Emmekö me ihmiset arvosta omaa/toistemme arvoa kun annamme moisten puoskarien kohdella meitä kun lihakarjaa!
Sukulaiselleni iski äkillinen ja vakava sairaskohtaus.Päästyään "apuun" alkoi huono ja epäasiallinen kohtelu.Sukulaiseni oli jo lopulta turvautumassa yksityiselle sektorille kivuissaan ja peloissaan.
Mm.ensimmäisellä kerralla sairaalaan mentäessä,annettu diagnoosi oli virheellinen.Myöhemmin koska hänen lääkärinsä ei ollut paikalla ja oli opastanut ottamaan yhteyttä toiseen lääkäriin.Tämä puoskari ei taas ei suostunut auttamaan,koska hänen oma lääkärinsä tulee viikonlopun jälkeen töihin.
Itse aikoinaan samaisessa lasaretissa makasin myös henkihieverissä eteisessä,eikä ketään mitään kiirettä pitänyt.Hoitajien paikalle tullessa minua
vain komennettiin ja käskettiin.Aliarvioitiin omaa tilaani.
Ymmärrän kyllä,että sairaaloissa on pulaa resursseista.Ylityöllistettyinä ja painostettuina eivät kykene hoitamaan töitään parhaalla mahdollisella tavalla.Tarviiko meidän silti tyytyä tähän faktaan?Oletko se sinä ensi kerralla tuskissasi ja peloissasi siellä eteisessä makaamassa,odottamassa nöyryyttävää kohtelua?
En syytä tässä tapauksessa kuin asiaa hoitaneita.Yksilönä koin tilanteen epämieluisana.
Sallinnette sanan yksilönoikeus,jota tässä surukseni käytän.Sallinnette sanan kapitalismi,jota tässä...
Salon "sairaala"
24
5737
Vastaukset
- kokemukset
Poikani nielurisat leikattiin Salon sairaalassa 3 v sitten. Hoito oli hyvää ja hoitajat erittäin ystävällisiä.
Minä olin itse naistentautiosastolla 1 v sitten. Leikkaus sujui hyvin, hoitajat lääkäri tiedottivat koko ajan mitä tehdään ja kyselivät mikä olo. Olin leikkauksen jälkeen 4 vrk osastolla ja koko ajan sain erittäin ystävällistä kohtelua osakseni. Hoitajat pitivät minusta tosi hyvää huolta, kiitos heille!
Olisiko alkuperäisen kirjoittajan syytä katsoa peiliin?- kokemuksia SAS:sta
Minä taas olen kuullut pääosin huonoista kokemuksista Salon "sairaalasta". Salossa tapahtuu muistaakseni enemmän hoitovirheitäkin kuin useimmissa muissa sairaaloissa. Esim. Turunmaan sairaala on Suomen kärkeä hoitovirheiden vähyydessä.
- jos tekee
kokemuksia SAS:sta kirjoitti:
Minä taas olen kuullut pääosin huonoista kokemuksista Salon "sairaalasta". Salossa tapahtuu muistaakseni enemmän hoitovirheitäkin kuin useimmissa muissa sairaaloissa. Esim. Turunmaan sairaala on Suomen kärkeä hoitovirheiden vähyydessä.
valituksen, niin potilasasiamies on ensimmäisenä kieltämässä,
että ei tästä nyt mihinkään kostoretkelle kannata olla lähtemässä.
Valitukseen tulee vastaus, että se on asiantuntematon ja aiheeton.
Eihän maallikon tekemä valitus voikkaan olla asiantuntijan termeillä tehty!?
Mutta mitäs siinä, yhteiskuntahan se maksaa, kun joku silpoo ihmisen työkyvyttömäksi loppuelämäkseen.
Akkavaltaiset työpaikat pitäisi lailla kieltää. Kunhan pöriseevät keskenään, eivätkä hoida hommiaan, valittaavat kiirettä kokoajan. Ei voi olla kiire, kun tekee vain ne työt, jotka kuuluu, ja ne kunnolla. - Tilastomaakari
Hoitovirheiden määrä on suurimmillaan sellaisissa sairaaloissa, jotka hoitavat päivystyspotilaista (etenkin leikkauksia). Esimerkiksi Turunmaa ei sitä tee. Ja itse asiassa tilastot ovat hoitovahingoista, ei välttämättä virheistä. Ja edelleen ne kertovat ilmoitetuista/käsitellyistä hoitovahingoista. Niin kauan kuin ei ole tietoa siitä, kuinka hyvin ne korreloivat todella tapahtuneisiin hoitovahinkoihin, voi saman tilaston pohjalta väittää perustellusti, että ne sairaalat, joissa käsiteltyjä hoitovahinkoja on enemmän, ovat hyviä, koska niissä potilaiden oikeudet toteutuvat myös käytännössä.
