Piti jo lähteä flunssan jälkeiseen autoiluun, kun konun naukkailukaan ei enää maistunut ja tuolle otsikon välille, joka on nykyään talvirajoitettu 80 km/h, kesäisin kuitenkin pääosin satanen Muurolaan saakka. Ei minulla mitään kiirettä ollut mihinkään ja ajattelin muutamat ohittelut suoritettuani kokeilla ihan sitä nopeutta, mikä on merkissä, elektroniikkaakin kun unohtui toiseen autoon.
Pudotin siis nopeudekseni 80 km/h todellista. Ehheheee... voi prkl, jos olisin ajanut jossain tasaisella aavikolla mittaristo peitettynä, niin eihän auton liikkumista olisi voinut helposti edes havaita. Valopylväiden välit (n. 50 m) ehti helposti mielessään laskea "yksi, kaksi, kolme, neljä" ja taas uudestaan, hidasta on eteneminen tuolla nopeudella, hohhoijaa. Kyllä kysyy asennetta ajaa 80 km/h täällä ja tällä kelillä: http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=266
Jono takanani alkoi kuitenkin saavuttaa minua, pakuja, henkilöautoja peräkärryineen ja asuntoautoja. Ei stana, en jäänyt tukoksi, mieluummin ohittelen kuin jään ohitettavaksi. Tyhjää tietäkin aina vaan edessä: http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=267
Nostinkin nopeudekseni paremmin tälle tielle sopivan, joka näkyy seuraavassa kuvassa: http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=265
Jos poliisijohtaja selviää tuollaisesta ylinopeudesta huomautuksella 30:n rajoituksella, niin 80:n rajoituksella ei pitäisi sitten kenenkään edes mitään huomauttaa, vai mitä? Ajattelin vaan, että antaahan tulla tutkapartion, saadaan samaan aikaan suunnilleen käsittelyyn kuin sen poliisinkin. Eipä niitä kuitenkaan näkynyt.
Eiköhän kuitenkin joku ruotsalainen tullut takapuskuriin puuskuttamaan maasturillaan suomalainen kärry perässä ja meni kohta ohi jääden kuitenkin edelläni ajaneen taakse osaamatta käyttää ohitustilanteita. Siispä polkaisin molemmista ohi, mutta ruotsalainen lähti taas tavoittelemaan ja Rovaniemen nelikaistaisella tuli perässä vielä n. puoltatoistasataa. En viitsinyt päästää ohitseni sellaista, joka jarruttelee menoa ohi päästyään ja kiskaisin hiukan lisää rakoa siihen saakka, kunnes käännyin pois päätieltä.
Sitten Rovaniemellä ollessani alkoi lumisade ja lähdin Kemiä kohti. 60:n alueen jälkeen ehdin taas koukkia muutamien ohi 80:n alueella ja pidin nopeutena n. satasta, oli aika liukastakin. Edellä meni autoja harvakseltaan ja niitä hitaasti saavutin. Sitten siellä kauempana edessä tapahtui jotain, jota en ehtinyt kunnolla havaita, enkä nähdä, kun oli loiva mutkakin.
Ilmeisesti myöskin Kemin suuntaan ajanut V-70 Volvo oli lipsahtanut vastaantulijoiden kaistalle ja nähdäkseni aivan yhden vastaantulevan keulan edestä penkkaan. Jäljet lähti käyttämältäni kaistalta ja päättyivät sinne missä Volvo oli siististi penkan päällä ja keula tulosuuntaani. Samalla siihen pysähtyi vastaantulijoita ja volvosta nousi säikähtyneen näköinen naista muistuttava autoilija. Minä jatkoin matkaa.
Jos se meni niin kuin luulen, niin en voi käsittää miten se Volvo lähti jonkun käsistä sellaiseen luisuun. Olihan siinä liukas paikka tietenkin, mutta takuulla ajoin siihen samaan mutkaan lujempaa ja hylkyyn menevillä renkailla. No, kaipa ne maatalouskoneiden ajo-ominaisuudet eivät ole parhaimmillaan maanteillä?
Myöhemmin ohittelin vielä pitkiä autojonoja ja jotkut vilkuttelivat minulle valojaan. Tuskin olivat tuttuja ja taisi vaan hiukan pelottaa käyttämäni räväkät ohitusnopeudet? Kannattaa sulloa vaippoja housuihinsa jo lähtiessä, jos tuntuu siltä, että putoaa paskat housuihin kesken matkan.
Kemi-Rovaniemi 24.3
31
1809
Vastaukset
- Ketunkairaaja
kiinnostaa
- kovasti taas
kun et edes kahtasataa körötellyt. Auto-Antero olisi tuollaisen nysvärin ohittanut pientareen kautta vähintään neljääsataa. Vai mitä Antero?
Tokihan minä pidän edelleen kiinni vanhoista perinteistä, eli aina kun olen liikenteessä, niin 200 pitää ylittyä vaikka edes hetkellisestikin.
Ei kuitenkaan kulje neljääsataa minun autot, saan karstat pois koneista pienemmilläkin nopeuksilla, tällasilla: http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=268
Tuo alin lukema on 280 ja viisari kiepahti siitä ohi viime perjantaina.- eunukki
Kairakettu kirjoitti:
Tokihan minä pidän edelleen kiinni vanhoista perinteistä, eli aina kun olen liikenteessä, niin 200 pitää ylittyä vaikka edes hetkellisestikin.
Ei kuitenkaan kulje neljääsataa minun autot, saan karstat pois koneista pienemmilläkin nopeuksilla, tällasilla: http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=268
Tuo alin lukema on 280 ja viisari kiepahti siitä ohi viime perjantaina.meneeköhän nuo joillekin täydestä?
eunukki kirjoitti:
meneeköhän nuo joillekin täydestä?
Kaikille, jotka ovat olleet kyydissä. Täällä ei ole niin väliä.
- sivupersooniesi
Kairakettu kirjoitti:
Kaikille, jotka ovat olleet kyydissä. Täällä ei ole niin väliä.
kanssa? No, se selittääkin jo kaiken.
sivupersooniesi kirjoitti:
kanssa? No, se selittääkin jo kaiken.
Tuossahan noita joidenkin sivupersoonia näyttää olevan avaukseni alla, mutta minulla on vain tämä yksi. Kyydissäni olleet eivät tietääkseni ole kirjoitelleet tänne, mutta varma en voi asiasta olla. Ei ole ainakaan sattunut silmiini.
- jos niitä on?
Kairakettu kirjoitti:
Tuossahan noita joidenkin sivupersoonia näyttää olevan avaukseni alla, mutta minulla on vain tämä yksi. Kyydissäni olleet eivät tietääkseni ole kirjoitelleet tänne, mutta varma en voi asiasta olla. Ei ole ainakaan sattunut silmiini.
Kukas noita juttuja muuten voi uskoa.
jos niitä on? kirjoitti:
Kukas noita juttuja muuten voi uskoa.
Luuletko, että joku kyydissäni olleista voisi oikeasti edes huomata viestisi, tunnistaa minut ja vielä vastata?
Kerran tarjosin täällä netissä yhdelle mahdollisuuden lähteä katsomaan, mutta hän yllättäen kieltäytyikin, eli paskoi housuihinsa.
Pitäisköhän tarjota sinulle mahdollisuus todistamiseen? Tiedätkö miten sitten kävisi? Sinua ei kukaan uskoisi ja sinua pidettäisiin minun sivupersoonana.- selittelyn perään
Kairakettu kirjoitti:
Luuletko, että joku kyydissäni olleista voisi oikeasti edes huomata viestisi, tunnistaa minut ja vielä vastata?
Kerran tarjosin täällä netissä yhdelle mahdollisuuden lähteä katsomaan, mutta hän yllättäen kieltäytyikin, eli paskoi housuihinsa.
Pitäisköhän tarjota sinulle mahdollisuus todistamiseen? Tiedätkö miten sitten kävisi? Sinua ei kukaan uskoisi ja sinua pidettäisiin minun sivupersoonana.siis: voit mun puolesta jatkaa satuilujasi ihan vapaasti. Oikeat ihmiset leimautuu sivupersooniksi; KETÄHÄN kyydissäsi on ollut?
selittelyn perään kirjoitti:
siis: voit mun puolesta jatkaa satuilujasi ihan vapaasti. Oikeat ihmiset leimautuu sivupersooniksi; KETÄHÄN kyydissäsi on ollut?
Luuletko, että ryhtyisin täällä kertomaan ketä kyydissäni on ollut? Taidat olla vähän tyhmä?
En minä mitään satuile, iso V12 cipattuna ja muutenkin hiukan piristeltynä kiskoo lähes 300 km/h todellista, mitäs ihmeellistä tuossa? Vakionakin rajoitettua 250 km/h.
- akka ratissa
tämmöistä blogia joka kerta ajettuani, sanotaan vaikka välin Näätämö - Oulu.
Siihen mahtuu jo monta kuvaakin, ja monenlaista tilannetta ja monenmerkkistä ja -väristä autoa vaikkei ihan Ylä-Lapissa liikennettä olekaan.
Pistän kaikkien yli-, ali- ja keskinopeudet ylös. Aion laajentaa pikkuisen perspektiiviä ja kerron myös esim. minkälaatuista kahvia juon, minkävärisestä mukista / kupista ja missä, esim. millaisella huoltoasemalla (siitä tuleekin jo paljon tekstiä), tai jos tien päällä juon, niin kuvailen jokaisen ottamani hörppäisyn, koska sehän myös vaikuttaa ajamiseen, toivottavasti positiivisesti, hohhoijaa.Senkusta vaan, sinähän olet vapaa tekemään mitä lystää, kuten minäkin.
Minä selvittelen parhaillaan noiden web-kameroiden sijoittamista autoihini. Yksi kuvaamaan eteen, toinen taakse ja sinäkin voit päästä ajokillas reaaliaikaisesti nettiin kaikkien katsottavaksi. Ajan nykyään vain n. 100 000 km/v kaikkialla Suomessa ja Ruotsissakin ja melkein joka päivä olen liikenteessä.- akka ratissa|
Kairakettu kirjoitti:
Senkusta vaan, sinähän olet vapaa tekemään mitä lystää, kuten minäkin.
Minä selvittelen parhaillaan noiden web-kameroiden sijoittamista autoihini. Yksi kuvaamaan eteen, toinen taakse ja sinäkin voit päästä ajokillas reaaliaikaisesti nettiin kaikkien katsottavaksi. Ajan nykyään vain n. 100 000 km/v kaikkialla Suomessa ja Ruotsissakin ja melkein joka päivä olen liikenteessä.Toi on ihan hyvä idea. Joudun kylläkin aloittamaan sen blogin täällä norskien puolella. Harmi kun työt sotkee niin ei voi ihan vaan keskittyä tuon blogin täyttämiseen. Kamerat ja kannettava ois valmiina. Pitää vissiin ottaa virkavapaata.
Ajelemisiin! akka ratissa| kirjoitti:
Toi on ihan hyvä idea. Joudun kylläkin aloittamaan sen blogin täällä norskien puolella. Harmi kun työt sotkee niin ei voi ihan vaan keskittyä tuon blogin täyttämiseen. Kamerat ja kannettava ois valmiina. Pitää vissiin ottaa virkavapaata.
Ajelemisiin!Missäpäin Norjaa autoilet välillä Näätämö - Oulu?
- akka ratissa
Kairakettu kirjoitti:
Missäpäin Norjaa autoilet välillä Näätämö - Oulu?
mikä Näätämö on norjaksi. Esim siellä.
akka ratissa kirjoitti:
mikä Näätämö on norjaksi. Esim siellä.
...eihän se sitten enää ole Näätämö.
