Mitä lienen tehnyt väärin?

karmako?

Olen oman elämäni aikana ihmetellyt monasti sellaista asiaa, että miksi ihmiset, niin tutut kuin tuntemattomatkin, mielellään loukkaavat minua? Voisi sanoa, että elämäni aikana ainoastaan opettajani ovat olleet minua kohtaan asiallisia ja ystävällisiä. Muuten olen kyllä saanut kokea jos jonkinlaista vääristelyä ja loukkausta omasta elämästäni niin läheisteni kuin tuttavien ja työtovereittenikin taholta.

Sinänsä nämä loukkaukset eivät minua ole sen kummemmin vahingoittaneet, mutta tosiaan olen ihmetellyt, että mikä ihme saa nämä ihmiset tuntemaan sellaista katkeruutta minua kohtaan, että pitää yrittää loukata kaikin mahdollisin keinoin.

Onko kyseessä jokin karma vai mikä?

13

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienilaiva

      ..tuo karma kysymys on mielenkiintoinen..
      kun ajatuksesta,puheesta,toiminnasta..(syy)...
      tulee vastaavanlainen seuraus..

      jonka sanotaan koskevan kaikkia pienimmästä suurimpaan...

      eli toiminnanlain(karma) alaisuudessa on kaikki näkyvä ja ns.näkymätön..

      niin onko jotain mikä ei olisi karmaa..

      voi kysyä ..

      oletko antanut ihmisten ymmärtää sen että he loukkaavat sinua sanoillaan,teoillaan?

      esim.jos joku loukkaa sinua sanoillaan ,teoillaan
      ja sinä et sitä hänelle tuo ilmi(en nyt meinaa että pitäs alkaa rähjäämään)vaan sanoa tavallasi:tiesitkö että tuo loukkasi minua,en halua että teet niin...

      eli jos ei tuo asiaa julki on kuin valehtelisi!!!
      `ei tässä mitään,kaikki hyvin`....

      tähän loukatut ihmiset hyvin usein "syyllistyvät"
      ..(parisuhteissa hyvinkin yleistä)
      ja sen takana on monesti pelko..


      ..mahdollisuus..

      jos jossain aijemmassa elämässä olet kokenut että sinua loukataan..ja esim.silloin loukkaannuit siintä syvästi,tulisesti..
      se aiheuttaa tulevaisuuteen vastaavanlaiset olosuhteet joissa joudut uudelleen vastaavanlaisiin tilanteisiin..

      eli silloin on uusi mhdollisuus ymmärtää tilanne syvemmin..mahdollisuus nähdä esim.toisen arvostelu ei ole arvosteltavan henkilön puutteellisuudesta kiinni(kukapa täällä olisi täydellinen)..vaan paremminkin arvostelijan puutteellisuutta..
      siten pystyy oppimaan esim.myötätunnosta jotain..

      ja vastaavasti annat arvostelijoillesi mahdollisuuden oppia vastaavaa "läksyä"..

      eli me kaikki olemme toistemme opettajia ja oppilaita;)

      ihmisethän ovat erinäisissä "suhteissa"toisiinsa

      esim.avio.-avopuoliso,vanhemmat,sukulaiset,ystävät,tutut,työkaverit,.......kaupankassa.....

      monesti suhteesta tulee vallankäytön näyttämö..
      kun kaikkien suhteiden pohja ,perusta täytyisi olla molemminpuolinen kunnioitus jonka turvin ihminen saisi olla se mikä on toisen haluamatta mitään muuttaa....

      ja toisen muuttamisen halu sitt ilmaisee omaa rikkonaisuutta(miten se sit kenessäkin ilmenee)


      ..mahdollisuus...


      olet jossai aijemmassaelämässä loukannut näitä ihmisiä/tai joitain näistä..

      siten karma tasapainottaa sen syyn ja seurauksen mukaan..

      karma ei palkitse/rankaise se on sen yläpuolella..

      se on järkkymätön,erehtymätön luonnonlaki..

      ..mahdollisuus...

      sanovat että ihmiset peilaavat toisiaan..
      onko sinulla halua arvostella toisten pieniä puutteellisuuksia..

      vaikket niitä sanoisi ääneen..;)

      no tuossa vähän ajatuksia..

      ..kaikista parhaimmassakin meistä on"paljon"pahaa..

      ja..

      ..kaikista pahimmassakin meistä on "paljon" hyvää..

      sanonta..

      joka paljon kärsii sen sielua valmistetaan..




      ..rauhallista mieltä..

    • Sitä ei voi välttää

      Kyllä, olet oikeassa. Kyse on ainoastaan omasta negatiivisesta karmastasi: koet nyt seurauksia aiemmissa elämissä tekemistäsi teoista. Tätä on täysin mahdotonta välttää.