- .....
Miettkääpä mitä on olla hoitoalalla ja hoitaa kaltaisianne marisijoita ja kiukuttelijoita... Myös hoitajat ovat ihmisiä ja niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...
- Hoituri
..... kirjoitti:
Miettkääpä mitä on olla hoitoalalla ja hoitaa kaltaisianne marisijoita ja kiukuttelijoita... Myös hoitajat ovat ihmisiä ja niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että menkääpä itse hoitamaan marisevia ja turhaan kelloja soittavia asiakkaita, kun osasto on pullollaan myös ihan OIKEASTI apua tarvisevia ihmisiä.. Ja Salossa on pieni sairaala verrattuna moniin muihin, siksi voi nuo potilasvahinkotilastotkin näyttää kovin suurilta. Sitä paitsi Salon aluesairaalassa on vaan hyvin aktiivinen ja asiansa osaava Potilasvahinko asiamies. Olisiko kiva, jos omalle kohdallenne sattuisi sellainen asiamies, joka vain söisi munkkia ja vähät viisaisi vahingostanne?
Joo. Niiden jotka eivät ole SAS:n palveluihin tyytyväisiä, niin kannattaa todella hakeutua yksityiselle saamaan "parempaa" hoitoa, tai muuttaa pois. Hauskinta tässä on, että vastoin kuin moni varmaan luulee, en edes ole töissä kyseisessä sairaalassa, vaan yksityissektorilla.. - taso
Hoituri kirjoitti:
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että menkääpä itse hoitamaan marisevia ja turhaan kelloja soittavia asiakkaita, kun osasto on pullollaan myös ihan OIKEASTI apua tarvisevia ihmisiä.. Ja Salossa on pieni sairaala verrattuna moniin muihin, siksi voi nuo potilasvahinkotilastotkin näyttää kovin suurilta. Sitä paitsi Salon aluesairaalassa on vaan hyvin aktiivinen ja asiansa osaava Potilasvahinko asiamies. Olisiko kiva, jos omalle kohdallenne sattuisi sellainen asiamies, joka vain söisi munkkia ja vähät viisaisi vahingostanne?
Joo. Niiden jotka eivät ole SAS:n palveluihin tyytyväisiä, niin kannattaa todella hakeutua yksityiselle saamaan "parempaa" hoitoa, tai muuttaa pois. Hauskinta tässä on, että vastoin kuin moni varmaan luulee, en edes ole töissä kyseisessä sairaalassa, vaan yksityissektorilla..Salon sairaalassa on palvelu aivan perseestä. Ajat eivät pidä paikkaansa, hoito ja hoitotarpeet heitetään hatusta ja näin saadaan vakavaa vahinkoa aikaiseksi. Itse olen joutunut sairaalan kolhimaksi ja enää en näytä naamaani siellä päin vaikka ilmaista onkin maksan mielummin kunnon palvelusta ja hoidosta kun menen sinne kolhittavaksi uudestaan.
- minä vain
..... kirjoitti:
joka alalla niistä kaiken maailman rutisijoista saa kärsiä. Välillä vaan tuntuu, että hoitoalalla olevat ihmiset kokevat rutinoidensa olevan enemmän oikeutettua kuin muiden alojen työntekijöiden.
- minä vain
Hoituri kirjoitti:
Joo. Niiden jotka eivät ole SAS:n palveluihin tyytyväisiä, niin kannattaa todella hakeutua yksityiselle saamaan "parempaa" hoitoa, tai muuttaa pois. Hauskinta tässä on, että vastoin kuin moni varmaan luulee, en edes ole töissä kyseisessä sairaalassa, vaan yksityissektorilla..Ja kritiikin sietokyky tuon alan työntekijöillä on hieman pienempi kuin muilla, siltä alkaa vähitellen tuntumaan. Vaikkakin, tästäkin voi sanoa,e ttä yleistän ;)
- nainen123
taso kirjoitti:
Salon sairaalassa on palvelu aivan perseestä. Ajat eivät pidä paikkaansa, hoito ja hoitotarpeet heitetään hatusta ja näin saadaan vakavaa vahinkoa aikaiseksi. Itse olen joutunut sairaalan kolhimaksi ja enää en näytä naamaani siellä päin vaikka ilmaista onkin maksan mielummin kunnon palvelusta ja hoidosta kun menen sinne kolhittavaksi uudestaan.