- akka ratissa
Kairakettu kirjoitti:
...eihän se sitten enää ole Näätämö.
Se on Norjan Näätämö. Ihan niin kuin Norjassa puhutaan Suomen Neidenistä.
Kyllä minä sanon myös Karesuvanto vaikka olen Ruotsin puolella missä se tavataan vähän eri lailla. Minä oon niin kaaheen suomalaenen.
Varminta ois käyttää saamelaisia paikannimiä niin menis enemmän oikein. akka ratissa kirjoitti:
Se on Norjan Näätämö. Ihan niin kuin Norjassa puhutaan Suomen Neidenistä.
Kyllä minä sanon myös Karesuvanto vaikka olen Ruotsin puolella missä se tavataan vähän eri lailla. Minä oon niin kaaheen suomalaenen.
Varminta ois käyttää saamelaisia paikannimiä niin menis enemmän oikein.Suomessa on Näätämö ja Norjassa Neiden.
http://www.neiden.no/suomeksi.html
http://www.plappi.fi/kunnat/inari/kylatoiminta/sevettijarvi_naatamo/
Onhan noissa selvä ero, kirjaimissa ja niiden määrässäkin.
"Varminta ois käyttää saamelaisia paikannimiä niin menis enemmän oikein." Niinpä, mutta en minä mitään olisi kysynytkään jos olisit aiemmin kirjoittanut Neiden-Oulu, hehheh.- voulez-vous
Kairakettu kirjoitti:
Suomessa on Näätämö ja Norjassa Neiden.
http://www.neiden.no/suomeksi.html
http://www.plappi.fi/kunnat/inari/kylatoiminta/sevettijarvi_naatamo/
Onhan noissa selvä ero, kirjaimissa ja niiden määrässäkin.
"Varminta ois käyttää saamelaisia paikannimiä niin menis enemmän oikein." Niinpä, mutta en minä mitään olisi kysynytkään jos olisit aiemmin kirjoittanut Neiden-Oulu, hehheh."Suomen puolen Näätämöstä on parisenkymmentä kilometriä Norjan puolen Näätämöön, Neideniin."
Sinä voit tästä kinata miten paljon haluat, mutta kun nimenomaan se saamelainen nimi tälle Näätämön alueelle on alkuperäinen, ja siitä se on yksinkertaisesti suomennettu Näätämöksi ja norjannettu Neideniksi. Näätämö on suurimmaksi osaksi Norjan puolella, Suomen Näätämöstä ei ole hirveästi sanottavaa paitsi että norjalaiset ostaa sieltä kaljaa. Kaiken ei aina tarvii Saamenmaassa olla niin A4 kuin kartat ja kyltit antaa ymmärtää. :D Nimet on ajan saatossa vääntyneet eri muotoon eri kieltä puhuvien suussa.
Minä kirjoitan sitten Kirkkoniemi-Oulu seuraavalla kerralla, mutta ei kai sitäkään hyväksytä, koska eihän se ole Kirkkoniemi vaan Kirkenes. Jippy jippy jee. voulez-vous kirjoitti:
"Suomen puolen Näätämöstä on parisenkymmentä kilometriä Norjan puolen Näätämöön, Neideniin."
Sinä voit tästä kinata miten paljon haluat, mutta kun nimenomaan se saamelainen nimi tälle Näätämön alueelle on alkuperäinen, ja siitä se on yksinkertaisesti suomennettu Näätämöksi ja norjannettu Neideniksi. Näätämö on suurimmaksi osaksi Norjan puolella, Suomen Näätämöstä ei ole hirveästi sanottavaa paitsi että norjalaiset ostaa sieltä kaljaa. Kaiken ei aina tarvii Saamenmaassa olla niin A4 kuin kartat ja kyltit antaa ymmärtää. :D Nimet on ajan saatossa vääntyneet eri muotoon eri kieltä puhuvien suussa.