      Mutta on erittäin hyvä, että et suutu ja vihapäissäsi jatka loukkaamisen kierrettä. Anna vain anteeksi loukkaajille ja toivo heille mielessäsi kaikkea hyvää. Voit myös pyytää anteeksi heiltä. Siinä ei häviä mitään.

      Jos olet kiinnostunut buddhalaisuudesta, voit mahayana- ja vajrayana-menetelmillä kääntää tilanteen ylösalaisin: kun omistat elämäsi täysin toisten auttamiseen ja vapauttamiseen kärsimyksestä, vihamieliset reaktiot sinua kohtaan lakkaavat vähitellen automaattisesti.

    • alkuperäinen kirj.

      Sinulle Pienilaiva: Vastauksestasi tuli jotakin mieleeni, mikä voisi sopia minuun, hmm... Ja toiselle vastauksen lähettäjälle sanoisin, että kyllä minulle ihan tämä nykyinen uskonto riittää, mikä sekin kyllä selittää tällaiset loukkaukset omalla tavallaan!?

      Lämpimät kiitokset molemmille!

    • ...

      Kyse on jommastakummasta. Joko maksat entisten elämiesi karmaa pois, tai sitten toiset ihmiset ovat sinulle ilkeitä ihan pelkkää vittumaisuuttaan.

      On muistettava, että meillä ihmisillä on vapaa tahto eli saamme tehdä kaikkea, mitä haluamme ja mihin kykenemme, ja on myös muistettava, että ihminen on pohjimmiltaan elukka.

      Tämän elukan voittaminen on yksi niitä tehtäviä, mitä olemme suorittamassa täällä maan päällä.

      Mutta jos kyse on tuosta jälkimmäisestä eli siitä, että muut ovat ilkeitä ihan pelkän vittuilun tai vaikkapa nokkimisjärjestyksen selväksitekemisen takia, niin itselleen he siinä vain karmaa keräävät.

      • toisaalta

        Voi todellakin olla niin, että muut vittuilevat siksi, että ovat vittumaisia. Mutta jos loukkaanumme ja kärsimme siitä, se on negatiivista karmaammme. Jos emme kärsi siitä, olemme (hyvin pitkälti) vapautuneita karmasta. Jos taas koemme sen ylittämättömänä onnellisuutena, olemme valaistuneita.

        Joka tapauksessa vittuilija synnyttää itselleen negatiivista karmaa, joten on hyödyllistä toimia siten, että tuota karmaa syntyy mahdollisimman vähän, mutta miten nimenomaan, se riippuu konkreettisesta tilanteesta.


      • alkup. kirjoittaja
        toisaalta kirjoitti:

        Voi todellakin olla niin, että muut vittuilevat siksi, että ovat vittumaisia. Mutta jos loukkaanumme ja kärsimme siitä, se on negatiivista karmaammme. Jos emme kärsi siitä, olemme (hyvin pitkälti) vapautuneita karmasta. Jos taas koemme sen ylittämättömänä onnellisuutena, olemme valaistuneita.

        Joka tapauksessa vittuilija synnyttää itselleen negatiivista karmaa, joten on hyödyllistä toimia siten, että tuota karmaa syntyy mahdollisimman vähän, mutta miten nimenomaan, se riippuu konkreettisesta tilanteesta.

        naljailu, eli kuten sinä ilmaiset v...uilu on ihan eri asia kuin loukkaus.


    • tapahtua!

      Ei se mikään karma ole tai muu kohtalo. Itse annat sen tapahtua. Aivan itse omilla aivoillasi päätät, mitä otat vastaan ja miten siihen suhtaudut! Jos et halua kalossin jälkiä naamallesi, älä makaa kynnysmattona. Suosittelen, että nouset ylös ja pidät huolen ja puolen itse itsestäsi - etkä odota sitä toisilta. Ja lakkaa hurskastelemasta.

      • alkuper. kirjoittaj.

        Eli se, että olen tällainen kuin olen, näköjään vain tuntuu ärsyttävän tietynlaisia ihmisiä, ja he ottavat oikeudekseen sanoa minulle mitä tahansa!

        Kuten tuossa alkuperäisessä viestissäni sanoin: nämä loukkaukset eivät ole vahingoittaneet minua mitenkään. Ei edes tämä sinun "loukkauksesi". Mutta muille "kantautuvaa" mielikuvaa minusta ne ovat saattaneet muuttaa. Sinäkinhän yrität leimata minut jonkinlaiseksi hurskastelijaksi ja kynnysmatoksi, pelkän oman mutu -tuntumasi perusteella.

        Olen omalta osaltani nyt käsitellyt tämän asian loppuun, joten ei muuta kuin hyvää kevättä vain kaikille!


      • sinä otat ne
        alkuper. kirjoittaj. kirjoitti:

        Eli se, että olen tällainen kuin olen, näköjään vain tuntuu ärsyttävän tietynlaisia ihmisiä, ja he ottavat oikeudekseen sanoa minulle mitä tahansa!