Ensinnäkin hoitajat jotka "marisevat" että potilaan vika?
miettikääpäs itse te olette sille alalle hakeutuneet ja toiseksi hyvin merkittäväksi seikaksi mainittakoon sen että kaikki me jotka käytämme julkisen sektorin palveluita maksamme myös veroa (valtiolle sekä kunnalle) jolla mm.tämä julkinen sairaanhoito ja erityisesti erikoissairaanhoito nappaa aika sievoisen summan.
Jokaisella veronmaksajalla on oikeus ja kohtuus saada asiallillista, inhimillistä sekä ammattitaitoista sairaanhoito palvelua silloin kun sitä tarvitsee!
Jos tuntuu siltä että hoitoalan työ ei maistu tai alkaa etsiä vikoja potilaista/asiakkaista on syytä katsoa peiliin! ei missään muussakaan asiakaspalvelu tehtävissä jota hoitotyökin sinäänsä on koska ollaan tekemisissä potilaiden kanssa koko ajan voi purkaa omaa pahaa oloaan potilaaseen/asiakkaaseen.
Teidän tehtävänne on toki arvokasta ja tärkeätä mutta edellä olleilla asenteilla kannattaa mietiä tulikohan sittenkään valittua oikea ala?
Lisäksi teidän tehtäväänne kuuluu kuunnella potilaiden marinaa ja narinaa sillä meidän veromarkoilla ne teidänkin palkat pääsääntöisesti ainakin vielä toistaiseksi maksetaan. - Anonyymi
nainen123 kirjoitti:
Ensinnäkin hoitajat jotka "marisevat" että potilaan vika?
miettikääpäs itse te olette sille alalle hakeutuneet ja toiseksi hyvin merkittäväksi seikaksi mainittakoon sen että kaikki me jotka käytämme julkisen sektorin palveluita maksamme myös veroa (valtiolle sekä kunnalle) jolla mm.tämä julkinen sairaanhoito ja erityisesti erikoissairaanhoito nappaa aika sievoisen summan.
Jokaisella veronmaksajalla on oikeus ja kohtuus saada asiallillista, inhimillistä sekä ammattitaitoista sairaanhoito palvelua silloin kun sitä tarvitsee!
Jos tuntuu siltä että hoitoalan työ ei maistu tai alkaa etsiä vikoja potilaista/asiakkaista on syytä katsoa peiliin! ei missään muussakaan asiakaspalvelu tehtävissä jota hoitotyökin sinäänsä on koska ollaan tekemisissä potilaiden kanssa koko ajan voi purkaa omaa pahaa oloaan potilaaseen/asiakkaaseen.
Teidän tehtävänne on toki arvokasta ja tärkeätä mutta edellä olleilla asenteilla kannattaa mietiä tulikohan sittenkään valittua oikea ala?
Lisäksi teidän tehtäväänne kuuluu kuunnella potilaiden marinaa ja narinaa sillä meidän veromarkoilla ne teidänkin palkat pääsääntöisesti ainakin vielä toistaiseksi maksetaan.Kyllä näin on , asiaa ja pelkkää asiaa.
- Anonyymi
Hoituri kirjoitti:
Joo. Niiden jotka eivät ole SAS:n palveluihin tyytyväisiä, niin kannattaa todella hakeutua yksityiselle saamaan "parempaa" hoitoa, tai muuttaa pois. Hauskinta tässä on, että vastoin kuin moni varmaan luulee, en edes ole töissä kyseisessä sairaalassa, vaan yksityissektorilla..Mistähän tämän herran löytää kun häntä tarvitsee, taitaa olla Turussa , ainakin niin minulle kerrottiin, ei tavattavissa. Sairaana pitäisi lähteä Turkuun metsästämään potilasasiamiestä.
Terveenäkin jo ylivoimainen tehtävä. - Anonyymi
..... kirjoitti:
Hoitajat ei kyllä tosiaankaan vastaa niinkuin sinne huudetaan. Se on kutsumus ammatti moraalisesti auttamistyötä ilman omia mielipiteitä . Jokainen hoidetaan yhtä hyvin ja mitään töykeää käytöstä ei hoitotyössä hyväksytä potilaita kohtaan vaikka potilaat olisi millaisia tahansa . Se kuuluu ammattiin. Myös sotilas sairaalat mielisairaalat on potilaiden terveydeksi eikä mikään kosto kuulu hoitajan työhön.
