikuisesti? - sahani
huskulla kirjoitti:
Hinnan ero tosiaankin niin peini että miksi leikkiä? Olen aina sahannut 98 ja 3% seoksella tai jos moottorisaha valmistajien suosittelema öljy niin reilu 2%. Sinun sahassa saattaa olla kyllä muutakin ensinmäisenä tulee mieleen männänrengas, kiertokangen laakeri....minkä merkkinen ja mallinen kyseinen saha on?Epä sopivan bensan ja öljyn käyttö kyllä johtaa tuohon.
oli jonseder 2045 elettiin vuotta 2000.Tuttu pienkone korjaaja aukaisi sahani ja silloin todettiin vanhankansan männänrengastestillä tämä kuluminen.Samoin männänhelmat kuluneet huomattavasti,uusi mäntä asia korjaantui, mutta vain hetkeksi,vaihtoon meni vähänsahattuna,mutta voimattomana.
- tapaus.
kummastuttaa kirjoitti:
pientä sahan käyttäjää tämä työtulon maksimointi,en näe muuta syytä käyttää 95 bensaa.Mulla omakohtaisia kokemuksia ostin käytetyn sahan kuvien perusteella,sahan saatuani perinteinen nosto narusta saha maassa nousee mutta vaipuu alas,eli ei puristuksia.Sahalla vähän sahattu mutta silti väljä,asiaa kyseltyäni sahattu 95:llä alle puolivuotta,että näin.
Eihän nyt moottorisaha kestä pelkällä ysivitosella puoltavuotta pitempään.
Kannattas käyttää 2T öljyä bensan seassa. Se öljy voitelee ne männänrenkaat, ei bensa. Ei voitele bensa vaikka se olis 120 oktaanista. - aaa
tapaus. kirjoitti:
Eihän nyt moottorisaha kestä pelkällä ysivitosella puoltavuotta pitempään.
Kannattas käyttää 2T öljyä bensan seassa. Se öljy voitelee ne männänrenkaat, ei bensa. Ei voitele bensa vaikka se olis 120 oktaanista.Ite oon käytelly hussessa Dieseliä ja hyvin on toiminut.. Nokeentaa pikkusen mutta minkäs sille teet, halvenmaa se riisseli on..
- Joopa joo
aaa kirjoitti:
Ite oon käytelly hussessa Dieseliä ja hyvin on toiminut.. Nokeentaa pikkusen mutta minkäs sille teet, halvenmaa se riisseli on..
Miksei sitten autotkin mene?
- Arj..
Joopa joo kirjoitti:
Miksei sitten autotkin mene?
Auto, eli nelitahtisessa moottorissa sylinterit tulee voidelluksi alhaaltapäin olevasta öljytilasta.
2tahti moottorissa ei ole öljyä kampikammiossa, siksi tarvii öljyn bensiinin seassa. - mutta..
Arj.. kirjoitti:
Auto, eli nelitahtisessa moottorissa sylinterit tulee voidelluksi alhaaltapäin olevasta öljytilasta.
2tahti moottorissa ei ole öljyä kampikammiossa, siksi tarvii öljyn bensiinin seassa.Kaksitahtimopossa on öljy myös kampikammiossa.
- öljymestari
mutta.. kirjoitti:
Kaksitahtimopossa on öljy myös kampikammiossa.
Montako mopon moottoria olet purkanut? Eipä kyllä mopossa oo öljyjä kampikammiossa! Asioista pitää ottaa selvää ennen kuin puhuu puuta heinää.
Öljyt on vaihdelaatikossa. - Sitä öljyä
öljymestari kirjoitti:
Montako mopon moottoria olet purkanut? Eipä kyllä mopossa oo öljyjä kampikammiossa! Asioista pitää ottaa selvää ennen kuin puhuu puuta heinää.
Öljyt on vaihdelaatikossa.2t koneenkin kampikammiossa, sitä 2t öljyä mitä bensaan pitää laittaa. Vai ajattelitko että kuiviltaan pyörii?
Jos joku onnistuu selittämään miksi 95 bensalla menee 2t kone väljäksi nopeammin kuin 98 bensalla, siis kun 2t öljyä käytetään 2-4% kummallakin bensalla, niin hattua täytyy nostaa. - miettimistä
Sitä öljyä kirjoitti:
2t koneenkin kampikammiossa, sitä 2t öljyä mitä bensaan pitää laittaa. Vai ajattelitko että kuiviltaan pyörii?
Jos joku onnistuu selittämään miksi 95 bensalla menee 2t kone väljäksi nopeammin kuin 98 bensalla, siis kun 2t öljyä käytetään 2-4% kummallakin bensalla, niin hattua täytyy nostaa.ja vähän heinäntekojärkeä mukaan niin kyllä se siitä valkenee.Kestääpi hyvinniin moposi noin 8-10000:tta kierrosta 1-1,5 tuntiin vuorokausi vaikka paloöljyllä.Saha työkäytössä 13-15000:sta 3,5-5 tuntiin päivässä, lähes jatkuvasti täyttä huutaen on hieman eri asia kuin mopetisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793