        Kuten tuossa alkuperäisessä viestissäni sanoin: nämä loukkaukset eivät ole vahingoittaneet minua mitenkään. Ei edes tämä sinun "loukkauksesi". Mutta muille "kantautuvaa" mielikuvaa minusta ne ovat saattaneet muuttaa. Sinäkinhän yrität leimata minut jonkinlaiseksi hurskastelijaksi ja kynnysmatoksi, pelkän oman mutu -tuntumasi perusteella.

        Olen omalta osaltani nyt käsitellyt tämän asian loppuun, joten ei muuta kuin hyvää kevättä vain kaikille!

        Ei, ei ole tarkoitus loukata sinua tai kaltaisiasi - vaan sinä otat toisten puheet loukkauksina. Jokainen valitsee itse, miten toisten puheisiin suhtautuu. Sellaista maailmaa ei olekaan, jossa ei kohtaisi pahoja, hankaluuksia, ikävyyksiä, ihmisiä, jotka puhuvat muuta kuin toivot heidän puhuvan jne. Vain se ratkaisee, miten sinä itse näihin ongelmiin, ikävyyksiin suhtaudut. Ei kukaan muu.

        Jo pelkästään se, että kirjoitit tuon viestisi osoittaa sinun loukkaantuneen... mutta kysymys kuuluu miksi, ja miksi sinun pitää suojata itsesi siltä? Siihen minä en osaa vastata, vaan se sinun on tehtävä aivan itse. Sinä nimittäin vastaat omista tuntemuksistasi ja vain ymmärtämällä ja työstämällä omia reagtioitasi aisoihin voit päästä eroon tuosta "pahasta karmasta" ja pahoista ihmisistä. Eli asiat ja ihmiset muuttuvat, kun sinun oma suhtautumisesti niihin muuttuu.


    • samoja asioita miettinyt

      Olen itsekin miettinyt omien kärsimysteni keskellä samoja kysymyksiä kuin sinäkin - olenko tehnyt väärin edellisessä elämässäni, vai miksi joudun kärsimään syyttä. Olen saanut pohdittavaa ja vastauksiakin yhdestä kirjasta, jota suosittelen myös sinulle: Paul Bruntonin mietelauseista koottua teosta "Meditaatio ja karma". Jos et ole tutustunut teokseen, niin suosittelen sitä lämpimästi. Kirjassa on mielestäni selitetty karman toimintaa kaikkein selkeimmin ja kattavammin verrattuna muihin teoksiin.

      Jaksamista ja kaikkea hyvää!

    • Curiouschild

      Onko tämän karma-ajattelun takana se, että saadaan pieni ihminen syyllistettyä? Jos joku raiskaa pikkulapsen, niin se onkin itseasiassa se pikkulapsi joka maksaa velkojaan..ja tod. näk. koko elämänsä, sillä yleensä insestistä jää rankat jäljet? Se olisi sitten kait karmaihmisten mielestä oikeaoppista, mennä sanomaan raiskatulle lapselle: "Tää on ihan ok, sä vaan olit tosi paha sun menneissä elämissä mitä et muista, mutta usko mua, sä olit paha ja maksat siitä nyt, sun tarvii vaan pyytää anteeksi, antaa anteeksi ja kaikki on taas ok"

      • ei tarkoita

        Karmahan ei tarkoita sokeaa tyytymistä johonkin. Karma on ihmisen oman käyttäytymisen tulos, joka vaikuttaa siihen, minä syntyy seuraavassa elämässä ja milloin pääsee eroon jälleensyntymisen kiertokulusta. Ei se tarkoita, että olet jokin tahdoton möykky omassa elämässäsi, jonka asioista toiset päättävät! Tuollaiseen vetoaminen on pelkkää vastuun pakoilua. Karma velvoittaa jokaista toimimaan kulloisessakin elämässään parhaalla mahdollisella tavalla. Eikä se tarkoita, että pitää hyväksyä, mitä tahansa itselle tai muille tapahtuu.


      • Anonyymi
        ei tarkoita kirjoitti:

        Karmahan ei tarkoita sokeaa tyytymistä johonkin. Karma on ihmisen oman käyttäytymisen tulos, joka vaikuttaa siihen, minä syntyy seuraavassa elämässä ja milloin pääsee eroon jälleensyntymisen kiertokulusta. Ei se tarkoita, että olet jokin tahdoton möykky omassa elämässäsi, jonka asioista toiset päättävät! Tuollaiseen vetoaminen on pelkkää vastuun pakoilua. Karma velvoittaa jokaista toimimaan kulloisessakin elämässään parhaalla mahdollisella tavalla. Eikä se tarkoita, että pitää hyväksyä, mitä tahansa itselle tai muille tapahtuu.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18234143/metafyysinen-kompassi
        Käänteisen puun symboli on symboli maailmasta korkeamman todellisuuden heijastuksena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe