Nokkosrokko

Nipsu

Hei, Onko täällä ketään joka oirehtii homeisiin nokkosrokolla? Mä oon nyt kärsinyt siitä pari kuukautta ja tulee kokoajan agresiivisemmin päälle. Koko keho ihan kirjava ja myös mustelmilla ja kankea. Kokeita on tehty (mm. verikokeet, maksa-arvot, nieluviljely, keuhkojen ja poskionteloiden kuvaus) ja mitään ei löydetty paitsi tulehdusarvot koholla ja vähän lymfosyytit (?) koholla. Kokeet tehtiin ensiapureissun yhetydessä kun rokon lisäksi pukkasi naama ja huuli turvoksiin ja nielu paisui. Ja pientä lämpöilyä ollut koko tän 2 kk ajan. Samoin kurkkuakuristavaa tunnetta ja pientä hengenahdistusta.

Olen jo kerran yrittänyt prick testeihin mutta 5 vrk ilman lääkitystä vei ensiapuun kolmantena yönä. Sitte Predisolon kuuri ja antihistamiineja. Ilman kortisonia oireet tulee tosi pahoina heti takaisin ja kortisonia ei vissiin saisi jatkuvasti syödä. Uusi yritys prick testeihin parin viikon päästä.Hitsamiinit pelkällään hillitsee kutinaa vähän mutta ei pidä oireita poissa. Yöt ovat pahimmat.

Anyway. Luin tuossa että homepaikoissa on usein penicillium itiötä ja että penillisiiniallerginen voi reagoida siihen rajustikkin. No, mähän oon penillisiinille ollu pienestä asti allerginen! Voisiko oireilut johtua siitä?? Työpaikalla on todettu kosteusvaurioita.. Oirehdin myös kotona ja saattaa sielläkin olla hometta.. Nyt yritän pydyä poissa molemmista kun on sairaslomaa ja katsoa miten vaikuttaa viikon poissaolo kotoa.

Voikohan tuota yhteyttä selvittää prick kokeella tai jos ne tutkimuksissa ottaisivat myös jotain verikokeita? Kyseessä Hus allergiasairaalassa tehtävät kokeet.

Alkaa mennä hermot tän nokkosrokon kanssa kun ei yhtään tiedä mistä se johtuu.. Toi penillisiinyhteys vaan voisi selittää paljon.

6

8638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saan rajuja allergisia (?) oireita homeista. Prick-testit mulla puhtaat, penisilliiniallergiaakaan ei ole (vaikka talostamme viljelty mm. Penicillium). Tulehdusarvot sen sijaan koko ajan koholla.

      Oireet ovat pelottavia, kuten olet huomannut. Koko ajan saa pelätä anafylaksiaa ja oireilu aina pahenee, kun altistumisia tulee lisää nopeassa tahdissa.

      Minusta tuntuu, että immuunijärjestelmäni on jotenkin "tiltannut" ihan kokonaan.

      Varaudu pitkään evakkoaikaan, jos epäilet homeita kotonasikin. Viikko ei riitä mihinkään.

      Minulla meni kuukausia toipumiseen ja nyt, kun täysin terveenä kävin hometalossamme selvittämässä tavaroita, niin muutamassa minuutissa se iski uudelleen päälle. Oireet eivät mene taaskaan ohi, joten joutunen aloittamaan uudelleen kortisonin.

      Voimia sinulle, tämä on kyllä todella raskasta.

      • samoin

        Hei,

        Minäkin kävin piitkän tauon jälkeen homeasunnossa ja tyhjennettiin vintti ja kellari. Siitä alkoi uusi aivan järkyttävä kierre, huh! Yöt meni valvoessa kutinan ja ihottuman kanssa. Lähes kaikki ruokakin aiheutti oireita. Nyt olen parantunut jo paljon ja homeopaattiset lääkkeet on auttaneet. Silti välillä olen kamalan väsynyt ja muisti pätkii :-(

        Kortisonista YRITÄ päästä eroon, se on paha kierre. Siirry ensin antihistamiineihin ja tee elämäsi sellaiseksi että KAIKKI altistava on 100% pois. Paljon c-vitamiinia (cevitabs) esim. 4 x 500 gr/vrk, magnesiumia, sinkkiä, seleeniä ja muita vitamiineja ja hivenaineita. Cevitabs auttaa hyvin. Kalaöljyä ja muita omega 3:ia jos ne sopivat sinulle. Terveellistä, puhdasta, lisäaineetonta ruokaa. Vältä sokeria ja valkojauhotuotteita.

