Mulla on välillä tällasta kummallista. Eli jos esim. leivon, alkaa kauheasti aivastuttaa, nenä menee tukkoon ja kurkkua kirvelee. Olen ajatellut että josko olisin jauhoille allerginen. Toisekseen jätin viime elokuussa kaiken "vaalean" leivän (plus pullat yms.) pois, koska huomasin että ne aiheuttaa järkyttävää mahakipua. Ovat aiheuttaneet ennenkin. Nyt on elämä helpottanut kun en niitä enää syö, mutta aina kun joskus tulee jotain pullaa maisteltua, vatsa tulee kipeäks heti.
Mutta onko kellään muulla tuollaista jauhojuttua, että aivastuttais ? Tykkäsin kyllä ihan leipoa, mutta enpä enää viitsi. :(
Jauho-oireita ?
3
4086
Vastaukset
- vehnäallergikko
Olen alleginen kaikille kotimaisille viljoille, enkä ole niillä leiponutkaan vuosikausiin. Leivon kyllä itsellene leipaa yms. (maissista, tattarista jne.) ja ne jauhot aiheuttavat minule hirvittäviä aivastuspuuskia, nenä on yleensä tukossa sit koko päivän jne.. Vaikka en siis ole allerginen niille ainesosille niin itse jauhoje pöly aiheuttaa pärskimistä, mutta sen takia en ole leipomista lopettanut (yritän vain tehä kaiken tosi pikaisesti...)
- Neiti Vehnänen
Vehnäjauhoallergiaa veikkaisin. Samat oireet kuin mulla ja mulla on todettu vehnäjauhoallergia. Jauhonpöly on kamalaa ja taikinan syönti hirveetä. Jonkin verran pystyn syömään vehnätuotteita paistettuna mutta vatsakipu vaivaa aina. Parhaillaan yritän pitää täysin vehnäjauhotonta pari viikkoista, jonka jälkeen yritän maistaa vaikkapa korvapuustia.
- sinttu-87
Neiti Vehnänen kirjoitti:
Vehnäjauhoallergiaa veikkaisin. Samat oireet kuin mulla ja mulla on todettu vehnäjauhoallergia. Jauhonpöly on kamalaa ja taikinan syönti hirveetä. Jonkin verran pystyn syömään vehnätuotteita paistettuna mutta vatsakipu vaivaa aina. Parhaillaan yritän pitää täysin vehnäjauhotonta pari viikkoista, jonka jälkeen yritän maistaa vaikkapa korvapuustia.
tietääkö kukaan voiko jauho allergia esiintyä esim. käsien kutinalla? ainakun olen käsitellyt jauhotuotteita niin käsiäni alkaa kutittaa kamalasti, ja yksi päivä kun söin kastiketta alkoi käsiäni kutittaa samalla tavalla kuin silloin kun käsittelin taikinaa jossa on jauhoja. jauho myös laittaa aivastamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693