Kertokaahan kokeneemmat! Mihin kannattaisi sijoittaa rahaa, että niitä ei menettäisi ja rahoille tulisi korkoa. Olen ajatellut sijoittaa joka kuukausi 100 €. Onko järkevää?
mihin kannattaisi sijoittaa rahaa?
6
2472
Vastaukset
Jos olennaista on se, että pitää olla melko varmat takuut, ettei rahat mene hukkaan ja edes jonkunlaista tuottoa pitää tulla, niin perusvastaus lienee lyhyen koron rahastot. Niiden riski on hyvin pieni, ja siten myös tuottokin pieni, yleensä muutaman prosentin luokkaa. Parempi silti kuin tavallisella pankkitilillä, joilla korko on olematon. Rahastojen myynnistä menee tietysti veroa, mutta ne lienevät silti loppujen lopuksi tuottavampia kuin tilit. Ne voi myös myydä helposti ja nopeasti.
- Emma
menee myös vero, eri nimellä, mutta ainakin tällä hetkellä prosentti on ihan sama, 28. Ainoa, mitä rahastoissa on tiliin verrattuna eroa on se, että niistä on vähän kuluja, rahastosta riippuen. Mutta kuten jo äsken mainittiin, myös tuotto on eri tasoista, kuin tililtä saatava.
- Tuotto
Emma kirjoitti:
menee myös vero, eri nimellä, mutta ainakin tällä hetkellä prosentti on ihan sama, 28. Ainoa, mitä rahastoissa on tiliin verrattuna eroa on se, että niistä on vähän kuluja, rahastosta riippuen. Mutta kuten jo äsken mainittiin, myös tuotto on eri tasoista, kuin tililtä saatava.
Hyvä tuotto 28% on ihan hyvä. Jos siihen pääsee niin voi olla tyytyväinen.
- Tuotto
Tuotto kirjoitti:
Hyvä tuotto 28% on ihan hyvä. Jos siihen pääsee niin voi olla tyytyväinen.
28% on siis veroa
- Jakeli
Tuotto kirjoitti:
28% on siis veroa
Entäs se tuotto?
- Mark
Jakeli kirjoitti:
Entäs se tuotto?
Entäs se tuotto tosiaan. Lyhyen koron puolella jotain parin prosentin paikkeilla per vuosi. Tosin Schroder Investmentillä näkyy 'European Defensive B' -rahasto tuottaneen 12 kk:n aikana 15,86%.
Tietolähde: HS 26/3, sivu E28.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202920Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3602590Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o452348Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä272332Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581898Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181429Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121422- 721353
- 561289
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?141271