- Anonyymi
Hoituri kirjoitti:
Joo. Niiden jotka eivät ole SAS:n palveluihin tyytyväisiä, niin kannattaa todella hakeutua yksityiselle saamaan "parempaa" hoitoa, tai muuttaa pois. Hauskinta tässä on, että vastoin kuin moni varmaan luulee, en edes ole töissä kyseisessä sairaalassa, vaan yksityissektorilla..Potilaat on aina peloissaan hädissään siksi suurin osa ei soita kelloja turhaan pienikin lohtu ja apu auttaa myös kun kertoo missä ja miksi potilas on siellä mikä päivä on. Kylläpä on hoitotyön moraali laskenut .
- Anonyymi
minä vain kirjoitti:
Ja kritiikin sietokyky tuon alan työntekijöillä on hieman pienempi kuin muilla, siltä alkaa vähitellen tuntumaan. Vaikkakin, tästäkin voi sanoa,e ttä yleistän ;)
Niillä kuuluu olla pitkä pinna kärsivällisyys vaikka se on urakka työtä se on meitä kaikkia ihmisiä varten koko hoitoammatti . Siinä asetetaan potilaat etusijalle eikä henkilökuntaa. Asenne on kyllä väärä . Ulkomailta tullaan leikkimään rahastuksen takia hoitajaa sitten ei ole koulutusta eikä mitään moraalia .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajat ei kyllä tosiaankaan vastaa niinkuin sinne huudetaan. Se on kutsumus ammatti moraalisesti auttamistyötä ilman omia mielipiteitä . Jokainen hoidetaan yhtä hyvin ja mitään töykeää käytöstä ei hoitotyössä hyväksytä potilaita kohtaan vaikka potilaat olisi millaisia tahansa . Se kuuluu ammattiin. Myös sotilas sairaalat mielisairaalat on potilaiden terveydeksi eikä mikään kosto kuulu hoitajan työhön.
Hoitajat ovat ihmisiä, heidän ei tarvitse sietää tahallista ilkeyttä missään tilanteessa.
Oletko ihan täysijärkinen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajien työ on palkkatyötä siinä kuin muutkin ammatit. Tietenkin hoitajat vastaavat niin kuin sinne huudetaan.
- Murhayritys
Otan osaa vaikka olen kokenut aivan samaa 9 salon lääkärin taholta.
Lisäksi neuvottiin tekemään juuri niin kuin ei missään tapauksessa olisi saanut tehdä.. Ivattiin, vähäteltiin, ei kuunneltu mitäheille kerroin .
Täysin epäasiallinen kohtelu.
En valitettavasti voi kertoa emmin koska prossi on vielä kesken.- Anonyymi
Forssan seudulla yksityiset hoivakodit syöttää mummuille parasta ennen päiväys viikko sitten aleruokia ja kusi haisee eivät vaihda vaippoja eikä housuja .
- Anonyymi
Täysin selvää on että koko järjestelmä on käsittämättömän heikosti hoidettu.
- Anonyymi
Kiitokset palautteesta.
Perussuomalaiset ovat valmiita korjaamaan asiat, mutta se edellyttää, että äänestätte meitä tulevissa vaaleissa, näin tulemme tarpeeksi vahvaksi muuttaaksemme nykyisen menon sairaalassa. - Anonyymi
Mitä väliä natsismista, jos äänestämällä Perussuomalaisia saamme Salon terveydenhuollon kuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä natsismista, jos äänestämällä Perussuomalaisia saamme Salon terveydenhuollon kuntoon.
Miten julkistalouden leikkauksilla tai työntekijöiden palkkoja ja etuisuuksia leikkaamalla parannetaan terveydenhuoltoa yhtään missään? Jussi Halla-Ahon linjaukset tekevät suomesta jälleen kehitysmaan!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut on mukana tuhoamassa koko terveydenhuollon,
Purra haluaa jakaa rahaa rikkaille, ei terveydenhuoltoon.
Myös vanhushoivasta lähtee rahaa.
Persuilla ja muilla hallituspuolueilla on "Ampiaiset",
eivät ne kansasta välitä p*skojakaan.
Ei kai kukaan niin höhlä ole, että persuja äänestää ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999