Minä kirjoitan sitten Kirkkoniemi-Oulu seuraavalla kerralla, mutta ei kai sitäkään hyväksytä, koska eihän se ole Kirkkoniemi vaan Kirkenes. Jippy jippy jee.http://www.elisanet.fi/raimo.flink/ekomatkailu/kirkkoniemi.htm
http://www.pohjois-savonmuisti.fi/historia/esihistoria/muinaisjaannokset_pohjois_savossa/kohteet_kunnittain/kuopio/kirkkoniemi/
Joo, kyllä se kannattaa kirjoittaa Kirkenes, muuten voi tulla sekaannuksia taas, kuten noista linkeistä voi päätellä.
Mikäs se muuten olikaan se Näätämö saameksi?- voulez-vous
Kairakettu kirjoitti:
http://www.elisanet.fi/raimo.flink/ekomatkailu/kirkkoniemi.htm
http://www.pohjois-savonmuisti.fi/historia/esihistoria/muinaisjaannokset_pohjois_savossa/kohteet_kunnittain/kuopio/kirkkoniemi/
Joo, kyllä se kannattaa kirjoittaa Kirkenes, muuten voi tulla sekaannuksia taas, kuten noista linkeistä voi päätellä.
Mikäs se muuten olikaan se Näätämö saameksi?Näätämö on saameksi Njávddam.
voulez-vous kirjoitti:
Näätämö on saameksi Njávddam.
Kielihän tuota lausuessa menee solmuun, savolaisella ehkä luonnistuis helpommin?
- voulez-vous
Kairakettu kirjoitti:
Kielihän tuota lausuessa menee solmuun, savolaisella ehkä luonnistuis helpommin?
savolaiselle pohjoissaamen itäiset murteet ovat helppo nakki, samanlaista viäntämistä ja kiäntämistä se on. Vokaalit heittää häränpyllyä. :D
- matkamies
Ajelin taas tänään autolla kyseisen välin ja kaikenlaista sitä näkeekin, kun vähän katselee sivuille, nimittäin yhden mökin pihapuussa kyyhötti harakka. Muutamia vinossa olevia aurausviittoja myös näkyi matkan varrella.
Olipa myös yksi puu melkein nurin, tais muuten olla kuusi. Olikohan tykkylumi ollut asialla, vai mikä oli tuon puun vääntänyt kenoon?
Sitten nämä roiskeläpistä tielle pudonneet jäätönkit ovat ihan oma lukunsa, niitä kannattaa varoa, ettei aja suoraan päin.
Niin ja olihan siellä yksi isäntä köröttelemässä jollain kinnerillä tietä myöten eteenpäin ja sellainen vanhankansan metsälinko vielä oli kytketty ulosottoon.
Koskaan ei näköjään tiedä mitä nämä ajoreissut tuovat tullessaan. Mukava vaihtaa täällä netissä kuulumisia asian tuntevien henkilöiden kanssa näistä niin tärkeistä asioista.
Huomenna raportoin taas lisää, kun käyn reissun kioskilla hakemassa sätkäpaperia ja kuivahiivaa. - sujuvaa
hohhoijaa...Pitäskö sulle joku mitali antaa tosta kaahailusta? Et oo muuten kertonu montako kertaa itte oot ollu vastaantulevien ojan penkalla tai metikössä ylipäätään. Laitahan niistäkin kuvia ;)
- matkamies
reissu sujui ilman pahempia ongelmia, sillä matka oli lyhyt ja nopeusrajoitus taajamassa vain 50km/h.
Joku muori oli muuten lähtenyt sauvakävelylle. Menomatkalla oli tiukka tilanne, kun jouduin väistämään taidokkaasti ajokaistalla lojuvat tyhjät "mäyräkoiran" kuoret.
No pääsin kuitekin kunnialla kioskille ja tein siinä muutaman rivin kenoa joutessani.
Menomatka sujui leppoisasti, vaikka siinä edessä muuan papparainen vähän suzukilla suditteli. Että tämmönen raportti tällä kertaa. - vai asutko autossa?
Ajan minäkin vähintään 200 000 km vuodessa, mutta eihän sitäkään kukaan usko.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944