        Tiedän että tuo on aivan järkyttävä tilanne, sillä olen sen itse kokenut. Jaksamisia!


      • samoin kirjoitti:

        Hei,

        Minäkin kävin piitkän tauon jälkeen homeasunnossa ja tyhjennettiin vintti ja kellari. Siitä alkoi uusi aivan järkyttävä kierre, huh! Yöt meni valvoessa kutinan ja ihottuman kanssa. Lähes kaikki ruokakin aiheutti oireita. Nyt olen parantunut jo paljon ja homeopaattiset lääkkeet on auttaneet. Silti välillä olen kamalan väsynyt ja muisti pätkii :-(

        Kortisonista YRITÄ päästä eroon, se on paha kierre. Siirry ensin antihistamiineihin ja tee elämäsi sellaiseksi että KAIKKI altistava on 100% pois. Paljon c-vitamiinia (cevitabs) esim. 4 x 500 gr/vrk, magnesiumia, sinkkiä, seleeniä ja muita vitamiineja ja hivenaineita. Cevitabs auttaa hyvin. Kalaöljyä ja muita omega 3:ia jos ne sopivat sinulle. Terveellistä, puhdasta, lisäaineetonta ruokaa. Vältä sokeria ja valkojauhotuotteita.

        Tiedän että tuo on aivan järkyttävä tilanne, sillä olen sen itse kokenut. Jaksamisia!

        mistään vintin ja kellarin tyhjentämisestä tai sitten tarvitsen sellaisen koko vartalon peittävän avaruuspuvun.

        Honemyrkyt ilmeisesti lähtevät iholta muuallekin elimistöön, kun minäkin sain myös yleisoireita takaisin, kuten päänsärkyä ja ripulin. Tuli huono olo moneksi päiväksi, ei pelkästään ihottumaa.

        Voimia teillekin, tavarat ovat vain tavaroita, mutta kyllähän tämä pieni maailmanloppu on.


    • kasvoissa

      on kuin olisi 10 x pudonnut kasvoilleen nokkosiin. Kylmää märkää pyyhettä pidän kasvoilla - seuraavina päivinä kasvot kosketusarat.

      Prick testeissä ei homeita kiinni saatu - pöly- ja varastopunkit kyllä.

      En ihan hirveästi odottaisi noilta prick teisteiltä - ei ole se paras mahdollinen hometutkimus. Oliko jossakin talomme tutkimuksissa että vain parilta saatiin kiinni - vaikka parikymmentä oireili.

      • homekorva

        Mulle on tullut hometyöpaikan altistuksen aikana V-pen mega allergia.

        Töissä sain ympäri kehoa nokkosrokkoreaktiota, isot läimät.
        MM. kaulaan, leukaan, sääriin, nilkkoihin, käsiin. Ihmettelin, kun ne ilmestyy yhtä-äkkiä, sit häviää itsestään. Polttaa ja kirvelee ja kutittaa kauheasti.

        Kun sain V-Pen kuurin, joka on siis aikaisemmin sopinut minulle, tuli ambulanssikeikka sairaalaan.

        Tuli voimakas heikotus, tärisin ja sain kouristuksia, niin, että vatsaan sattui ja päähän sekä niskaan sattui niin että luulin kuolevani.
        Kramppasi ja silmissä musteni.
        Mies otti multa lämpöä, se meni kuin raketti 35 - 37,8 hetkessä. Kun odotettiin ambulanssia. Hän piti mua peittojen alla, olin ihan jäässä!

        Ambulanssimiehet laittoi heti tiputuksen otti verenpaineet ne oli 140/70,(kun mun normaali on 100/60 Ollut jo 2 homevuotta alhainen)..
        ja sit sairaalaan. Olin ihan sekaisin.

        Lääkärin lausunnossa oli lisäksi, että ihossani poskissa ja säärissä läiskäistä ihottumaa jossa kutinaa.
        Vaihdettiin V-pen mega Kefeksiiniin.

        Nyt myöhemmin Dalacin lääke teki samat temput, eli tulee lääkeallergioita lisää..


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa mitä syöt e lisäaineet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe