sain jes!

minä vaa tääl

moi kaikki mun unelma totoutui! sain oman hepon ok se on poni! =) mut se on varsa mitä tekisin senkaa nämä 4,5,6 vuotta?

8

1145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • glowy

itse sain joskus aikoinaan ensimmäisen hevoseni, se jätti sitten varsan ja kuoli itse... varsa jäi... joten voin kokemuksella, mitä nyt itse kertoa mitä olen nähnyt, niin se suurin työ mitä sen tulevan hevosen/ponin kanssa tehdään ennenkuin se on aikuinen, niin se pitää opettaa tavoille, satulaan, kengittämiseen, kuljetuksiin, ihmisiin, erilaisiin tilanteisiin ynnä muuhun, joten teillä on paljon yhteistä opittavaa varsasi kanssa. älä hätäänny jos se ei opi heti, ole kärsivällinen, äläkä vaadi liikaa. harjoitelkaa vaan juuri sen verran uusia juttuja yhdellä kertaa kuin se varsasta tuntuu mielekkäällä. p.s. näillä opeilla on opetettu ravuri varsoja.

• kannatan!

Sun kannatta tehä näin: Tutustua siihen ja luoda hyvät väilt sen kanssa. Niin se sitten aikuisena on ihanan uskollinen sua kohtaan jaootte parhaat kamut! =) =) =) =) =) =) =) =)

• Pikkuinen@

...Näinhän niitä hevosia ostetaankin:
      Ensin satutaan ostamaan joku huono-onninen varsa ja sitten ollaan niin innoissaan niin innoissaan ja sitten tajutaankin että "Niin muuten... Mitäköhän mä nää vuodet sen kanssa teen?"

Toivottavasti oli provo.

• krisse^^

tietysti koulutat sitä JOS tiedät osaavasi tuon taidon! muuten hankit jonkun kokeneen hevosen käsittelijän ja pyydät häntä opettamaan alkeita! ratsastamista ei tarvitse kuitenkaan kuutta vuotta odottaa! hyvin koulutettuna selkään voi nousta kolmenkin vuoden iässä! onnea sinulle ja hepallesi!

• kukkuu

jaa että issikan selkään ajattelit nousta kun se on 3 v?
        no eihän herrajumala sillon sillä voi vielä "kunnolla" ratsastaa.... ja sillä ei ole koulutuksen kanssa mitään tekemistä vaan kasvun kanssa.

• Nimetön
        kukkuu kirjoitti:

jaa että issikan selkään ajattelit nousta kun se on 3 v?
        no eihän herrajumala sillon sillä voi vielä "kunnolla" ratsastaa.... ja sillä ei ole koulutuksen kanssa mitään tekemistä vaan kasvun kanssa.

tuskinpa hän tarkoittikaan että sillä ruvetaan hyppimään esteitä ja vedetään koulua pitkin ja poikin kenttää!

• ponihullu

Öh..
      Sun pitäis ehkä..Kouluttaa se varsa=).Ja opettaa sitä talutukseen,harjaukseen nostamaan kavioita ja ennen kaikkea totuttaa ihmisen käsittelyyn.Mutta miksi sait ihan vaan varsan?Onks se sun eka heppa?Jos on,ei olisi kovinkaan järkevää ostaa ekaks hepoks varsaa...

• Eza92

Sain sellaisen kuvan, että olette ostaneet poninne heräteostoksena. Jos olet kokenut hevostelija/ratsastaja, voit yrittää kouluttaa varsan itse, mutta jos olet aloittelija eikä teillä ole ketään hevosia jo pitempään harrastanutta, teko on jo melkein eläinsuojelurikos, tosin vain siinä tapauksessa, että poni on teillä, eli ei tallissa.

Jos siis olette aloittelijoita, neuvoisin viemään varsan koulutettavaksi jollekin kouluttajalle, joka siis kouluttaa hevosia ja poneja työkseen.

Toivottavasti neuvoistani oli apua! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      226
      7047
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      346
      4954
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      150
      3720
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      123
      3520
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      76
      3456
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      56
      2965
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      270
      2769
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      84
      2480
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2406
    10. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      109
      2078
    Aihe