Onko kenelläkään koskaan ollut vastaavanlaisia oireita ja saanut siihen mitään selkokielistä vastausta lääkäriltä.
Itselläni on pohkeiden iho kuivunut aivan kuin iho olisi hennosti halkeillut. Suihkun jälkeen ihon kuivuttua näkyy ihoon tulevan tavallaan pienen pieniä suomuja ja halkeamia ja iho hilseilee. Joskus tuntuu että pohkeet olisi kuin tulessa ja tuntuu että jalat voisi raapia verille asti.
Samoin kummaskin kyljessä ja käsien ojentajissa on pieni kuiva laikku..aivan kuin iho olisi kananlihalla ja ne joskus kutisevat kovasti varsinkin suihkun jälkeen.
Mitään suoraan syyhyyn viittavia oireita ei ole.
Sääret tulessa.. kutittaa
4
5503
Vastaukset
- kutina kinttu
kärsin itsekin samasta mistäköhän moinen johtuu..jos jollain on antaa vastauksia niin mieluusti kuulisin.
- Ilmoittelenpa vaan..
Kyllä tuo sittenkin syyhypunkilta kuulostaa..Sori..
Kärsin itse noista oireista (Et olisi voinut paremmin kuvailla) muutaman kuukauden ja siis ilman syyhypunkin "tyypillisiä" oireita. Kunnes siis punaiset paukaumat ilemstyivät ja nekin sitten ns. ikäville alueille :). Ja lääkäriin menin ja syyhyhän se sitten oli.
Tuossahan se vaikeus on, kun siis "kunnon" oireita ei ollut pitkään aikaan. Mutta pakkohan se on uskoa, kun juuri tuo kutina ja ihon kuivuus tai hilseily katosivat nix-tuotteilla. (Sibicort auttaa muuten kutinaan)
Lääkäri totesi muuten, että tällä hetkellä on syyhyepidemia liikkeellä ja apteekeissa on tuotteet välillä jopa loppuneet suuren kysynnän takia. - 65321
Olen kärsinyt jo 20 v kuivasta ihosta kuvaamasi oireet samanlaisia pesen nykyisin perusvoiteella itseni intiimiä paikkoja lukuunottamatta/hiukset.
Sitten pesun jälkeen voitelen Akvalan voiteella, helpopttaa muttei kokonaan pääse eroon !! Tykkään saunoa miltei joka päivä sekin kuivattaa,uimahallin vesi pahentaa asiaa. - Entinen raaputtaja
Talvella aina palaava ongelma, vaan ei enää...
Aina suihkussa käydessäni ja saunan jälkeen otan täysikylmän suihkun koko keholleni ja varsinkin jalkoihin. Iho on muuttunut ihanan pehmeäksi ja kosteaksi, kuin nuoreksi ikään. Ei kutise enää. Alkuun on karmaisevaa, mutta auttaa aamusuihkussakin paremmin käyntiinlähtöön, kuin " aktimellit " eikä maksa mitään.
Kannattaa kokeilla pari viikkoa niin huomaa heti tuloksen. Pintaverenkierto paranee rajusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491