Lestaadiolaiset eivät tiedä...

XTale

kuka jeesus oli! He eivät myöskään tiedä kuka Jumala on tai mikä Hänen nimensä on! Itseasiassa koko raamatun sanoma taitaa olla lestaadiolaisilla vähän hämärän peitossa!

Pysyykö sefu tää nyt täällä?

8

1733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikosti, koska tämä avaus "herjaa" koko liikettä.
      Pysymistä en takaa.

    • XTale

      Tietääkö lestadiolaiset ja muut uskovaiset kuka......

      Auttoiko sefu :)

    • jussi

      kolmiyhteinen JUMALA ,isä,poika ja pyhähenki,ne ovat kAIKKI YHTÄ. Näin me uskomme raamatun mukaan.

      • XTale

        onko kaikki ajattelemattakin selvää, että jos sanotaan Jeesuksen olevan Herra, niin se vain on ja piste. Eli osaako kukaan selittää enään Jeesuksesta, Isästä ja Pyhästä Hengestä mitään muuta kuin tuon jo valmiiksi kirjoitetun "fraasin"?


      • Raamatun kirjoitukset
        XTale kirjoitti:

        onko kaikki ajattelemattakin selvää, että jos sanotaan Jeesuksen olevan Herra, niin se vain on ja piste. Eli osaako kukaan selittää enään Jeesuksesta, Isästä ja Pyhästä Hengestä mitään muuta kuin tuon jo valmiiksi kirjoitetun "fraasin"?

        Fraaseja? Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...

        Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, Ainoa Poika, joka itse on Jumala, ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä luvusta.

        Raamattu myös sanoo,että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.


      • XTale
        Raamatun kirjoitukset kirjoitti:

        Fraaseja? Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...

        Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, Ainoa Poika, joka itse on Jumala, ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä luvusta.

        Raamattu myös sanoo,että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.

        tätä mä just haenkin.
        Ei ei ole raamatun lauseet fraaseja.
        Haluan vain, että joskus pysähtyisimme kaikki muistelemaan ja miettimään kuka se Jeesus oli OIKEASTI!
        Pelkään, että nykyään Jumalasta ei tiedetä, niin paljoa kuin olisi tarves ja siksi laitoin tämän aloituksen tänne.
        En siksi etteikö lestadiolaiset tietäisi, vaan että tietävätkä KAIKKI uskovaiset!

        Siunausta sinulle †


      • helppoa,
        Raamatun kirjoitukset kirjoitti:

        Fraaseja? Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...

        Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, Ainoa Poika, joka itse on Jumala, ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä luvusta.

        Raamattu myös sanoo,että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.

        jos noin uskoisi ja tuohon hurahtaisi, vaan, kun ei! Tätä samaa litaniaa on jo vuosisadat tolkutettu.


      • Uskosa
        XTale kirjoitti:

        tätä mä just haenkin.
        Ei ei ole raamatun lauseet fraaseja.
        Haluan vain, että joskus pysähtyisimme kaikki muistelemaan ja miettimään kuka se Jeesus oli OIKEASTI!
        Pelkään, että nykyään Jumalasta ei tiedetä, niin paljoa kuin olisi tarves ja siksi laitoin tämän aloituksen tänne.
        En siksi etteikö lestadiolaiset tietäisi, vaan että tietävätkä KAIKKI uskovaiset!

        Siunausta sinulle †

        Elääkö hän tänään sinun sydämessäsi xTale?
        Minun hengellisessä kodissani sinun nimimerkkisi viittaisi entistä tiukasti lanvanhurskauteen pitäytynyttä henkilöä. (= Entinen lesta- talebaani, joka ennen vihasi kaikkia Jeesuksen vapaita lampaita, jotka pitäytyvät YKSIN USKOON perustuvaan vanhurskauteen)

        Mitä se merkitsee, ja kuinka se ilmenee minussa, kun - Jeesus elää minun sydämessäni?

        Jos Jumalan Sanan ei elä minun sydämessäni, niin ei sillä tiedolla kuka Jeesus oli, ole juurikaan merkitystä.

        Ei vielä silläkään, vaikka sanon että Jeesus on Herra, jos hän ei ole minun Herrani ja Vapahtajani, vaan vaikkapa jonkun yhdistyksen kaikenkattava uskonnollinen traditio.
        Taikka vastaavasti todellinen Herrani onkin maailman henki, jossa vapaus merkitsee sitä, että toimin kaikessa omien himojeni ohjaamana, ilman syyllisyyttä, pelkoa ja häpeää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1693
    2. 44
      1013
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      66
      996
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      928
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      889
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      795
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      778
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe